Oraksen ja Mediasignalin yhteistyö käynnistyi Proof of Concept -projektilla, jossa mallinnettiin tuotetiedon automatisoitua julkaisua PIM-integraatioon (Product information management) perustuen. Onnistuneen POCin jälkeen toteutimme verkkopalvelun kokonaisuudistuksen. Oraksen verkkosivusto on toteutettu TYPO3-julkaisujärjestelmällä, johon Mediasignal on WordPress-toteutusten lisäksi erikoistunut. Mediasignal vastasi verkkopalveluratkaisun kokonaistoteutuksesta sisältäen verkkopalvelukonseptin, visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen integraatioineen. Oraksen laaja tuoteportfolio on integroitu tuotetiedonhallintajärjestelmään (PIM), […] Lue lisää
HW-Companyn verkkopalvelukokonaisuus sisältää kansainvälisesti tunnettujen urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden ja tuotemerkkien markkinointisivuston, metsästyksen ja urheiluammunnan tuotesivuston sekä yritysten ja yhteisöjen liikelahjaverkkokaupan. Verkkopalveluiden suunnittelussa huomioitiin yhdenmukaisuus kolmen eri sivuston välillä. Modulaarisiksi luodut sivupohjat mahdollistavat nopeat muutokset ja verkkopalvelun komponenttien hyödyntämisen sivustojen välillä. Liikelahjasivuston tarjouspyyntö ja ostomahdollisuudet kehitettiin WooCommerce verkkokauppa-alustalla. Suoraan sivustolta käyttäjät voivat viedä tuotteita tarjouskoriin […] Lue lisää
Coxalle toteutettu verkkopalvelukokonaisuus sisältää potilaille ja sidosryhmille suunnatun tekonivelsairaalan verkkopalvelun sekä kansainvälisen CoxaPro-tietoportaalin, joka palvelee ortopedian huippuosaajia. Kokonaisuutta täydentää Coxa Intranet henkilöstön sisäiseen viestintään. Kokonaisuudistuksen lähtökohtana oli uudistaa Coxan verkkopalvelut kokonaisuudessaan uuden brändi-ilmeen mukaiseksi sekä vastaamaan paremmin käyttäjäkunnan monimuotoisia tarpeita. Jatkokehityksenä toteutettiin tekonivelkirurgisen hoidon ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille CoxaPro, jonka perustamisen taustalla on halu jakaa […] Lue lisää
EPV Energia Oy on kotimainen energiayhtiö, joka tuottaa ja hankkii noin 5 % kaikesta Suomessa käytetystä sähköstä. Yhtiö on myös vähäpäästöisen ja uusiutuvan energian edelläkävijä ja tuulivoiman uranuurtaja Suomessa. Morgan tuotti kaikille EPV:n konserniyhtiöille omat sivustonsa, jotka hyötyvät niin sanotun multisite-verkon eduista. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikkia sivustoja ylläpidetään samasta paikasta, mikä luonnollisesti säästää sekä […] Lue lisää
Suomen suurin satamaoperaattori KWH Logistics päätti lisätä näkyvyyttään toteuttamalla laajan brändiuudistuksen. Morgan oli kumppanina koko brändiuudistuksen ajan, ja toteutti myös uuden ilmeen mukaiset verkkosivustot kaikille yritysryhmän tytäryhtiöille. KWH Logistics -ryhmään kuuluu kymmenkunta tytäryhtiötä, joilla kaikilla on sama visuaalinen ilme, mutta eri nimet. Uudet sivustot toteutettiin WordPressin Network-asennuksena. Tämä tarkoittaa, että kaikkia seitsemää sivustoa voi hallita […] Lue lisää
Edita Prima on monikanavaisen asiakas- ja markkinointiviestinnän palvelukumppani, joka keskittyy erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen omnichannel-ympäristössä. Edita Priman on osa Nordic Morning Group -konsernia. Edita Priman verkkosivustoprojektissa keskeistä oli uudelleen muotoilla yrityksen palvelutarjonta ja jäsentää se selkeällä tavalla uudeksi sivustokokonaisuudeksi. Tärkeää oli myös sivuston helppo päivitettävyys ja siksi päädyimmekin WordPressin Gutenberg-sisältöeditorin valintaan. Samalla kun asiakkaalle tarjottiin matalampaa […] Lue lisää
Kauppakeskus REDIn tietää jokainen suomalainen, vaikka ei olis ikinä siellä käynytkään. Kauppakeskuksen ekat metrit ei menneet ihan kuin Strömsössä, mutta kun pistetään yhteen kovat toimistot ja hullun mukava asiakas, niin lopputulos on ihan silkkaa timanttia. Sloganin osuus oli uudistaa verkkosivut, ja tämmöstä jälkeä siitä tuli. Sloganin osuus projektista: – Projektinjohto – UX-/UI-suunnittelu – WordPress-sivuston tekninen […] Lue lisää
Miseva myy, ostaa ja vaihtaa käytettyjä matkailuajoneuvoja ja muita moottoriajoneuvoja sekä uusia Roadcar sekä Pössl-retkeilyautoja. Vanha sivusto oli jäänyt hieman jälkeen hyvän maineen karttuessa ja liiketoiminnan kasvaessa, eikä vastannut enää yrityksen nykytilaa. Dude ei pistänyt pelkästään markkinointisivustoa uusiksi, vaan kehitti myös Misevan myyjien arkea helpottavia toimintoja. Kehitystyö on ollut aktiivista heti uudistuneen sivuston julkaisun jälkeen […] Lue lisää
Kymenmatkat on täyden palvelun matkatoimisto, jonka Haamatka.fi teemasivusto esittelee kattavasti Kymenmatkojen häämatkatarjonnan. Wysiwyg toteutti Kymenmatkoille Haamatka.fi verkkopalvelun johon kuului käyttöliittymän ja ulkoasun suunnittelu sekä tekninen toteutus WordPress-sisällönhallintajärjestelmälle. Osa kohteiden tiedoista haetaan suoraan pääsivustolta jolloin niitä ei tarvitse syöttää eri sivustoille kahteen kertaan. Lue lisää
Hiisi Homes tarjoaa palvelevaa itsepalveluasumista kalustetuissa huoneistoissa kahdeksalla paikkakunnalla Etelä-Suomessa. Wysiwyg toteutti Hiisi Homesille WordPress-toteutuksen pohjautuen asiakkaan toimittamaan valmiiseen käyttöliittymä- ja sisältösuunnitelmaan. Lue lisää
Accotilit on yrittäjän kanssa samaa kieltä puhuva ja konsultatiivisella otteella toimiva taloushallinnon asiantuntijayritys. Accotilit tarjoaa taloushallinnon palvelut yrityksen elinkaareen kaikkiin vaiheisiin. Wysiwyg toteutti Accotileille verkkosivustouudistuksen johon kuului käyttöliittymän ja ulkoasun suunnittelu sekä tekninen toteutus WordPress-sisällönhallintajärjestelmälle. Lue lisää
Ravintola Linnankellari on tunnelmallinen kellariravintola, joka toimii Hotel Katajanokan yhteydessä Helsingissä. Linnankellarissa tarjoillaan herkullista suomalais-skandinaavista lähi- ja luomuruokaa sesongin parhaista raaka-aineista. Wysiwyg vastasi verkkopalvelun teknisestä toteutuksesta asiakkaan mainostoimiston toteuttaman ulkoasu- ja sisältösuunnitelman pohjalta. Lue lisää
The Gaming Innovation Group (GiG) on Norjalainen pörssiyhtiö, joka erikoistuu online rahapeleihin. Toteutimme vuonna 2018 Gig.com-verkkopalvelun WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivusto on rakennettu modulaarisesti komponenteista, joten ylläpitäjillä on mahdollisuus rakentaa uusia sivutyyppejä komponenttien avulla. Sivustolle suunniteltiin ja toteutettiin myös sijoittajaosio, josta löytyy interaktiivinen pörssikurssien seuranta. [Toim. huom. Referenssi on alunperin julkaistu Geniemin nimissä. Geniem tunnetaan nykyisin Hion-nimellä.] Lue lisää
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille
Sopimustieto muuttaa maailmaa digitalisoimalla sopimukset alusta loppuun. Meiko suunnitteli ja toteutti Sopimustiedon verkkosivuston, jonka kautta yksityishenkilö tai yritys voi valita valmiiksi luoduista sopimuspohjista itselleen sopivimman. Meiko kehitti myös Sopimustiedon digitaalista alustateknologiaa jatkuvalla sopimuksella tarjoten jatkuvasti kehittyvälle palvelulle kyvyn vastata tulevaisuuden haasteisiin ja tarpeisiin. Kovassa kasvussa olevan palvelun tulee myös pystyä vastaamaan skaalautuvuuden haasteisiin. Projektin aikana […] Lue lisää
North Patrolin sivustouudistuksessa keskityttiin suorituskykyyn ja saavutettavuuteen. North Patrol on digitaalisen viestinnän ja liiketoiminnan asiantuntijayritys, joka auttaa löytämään oikean kumppanin ja teknisen alustan esimerkiksi verkkopalveluhankintaan kilpailuttamalla toimijat oikeaoppisesti ja puolueettomasti. Yritys on tullut Dudelle tutuksi northpatrolilaisen Perttu Tolvasen luotsaaman Vierityspalkki.fi-verkkojulkaisun kautta. Aiemmin WordPress.comin avulla rakennetut sivut haluttiin freesata asennetun WordPressin päälle, joka mahdollistaisi laajempia optimointitoimenpiteitä […] Lue lisää
KAS asunnot on valtakunnallinen vuokra-asuntoyhtiö, jolla on yli 8000 vuokra-asuntoa 34 eri paikkakunnalla. Verkkosivustouudistuksessa vuokra-asuntojen hakutoiminnallisuus uudistettiin täysin. Kiinteistöjä ja asuntoja koskeva tieto haetaan ulkoisesta rajapinnasta Tampuuri-kiinteistönhallintaohjelmasta. Listaus- sekä vuokrahakemustoiminto on toteutettu Vue-tekniikkaa hyödyntäen. Nopea, selkeä ja visuaalisesti laadukas vuokrakotien hakutoiminto auttaa asunnon etsinnässä ensiluokkaisesti sekä mobiilissa että desktop-näkymässä. Kävijä voi halutessaan lisätä valitsemansa vuokra-asunnot […] Lue lisää
Varjolan tilan matkailu tähtää kansainvälisille markkinoille ja kaipasi freesausta brändilleen sekä soivan sivuston. Vanhat sivusto oli jämähtänyt vanhan julkaisujärjestelmän mukana kivikaudelle, joten päivitykselle oli todellakin tarvetta. Duden graafikot löivät nyrkit saveen ja alkoivat virittelemaan Varjolalle ehdotuksia uudesta ilmeestä. Samaan aikaa kasattiin yhdessä raamit sivustolle (rakenne, tarvittavat toiminnallisuudet, suunta ilmeelle). Aloituspalaverin jälkeen päästiin raapimaan rautalangat kasaan […] Lue lisää
Suzuki Finland on Suzukin Suomen sivuliike joka toimii maajantuojana Suzukin moottoripyörille sekä perämoottoreille. Kankea ja vanhentunut sivusto ei ollut responsiivinen eikä palvellut yrityksen henkilökuntaa eikä ulkoisia kohderyhmiä toivotulla tavalla. Sivustolle haluttiin täysi uudistus nojaten Suzukin olemassaolevaan visuaaliseen ilmeeseen ja asiakkaan kanssa käytyihin tavotteisiin. Sivustokokonaisuus toteutettiin kevyenä multisite-toteutuksena sisältäen sivustot sekä moottoripyörille että perämoottoreille. Sivustosta haluttiin […] Lue lisää
Vennerin Keittiössä -verkkopalvelu tarjoaa uudenlaisen tavan auttaa ja voimauttaa yhteiskuntamme apua tarvitsevia. Palvelu tarjoaa kuukausi- tai vuosilisenssin tilaajille ravitsevia ja monipuolisia kasvisuokareseptejä. Palvelusta saadut tuotot ohjataan tukemaan apua tarvitsevien perheiden parempaa ravitsemusta Venner-ruokakassien kautta. Suunnittelimme sivuston graafisen ilmeen ja käyttöliittymän mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi kokonaisuudeksi. Halusimme tuoda houkuttelevat videomuotoiset reseptit ja runsaan uusiutuvan sisällön näyttävästi esille. Verkkopalvelun […] Lue lisää
Exove suunnitteli ja toteutti Neste.fi -palvelun, joka koostuu verkkokaupasta, palvelukanavasta ja tietopankista yksityis- ja yritysasiakkaille. Projektin tavoitteena oli parantaa asiakaskokemusta ja lisätä myyntiä joustavalla ja tulevaisuusturvallisella alustalla, jonka avulla Neste pystyy toteuttamaan uusien digitaalisten kanavien potentiaalin. Toteutimme palvelun konseptin tiiviissä yhteistyössä Nesteen tiimien, asiakaspalvelun ja valittujen asiakkaiden kanssa. Palvelua testattiin loppukäyttäjillä prototyypin avulla, jolloin saatiin […] Lue lisää
EduExcellence tarjoaa suomalaisia huipputason koulutusratkaisuja kansainvälisille asiakkailleen, joita ovat niin koululaitokset, yritykset kuin julkinen sektori. Ratkaisuja tarjotaan konsultoinnin, koulutusohjelmien ja erilaisten intensiivikurssien muodossa. EduExcellence tekee tällä hetkellä yhteistyötä muun muassa Etelä-Afrikassa, Uruguayssa ja Kiinassa. Tuore näkökulma suomalaiseen koulutusvientiin EduExcellence lähestyi Sinistä Härkää tavoitteenaan luoda uusi sivusto, joka palvelee yrityksen moninaisia tarpeita. Sivuston tärkein tavoite on […] Lue lisää
Factornova on nopeasti kasvanut tapahtumatoimisto, joka kaipasi uutta visuaalisesti freesiä verkkopalvelua. Redandblue vastasi palvelun konseptoinnista, käyttöliittymästä, visuaalisesta ilmeestä, WordPress-toteutuksesta, ylläpidosta ja jatkokehityksestä. Palvelun ulkoasu suunniteltiin tiiviissä yhteydessä Factornovan oman visuaalisen tiimin kanssa. Uudistimimme myös brändin osalta yrityksen typografian samassa projektissa. Palvelusta toivottiin helppokäyttöinen niin loppukäyttäjille kuin ylläpitäjillekin. Sivulle luotiin myös ehkäpä kaikkien aikojen hienoin henkilögalleria! Lue lisää
Fresh House on siivouspalveluihin erikoistunut perheyritys Helsingissä. Yritys palvelee asiakkaitaan eri puolilla pääkaupunkiseutua kaikissa toimitilojen puhtaanapitoon liittyvissä asioissa, lähes 30 vuoden kokemuksella. Fresh House on niittänyt mainetta Helsingissä luotettavana ja osaavana toimijana, ja onkin onnistunut puskaradion avulla saamaan nimekkäitä asiakkaita. Yrityksen visuaalinen ilme ja verkkopalvelu eivät kuitenkaan olleet täysin tasapainossa erinomaisen palvelun kanssa, vaan edellisestä brändiuudistuksesta […] Lue lisää
Poolia on jo kolmekymmentä vuotta toiminut rekrytointiyritys, joka toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa. Teimme Poolialle uuden verkkopalvelun, joka palvelee sekä työn etsijöitä että työnantajia. Projektiin kuului käyttöliittymäsuunnittelu, prototyypitys, visuaalinen suunnittelu, tekninen WordPress-toteutus, kytkennät rajapintoihin sekä ylläpido ja jatkokehitys. Palvelun tuli toimia erityisen hyvin mobiilikäyttäjillä. Sivuston konsepti muotoiltiin miettimällä työnhakijan palvelupolkua prosessina, joka voi […] Lue lisää
Arnolds on Suomen vanhin amerikkalaistyylinen leipomokahvila, perustettu vuonna 1991. Nykyään Arnolds-kahviloita löytyy ympäri maan Torniosta Helsinkiin – yhteensä noin 30 kappaletta. Toimipisteiden lisäksi myös tuoterepertuaari on laajentunut perinteisistä donitseista: Nykyään Arnolds-kahviloista saa muun muassa myös bageleita, smoothieita ja laajan valikoiman erikoiskahveja. Brändiuudistuksen myötä myös verkkosivut uusiksi Hasan & Partners toteutti brändiuudistuksen Arnoldsille kesällä 2017, jonka […] Lue lisää
HY+ – Selkeä pääsivusto josta muodostettiin oma teema HY+ on Helsingin yliopiston täydennyskoulutusyhtiö. HY+:n innostava ja samalla vastuullinen tehtävä on suunnitella, tuottaa ja tarjota yliopistollista aikuiskoulutusta nykypäivän työelämän tarpeisiin. Brändiltään ja koulutustarjonnaltaan selkeä pääsivusto HY+ ja Sininen Härkä aloitti vauhdikkaan yhteistyönsä pääsivuston uudistamisella. Uuden sivuston tavoitteena oli selkeyttää HY+:n brändiä ja integroida koulutustarjonta sivustolle. Nopeatempoinen […] Lue lisää
Paper Planes rakensi Dunning, Kruger & Associatesille uudet sisältölähtöiset sivut reilussa kahdessa kuukaudessa. Ketterän yhteistyön tuloksena yrityksen kasvua tukevat hakukoneoptimoidut, käyttäjäystävälliset ja nopeat WordPress- sivut, joita on helppo kehittää myös tulevaisuudessa. Sisältömoduulien käyttö mahdollistaa sivujen laajankin muokkauksen ja tekee jatkokehittämisestä suoraviivaista. Informaatioarkkitehtuurissa huomioitiin toiveet sisältölähtöisyydestä, esteettömyydestä ja helppokäyttöisyydestä. Asiakkaan toiveesta toteutus tehtiin lähes täysin ilman JavaScriptiä. Kommunikointiin […] Lue lisää
Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy eli HS-Vesi on Hämeenlinnan, Hattulan ja Akaan omistama vesihuoltoyhtiö. Yhtiö huolehtii toiminta-alueellaan hyvänlaatuisen veden hankinnasta ja jakelusta sekä jätevesien tehokkaasta poisjohtamisesta ja puhdistamisesta. Yhteistyömme alkoi vuoden 2018 lopulla kun HS-Vesi oli tunnistanut tarpeen verkkosivustonsa päivittämiselle. Vanha alusta oli kömpelö, rakenne oli ajan saatossa sisällön kasvaessa muuttunut sekavaksi eikä sivusto sopeutunut responsiivisesti […] Lue lisää
Case TFW Helsinki – Positiivista liikkumisen iloa TFW Helsinki on Suomen ensimmäinen Training For Warriors -kuntosali. Yrityksen tavoitteena on levittää positiivista sanomaa harjoittelusta, liikunnasta, hyvinvoinnista sekä reippaasta elämänasenteesta. Kolme kuntosalia yhden brändin – ja verkkosivuston – alle Sinisen Härän ja TFW Helsingin yhteistyö pyörähti toden teolla käyntiin keväällä 2018 juuri yrityksen kolmannen kuntosalin, TFW Stadin, […] Lue lisää
Chilit – Osaa. Ehtii. Uskaltaa. Chilit tuottaa asiakkailleen monipuolisia ratkaisuja IT-ympäristöjen hallintaan sekä kehittämiseen. Yritys tarjoaa erinomaista palvelua oikealla asenteella, ilman turhaa byrokratiaa ja tuskastuttavaa palveluhierarkiaa. Toisin sanoen IT-palveluita jatkuvalla palveluasenteella. Vuonna 2018 Chilit Oy:n liikevaihto oli lähes 34 miljoonaa euroa. Yhteistyötä jo kahden sivuston ajan Sininen Härkä on aloittanut Chilitin kanssa yhteistyön jo vuonna […] Lue lisää
Autoklinikka on vahinkokorjaamo, jossa auton korjaaminen sujuu niin helposti kuin se ylipäänsä voi sujua. Pohjoismaiseen Werksta Groupiin kuuluva Autoklinikka kattaa jo yli 30 korjaamon voimin suomalaisten autoilijoiden pelti-, kolari- ja tuulilasivaurioiden korjaustarpeet. Autoklinikka koosti joukon asiantuntijoita ympärilleen, kun he lähtivät uudistamaan sekä brändiään että verkkopalveluitaan syksyllä 2018. Mukaan valikoitui IT-konsultti, mainostoimisto NORD DDB, hakukoneoptimoinnin ammattilainen […] Lue lisää
Hae isännöintiä -verkkopalvelu syntyi ratkaisemaan kaksi erittäin selkeää ongelmaa. Taloyhtiöiden hallitusten jäsenet kokivat, että isännöinnin ostaminen oli vaikeaa. Isännöintiyritykset puolestaan saivat sekalaisia tarjouspyyntöjä, joihin joutui järjestään pyytämään lisäselvityksiä. Isännöintiliitolle Hae isännöintiä -sivusto on jäsenyritysten palvelua, vaikka palveluun voivatkin maksusta liittyä myös muut isännöintiyritykset kuin liiton jäsenet. Ennen projektin alkua Isännöintiliiton digitaalisten palveluiden kehittämisestä vastaava Marianne […] Lue lisää
Hanko Data Parks on kunnianhimoinen hanke, jonka tavoitteena on rakentaa Hangon ja Raaseporin alueesta ICT-yhdyskäytävä Euroopan ja Aasian välille tarjoamalla erinomaiset mahdollisuudet datakeskusten perustamiselle. Kun kohderyhmänä ovat suurimmat online-yritykset, on verkkosivuston oltava kohderyhmän kanssa samaa huipputasoa. Asiakas halusi entistä selkeämmän verkkosivuston, jonka kautta tieto löytyy helposti. Pääpaino oli verkkosivuston rakenteen ja sisällön suunnittelussa siten, että […] Lue lisää
Nordcenter Golf & Country Club on korkeatasoinen golfkeskus Raaseporissa. JCO Digitalin tehtävänä oli uudistaa ja raikastaa Nordcenterin digitaalinen ilme. JCO:n vastuulla oli verkkosivuston rakenteen ja käyttöliittymän suunnittelu sekä tekninen toteutus WordPressillä. “JCO esitteli meille ajatuksensa, ja olimme heti vakuuttuneita. He olivat todella lukeneet meitä kuin avointa kirjaa. Prosessi sujui jatkuvassa vuorovaikutuksessa, mutta oli tärkeää, että […] Lue lisää
Uudistimme vuonna 2018 Rotator yrityssivuston. Uusi sivusto on rakennettu yhdessä Rotatorin tiimin kanssa pidettyjen Service Lab -työpajojen pohjalta määriteltyjen käyttäjäprofiilien palvelemiseksi. Tärkeimpiin toiminnallisuuksiin voidaan listata muun muassa edistynyt haku, paikalliset yhteystiedot ja huoltolistaus. Vaihtokoneet tuodaan kaupattavaksi Mascus-järjestelmästä upotuksena. [Toim. huom. Referenssi on alunperin julkaistu Geniemin nimissä. Geniem tunnetaan nykyisin Hion-nimellä.] Lue lisää
Pablo Films on helsinkiläinen tuotantotoimisto, joka on erikoistunut korkealaatuisiin video- ja valokuva-tuotantoihin. Suunnittelimme Pablolle simppelin ja vaikuttavan WordPress-verkkosivuston, joka esittelee yrityksen osaamisen mahdollisimman visuaalisella tavalla. Sivuston on päärooliin nostettiin upeat videokoosteet ja työnäytteet Pablon asiakasprojekteista. [Huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Mediapool Finlandin nimissä. Mediapool Finland vaihtoi nimensä Alfons Digitaliksi vuonna 2022.] Lue lisää
Lomakokemus alkaa jo kotisohvalta, kun verkkopalvelu herättää ihastuttavaa odotusta. Verkkopalvelun rooli lomaodotusten ja innostuksen herättäjänä on niin keskeinen, että Naantali Spa on aina panostanut runsaasti sivustonsa houkuttelevuuteen ja laatuun. Aikanaan kilpailijat kävivät kilvan kopioimassa ideoita Naantali Span verkkopalvelusta, mutta nyt ajan hammas oli alkanut nakertaa myös edelläkävijää. ”Tavoitteena oli joustavampi kokonaisuus, jolla pystymme lähestymään asiakkaitamme […] Lue lisää
Näyttävä ja asiointia helpottava verkkopalvelu ammattiviljelijöille Kekkilä Professional on osa Kekkilä Group -konsernia, joka tuottaa kasvatusratkaisuja ammattiviljelijöille, viherrakentajille ja kuluttajille. Kekkilä Professionalin asiakaskunnan muodostavat ammattiviljelijät ja jälleenmyyjät maailman kaikissa maanosissa. Kekkilä uudisti ammattilaisille suunnatun verkkopalvelunsa. Tärkein tavoite oli viljelijöiden saumaton palvelu maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Samalla haluttiin rakentaa Kekkilän luotettavaa asiantuntijabrändiä yhä vahvemmaksi. Valu toteutti uudistuksen, […] Lue lisää
Kristina Cruisesille tehty laaja verkkosivuhanke piti sisällään muun muassa integraatioita, modulaaristen sivupohjien rakentamista ja some-jakotoiminnallisuuden asettamista. Suosikkilistaus lukeutuu myös sivuston avaintoiminnallisuuksiin. Kristina Cruisesin verkkosivuilta löytyy lisäksi blogi, erilaisia lomakkeita ja kattava hakutoiminto. Into-Digital kiittää Kristina Cruisesia luottamuksesta & toivottaa onnittelut uuden verkkopalvelun julkaisun kunniaksi, vaikka yhteinen taival jatkuukin verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen suhteen. Kristina Cruisesin […] Lue lisää
Into-Digital tuotti Lammille uudet verkkosivut yhdessä sisaryhtiömme Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Ida Fram vastasi verkkosivuston suunnittelusta – Into puolestaan totutusti teknisestä toteutuksesta. Sivuston visuaalisuus perustuu hyvin pitkälti Lammin erittäin näyttävään ja ansiokkaaseen kuvamaailmaan. Kaikki Lammin tämänhetkiset talomallit ovat nähtävillä sivustolla. Talomallistolle on rakennettu laaja filtteröinti, joka helpottaa käyttäjää löytämään juuri oikean talon. Teknisestä näkökulmasta […] Lue lisää
Ensimmäiset verkkosivut toteutimme Redan Redanille jo vuonna 2017, mutta sen jälkeen yhteistyö on jatkunut. Linda on aktiivinen somessa ja uuttera bloggailija, joten painopiste projektissa oli luonnollisesti somefeedit ja blogi. Myös työnäytteet ja palvelut tuli olla keskeisesti ja selkeästi esitetty. Iso paletti kaikkea, mutta pistettiin onnistumaan! Koska mikään sivusto ei ole koskaan “valmis” ja varsinaiset ajatukset […] Lue lisää
Vermo on Suomen pääravirata, joka tarjoaa erinomaiset puitteet paitsi raviurheiluun myös erilaisten tapahtumien järjestämiseen. Vermo aloitti Liana Technologiesin (ent. Koodiviidakon) asiakkaana vuonna 2013, jolloin heille toteutettiin uudet verkkosivustot Sivuviidakko-alustalle. Vuonna 2018 sivustolle päätettiin tehdä laajamittainen päivitys, jossa uudistettiin käytännössä aivan kaikki. Sivupuun rakenne muutettiin, sivustosta tehtiin responsiivinen, minkä lisäksi koko sivusto sai raikkaan ulkoasun Vermon […] Lue lisää
Agenttihaaste tutustuttaa oppilaat kestävään elämäntapaan ja luonnonvarojen säästöön. Agenttitehtävät kannustavat sähkön ja veden säästöön, kierrättämiseen, ruokahävikin vähentämiseen ja kestäviin liikkumisvalintoihin. Luokat kilpailevat keskenään siitä, kuka onnistuu tekemään eniten tehtäviä kilpailun aikana. Sivun idea oli näyttää mahdollisimman houkuttelevalta 2 luokkalaisille, jotta ympäristöaiheita olisi hauskempaa oppia. Piristävillä väreillä ja iloisilla animoinneilla lisättiin pelimäistä tunnelmaa. Oppilaat saavat ladattua […] Lue lisää
Sisustustekstiiliyritys Lauritzon´s on suomalainen perheyritys jolla on monipuolinen ja laaja mallisto korkeatasoisia huonekalukankaita. Lauritzonin kanssa vuosia jatkunut yhteistyö on viimeaikoina poikinut graafisen ilmeen uudistuksen, ja lisäksi suunnittelimme sivustolle käytännöllisiä ratkaisuja kuten yhteystiedot -sivun haitarijaottelun. Hauskojen hashtagien ja selkeän ryhmittelyn ansioista asiakkaiden on helppo saada tarvitsemansa tiedot oikeasta paikasta. Veistelimme verkkosivuston verkkokauppapohjalle käyttäen WooCommercea. Sivustolla ei […] Lue lisää
Smarp on sisällön löytämiseen ja jakamiseen tarkoitettu työkalu. Smarp kokoaa yritykseen ja sen toimintaympäristöön liittyvän relevantin ja mielenkiintoisen sisällön yhteen paikkaan, josta se on helposti löydettävissä ja jaettavissa myös muulle maailmalle. Smarp lähestyi meitä verkkosivu-uudistuksen ja brändin päivityksen tiimoilta. Aloitimme projektin Foundation-vaiheella, jonka aikana loimme strategian haluttujen konversioiden saavuttamiseksi. Strategia perustui tärkeimpien käyttäjäpersoonien tarpeiden pohjalta […] Lue lisää
Web-veistämön tiimi toteutti aurinkosahkoakotiin.fi verkkosivut. Aurinkosähköä kotiin on valtakunnallinen kampanja, jonka tavoitteena on lisätä suomalaisten tietoa aurinkosähköstä ja sen soveltuvuudesta eri kuluttajaryhmille, sekä tarjota vertailupalvelun avulla tietoa hankintakustannuksista ja palveluntarjoajista. Tarjoukset sivulle toteutimme hakupalvelun, jolla sivulla vierailija voi hakea valitsemansa alueen perusteella tarjousta tekeviä yrityksiä. Yrityksille suunnittelimme toimittajat lomakkeen, jolla yritykset pääsevät vaivattomasti tekemään tarjouksiaan […] Lue lisää
Joka sekunti, joka päivä, jossain päin maailmaa, joku aloittaa uuden instrumentin opettelun Yousicianin avulla. Yousician sai alkunsa innostuksesta mullistaa musiikin opetus täysin mukaansa tempaavan sovelluksen avulla ja heidän visionaan on tehdä musikaalisuudesta yhtä yleistä kuin lukutaidosta. Nykyään Yousicianin avulla miljoonat käyttäjät opettelevat soittamaan pianoa, kitaraa, bassoa, ukulelea sekä laulamaan. SaaS-palvelujen, kuten Yousicianin, digitaalisessa markkinoinnissa on […] Lue lisää
aTalent auttaa yrityksiä ja työnhakijoita yhdistämällä osaavat nuoret tekijät ja kiinnostavat yritykset. aTalent haluaa tarjota erinomaisen rekrytointikokemuksen niin työnantajille kuin työntekijöille. Aloitimme yhteistyön aTalentin kanssa luomalla selkeän käsityksen yrityksen toiminnan kulmakivistä; arvoista ja missiosta, jonka jälkeen loimme strategian verkkosivun käyttökokemuksen parantamiseksi. Strategia pohjautuu tärkeimpien käyttäjäryhmien tunnistamiseen, niiden pohjalta jalostettuihin käyttäjäpersooniin sekä informaation jäsentelyyn näiden tarpeiden […] Lue lisää
Aker Arctic on arktisen merenkulun pioneeri ja rautainen ammattilainen, jonka tarina jäänmurskaajien suunnittelijana alkaa jo 1930-luvulta. Yrityksen palveluihin lukeutuu mm. arktisissa olosuhteissa liikkuvien alusten suunnittelu, testaaminen, mallinnus ja konsultointi. Helsingissä edistyksellistä testi-laitosta operoiva Aker Arctic ja sen edeltäjät ovat suunnitelleet suurimman osan maailman jäänmurtajista. Verkkosivujen uudistuksessa isoin tekijä oli asiakaslähtöisyys; vanhasta tuote-lähtöisestä lähestymisestä haluttiin luopua […] Lue lisää
Fennovoima on ydinenergiayritys, jonka tavoitteena on tuottaa sähköä kuormittamatta ilmastoa. Ydinvoimalaitos tulee valmistuttuaan tuottamaan 10 prosenttia Suomen kasvavasta energiatarpeesta – ilman päästöjä. Fennovoima halusi uudistaa verkkosivustonsa, jotta se vastaisi heidän viestintätarpeitaan. Yrityksellä on tärkeä tehtävä Suomen energiantuotannon turvaamisessa vastuullisesti myös tulevaisuudessa. Ennen sivustouudistusta Fennovoimalla oli neljä erillistä sivustoa: asiakaslehti, vastuullisuusraportti, kampanjasivusto uuden energian tuotannosta Suomessa […] Lue lisää
Visual Components on johtava teollisuuden tuotantolinjastojen mallinnuksen ja simuloinnin ohjelmistokehittäjä. Visual Components halusi uudistaa tehtaiden mallintamiseen ja simulointiin käytettävän ohjelmistonsa oppimissivuston (Visual Components Academy), sillä valmisteemaa ja page builderia hyödyntävän sivuston jatkokehittäminen ei olisi ollut kannattavaa. Oppimissivuston täydellisessä teknisessä uudistuksessa loimme uuden WordPress-sivuston, johon automatisoidusti siirsimme alkuperäiset sisällöt. Lisäosien karsimisen ja WordPress-teeman uudistamisen myötä sivuston […] Lue lisää
Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018. Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja […] Lue lisää
Suunnittelimme ja toteutimme Suomen johtavan etiketti- ja tarrapaino Nordic Labelille uuden verkkopalvelun. Suunnittelu aloitettiin Mediapoolin kehittämän tuotantoprosessin mukaisesti, jossa sisältö sekä digitaalinen asiakaspalvelu ohjaa vahvasti sivuston rakennetta ja toimintaa sekä teknistä ratkaisua. Sisältöjen suunnittelussa hakukoneoptimointi nostettiin tärkeään rooliin, jotta sivusto keräisi liikennettä ja liidejä sekä tilauksia verkosta. Suunnittelimme myös yrityksen visuaalisen ilmeen, jota verkkopalvelun yleisilme […] Lue lisää
Yrityskulttuuri ei piittaa strategiasta, vaan se toteutuu aina omilla ehdoillaan, ellei sitä kehitetä aktiivisesti. Tiedätkö, kumpi teidän yrityksessänne vallitsee: strategiaa tukeva vai sen toteutumista estävä yrityskulttuuri? Voit kehittää vain sitä, minkä tiedät. Konseptoimme yhdessä Milestonen kanssa yrityskulttuurin mittaamiseen keskittyvän Miledrive-palvelun. Palvelun kylkeen teimme WordPress-sivuston, jossa on ACF+Polylang yhdistelmä auttamassa sisällöntuottajia. Palvelu on löytänyt jo useiden […] Lue lisää
Yli 100 Bitwisen työntekijää, eli Bitwiseria, on softakehityksen ammattilaisia joiden kädenjälkeä löytyy jopa avaruudesta asti. Bitwisestä oltiin kuultu paljon huhuja, tekijätyypeiksi väittivät. Ja samanlaisiksi tekijöiksi kuin Dude osoittautuivatkin. Kun kaksi tekijää upottaa kädet saveen kyynärpäitä myöten, niin priimaahan sieltä vain tulee. “Duden käsissä uusi ilmeemme taittui näyttäväksi ja käytettäväksi saitiksi, jota on modulaarisuutensa vuoksi helppo […] Lue lisää
Fiskarsin Panimo on perustettu vuonna 2011 Vantaan Rekolassa. Ensimmäiset kaksi vuotta oluita pantiin Mäntsälässä Rekolan Panimon nimellä. Nyt Fiskarsissa toimiva panimo on yksi kotimaisista laadukkaista pienpanimoista. Lähellä on puhdas luonto, josta he ammentavat ideoita ja raaka-aineita oluisiin. Rauhallinen 600 hengen ruukki on hyvä ympäristö luoda uusia makuja ja saada myös palautetta eri kokeiluista. Me autoimme […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Yrityksen sivusto kuluttajille
Suositun verkkomedian konseptin ja käyttökokemuksen sekä toteutusarkkitehtuurin uudistus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Headless WordPress backend, React frontend, REST API integraatiot. Jatkokehitys ja ylläpito. Lue lisää
Remeo on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys, jonka missiona on mahdollistaa ja edistää kiertotaloutta. Remeo kilpailutti digitaalisen liiketoiminnan kumppanuuden ja valitsi Redlandin. Yhteistyö alkoi verkkosivuston uudistamisella, jonka tavoitteena oli palvella asiakkaan eri kohderyhmiä entistä paremmin ja kehittää myyntiä verkossa. Yhdistimme vanhan verkkosivuston, sitaatti.remeo.fi -sisältöportaalin, raportointipalvelun ja verkkokaupan yhdeksi palveluportaaliksi. Uudistuksen pohjaksi tehtiin hakusana-analyysi, joka toimi rakennesuunnittelun pohjana. […] Lue lisää
”Uusi sivusto on saanut kiitosta raikkaasta ilmeestään, toimivuudesta ja siitä, että kaikki löytyy sieltä helposti”, kertoo SOL-yhtiöiden viestintä- ja markkinointipäällikkö Taija Paavola. ”Erityisesti kiitosta uudistuksesta on antanut meidän rekrytiimi, joka pystyy nyt yhdistämään työpaikkoihin uratarinoita ja rakentamaan työpaikkailmoitukset toimiala, kaupuki tai vaikkapa esimiehittäin”, hän jatkaa. Mutta mikä SOLin sivustouudistukseen ajoi ja miten päästiin lopputulokseen, joka […] Lue lisää
Lähtökohta Trainers’ Housen muutoksenjohtamistyökalua, Pulssia, lähdettiin viemään kansainvälisille markkinoille. Ilmeen haluttiin erottuvan selvästi Trainers’ Housesta yrityksenä ja näin asiakkaalla oli tarve luoda filosofialle ja työkalulle aidosti erottuva, kansainvälisesti näyttävä ja houkutteleva identiteetti ja verkkosivusto. Ratkaisu Muutoksenjohtamisfilosofian ja -työkalun nimeksi valikoitui BEAT, joka kuvaa muutoksen ja yhdessä tekemisen sykettä. BEATille luotiin kokonaan uusi ilme ja visuaalinen […] Lue lisää
Teimme WordPress-sivuston omalle startup-yritykselle, Brellalle. Brella on kansainvälisesti menestynyt massatapahtumien verkostoitumissovellus, jonka asiakkaita ovat muun muassa Google, Microsoft ja TechCrunch. Sivuston design toteutettiin liidi-hakuisesti. Sivuston konversiopisteiden määrittelyssä käytettiin perusteellista A/B-testausta. Lopputuloksena on ilahduttavan käytettävä verkkopalvelu, joka on omalta osaltaan ollut tukemassa tuotteen onboardingia ja yrityksen menestystarinaa. Lue lisää
Firstbeatin sydämen sykeväliä mittaavan Hyvinvointianalyysin avulla tuhannet ihmiset, huippu-urheilijoista toimihenkilöihin, ovat saaneet tietoa omasta terveydestään, stressistä ja palautumisesta. Firstbeat on kouluttanut palveluntarjoajiaan Hyvinvointianalyysin käyttäjiksi kontaktikoulutuksilla, joihin kului paljon työaikaa. Rakensimme verkko-oppimisympäristön, jossa palveluntarjoajat voivat kouluttautua täysin itsenäisesti, samalla kun Firstbeatin ohjaajat voivat seurata kurssilaisten edistystä ja antaa heille palautetta tehtävistä. Sivusto on integroitu Firstbeatin taustajärjestelmään, […] Lue lisää
Energia-alan asiantuntijayritys Enegia kaipasi verkkosivustolleen visuaalista päivitystä sekä ennen kaikkea palvelutarjonnan selkiyttämistä ja yksinkertaistamista. Suunnittelimme Enegian sivuille uuden konseptin ja designin sekä hahmottelimme kaksi selkeää tuotekokonaisuutta ja myyntistrategiaa. Tämän pohjalta rakensimme brändin korkeaa laatua vastaavan hakukoneoptimoidun verkkosivuston, jolla jylläävät tehokkaat markkinoinnin automaatiot. Lue lisää
Volter valmistaa puuhakevoimaloita, jotka mahdollistavat oman ekologisen sähkön- ja lämmöntuotannon. Yritys on maailman johtavia puunkaasutusteknologian kehittäjiä, joten tästä yrityksestä ei osaamista tai innovaatioita puutu! Volterin vanhat valmisteeman päälle rakennetut verkkosivut todettiin liian kankeiksi ja vaikeakäyttöiseksi. Tarvittiin raikkautta, nopeutta ja yksinkertaisuutta. Sivusto haluttiin laittaa tehokkaammin töihin hankkimaan lisää liidejä potentiaalisilta asiakkailta. Sisältömarkkinointiin kaivattiin työkaluja. Saimme Sivututkalla […] Lue lisää
Korkia yhdistää ainutlaatuisella tavalla sijoittamisen, yritysten kehittämisen ja rahoittamisen. Korkia syntyi kun finanssipalveluyhtiö Wallstreet ja konsulttiyhtiö Eera yhdistivät voimansa vuonna 2017. Wysiwyg toteutti Korkialle WordPress-toteutuksen pohjautuen asiakkaan toimittamaan valmiiseen käyttöliittymä- ja sisältösuunnitelmaan. Lue lisää
Siirto on pankkirajat ylittävä reaaliaikainen mobiilisiirto. Tapahtumat ovat viiveettömiä, käyttäjät eritellään puhelinnumeroilla eikä luottokorttia tarvita. Wysiwyg toteutti palvelun verkkosivuston Automatialle perustuen WordPress-julkaisujärjestelmään, mainostoimiston ulkoasun pohjalta. Lue lisää
Suomalaisten suunnittelijoiden perustama INTO Concept on modulaarisiin POD-kokoushuoneisiin ja kalusteratkaisuihin erikoistunut huonekaluyritys. redandbluen tehtävänä oli luoda INTO Conceptin verkkopalvelulle uusi konsepti, luoda palvelulle uusi houkutteleva graafinen ilme sekä rakentaa palvelu WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului sivuston konseptiontityöpajat, käyttöliittymäsuunnittelu, ulkoasun suunnittelu, tekninen toteutus sekä jatkuva pienkehitys ja ylläpito. Palvelun käyttöliittymässä inspiraatiota haettiin varsinaisten tuotteiden modulaarisuudesta – POD-huoneita voi […] Lue lisää
Zervantilla haaveiltiin tilanteesta, jossa yhdellä sisäänkirjautumisella markkinointitiimi pääsisi päivittämään koko verkkopalvelua, sen kaikkia viittä kieliversiota ja tuotesivuja ilman koodarin apua. Kuulostaa kohtuulliselta. Aiemmin tilanne oli kuitenkin se, että sivusto koostui WordPressin päällä pyörivästä blogista ja erillisestä, PHP:lla kovakoodatusta tuotesivustosta. Lisäksi jokaisen kieliversion blogi oli oma sivustonsa, eli vaati erillisen sisäänkirjautumisen. Sivuston päivitykset piti tietysti tehdä […] Lue lisää
Kymenlaakson Jätteen sivusto ja verkkoasiointi uuteen uskoon Kymenlaakson Jäte Oy on kuntien kokonaan omistama yhtiö, joka tuottaa Kymenlaakson alueelle monipuoliset jätepalvelut. Yhtiön vanha verkkosivusto sisälsi paljon asiaa, mutta sisältö oli vuosien varrella ripoteltu moneen paikkaan eikä oikean tiedon löytäminen ollut helppoa. Kun Kymenlaakson Jäte aloitti sivuston uudistuksen, tavoitteena oli tarjota asiakkaille miellyttävä käyttökokemus ja tuoda […] Lue lisää
Aiemmin Luontaistuntijoina tunnettu kotimainen terveyskauppaketju uudisti tänä syksynä brändiään. Osuuskunnan nimeksi valikoitui samalla AITO. AITO-nimenvaihdoksen myötä sivustoilla tehtiin ulkoasu-uudistus. Tätä mittavampi oli kuitenkin kaikkien verkkosivujen ja niihin sisältyvien integraatioiden domainmuutokset ja uudelleenohjaukset. AITO-osuuskuntaan kuuluu yli 60 AITO-kauppiasta sekä muita sivustoja siten, että domain- ja nimimuutoksen vaatimia päivityksiä tehtiin yhteensä noin 80:lle sivulle. Sisällön ylläpitoa on […] Lue lisää
Integrion työntekijöillä on selkeästi hyvä meininki ja sen takia on ollut kerrassaan hienoa olla auttamassa heitä uuden verkkosivuston rakentamisessa. Palvelu koostuu WordPressin kannalta meille aika tyypillisistä palasista. Custom Post Type käytössä projekteille ja henkilöille ja ACF:n avulla tehty Moretag Flexbox modulaarinen logiikka sivujen rakentamisessa. Projekti hoidettiin hyvin pitkälle avaimet käteen -ajattelulla, eli visuaalisuus ja sisällöt […] Lue lisää
Rakensimme JAK-metallin sivustot uusiksi vuoden 2018 aikana. Projekti sisälsi tree-shears.com -sivuston, jonka sisältö on kolmella kielellä, sekä spiral-cutter.com -sivuston joka on kaksikielinen. JAK-metalli on innovatiivinen yritys, joka sijaitsee Mäntässä. Spiral Cutter on uudenlainen todella energiapihi leikkuri, joten se kuluttaa polttoainetta huomattavasti vähemmän kuin perinteiset ketjuleikkurit. Spiral Cutter on myös valittu Swedish Steel Prize finalistiksi vuonna […] Lue lisää
ARROW Engineering on markkinajohtaja järjestelmäratkaisuissa, jotka tehostavat valmistavan teollisuuden tuotantoa, käyttövarmuutta ja päivittäisjohtamista. Vuonna 2016 yrityksessä aloitettiin brändi-identiteetin uudistus. ARROW’n markkinointikumppanina MEOM vastasi strategisen työn lisäksi uuden WordPress-verkkosivuston toteuttamisesta. Tavoitteena oli saada viestintä vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta sekä yrityksen uudistunutta toimintafilosofiaa. Verkkosivustolla suurimpia haasteita oli selkiyttää asiakkaan palvelutarjonta helposti ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi, jossa tulisi havainnollisella tavalla esille […] Lue lisää
Rakensimme uutta verkkopalvelua yhteistyössä Viestintätoimisto Groundin kanssa. Palvelu uudistui kesällä 2018 ja on toteutettu WordPressillä. Palvelintila on Seravon WP-palvelu.fi, aivan kuten jokainen meidän toteuttama sivusto. Säätiön tukijoita on ollut runsaasti yhtiöistä yksityisiin henkilöihin. Erityisesti suomalaisella lääketeollisuudella ja terveydenhuoltoon liittyvillä yrityksillä on ollut merkittävä osuus säätiön varallisuuden karttumisessa. Yksityiset henkilöt ovat antaneet tukensa joko lahjoituksina tai […] Lue lisää
Meillä kaikilla on niitä projekteja, joissa on heti alusta lähtien hyvä vire päällä. Groundin uusi visuaalisuus innosti koko tiimiä ja sen vieminen sähköisiin kanaviin oli selkeä tehtävänanto. Raikas värimaailma ja hyvät kuvat innoittivat hyödyntämään isoja pintoja – siis paljon isoja pintoja. Toisaalta, etusivu latautuu silti muutamassa sekunnissa ja käytettävyys on hyvää pitkin palvelua. Me rakastuttiin […] Lue lisää
Rakensimme uutta triuvare.fi -palvelua, yhdessä Triuvaren työntekijöiden ja heidän asiakkaidensa kanssa. Haastattelimme asiakkaita ja myös sellaisia yrityksiä jotka eivät ole valinneet kilpailutuksessa Triuvarea kumppanikseen. Tämän tiedon pohjalta konseptoimme palvelua, määrittelemme palveluita ja mietimme sisältökokonaisuuksia uusiksi. Tämä hanke on hyvä esimerkki siitä miten pyrimme aina toimimaan. Moretag Blackbox -palvelu siirtää päätöksentekoa loppuasiakkaille ja valinnat tehdään oikeiden […] Lue lisää
Sympa HR on nopeasti kasvava moderni HR-järjestelmä, jota käyttää yli 600 organisaatiota yli 50:ssä maassa. Sympan sivustouudistuksessa yhtenäistettiin eri maissa toimivien sivustojen sisällöt, ilme, informaatioarkkitehtuuri ja käytettävyys. Projekti käynnistyi olemassa olevan informaatioarkkitehtuurin ja sisältöjen täydellisellä mylläyksellä. Sivusto suunniteltiin äärimmäisen käyttäjälähtöiseksi ja hakukoneoptimoiduksi: keräämään paljon relevanttia liikennettä ja konvertoimaan liikenne tehokkaasti. Kaikki sisällöt ja kuvat tehtiin […] Lue lisää
Adato tarjoaa koulutuksia sekä viestintä- ja tietopalveluita suomalaisille energiayhtiöille. Uudistimme täydellisesti Adaton verkkosivun käytettävyyden, ilmeen, sisällöt ja teknologian. Osaksi sivustokokonaisuutta on integroitu energia-alan koulutuskalenteri ja alan julkaisujen verkkokauppa, jotta sivusto palvelisi mahdollisimman hyvin käyttäjäryhmäänsä. Uudistuksessa sivustorakenne ja sisällöt virtaviivaistettiin käyttäjälähtöisiksi. WordPress-pohjaisten sisältömoduulien ansiosta sivusto on moni-ilmeinen mutta silti helppokäyttöinen ja tunnistettava. Moduulien avulla uusien sivupohjien […] Lue lisää
Atoy Autohuolto on vauhdikkaasti laajeneva huoltokorjaamoketju kaiken merkkisille autoille. Ketjun toimintaperiaatteita ovat palvelualttius, vastuullinen toiminta sekä asiantunteva ja koulutettu henkilökunta. Atoy Autohuollon sivustouudistuksessa toteutettiin muutamia integraatioita. Automerkki- ja mallikohtaisten huoltopakettien sisällöt tuodaan sivustolle Atoyn toiminnanohjausjärjestelmästä ja ne tulostetaan sivulle. Ajanvarauslomake on integroitu Autofutur-järjestelmään, josta haetaan vapaat toimipistekohtaiset huoltoajat kalenterinäkymään. Käyttäjä voi varata huollon ja varaus […] Lue lisää
Japanilainen tekoälyä ja autonomista liikkumista kehittävä Ascent Robotics tarvitsi verkkosivut, joita sillä ei ollut vielä ensinkään. Yritystoiminnan käynnistysvaiheessa olleelle Ascentille luotiin toimivan WordPress-sivuston ohella brändi-identiteetti sekä palveluportfolio. Sivusto toteutettiin sekä globaalia että erityisesti japanilaista markkinaa ajatellen. VIsuaalinen ilme suunniteltiin skandinaavista minimalismia inspiraationa käyttäen. Tärkeää oli visualisoida koneälyn tapaa hahmottaa ympäröivää maailmaa, joka vangittiin näyttävien animaatioiden […] Lue lisää
Metsätilat.fi on Suomen suurin metsätilojen ja –tonttien markkinapaikka. Kun suomalaiset haluavat ostaa tai myydä metsää, he suuntaavat Metsätilat.fi-sivustolle. Metsätilat.fi –ketjun muodostavat 7 metsä- ja maatilakiinteistöjen välityksen erikoistunutta metsänomistajalähtöistä kiinteistövälitysliikettä eri puolilla Suomea. Metsätilat.fi on Karhu Helsingin konseptoima, suunnittelema ja rakentama verkkopalvelu. Sivuston tietoturvaa, laatua ja päivittäjien mielenrauhaa on varmistamassa Karhu Huolenpito. Metsätilat.fi-sivustolla on tyypillisenä päivänä […] Lue lisää
Aiven on yksi pohjoismaiden nopeiten kasvavia pilvipalvelutarjoajia. He tarvitsivat nopean, kansainvälisen kasvun tueksi päivitetyn brändin sekä niin visuaalisesti kuin teknisestikin hyvin modernit, freesit ja erottuvat verkkosivut. Loimme jo aiemmin ikonina käytetyn ravun pohjalta uuden punaiseen värimaailman perustuvan ilmeen, päivitetyn typografian sekä freesatun logon. Verkkosivuilla hyödynnettiin vahvoihin liukuväreihin pohjaavaa tyyliä, jota sovelsimme kaikissa elementeissä läpi sivuston. […] Lue lisää
Suomalainen Treston on maailman kärkiyrityksiä teollisuuskalusteiden ja -työpisteiden valmistuksessa. Trestonin kalustamat työympäristöt tehostavat teollista työskentelyä sekä parantavat ihmisten ergonomiaa ja viihtymistä työpaikalla. Karhu Helsinki konseptoi, suunnitteli ja rakensi Trestonin uuden verkkosivuston. Sivuston ytimessä on Drupal 8 -julkaisujärjestelmän ja Microsoft Dynamics AX ERP -järjestelmän integraatio, jonka kautta ajantasainen tuotetieto virtaa Trestonin operatiivisesta järjestelmästä verkkosivuille. Tuotetiedon arkkitehtuurin […] Lue lisää
Fyysisesti tai henkisesti vammaiset voivat joskus tarvita muiden tukea ja apua saadakseen sellaisen elämän kuin haluavat. Tämän avunannon Validia Asumisen ja Validia Kuntoutuksen henkilökunta asetti tavoitteekseen jo vuosikymmeniä sitten. Nyt oli selvää, että myös verkkopalvelut kaipasivat uudistusta ja uudelleenjärjestelyä, jotta käyttäjien elämää voitaisiin helpottaa myös digitaalisesti. Yleensä uudistusprojekteissa lähdetään liikkeelle siitä, että rakennetaan sivuston perusta […] Lue lisää
Analyse² on pohjoismaiden johtava toimija kaupanalan menekinsuunnittelun ja tavarantoimittajayhteistyön ratkaisuissa. Projektin lähtötilanteessa Analyse² oli uudistanut tuoteportfolionsa ja heillä oli tarvetta täysin uudistetuille, moderneille verkkosivuille. Kun saimme projektin työpöydällemme, olimme tilanteessa, jossa meidän tuli miettiä ratkaisut Analyse² pääongelmille: Miten esittää monimutkainen data kauniisti ja ymmärrettävästi? Miten vaikuttaa potentiaalisiin asiakkaisiin niin, että he ymmärtävät Analyse² palveluiden hyödyt? […] Lue lisää
Suunnittelimme ja toteutimme Laiho Groupille uuden yhtenäisen verkkosivuston suuremman nimenvaihto- ja brändiuudistuksen yhteydessä. Aikaisemman sivuston sisällöt oli jaettu usealle erilliselle sivustolle, ja uudistuksen yhteydessä niistä tehtiin yksi verkkopalvelu, joka palvelee kaikkia yritysryhmän yrityksiä. Sivustolta löytyy helposti tietoa Laihon osaamisalueista ja ryhmän eri yhtiöiden palveluista. Yhteydenotto käy helposti sivuston lomakkeen kautta, ja Laiho Group pystyy myös […] Lue lisää
Chiller suunnittelee ja valmistaa edistyksellisiä jäähdytys-, lämmitys- ja energiaratkaisuja. Suunnittelimme Chiller Groupille laajan kansainvälistymiskärjellä toimivan verkkopalvelu-uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi sisällöltään runsas sivusto, jossa on mm. neljä täyttä kieliversiota. Sivustolla pääosassa ovat filtteröitävät referenssit sekä eri tuotteisiin ja tuoteryhmiin liittyvät ladattavat materiaalit kuten asennusohjeet ja esitteet. Sivustolla on kiinnitetty erityistä huomiota hakukoneoptimointiin ja sivuston löydettävyyteen eri […] Lue lisää
Honkataloilla on 100-vuotiset perinteet puunjalostuksessa. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluvat modernit hirsitalot, puurunkoiset muovittomat ekopuutalot sekä puupalkkitalot. Honkatalot toteuttaa myös laadukkaita huviloita kesäkäyttöön ja ympäri vuoden asuttaviksi. Luuptek vastasi Honkatalojen nettisivu-uudistuksen teknisestä toteutuksesta, jossa yhdistettiin yhteensä 11 eri WordPress-asennusta yhden WP-asennuksen alle. Honkatalojen kansainvälinen Polar Life Haus -brändi nidottiin mukaan Polylang-lisäosan avulla, jolloin kaikki kielet (eli eri […] Lue lisää
Toteutimme House of Laplandin elokuvakomissiolle Lokaatiopankki-palvelun, johon on kerätty valokuvia Lapista tarkoituksena auttaa elokuvantekijöitä löytämään kätevästi sopivia kuvausmaisemia. Käyttäjä voi etsiä haluamiaan maisemia tai kohteita kategorioiden avulla, kuten: – Northern Lights – Autumn Colors – Wilderness & Nature – Rivers, Lakes & Whitewaters Käyttäjä voi koostaa kuvista portfolion ja lisätä niitä moodboardille hakien näin käyttötarkoitukseen […] Lue lisää
Epid Research Oy on lääketieteen tutkimuksen erikoisosaaja. Muato uudisti EPID Researchin verkkosivut, yritysilmeuudistuksen jatkumona. Ilmeuudistus toteutettiin ilman yrityksen logon muuttamista. Graafinen ilme logon ympärillä sai yhtenäisen, tunnistettavan ja toimialaan sopivan ulkoasun. Uusi ilme esiteltiin ICPE-tapahtumassa ja pian tämän jälkeen julkaistiin uudet verkkosivut. Sivut on toteutettu siten, että asiakas saa helposti itse lisättyä julkaisuja ja uutisia […] Lue lisää
KL-Kuntahankinnat Oy on Suomen Kuntaliitto ry:n omistama vuonna perustettu valtakunnallinen yhteishankintayksikkö. Kuntahankinnat kilpailuttaa asiakkaidensa puolesta puitesopimuksia ja vastaa niiden sopimushallinnasta sekä toimittaja- ja asiakasyhteistyöstä. Karhu Helsingin konseptoima, suunnittelema ja rakentama Kuntahankinnat.fi on raikas sivusto, josta ajankohtaiset kilpailutukset ja sopimukset löytyvät salamannopeasti. Löydettävyys on kilpailutuksissa keskeistä – mitä useampi asiakas saadaan osallistumaan samaan kilpailutukseen ja mitä […] Lue lisää
Yhteistyömme Kekkilän kanssa lähti liikkeelle tarpeesta tehdä verkkosivusta helpompi ja parempi käyttää. Työstä muodostui lopulta täyden mittakaavan sivustouudistus ja samalla sivusto siirrettiin WordPress-alustalle. Lähtötilanteessa Kekkilä.fi:ssä oli monille sivustoille tyypillinen ongelma: sivustoa oli kehitetty pitkään ilman systemaattista suunnittelua, jolloin sen sisällöstä oli muodostunut sekava kokonaisuus. Alasivuja oli yli 400, halutut sisällöt olivat vaikeasti löydettävissä, visuaalisuus ei […] Lue lisää
Suomalaisen peliteollisuuden grand old man, Remedy, halusi modernisoida vanhan sivustonsa vastaamaan peliensä tasoa. Toteutimme sivustouudistuksen WordPress-alustalla ja nostimme keskiöön Remedyn dna:ssa vahvana olevan tarinankerronnan. Uudesta Remedygames.comista tehtiin vahvasti visuaalinen, koko ruudun täyttävine animaatioineen ja videoineen. Myös sivuston tekstisisällöistä haluttiin interaktiivisia, joten ne reagoivat käyttäjän hiiren liikkeisiin. Kuten aina, myös Remedyn kohdalla oli tärkeää, että valmis […] Lue lisää
Management Institute of Finlandin verkkosivut uudistettiin yrityksen brändiuudistuksen yhteydessä Verkkoaseman toimesta. Uudistuksessa tuotteet ja palvelut tuotiin selkeämmin ja houkuttelevammin esille sekä ostoprosessi suunniteltiin suoraviivaisemmaksi sekä helpommaksi loppukäyttäjälle. Lisäksi asiakkaan eri koulutusbrändit haluttiin paremmin esille. Verkkosivuston tekninen toteutus saatiin vastaamaan suunniteltua visuaalista ilmettä sekä käyttöliittymän toiminnallisuuksia. Tekninen toteutus sisälsi myös version 1.0 sisällön syötön ja stilisoinnin […] Lue lisää
Neito on laadukasta suomalaista kylmäpuristettua rypsiöljyä, jonka laatumielikuva ei kuitenkaan välittynyt verkkoon asti halutulla tavalla. Uudistimme Neito.fi-sivuston viestimään paremmin tuotteen laatua, sekä toimimaan kotipesänä kaikelle Neidon markkinointiviestinnän tekemiselle. Kohderyhmälle visuaalisuus on tärkeää. Se mielessä loimme Neidolle eri makuvariantteja korostavan uniikin kuvakonseptin, jota hyödyntämällä tuotteet kuvattiin. Nämä arvokkaat ja laatua viestivät kuvat ovat pääosassa myös itse […] Lue lisää
Kun Kekkilän kiertotalouteen perustuvaa liiketoimintaa haluttiin tuoda näkyvämmäksi, tarvittiin sivusto, joka havainnollistaa kiertotalouden logiikkaa yksinkertaisesti ja kouriintuntuvasti. Karsimme sivustosta kaiken turhan pois ja keskityimme pariin pääasiaan, kiertotalouden selittämiseen ja Kekkilän roolin kuvaamiseen siinä: näyttävästi animoitu etusivu kertoo alas scrollatessa kronologisesti miten kiertotalous Kekkilän tapauksessa toimii. Kekkilän rooli avautuu syvemmin asiantuntijahaastattelujen pohjalta tehdyistä referensseistä, jotka esittelevät […] Lue lisää
Autoimme Service-Flow:ta tuomaan uudistetun ONEiO brändin todeksi luomalla kattavan ja joustavan WordPress-sivuston, jolla pohjustettiin brändin lanseeraus ja erottautuminen muusta markkinasta toden teolla. Sisällön hallinnan monimuotoisuus on yksi sivuston kulmakivistä ja siinä korostuu useista eri komponenteista rakentuvan sivupohjan helppo muokattavuus ja joustavuus. Tapamme rakentaa sivustoja luo niistä pitkäikäisempiä ja monikäyttöisempiä kuin perinteiset sivumallit. Projektissa otettiin mukaan […] Lue lisää
Vahva tarina, näyttävä ulkoasu ja verkkopalvelun hienovaraiset yksityiskohdat herättävät brändin henkiin. ”Kun tulin seitsemän ja puoli vuotta sitten tähän firmaan, harva tiesi Valmet Automotivesta mitään. Nyt tilanne on se, että tuskin mistään suomalaisesta teollisuusyrityksestä kirjoitetaan niin paljon mediassa kuin meistä”, kertoo Valmet Automotiven viestintäpäällikkö Mikael Mäki. Valmet Automotive on ennätyksellistä vauhtia kasvava teollisuusyritys. Sillä on […] Lue lisää
Hotelli Alba on Jyväskylän tunnetuimpia hotelleja. Jyväsjärven rannalla sijaitseva hotelli-ravintola oli Duden ensimmäisiä asiakkaita vuonna 2014 ja yhteistyö on jatkunut sen jälkeen tiiviinä. Vuonna 2017 oli aika taas freesata ilmettä. Uusille sivuille kaivattiin selkeyttä ja modernisuutta, sillä hotelli sai brändiuudistuksen myötä uuden ilmeen. Sivustolle toteutettiin entistä selkeämpi varauslomake, tarjoukset, arviot ja helposti päivitettävä lounaslista. “Olemme […] Lue lisää
Kesän aikana teimme myös Craftmanille uudet verkkosivut. Uusilla sivuilla haluttiin terävöittää Crafmanin sanomaa, niin että toiminnan todellinen luonne tulisi sivuilla selkeästi esille. Sivuista toivottiin erityisesti näyttäviä ja visuaalisesti selkeitä. Projekti aloitettiin sisältöpajalla, jossa selkeytettiin mitä sivuilta tulisi löytyä. Lisäksi terävöitettiin ydinviesti: “Ammattilaisia helposti, nopeasti ja riskittömästi.” Uusi, selkeämpi sivusto toteutettiin WordPressillä pitäen tärkeimmät arvot, toimintatapa […] Lue lisää
Vierityspalkki-blogi
Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä
1140+asiantuntija-artikkelia.
Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.
1300+digipalvelun referenssicasea.
Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.
1000+aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.
Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.
29kokenutta digitoimistoa
on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.
Tilaa kuukausikirje
Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa. Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.