Naantali Spa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lomakokemus alkaa jo kotisohvalta, kun verkkopalvelu herättää ihastuttavaa odotusta.

Verkkopalvelun rooli lomaodotusten ja innostuksen herättäjänä on niin keskeinen, että Naantali Spa on aina panostanut runsaasti sivustonsa houkuttelevuuteen ja laatuun. Aikanaan kilpailijat kävivät kilvan kopioimassa ideoita Naantali Span verkkopalvelusta, mutta nyt ajan hammas oli alkanut nakertaa myös edelläkävijää.

”Tavoitteena oli joustavampi kokonaisuus, jolla pystymme lähestymään asiakkaitamme paremmin. Naantalin Kylpylän palveluntarjonta on erittäin laaja ja monipuolinen, mikä luonnollisesti asettaa koviakin haasteita sivustolle”, toteaa myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen.

Verkkopalvelu-uudistuksessa lähdettiin siis sekä lisäämään jälleen etumatkaa että parantamaan sivuston konversioita, suorituskykyä, löydettävyyttä ja päivitettävyyttä.

Sivuston ulkoasu suunniteltiin Sunborn-konsernin brändin mukaisesti. Vanhasta jäi paljon tuttuja elementtejä, mutta kokonaisuus on modernimpi, raikkaampi ja visuaalisesti houkuttelevampi. Lupaus arjen ylittävästä luksuksesta ja korkeatasoisesta palvelusta lunastetaankin ensimmäisen kerran jo verkkosivuilla.

”Kilpailulla alalla, kuten matkailu on, tulee asiakkaalle luoda sivuston ensivaikutelmalla WOW-fiilis. Tämän tunteen tulee kantaa läpi koko sivuston ja houkutella asiakasta hakemaan tietoa sekä lopuksi varaamaan loma oman sivuston kautta”, Hakkarainen kommentoi.

Asioinnin helppous on merkittävä osa laadukasta kävijäkokemusta. Siksi sivustorakennetta yksinkertaistettiin ja kävijän polkuja mietittiin aiempaa tarkemmin. Tärkeimmät tiedot ja toiminnot, kuten ajanvaraus, lahjakortit ja aukioloajat ovat helposti kävijän saavutettavissa. Eri kohderyhmien etsimiin palveluihin on myös lyhyempi matka ja paljon tärkeää tietoa on ryhmitelty uudella tavalla.

Vanhan sivuston ongelmana olivat myös epäjohdonmukaiset toimintakehotteet. Ravintolan sivuja selatessaan käyttäjälle tarjottiin huonevarausta ja kylpylähoitoja etsivälle ehdoteltiin lahjakorttia. Nyt sivusto on rakennettu siten, että joka sivulle voi valita sille parhaiten sopivan ehdotuksen kävijän polkua mukaillen. Näin esimerkiksi ravintolaa etsivä kävijä pääse suorinta reittiä tekemään pöytävarauksen.

Tässäkin projektissa hyödynnettiin räätälöityä page builderia, käyttöliittymältään selkeää lohkoeditoria. Nyt sivuston ylläpitäjät pääsevät vapaasti käyttämään erilaisia visuaalisia sisältöelementtejä ja rakentamaan sivustolle erilaisia kokonaisuuksia tarpeen mukaan. Valinnanvaraa on entiseen verrattuna huomattavasti enemmän.

Sivustossa on panostettu sisällönhallintaan ja monimutkaisetkin asiat on saatu helppokäyttöisiksi, vaikka WordPressin konepellin alla tapahtuu monimutkaisia kytköksiä. ”Sivuston päivitettävyys on aivan eri luokkaa verrattuna aikaisempaan. Käyttöliittymä on tarpeeksi yksinkertainen aloittelijallekin, mutta sallii kuitenkin visuaalisesti ja teknisesti näyttäviä ratkaisuja”, Hakkarainen kiittelee.

Lisäksi sisällön ylläpitämistä ja editoimista on helpotettu koostamalla aukioloajat ja ruokalistat omiksi kokonaisuuksiksi, jossa kullekin toimijalle voidaan antaa turvallisesti pääsy omien tietojensa päivittämiseen. Keskitetty datanhallinta mahdollistaa näiden tietojen hyödyntämisen jatkossa muuallakin, kuten esimerkiksi infotauluissa.

Suorituskykyä lisättiin muun muassa vaihtamalla WPML kevyempään Polylangiin ja optimoimalla kuvien latautumista tuttuun tapaan lazyloadin avulla. Lisäksi sivuston käyttökokemusta ja saavutettavuutta parannettiin hankkiutumalla eroon PDF-tiedostoihin tallennetuista menuista, jotka olivat hankalakäyttöisiä etenkin mobiililaitteilla. Sen sijaan ruokalistat rakennetaan nyt omalla työkalullaan.

“Yhteistyö Aucorin kanssa sujui hienosti. Projektilla oli selkeät tavoitteet, joihin Aucor pystyi vastaamaan. Projektin vahva runko takasi että, aikatauluissa pysyttiin sekä tekninen toteutus oli erinomainen. Tulokset näkyvät myös kävijöiden käyttäytymisessä – kaikki keskeiset seurantaluvut ovat kehittyneet positiivisesti julkaisun jälkeen.”

JONI HAKKARAINEN
Myynti- ja markkinointijohtaja, Sunborn Group Oy

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Blåkläder Workwear Center

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Blåkläder Workwear Center Oy on erityisesti yrityksiä palveleva työvaatemyymälä, jonka valikoiman kulmakiviä ovat Blåkläderin laadukkaat, yli 60 vuoden kokemuksella valmistamat tuotteet. Suomessa yritys palvelee asiakkaitaan Vantaan Porttipuistossa, sekä verkossa. Toteutimme asiakkaallemme WordPressilla verkkosivuston tukemaan heidän myyntiään ja markkinointiaan. Suomenkielisen sivuston lisäksi toteutimme myös useita vastaavia, erikielisiä sivustoja muualla Euroopassa toimiville myymälöille. Yksi sivuston keskeisistä toiminnallisuuksista […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

Logitri

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Logitri on kasvuhakuinen logistiikkapalveluja tarjoava yritys, joka on erikoistunut elintarvikealaan, urheilukauppaan, elektroniikkateollisuuteen ja verkkokauppaan sekä pakkausmateriaaleihin. Yritys kaipasi uudistusta yrityskuvaansa voimakkaasti kilpaillussa, vahvojen brändien hallitsemassa markkinassa. Generaxion toteutti yritykselle kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, joka perustui laadittuun digitaaliseen markkinatutkimuksen ja Logitrin tunnistettuihin kilpailuetuihin. Uuden brändi-identiteetin mukaisen Logitri.fi -verkkopalvelun sisältö, käyttökokemus, ja palvelupolut suunniteltiin vastaamaan kohderyhmien tutkimuksella todennettuja odotuksia, ja […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Autotalo Järvi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Autotalo Järvi on Porvoossa, Helsingissä ja Kotkassa toimiva, vuonna 2010 kahden veljeksen perustama autoliike. Vuosi 2022 piti yrityksessä sisällään toiminnan laajentumisen uuden liikkeen myötä Helsinkiin, kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen ja samassa yhteydessä verkkopalvelu-uudistuksen. Sivustouudistuksen keskeisiä tavoitteita oli tuoda yrityksen monipuolinen tarjonta käyttäjäystävällisesti ja houkuttelevasti esiin, mobiilikäytettävyys edellä. Sivusto toteutettiin WordPress-teknologialla ja hyödyntäen Generaxionin luomaa Axio-teemaa, joiden ansiosta […] Lue lisää

Avain-verkkolehti

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Neuroliiton Avain-lehti rakennettiin saavutettavuuden ehdoilla Avain-lehteä on nyt tehty sydämellä viisikymmentä vuotta ja vuoden 2018 lopulla otettiin ensiaskeleet lehden sisältöjen viemiseksi verkkoon. Satunnaisia sisältönostoja oli tehty aiemmin Neuroliiton omilla verkkosivuilla, mutta lehti ansaitsisi oman digitaalisen alustansa ja pohjatöiden jälkeen heti vuoden 2020 alussa käynnistettiin verkkolehtiprojekti. Avain-lehti on Neuroliiton julkaisema valtakunnallinen aikakauslehti, joka jaetaan jäsenetuna kaikille […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun