Naantali Spa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lomakokemus alkaa jo kotisohvalta, kun verkkopalvelu herättää ihastuttavaa odotusta.

Verkkopalvelun rooli lomaodotusten ja innostuksen herättäjänä on niin keskeinen, että Naantali Spa on aina panostanut runsaasti sivustonsa houkuttelevuuteen ja laatuun. Aikanaan kilpailijat kävivät kilvan kopioimassa ideoita Naantali Span verkkopalvelusta, mutta nyt ajan hammas oli alkanut nakertaa myös edelläkävijää.

”Tavoitteena oli joustavampi kokonaisuus, jolla pystymme lähestymään asiakkaitamme paremmin. Naantalin Kylpylän palveluntarjonta on erittäin laaja ja monipuolinen, mikä luonnollisesti asettaa koviakin haasteita sivustolle”, toteaa myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen.

Verkkopalvelu-uudistuksessa lähdettiin siis sekä lisäämään jälleen etumatkaa että parantamaan sivuston konversioita, suorituskykyä, löydettävyyttä ja päivitettävyyttä.

Sivuston ulkoasu suunniteltiin Sunborn-konsernin brändin mukaisesti. Vanhasta jäi paljon tuttuja elementtejä, mutta kokonaisuus on modernimpi, raikkaampi ja visuaalisesti houkuttelevampi. Lupaus arjen ylittävästä luksuksesta ja korkeatasoisesta palvelusta lunastetaankin ensimmäisen kerran jo verkkosivuilla.

”Kilpailulla alalla, kuten matkailu on, tulee asiakkaalle luoda sivuston ensivaikutelmalla WOW-fiilis. Tämän tunteen tulee kantaa läpi koko sivuston ja houkutella asiakasta hakemaan tietoa sekä lopuksi varaamaan loma oman sivuston kautta”, Hakkarainen kommentoi.

Asioinnin helppous on merkittävä osa laadukasta kävijäkokemusta. Siksi sivustorakennetta yksinkertaistettiin ja kävijän polkuja mietittiin aiempaa tarkemmin. Tärkeimmät tiedot ja toiminnot, kuten ajanvaraus, lahjakortit ja aukioloajat ovat helposti kävijän saavutettavissa. Eri kohderyhmien etsimiin palveluihin on myös lyhyempi matka ja paljon tärkeää tietoa on ryhmitelty uudella tavalla.

Vanhan sivuston ongelmana olivat myös epäjohdonmukaiset toimintakehotteet. Ravintolan sivuja selatessaan käyttäjälle tarjottiin huonevarausta ja kylpylähoitoja etsivälle ehdoteltiin lahjakorttia. Nyt sivusto on rakennettu siten, että joka sivulle voi valita sille parhaiten sopivan ehdotuksen kävijän polkua mukaillen. Näin esimerkiksi ravintolaa etsivä kävijä pääse suorinta reittiä tekemään pöytävarauksen.

Tässäkin projektissa hyödynnettiin räätälöityä page builderia, käyttöliittymältään selkeää lohkoeditoria. Nyt sivuston ylläpitäjät pääsevät vapaasti käyttämään erilaisia visuaalisia sisältöelementtejä ja rakentamaan sivustolle erilaisia kokonaisuuksia tarpeen mukaan. Valinnanvaraa on entiseen verrattuna huomattavasti enemmän.

Sivustossa on panostettu sisällönhallintaan ja monimutkaisetkin asiat on saatu helppokäyttöisiksi, vaikka WordPressin konepellin alla tapahtuu monimutkaisia kytköksiä. ”Sivuston päivitettävyys on aivan eri luokkaa verrattuna aikaisempaan. Käyttöliittymä on tarpeeksi yksinkertainen aloittelijallekin, mutta sallii kuitenkin visuaalisesti ja teknisesti näyttäviä ratkaisuja”, Hakkarainen kiittelee.

Lisäksi sisällön ylläpitämistä ja editoimista on helpotettu koostamalla aukioloajat ja ruokalistat omiksi kokonaisuuksiksi, jossa kullekin toimijalle voidaan antaa turvallisesti pääsy omien tietojensa päivittämiseen. Keskitetty datanhallinta mahdollistaa näiden tietojen hyödyntämisen jatkossa muuallakin, kuten esimerkiksi infotauluissa.

Suorituskykyä lisättiin muun muassa vaihtamalla WPML kevyempään Polylangiin ja optimoimalla kuvien latautumista tuttuun tapaan lazyloadin avulla. Lisäksi sivuston käyttökokemusta ja saavutettavuutta parannettiin hankkiutumalla eroon PDF-tiedostoihin tallennetuista menuista, jotka olivat hankalakäyttöisiä etenkin mobiililaitteilla. Sen sijaan ruokalistat rakennetaan nyt omalla työkalullaan.

“Yhteistyö Aucorin kanssa sujui hienosti. Projektilla oli selkeät tavoitteet, joihin Aucor pystyi vastaamaan. Projektin vahva runko takasi että, aikatauluissa pysyttiin sekä tekninen toteutus oli erinomainen. Tulokset näkyvät myös kävijöiden käyttäytymisessä – kaikki keskeiset seurantaluvut ovat kehittyneet positiivisesti julkaisun jälkeen.”

JONI HAKKARAINEN
Myynti- ja markkinointijohtaja, Sunborn Group Oy

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Karu Films

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Karu Films on kasvava ja monipuolinen elävän kuvan suunnittelu- ja tuotantotalo. Karu Filmsin palveluihin sisältyvät brändielokuvat, liikkuvat markkinointisisällöt sekä luovat animaatiot. Karu Filmsin yritysilmeen uudisti Kuudes Helsinki, ja Aava&Bang toteutti uuden verkkosivuston. Aava&Bangin toteutus kattoi sivuston ilmeen sovittamisen käyttöliittymään, käytettävyyden suunnittelun ja täsmennykset, projektinhallinnan sekä tietysti teknisen toteutuksen. Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress. Sivuston erityispiirteenä on läpileikkaava […] Lue lisää

Metehe

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kotimainen laadukkaiden teräskatteiden, esimerkiksi katto- ja seinäpeltien, valmistaja Metehe palvelee rakentamisen ammattilaisia sekä kuluttajia. Asiakkaat voivat noutaa mittojensa mukaan valmistettuja tuotteita yrityksen viideltä toimipaikalta tai tilata ne kohteeseen toimitettuina. Yritys kaipasi verkkopalvelunsa uudistamista jalkauttaakseen sinne uudistetun brändi-ilmeensä, terävöittääkseen tärkeimpien kohderyhmiensä palvelemista verkossa, sekä vahvistaakseen yrityksensä laatumielikuvaa. Sivuston löydettäyyteen toivottiin myös parannusta, samoin kuin sen toimivuuteen […] Lue lisää

Betolar

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuonna 2016 perustettu Betolar on suomalainen materiaaliteknologian yritys, jonka menetelmällä voidaan muuttaa teolliset jäte- ja sivuvirrat vähähiilisiksi rakennusmateriaaleiksi. Betolar halusi siirtää koko asiakashankinnan HubSpotin päälle. Vastasimme tähän yhteistarjouksella digimarkkinointitoimisto Hopkinsin kanssa. Hopkinsin vastuulla olivat CRM, markkinoinnin automaatio sekä SEO, kun taas me MEOMilla huolehdimme verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tärkeää uuden asiakashankinnan kokonaisuuden rakentamisessa oli toimistojen […] Lue lisää

KT-Shelter Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KT-Shelter Oy on suomalainen, useisiin patentoituihin innovaatioihin perustuvien mobiilien sääsuojien valmistaja. Yrityksen tarjoamat suojaratkaisut ovat asennettavissa ilman koneellista apuvoimaa tai perustuksia ja soveltuvat näin erityisen hyvin hankaliin olosuhteisiin. Historiansa aikana yritys on toimittanut jo yli 200 ratkaisua muun muassa kriisinhallinnan, maanpuolustuksen tai teollisuuden tarpeisiin. Etupäässä kansainvälisillä markkinoilla toimiva yritys kaipasi brändinsä kirkastamista sekä uudistusta verkkopalveluunsa, […] Lue lisää

Järvileasing Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Vuonna 2016 perustettu Järvileasing on kotimainen ja yksityisomisteinen sekä yrityksiä että yksityishenkilöitä palveleva leasingyhtiö. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluu autojen ja raskaan kuljetuskaluston lisäksi kattavasti eri alojen koneiden, laitteiden ja tarpeiston leasing- ja rahoituspalveluja. Asiakkaamme brändiuudistuksen yhteydessä uusitun verkkopalvelun keskeinen tavoite on tukea yrityksen ja sen laajan leasingtoiminnan tunnettuuden kasvua. Uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota sisällön käyttäjälähtöiseen jäsentelyyn […] Lue lisää

Joutsenmerkki

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Ympäristömerkintä Suomi Oy hallinnoi Suomessa Pohjoismaista ympäristömerkkiä eli Joutsenmerkkiä ja EU-ympäristömerkkiä, jotka helpottavat kuluttajien, yritysten ja organisaatioiden osallistumista vihreään siirtymään. Toteutimme laajasti tunnetulle Joutsenmerkille uuden verkkosivuston, jonka sisällöissä tuodaan merkin taustalla olevat kunnianhimoiset ympäristövaatimukset ymmärrettävästi esille. Sivuston keskeinen tavoite on tarjota asiantuntevaa tietoa sekä palvelukanava vastuullisille ja kehityshakuisille yrityksille, jotka voivat hakea Joutsenmerkkiä omille tuotteille […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun