Naantali Spa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lomakokemus alkaa jo kotisohvalta, kun verkkopalvelu herättää ihastuttavaa odotusta.

Verkkopalvelun rooli lomaodotusten ja innostuksen herättäjänä on niin keskeinen, että Naantali Spa on aina panostanut runsaasti sivustonsa houkuttelevuuteen ja laatuun. Aikanaan kilpailijat kävivät kilvan kopioimassa ideoita Naantali Span verkkopalvelusta, mutta nyt ajan hammas oli alkanut nakertaa myös edelläkävijää.

”Tavoitteena oli joustavampi kokonaisuus, jolla pystymme lähestymään asiakkaitamme paremmin. Naantalin Kylpylän palveluntarjonta on erittäin laaja ja monipuolinen, mikä luonnollisesti asettaa koviakin haasteita sivustolle”, toteaa myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen.

Verkkopalvelu-uudistuksessa lähdettiin siis sekä lisäämään jälleen etumatkaa että parantamaan sivuston konversioita, suorituskykyä, löydettävyyttä ja päivitettävyyttä.

Sivuston ulkoasu suunniteltiin Sunborn-konsernin brändin mukaisesti. Vanhasta jäi paljon tuttuja elementtejä, mutta kokonaisuus on modernimpi, raikkaampi ja visuaalisesti houkuttelevampi. Lupaus arjen ylittävästä luksuksesta ja korkeatasoisesta palvelusta lunastetaankin ensimmäisen kerran jo verkkosivuilla.

”Kilpailulla alalla, kuten matkailu on, tulee asiakkaalle luoda sivuston ensivaikutelmalla WOW-fiilis. Tämän tunteen tulee kantaa läpi koko sivuston ja houkutella asiakasta hakemaan tietoa sekä lopuksi varaamaan loma oman sivuston kautta”, Hakkarainen kommentoi.

Asioinnin helppous on merkittävä osa laadukasta kävijäkokemusta. Siksi sivustorakennetta yksinkertaistettiin ja kävijän polkuja mietittiin aiempaa tarkemmin. Tärkeimmät tiedot ja toiminnot, kuten ajanvaraus, lahjakortit ja aukioloajat ovat helposti kävijän saavutettavissa. Eri kohderyhmien etsimiin palveluihin on myös lyhyempi matka ja paljon tärkeää tietoa on ryhmitelty uudella tavalla.

Vanhan sivuston ongelmana olivat myös epäjohdonmukaiset toimintakehotteet. Ravintolan sivuja selatessaan käyttäjälle tarjottiin huonevarausta ja kylpylähoitoja etsivälle ehdoteltiin lahjakorttia. Nyt sivusto on rakennettu siten, että joka sivulle voi valita sille parhaiten sopivan ehdotuksen kävijän polkua mukaillen. Näin esimerkiksi ravintolaa etsivä kävijä pääse suorinta reittiä tekemään pöytävarauksen.

Tässäkin projektissa hyödynnettiin räätälöityä page builderia, käyttöliittymältään selkeää lohkoeditoria. Nyt sivuston ylläpitäjät pääsevät vapaasti käyttämään erilaisia visuaalisia sisältöelementtejä ja rakentamaan sivustolle erilaisia kokonaisuuksia tarpeen mukaan. Valinnanvaraa on entiseen verrattuna huomattavasti enemmän.

Sivustossa on panostettu sisällönhallintaan ja monimutkaisetkin asiat on saatu helppokäyttöisiksi, vaikka WordPressin konepellin alla tapahtuu monimutkaisia kytköksiä. ”Sivuston päivitettävyys on aivan eri luokkaa verrattuna aikaisempaan. Käyttöliittymä on tarpeeksi yksinkertainen aloittelijallekin, mutta sallii kuitenkin visuaalisesti ja teknisesti näyttäviä ratkaisuja”, Hakkarainen kiittelee.

Lisäksi sisällön ylläpitämistä ja editoimista on helpotettu koostamalla aukioloajat ja ruokalistat omiksi kokonaisuuksiksi, jossa kullekin toimijalle voidaan antaa turvallisesti pääsy omien tietojensa päivittämiseen. Keskitetty datanhallinta mahdollistaa näiden tietojen hyödyntämisen jatkossa muuallakin, kuten esimerkiksi infotauluissa.

Suorituskykyä lisättiin muun muassa vaihtamalla WPML kevyempään Polylangiin ja optimoimalla kuvien latautumista tuttuun tapaan lazyloadin avulla. Lisäksi sivuston käyttökokemusta ja saavutettavuutta parannettiin hankkiutumalla eroon PDF-tiedostoihin tallennetuista menuista, jotka olivat hankalakäyttöisiä etenkin mobiililaitteilla. Sen sijaan ruokalistat rakennetaan nyt omalla työkalullaan.

“Yhteistyö Aucorin kanssa sujui hienosti. Projektilla oli selkeät tavoitteet, joihin Aucor pystyi vastaamaan. Projektin vahva runko takasi että, aikatauluissa pysyttiin sekä tekninen toteutus oli erinomainen. Tulokset näkyvät myös kävijöiden käyttäytymisessä – kaikki keskeiset seurantaluvut ovat kehittyneet positiivisesti julkaisun jälkeen.”

JONI HAKKARAINEN
Myynti- ja markkinointijohtaja, Sunborn Group Oy

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

RVS Technology®

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

RVS Technology® uusi sivusto tarjoaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen sekä toimivan WooCommerce verkkokaupparatkaisun. RVS on suomalainen yritys, joka tarjoaa kestäviä ja tehokkaita ratkaisuja ajoneuvojen ja mekanismien suorituskyvyn ja energiankulutuksen optimointiin. Heidän innovatiiviset tuotteensa ovat tehokas tapa vähentää päästöjä sekä lisätä tehoa, vääntöä ja käyttöikää. Keraamiseen käsittelyyn perustuvat helppokäyttöiset tuotteet ovat vakuuttaneet asiakkaat ympäri maailmaa. Uudistusprojekti toteutettiin […] Lue lisää

Zeroni

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Zeroni Oy on työturvallisuuden valvontaan ja turvallisuuskulttuurin kehittämiseen keskittyvä yritys, jonka ohjelmistoratkaisut digitalisoivat arkea rakennusalalla, investointihankkeissa ja teollisuudessa. Generaxion toteutti Zeronille kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen tukemaan yrityksen tavoitetta kasvaa maan johtavaksi työturvallisuuspalvelujen tarjoajaksi. Osana brändiuudistusta muuttui myös yrityksen nimi, ja uusi brändi jalkautettiin uudessa verkkopalvelussa, joka suunniteltiin tukemaan saumattomasti liiketoimintastrategiaa. Aiempi sivusto oli toteutettu WordPressillä, joten oli luontevaa […] Lue lisää

Centria-ammattikorkeakoulun verkkokauppa

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Verkkokauppa

Centria ammattikorkeakoulu on noin 4400 opiskelijan ja 340 työntekijän ammattikorkeakoulu, joka tuottaa ja tarjoaa osaamista suurella sydämellä. Toteutimme aikaisemmin Centrian verkkopalvelun, jota nyt laajennettiin uudella verkkokaupalla. Woocommerce-verkkokaupasta voi valita verkkokoulutuksia, ilmoittautua täydennyskoulutuksiin sekä tilata eri alojen asiantuntijoita selvityskäynneille. Myytäviä koulutuksia ovat esimerkiksi Excel perusteet, Tiedon visualisointi Power BI-työkalulla, O365 verkkotyövälineenä, WordPress ja aloittavan esihenkilön tietopaketti […] Lue lisää

Maston verkkopalvelu ja -kauppa

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Maston on suomalainen, vuodesta 1968 lähtien toiminut perheyritys, joka tunnetaan erityisesti korkealaatuisista spraymaaleistaan. Kaikki yrityksen tuotteet kehitetään ja valmistetaan Suomessa, mistä osoituksena niillä on Avainlippu-merkki. Toteutimme Mastonille uuden verkkopalvelun ja -kaupan, palvelemaan erityisesti kuluttaja-asiakkaita. Aiemman, monella tapaa vanhentuneen sivuston korvaaminen oli asiakkaalle liiketoiminnallisesti merkittävä parannus, sillä verkkokaupan luominen mahdollistaa tuotteiden saatavuuden asiakkaille entistä laajemmin. Toteutuksessa […] Lue lisää

Joutsenmerkki

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Ympäristömerkintä Suomi Oy hallinnoi Suomessa Pohjoismaista ympäristömerkkiä eli Joutsenmerkkiä ja EU-ympäristömerkkiä, jotka helpottavat kuluttajien, yritysten ja organisaatioiden osallistumista vihreään siirtymään. Toteutimme laajasti tunnetulle Joutsenmerkille uuden verkkosivuston, jonka sisällöissä tuodaan merkin taustalla olevat kunnianhimoiset ympäristövaatimukset ymmärrettävästi esille. Sivuston keskeinen tavoite on tarjota asiantuntevaa tietoa sekä palvelukanava vastuullisille ja kehityshakuisille yrityksille, jotka voivat hakea Joutsenmerkkiä omille tuotteille […] Lue lisää

KT-Shelter Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KT-Shelter Oy on suomalainen, useisiin patentoituihin innovaatioihin perustuvien mobiilien sääsuojien valmistaja. Yrityksen tarjoamat suojaratkaisut ovat asennettavissa ilman koneellista apuvoimaa tai perustuksia ja soveltuvat näin erityisen hyvin hankaliin olosuhteisiin. Historiansa aikana yritys on toimittanut jo yli 200 ratkaisua muun muassa kriisinhallinnan, maanpuolustuksen tai teollisuuden tarpeisiin. Etupäässä kansainvälisillä markkinoilla toimiva yritys kaipasi brändinsä kirkastamista sekä uudistusta verkkopalveluunsa, […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.


    Kaikki artikkelit

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.


    Tilaa uutiskirje

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun