Fennovoima

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Exove Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Fennovoima on ydinenergiayritys, jonka tavoitteena on tuottaa sähköä kuormittamatta ilmastoa. Ydinvoimalaitos tulee valmistuttuaan tuottamaan 10 prosenttia Suomen kasvavasta energiatarpeesta – ilman päästöjä.

Fennovoima halusi uudistaa verkkosivustonsa, jotta se vastaisi heidän viestintätarpeitaan. Yrityksellä on tärkeä tehtävä Suomen energiantuotannon turvaamisessa vastuullisesti myös tulevaisuudessa.

Ennen sivustouudistusta Fennovoimalla oli neljä erillistä sivustoa: asiakaslehti, vastuullisuusraportti, kampanjasivusto uuden energian tuotannosta Suomessa sekä Fennovoiman yleissivusto. Nämä sivustot olivat teknisesti erillään, eikä niiden välillä ollut integraatioita.

Yksi projektin tavoitteista oli yhdistää nämä olemassa olevat sivustot yhden sivuston alle ja helpottaa siten sisällönhallintaa ja sivuston ylläpitoa. Sisällönhallinnallisten tavoitteiden täyttämiseksi ja sivustojen yhdistämiseksi päätimme toteuttaa uudistuksen Drupal-sisällönhallintajärjestelmällä.

Aloitimme projektin palvelumuotoilutyöpajoilla yhdessä Fennovoiman tiimin kanssa. Työpajojen aikana määrittelimme sivustouudistuksen tarpeet ja olimme valmiita ryhtymään käyttöliittymä- ja visuaaliseen suunnitteluun sekä tekniseen toteutukseen. Sivustolle määriteltiin myös korkeat tietoturvavaatimukset. Sisällönhallinnan ja ylläpidon yksinkertaistamiseksi päätimme yhdistää kaikki muut sivustot yhteen paikkaan, ja olemassa olevista sivustoista ainoastaan hiljattain tehty energiaasuomelle.fi-kampanjasivusto säilyi erillään.

Vastuullisuus on tärkeä arvo Fennovoimalle, ja he julkaisevat vastuullisuusraportin vuosittain. Yksi Fennovoiman tavoitteista on tarjota ihmisille tietoa vastuullisesta energiantuotannosta Suomessa. Näiden tavoitteiden takia oli tärkeää, että vastuullisuusraportti olisi helposti löydettävissä. Niinpä vastuullisuusraporttiin pääsee käsiksi sivuston ylävalikosta.

Fennovoima.fi-sivusto on tärkeä tietolähde Suomen energiantuotantoon liittyen, mutta sivustolla on myös merkittävä rooli Fennovoiman rekrytointilähteenä. Fennovoima järjestää vuosittain jatkuvasti rekrytointikampanjoita, jotka vaativat sivustolta vakautta myös kävijäpiikkien aikana. Sivustouudistuksen julkaisu ajoitettiinkin syksyn ensimmäistä rekrytointikampanjaa silmällä pitäen.

Sen lisäksi, että Fennovoiman sivusto on visuaalisesti viehättävä, se on myös osoittautunut helppokäyttöiseksi työkaluksi Fennovoiman sisällöntuottajille, vaikka he eivät olleet aikaisemmin käyttäneet Drupal-sisällönhallintajärjestelmää.

Projekti oli menestys, ja sivusto julkaistiin juuri ennen syksyn suurta rekrytointikampanjaa. Ketterä työskentelymalli osoittautui menestyksekkääksi, sillä jatkuvan viestinnän ja nopean päätöksenteon avulla projekti eteni ongelmitta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Food&Plan & Lounasosasto

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta: Food and Plan on yritys, joka tarjoaa tuotekehitystä elintarviketeollisuudelle, tuottajille ja ravintoloille. Heillä oli tarve toteuttaa verkkosivu-uudistus, joka toisi palveluille lisää näkyvyyttä. Tavoitteenamme oli luoda selkeä, hakukoneoptimoitu ja visuaalisesti vetovoimainen sivusto, joka houkuttelisi asiakkaita tutustumaan palveluvalikoimaan. Ratkaisu: Verkkosivustolle suunniteltiin uusi graafinen ilme. Sivusto toteutettiin WordPressilla käyttäen JCORE-teemaa, joka toimii erinomaisesti myös mobiililaitteilla. Sivuston sisältö […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Riveria.fi

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tammi Digitalin toteuttama Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riverian uusi verkkosivusto julkaistiin 1.5.2023. Uudistuksen tavoitteena oli tehdä asiakaslähtöiset, saavutettavat sekä käyttäjäystävälliset sivut, huomioiden pääkohderyhmien hyvinkin erilaiset käyttötarpeet. Toteutuksessa huomioitavaa: – Projektin kehitystyö pohjautui palvelumuotoilun keinoin kartutettuun laajaan käyttäjäymmärrykseen sekä asiakaspersoonia puhuttelevaan sisältösuunnitelmaan. – Vaativat integraatiot: Uudelle riveria.fi -verkkosivustolle luotiin useita kaksisuuntaisia integraatioita Friends iPaaS-integraatioalustan avulla. Rajapinnat muodostuivat niin […] Lue lisää

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

Visit Lakeland Finland -sivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uusi Visit Lakeland sivusto tavoittaa kansainväliset matkailijat Rakensimme Visit Lakeland Finland -verkkosivuston jonka tavoitteena on edistää Järvi-Suomen matkailua kansainvälisillä markkinoilla. Verkkosivusto tarjoaa tietoa ja esittelee kiinnostavalla tavalla viiden maakunnan – Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen, Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Pohjois-Karjalan – matkailutuotteita, jotka sopivat kansainvälisille markkinoille. Sivuston tehtävänä on parantaa Lakeland Finland -alueen kilpailukykyä tuomalla esille alueen kärkituotteita ja […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun