Rinta-Joupin Autoliike

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018.

Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja parantamaan asiakaskokemusta.

Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkosivuston, vastaten käyttöliittymän ja käyttökokemuksen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Käyttökokemuksen osalta erityisen tärkeä osa-alue oli ajoneuvohaku, josta haluttiin tehdä monipuolinen, mutta selkeä ja intuitiivinen. Suunnittelussa hyödynnettiin interaktiivista prototyyppiä keskeisten toiminnallisuuksien testaamisessa. Vaasalainen C2 Advertising teki sivuston sisältösuunnitelman ja sisällön rakennesuunnittelun sekä määritteli visuaalisen ilmeen Redlandin toimittamien wireframe-mallien pohjalta.

Sivuston teknisessä toteutuksessa hyödynnettiin modernia javascript-tekniikkaa, esim. ajoneuvohaku toteutettiin react-frameworkia hyödyntäen. Uusi sivusto integroitiin asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmiin. ERP-integraatio toteutettiin yhteistyössä asiakkaan ja järjestelmätoimittajan kanssa.

Uudistettu verkkosivusto julkaistiin kesäkuussa 2018 ja tulokset ovat olleet liiketoiminnan tavoitteiden mukaisia. Uudistunut käyttökokemus on saanut positiivisen vastaanoton ja sen kehittämistä jatketaan asiakaspalautetta ja analytiikkaa hyödyntäen.

”Uuden verkkosivuston rakentaminen on aina iso ja haastava projekti sekä asiakkaalle että toimittajalle. Redlandin kanssa sivuston rakentaminen oli helppoa, koska heidän prosessinsa projekteille on hienosti suunniteltu. Asiakkaana toimme pöytään omat ideamme ja ongelmakohtamme. Redland puolestaan antoi oman lisänsä kehitykseen ja ratkoi monta ongelmakohtaa. Omaa alaa seuratessa unohtuu joskus, että sama asia on ratkottu jo toisella toimialalla aikaa sitten. Sujuvan yhteistyön merkitys oli tässäkin projektissa todella suuri. Vaikka teknisiä ongelmia ratkotaan, niin sitä tekevät kuitenkin ihmiset ja ihmisiä varten. Innostunein mielin jatkamme verkkosivujen ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä Redlandin väen kanssa.” Susa Niemelä, CDO, Rinta-Joupin Autoliike

[Huom. Referenssi julkaistu alunperin Redlandin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Gofore

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Gofofe on eettisen digimaailman asiantuntija joka auttaa rakentamaan kestävää tulevaisuutta. Lähdimme toteuttamaan uutta sivustoa johon kohdistui lukuisia erilaisia toiveita. Yhteistyö on jatkunut tiiviinä julkaisun jälkeenkin, Gofofen luottaessa Duden ylläpitopalveluun. Lähtökohdat Sivusto oli jäänyt ajasta jälkeen eikä täyttänyt liiketoiminnallisia tarpeita, hallittavuus oli hankalaa ja ulkoasukin oli päässyt hieman kulahtamaan. Sivustouudistus käynnistettiin Goforella sisäisen markkinoinitiimin voimin, joka […] Lue lisää

Finsoffat

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää

iTapsa

Tekijät: Kaimana, Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

iTapsa on Suomen tunnetuin puhelinhuoltoketju, jonka tavoitteena on tehdä puhelimistamme pitkäikäisiä oli sitten kyseessä puhelinten huolto, kierrätys tai käyttöopastus – sekä ihmisten että ympäristön tähden. iTapsa palvelee verkkokaupan lisäksi asiakkaitaan ympäri Suomen 20 liikkeen voimin. Osana brändiuudistusta iTapsa halusi yhdistää erillisenä liiketoiminta-alueena alkaneen huollettujen puhelinten myyntiin pyhitetyn verkkokaupan yhteen pääsivustonsa alle, jotta verkkopalvelun käyttäjäkokemus on […] Lue lisää

Falckin yrittäjäverkoston sivustot

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Falck Group on yli 100-vuotias kansainvälisesti toimiva yritys, jonka johtavana ajatuksena on tarjota turvallinen arki ihmisille mm. assistance-, pelastus-, koulutus- ja terveyspalvelujen kautta. Suomessa Falck on tie- ja hinauspalveluiden johtavia palveluntarjoajia, jossa se toimii yli 40 franchise-yrittäjän voimin. Verkkosivu-uudistuksessa lähdettiin luomaan yhtenäistä mallia kaikille Falck-yrittäjille, jossa tavoitteena on keskitetysti hallinnoida verkkopalvelun kehittämistä ja ylläpitoa. Nykyisin […] Lue lisää

GymPlus – web-pohjainen sovellus

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Indoor Informaticsin GymPlus© on analytiikkapalvelu, jolla kuntosaliomistajat voivat tehdä laitehankintapäätöksiä laajan käyttäjädatan pohjalta. Näin he voivat maksimoida investointiensa tuoton, ja samalla varmistaa mahdollisimman hyvän asiakaskokemuksen kuntosaleillaan. Redland työskenteli tiiviissä yhteistyössä GymPlus© -tiimin kanssa, ja yhteistyö aloitettiin sisätilojen analytiikkatyökalun brändin kehittämisellä, minkä jälkeen keskityttiin analytiikkapalvelun käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelemiseen. Tavoite oli lanseerata MVP pilottiasiakkaille keväällä 2018. […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun