Rinta-Joupin Autoliike

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018.

Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja parantamaan asiakaskokemusta.

Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkosivuston, vastaten käyttöliittymän ja käyttökokemuksen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Käyttökokemuksen osalta erityisen tärkeä osa-alue oli ajoneuvohaku, josta haluttiin tehdä monipuolinen, mutta selkeä ja intuitiivinen. Suunnittelussa hyödynnettiin interaktiivista prototyyppiä keskeisten toiminnallisuuksien testaamisessa. Vaasalainen C2 Advertising teki sivuston sisältösuunnitelman ja sisällön rakennesuunnittelun sekä määritteli visuaalisen ilmeen Redlandin toimittamien wireframe-mallien pohjalta.

Sivuston teknisessä toteutuksessa hyödynnettiin modernia javascript-tekniikkaa, esim. ajoneuvohaku toteutettiin react-frameworkia hyödyntäen. Uusi sivusto integroitiin asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmiin. ERP-integraatio toteutettiin yhteistyössä asiakkaan ja järjestelmätoimittajan kanssa.

Uudistettu verkkosivusto julkaistiin kesäkuussa 2018 ja tulokset ovat olleet liiketoiminnan tavoitteiden mukaisia. Uudistunut käyttökokemus on saanut positiivisen vastaanoton ja sen kehittämistä jatketaan asiakaspalautetta ja analytiikkaa hyödyntäen.

”Uuden verkkosivuston rakentaminen on aina iso ja haastava projekti sekä asiakkaalle että toimittajalle. Redlandin kanssa sivuston rakentaminen oli helppoa, koska heidän prosessinsa projekteille on hienosti suunniteltu. Asiakkaana toimme pöytään omat ideamme ja ongelmakohtamme. Redland puolestaan antoi oman lisänsä kehitykseen ja ratkoi monta ongelmakohtaa. Omaa alaa seuratessa unohtuu joskus, että sama asia on ratkottu jo toisella toimialalla aikaa sitten. Sujuvan yhteistyön merkitys oli tässäkin projektissa todella suuri. Vaikka teknisiä ongelmia ratkotaan, niin sitä tekevät kuitenkin ihmiset ja ihmisiä varten. Innostunein mielin jatkamme verkkosivujen ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä Redlandin väen kanssa.” Susa Niemelä, CDO, Rinta-Joupin Autoliike

Jätä kommentti