Arnolds

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Arnolds on Suomen vanhin amerikkalaistyylinen leipomokahvila, perustettu vuonna 1991. Nykyään Arnolds-kahviloita löytyy ympäri maan Torniosta Helsinkiin – yhteensä noin 30 kappaletta. Toimipisteiden lisäksi myös tuoterepertuaari on laajentunut perinteisistä donitseista: Nykyään Arnolds-kahviloista saa muun muassa myös bageleita, smoothieita ja laajan valikoiman erikoiskahveja.

Brändiuudistuksen myötä myös verkkosivut uusiksi

Hasan & Partners toteutti brändiuudistuksen Arnoldsille kesällä 2017, jonka jälkeen myös verkkosivut oli tarve uudistaa. Uusien verkkosivujen tärkeimpiä tavoitteita olivat tuotevalikoiman selkeä esillepano, Arnolds-yrittäjyyden boostaaminen sekä lähimmän Arnolds-kahvilan helppo löytäminen.

Hasan & Partners toteutti verkkosivuprojektin layoutit ja Sininen Härkä vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta, sivuston ongelmattoman skaalautuvuuden varmistamisesta sekä hakukoneoptimoinnista. Myöhemmin koko sivusto käännettiin myös englanninkieliseksi.

Yritys- ja juhlatarjoilut verkosta

Arnoldsin ja Sinisen Härän yhteistyö alkoi itseasiassa jo keväällä 2015, vaikka ”näkyviä” tuloksia saatiin julki vasta syksyllä 2017 verkkosivuprojektin myötä. Sininen Härkä teki vuonna 2016 yritykselle ehdotuksen ja suunnitelman yritys- juhlamyynnin käynnistämisestä verkkokaupan kautta. Tarkoituksena oli markkinoida Arnoldsin tuotteita niin yritysten tarpeisiin kuin kuluttajien juhlatilaisuuksiin. Idea tästä oli itseasiassa alunperinkin Sinisen Härän julkituoma.

Verkkosivuprojektin jälkeen lähdettiin toteuttamaan tarjoilut.arnolds.fi-verkkokauppaa. Tärkeitä asioita tässä projektissa oli selkeät tuotepaketit suurien tilauksen helpottamiseksi, maksujen ohjaus asiakkaan valitsemaan kahvilaan sekä kassajärjestelmän integrointi verkkokauppaan käytännön helpottamiseksi. Kassajärjestelmän integrointi suoritettiin yhteistyössä kassajärjestelmätoimittaja Anemic Softwaren kanssa.

Verkkokauppaan toteutettiin myös alennusjärjestelmä, joka mukailee Arnoldsin kahviloissa käytettäviä ”Osta 6, maksa 5” ja ”Osta 12, maksa 9” -alennuksia. Verkkokauppa kannustaa käyttäjää ostamaan lisää donitseja seuraavaan alennusportaaseen asti, jotta tämä saa tilaukseensa ilmaisia tuotteita. Lisäksi verkkokauppa laskee toimituskulut automaattisesti asiakkaan kirjoittaman toimitusosoitteen ja valitun Arnolds-kahvilan etäisyyden perusteella.

Valitettavasti syksyllä 2019 Arnolds päätti lopettaa verkkokaupan pyörittämisen useamman asian yhteentulemana.

Jätä kommentti