Oras

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mediasignal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Oraksen ja Mediasignalin yhteistyö käynnistyi Proof of Concept -projektilla, jossa mallinnettiin tuotetiedon automatisoitua julkaisua PIM-integraatioon (Product information management) perustuen. Onnistuneen POCin jälkeen toteutimme verkkopalvelun kokonaisuudistuksen.

Oraksen verkkosivusto on toteutettu TYPO3-julkaisujärjestelmällä, johon Mediasignal on WordPress-toteutusten lisäksi erikoistunut. Mediasignal vastasi verkkopalveluratkaisun kokonaistoteutuksesta sisältäen verkkopalvelukonseptin, visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen integraatioineen.

Oraksen laaja tuoteportfolio on integroitu tuotetiedonhallintajärjestelmään (PIM), jossa tuoterakenteita, tuotetietoa kieliversioineen sekä tuotteiden ja resurssien näkyvyyttä verkkosivustolla kokonaisuudessaan hallinnoidaan. Tuotetiedosta generoidaan automaattisesti tuoteluetteloita sekä tuotelehtiä palvelun käyttäjille. Palveluun liitettiin hakukone Elasticsearch, jolla voidaan tallentaa, hakea ja analysoida suuria tietomääriä nopeasti ja lähes reaaliajassa.

Palvelun sisään integroitiin Mediasignalin ImageBank Independent -materiaalipankkiratkaisu, jonka kautta markkinointimateriaaleja ja teknistä dokumentointia pystytään helposti jakamaan. Materiaalipankki on integroitu myös Oraksen tuotetiedonhallintajärjestelmään.

Mediasignal toimitti ratkaisun Google Cloud pilviteknologia-ympäristöä käyttäen, jolla taataan palvelun hyvä saatavuus globaalisti.

Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä Oras-brändi uudistettiin kokonaisuudessaan. Verkkopalvelun avulla luotiin vahva ja erottuva kuva Oraksesta sekä tuotiin tuotemerkin uusi lupaus vahvasti esiin.

”Me teemme elämisestä parempaa” on Oraksen brändilupaus, jonka Oras lunastaa sitoutumalla saumattomasti viiteen brändiä ohjaavaan tekijään: laatu, ajanmukaisuus, kumppanuus, helppous ja hyvinvointi. Se kuvaa hyvin myös verkkopalvelun tarkoituksen.

Toteutus tehtiin konsernihyötyä ajatellen – palvelu kehitettiin niin, että se pystyy tukemaan sekä Oraksen että Oras Groupin tytäryhtiöiden toimintaa ja tarvetta.

Mediasignalin toimittama ratkaisu sisälsi kaikki palvelun tekniset ratkaisut ja asiakas sai tarvitsemansa kokonaisuuden hyödyntämällä yhden toimittajan mallia.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hankkija Finnish Feed Innovations

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Hankkija Oy on perinteikäs toimija suomalaisessa maatalous- ja konekaupassa. Yhtiön valmistamia rehuja viedään yli 30 maahan. Hankkija Finnish Feed Innovations (Hankkija FFI) jatkaa vuonna 2007 konserniin ostetun Suomen Rehu Oy:n tarinaa. Yksikkö vastaa sekä rehuteollisuuden biotieteellisestä tutkimus- ja kehitystoiminnasta että tuoteryhmän vientiliiketoiminnasta. Hankkija FFI:n tavoitteena oli parantaa verkkosivujen pääkohderyhmien käyttäjäkokemusta ja kansainvälinen verkkopalvelu suunniteltiin palvelemaan […] Lue lisää

Katepal -verkkosivustouudistus

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Katepal Oy on maamme johtava bitumisten kateaineiden ja bitumituotteiden valmistaja. Päätuoteryhmiä ovat SBS-kumibitumipohjaiset rullatavarat, kattolaatat, sivelyaineet ja pakattu bitumi. Projektin tavoitteena oli uudistaa sekä verkkosivut että tuotetiedonhallinta kokonaisuudessaan. Kokonaistoteutuksemme kattoi verkkosivuston WordPress-alustalla sekä tuotetiedonhallintajärjestelmä Akeneo PIMin käyttöönoton ja implementoinnin. Verkkopalvelu on integroitu PIM:n ja kaikki tuotetieto aineistoineen sekä tuotelehtien automaattigenerointi julkaistaan automaattisesti verkkosivustolla. Tekninen toteutus […] Lue lisää

Päivittäistavarakauppa PTY

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Päivittäistavarakauppa ry PTY edustaa Suomessa toimivia päivittäistavaroiden vähittäiskaupan ja foodservice-tukkukaupan yrityksiä. PTY:n jäsenyritykset edustavat noin 96 prosenttia Suomen päivittäistavaramarkkinoista. Edunvalvontajärjestön verkkosivut on ensisijaisesti suunnattu medialle, päättäjille, virkamiehille, kaupan alan työntekijöille, tutkijoille ja muuten alasta kiinnostuneille. PTY:n sivuilta haetaan faktatietoja, tilastoja ja tutkimuksia, ei niinkään päivittyvää artikkelivirtaa. Sivustolla haluttiin tehdä relevantin aineiston löytäminen mahdollisimman helpoksi. Suosituinta […] Lue lisää

Fatman.fi verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta: Fatman on vuonna 1991 perustettu suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa edistyneitä ohjelmistoratkaisuja asiakkaille, jotka hallinnoivat suuria määriä kohteita ja tietoa. Projektin tavoitteena oli suunnitella verkkosivuille uusi visuaalinen ilme sekä selkeä, moderni ja ketterä WordPress-verkkosivusto. Ratkaisu: Projekti aloitettiin käyttöliittymä- ja visuaalisen ilmeen suunnittelulla. Tämän lopputuloksena syntyi interaktiivinen Adobe Xd -protoyyppi verkkopalvelusta. Tekninen toteutus on toteutettu WordPressillä […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Digitaalinen infonäyttösovellus Helsinki-Vantaan Alepalle

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Helsinki-Vantaan lentokentän Alepalla oli tarve hyvin monipuolisen informaation esittämiseen myymälässä, sillä lentokentällä Alepan työntekijät joutuvat vastaamaan matkustajien mitä moninaisimpiin kysymyksiin. Alepa halusi tarjota asiakkailleen näytöltä käytettävän sovelluksen, johon he voisivat ohjata asiakkaitaan löytämään lisätietoa heitä kiinnostavista aiheista. Sovelluksen tietojen päivitys haluttiin hoitaa ylläpitäjille tutulla WordPress-järjestelmällä. Toimitimme 55″ kosketusnäyttöihin 4K ja FullHD skaalautuvan sovelluksen, jonka alustaratkaisuna […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun