Kekkilä sivustouudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Miltton Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yhteistyömme Kekkilän kanssa lähti liikkeelle tarpeesta tehdä verkkosivusta helpompi ja parempi käyttää. Työstä muodostui lopulta täyden mittakaavan sivustouudistus ja samalla sivusto siirrettiin WordPress-alustalle.

Lähtötilanteessa Kekkilä.fi:ssä oli monille sivustoille tyypillinen ongelma: sivustoa oli kehitetty pitkään ilman systemaattista suunnittelua, jolloin sen sisällöstä oli muodostunut sekava kokonaisuus. Alasivuja oli yli 400, halutut sisällöt olivat vaikeasti löydettävissä, visuaalisuus ei pysynyt linjassa ja koko käyttökokemus oli sujuvan sijaan epämukava.

Suunnittelussa oli merkittävää nostaa laadukkaiden sisältöjen roolia, jolloin tuotteiden markkinointi tapahtuu palvelukulmalla – hyvän sisällön kautta. Uudistetun kasvikirjaston rooli nähtiin inbound-liikenteen kannalta merkittävänä: kasvitietoutta googlaava käyttäjä haluttiin saada sen avulla sivustolle. Samalla muu hakukoneystävällinen sisältö suunniteltiin tukemaan keskeisten asioiden indeksoitumista Googlessa. Päähuomio on kuitenkin pidetty käyttäjää palvelevassa kokonaisuudessa, joka markkinoi Kekkilää tarjoamalla ohjeita, ratkaisuja ja inspiraatiota.

Sivustouudistuksen pohja-ajatuksena oli luoda sivustosta asiakkaan tarpeisiin sopiva, helppokäyttöinen työkalu. Sivusto ei ole pelkkä markkinointikanava, vaan tärkeä päivittäinen työkalu Kekkilän organisaatiossa. Siksi oli tärkeää luoda taustajärjestelmä, joka on yhtäältä helppokäyttöinen, mutta vastaa kuitenkin juuri niihin tarpeisiin, joita asiakkaallamme on omassa arjessaan. Näin syntyneen sivuston päivittäminen on helppoa, toiminnallisuudet käyttäjien tarpeita vastaavia ja visuaalinen lopputulos pysyy päivittäjästä huolimatta aina yhtenäisenä.

Samalla logiikalla toteutettiin myös Kekkilän Ruotsin ja Viron maasivustot, sekä Kekkilän viherrakentamisen sivuston Suomen ja Ruotsin versiot.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Buena Creativen nimissä. Buena Creativesta tuli Miltton Digital loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lämpöykkösen verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Teimme energia-alan suunnannäyttäjälle positiivisen energian verkkopalvelun, jonka avulla sen tarjoamien ratkaisujen, palveluiden ja tuotteiden myynti kasvaa. LämpöYkkösen uuden verkkopalvelun monipuolinen sisältö ohjaa ostamaan ja kauppa käy sujuvasti verkkokaupassa. Verkkopalvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmän päälle, jota käytetään sisältöjen hallitsemisessa. Verkkokaupassa käytämme WordPressin WooCommerce-verkkokauppatyökalua, jonka keskeisiä vahvuuksia on monipuolinen räätälöitävyys. Verkkopalvelu on integroitu LämpöYkkösen CRM-järjestelmään, mutta kaikkia verkkopalvelussa […] Lue lisää

Energiateollisuus ry:n verkkopalvelu ja jäsenextra

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue toimi Energiateollisuus ry:n kumppanina energia.fi-sivuston ja jäsenextran uudistuksissa. Energia.fi yhdistää samaan verkkopalveluun julkisen verkkosivuston ja jäsenille tarkoitetut jäsenextran ominaisuudet ja toiminnalliset vaatimukset. Energiateollisuus ry edustaa energia-alan yrityksiä, jotka tuottavat, hankkivat, siirtävät ja myyvät sähköä, kaasua, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoavat niihin liittyviä palveluja. Energiateollisuus vastaa jäsenyritystensä henkilöstön työehtoja koskevasta sopimustoiminnasta sekä neuvoo ja kouluttaa […] Lue lisää

Polarputken B2B-verkkokauppa

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Selkeyttä, nopeutta ja sujuvuutta B2B-verkkokauppaan räätälöidyn headless-ratkaisun myötä Mediasignal toteutti Polarputkelle headless-teknologiaa hyödyntävän julkisen verkkosivuston sekä B2B-verkkokaupan, johon sisällytettiin WorPress-sisällönhallinta ja Akeneo PIM:iin pohjautuva tuotetiedonhallintaratkaisu. Verkkokaupan kehitystyö sai alkunsa, kun Polarputki halusi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden verkko-ostamiseen ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkokaupparatkaisun myötä Polarputki haki myös varmempaa tilaustenkäsittelymallia, myyjille lisää aikaa asiakaspalveluun sekä tietysti myös verkkokaupan […] Lue lisää

Rinki

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Uuden brändi-ilmeen mukainen verkkopalvelu pakkausten kierrättämisen edistämiseksi Ringin brändiuudistuksen yhteydessä haluttiin uudistaa verkkosivusto kokonaisuudessaan. Uudistus piti sisällään uuden ulkoasun ja käyttöliittymän, sivuston kolmelle eri kielelle, integraatioita, dynaamisia lomakkeistoja sekä kattavan karttatoiminnallisuuden ja yrityslistaushakemiston. Mediasignal vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta ja projektin läpiviennistä. Ekopistekartta on palvelun suosituin toiminnallisuus ja kattaa kaikki Ringin ekopisteet (1800 kpl) kartalla tietoineen. […] Lue lisää

Suomela.fi

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Suomela.fi on Suomen suurin pientaloasumiseen erikoistunut sivusto, jossa on monipuolista sisältöä pihasta, puutarhasta, rakentamisesta ja remontoinnista. Suomelan omistaa Viestimedia Oy. Suomela.fi on ollut olemassa jo pitkälle toista kymmentä vuotta. Tässä ajassa sivustoa on uudistettu useampaan kertaan. Kun lähdimme uudistamaan sivustoa, oli se pyörinyt WordPressin päällä useita vuosia. Sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä näyttivät vanhentuneilta ja sivusto […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun