Validia

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Exove Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Fyysisesti tai henkisesti vammaiset voivat joskus tarvita muiden tukea ja apua saadakseen sellaisen elämän kuin haluavat. Tämän avunannon Validia Asumisen ja Validia Kuntoutuksen henkilökunta asetti tavoitteekseen jo vuosikymmeniä sitten. Nyt oli selvää, että myös verkkopalvelut kaipasivat uudistusta ja uudelleenjärjestelyä, jotta käyttäjien elämää voitaisiin helpottaa myös digitaalisesti.

Yleensä uudistusprojekteissa lähdetään liikkeelle siitä, että rakennetaan sivuston perusta kuntoon. Validian kohdalla tilanne oli kuitenkin toinen, sillä Invalidiliitto – johon sekä Validia Asuminen ja Validia Kuntoutus kuuluvat – oli vastikään uudistanut verkkosivustonsa yhteistyössä Exoven kanssa ja oli halukas antamaan verkkosivuston koodin Validian käyttöön. Tämä tarkoitti sitä, että kaikki perustoiminnallisuudet saatiin toteutettua kustannustehokkaasti, ja projektissa päästiin keskittymään käyttäjien tarpeisiin ja sisällön esittämiseen.

Koska perustoiminnallisuudet olivat jo hallussa, projektin tavoitteiksi asetettiin

– helppokäyttöisyys
– elämyksellisyys
– myynnillisyys

Projektissa keskityttiin käytettävyyteen ja saavutettavuuteen, jotka auttaisivat projektin tavoitteiden saavuttamista. Siksi oli luontevaa ottaa käyttäjät mukaan heti alusta lähtien. Tämä tarkoitti asiakkaiden, heidän läheistensä, kunnallistason päättäjien ja Validian henkilökunnan osallistamista yhteiskehittelyprosessiin, joka koostui muun muassa henkilöhaastatteluista, työpajoista ja intensiivisistä testauspäivistä, jossa prototyyppiä päästiin kokeilemaan.

Prosessin aikana määrittelimme yhdessä, mikä tekee Validiasta ainutlaatuisen – korkeatasoinen ammattitaito ja huolehtiva ilmapiiri palveluiden tarjoamiselle. Nämä perusarvot otettiin suunnittelun ajureiksi, jotka yhdessä mobiililähtöisen suunnittelun kanssa haastoivat koko projektitiimiä priorisoimaan ja yksinkertaistamaan sekä sisältöä että sivustolle kehitettäviä ominaisuuksia.

Sivusto rakennettiin yhteiskehittelystä saatujen tulosten pohjalta, ja se perustuu siten täysin käyttäjien tarpeisiin ottaen samanaikaisesti huomioon Validian liiketoimintatavoitteet. Runsaan ristiinlinkittämisen ja huolella sijoiteltujen nostojen avulla pystyimme pitämään tiedon intuitiivisena ja helposti löydettävänä läpi sivuston. Sivuston rakenne on helppo oppia, sillä lähes kaikki elementit on pidetty yksinkertaisina ja yhtenäisinä – tämä on olennaista käyttäjille, joilla on vammoja. Tarjottujen palveluiden vaikutuksesta ja arvosta kerrotaan huolella luotujen tarinoiden, kuvien ja palvelukuvausten avulla.

Projektissa käytettiin alustana Drupal 8 -sisällönhallintajärjestelmää, kuten Invalidiliitonkin projektissa. Yhteiskehittelyprosessin aikana teknologiavalinnat ja jo kehitetyt ominaisuudet pidettiin mielessä. Tällä tavoin pystyimme hyödyntämään paljon jo olemassaolevia ratkaisuja ja tekemään mahdollisimman pieniä muutoksia esimerkiksi sisältötyyppeihin, SOLR-hakuun ja integraatioihin. Kun tämä tapa otettiin käyttöön heti alussa, pystyimme paitsi toteuttamaan sivustosta saavutettavan WCAG AA-tason mukaisesti ja käyttäjäystävällisen sekä kävijöille että sisällöntuottajille, myös pysymään budjetissa ja aikataulussa. Pystyimme myös toteuttamaan ketterästi ja tehokkaasti huomattavan määrän ominaisuuksia sivustolle.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Åbo Svenska Teater verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta Åbo Svenska Teater, Turun ruotsalainen teatteri, on Suomen vanhin teatteri, sijaiten Turun Kauppatorin laidalla. Asiakkaalla oli tarve päivittää verkkosivua teknisesti ja samalla parantaa käyttäjäkokemusta. Visuaalinen ilme tulisi luoda teatterin graafisen ohjeiston mukaan. Ratkaisu J&Co Digital uudisti verkkosivuston rakennetta ja ostopolkuja, parantaen siten käyttäjäkokemusta. Erityistä huomiota kiinnitettiin lipunmyyntiin liittyvään käyttökokemukseen ja koko integraatio lippu.fi:stä uudistettiin. […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

haparandatornio.com

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kaksoiskaupungin verkosivut Haparandatornio.com toimii Haparanda-Tornion yhteisenä markkinointiportaalina, joka edustaa molempien kaupunkien brändiä ja näkyvyyttä. Sivusto kokoaa palvelut ja tiedon eri käyttäjäryhmille sopivaan ja toimivaan muotoon. Tekninen toteutus Palvelukokonaisuudet sivustolla ovat tehty WordPressin sisällönhallintajärjestelmällä. Suunnittelun pohjana on Haparanda-Tornion visuaalinen ilme, värit ja fontit. Uudistimme sivuston kesän 2022 aikana. Saavutettavuus Sivuston toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota saavutettavuuteen ja […] Lue lisää

Kauppakeskus Jumbo-Flamingo -verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Jumbo-Flamingon uuden yhteisen brändin myötä molempien keskusten verkkosivustot tuli yhdistää yhdeksi suureksi verkkopalvelukokonaisuudeksi. Into-Digital vastasi tämän uuden verkkopalvelukokonaisuuden suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä markkinointitoimisto N2:n, Jumbo-Flamingon sekä kauppakeskuksen opasnäytöistä ja pohjakartoista vastaavan Praecomin kanssa. Yhtenä keskeisenä tavoitteena verkkopalvelun uudistuksessa oli, että kävijät löytävät helposti juuri heitä kiinnostavat liikkeet ja palvelut. Tätä varten suunnittelimme interaktiivisen, palvelutarjontaa pelillistävän […] Lue lisää

Nallikari

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa.  Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä […] Lue lisää

Kaarna Elk Leather

Tekijä: Viestintätoimisto St. Hurmos

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokkolan Nahka on täysin suomalainen, kolmannessa polvessa toimiva perheyritys. Yrityksellä on pitkät perinteet hirvennahan valmistuksessa ja se on kasvanut maailman suurimmaksi riistaeläinten nahkojen tuottajaksi. Yritys valmistaa korkealaatuista ja eksoottista hirvennahkaa laukku- ja käsineteollisuuden vaativiin tarpeisiin. Yrityksen kilpailuetu maailmalla on hirvennahan erikoisuus, ylellisyys, harvinaisuus ja eettisyys. Tällaisella hirvennahalla ei kuitenkaan ollut omaa brändiään, vaikka se selvästi […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun