Valmet Automotive

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijät: Briiffi Oy, Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Vahva tarina, näyttävä ulkoasu ja verkkopalvelun hienovaraiset yksityiskohdat herättävät brändin henkiin.

”Kun tulin seitsemän ja puoli vuotta sitten tähän firmaan, harva tiesi Valmet Automotivesta mitään. Nyt tilanne on se, että tuskin mistään suomalaisesta teollisuusyrityksestä kirjoitetaan niin paljon mediassa kuin meistä”, kertoo Valmet Automotiven viestintäpäällikkö Mikael Mäki.

Valmet Automotive on ennätyksellistä vauhtia kasvava teollisuusyritys. Sillä on Uudessakaupungissa Suomen suurin tehdas ja yritys kasvaa reippaasti myös Euroopassa. Lisäksi Valmet Automotive on hiljattain uudistanut strategiaansa ja keskittyy entistä voimakkaammin tulevaisuuden ajoneuvoihin.

Ei siis ihme, että oli brändiuudistuksen aika.

Valmet Automotive on kautta viisikymmenvuotisen historiansa tunnettu laadustaan ja tuotannollisesta osaamisestaan. Alun perin erityisajoneuvojen sopimusvalmistukseen keskittynyt Valmet Automotive panostaa nyt entistä enemmän tulevaisuuden ajoneuvoihin niin suunnittelussa kuin toteutuksessakin. Tekemistä määrittää laadun ja osaamisen lisäksi nopeus: se on kasvavan lean-yrityksen vahvimpia kilpailuvaltteja.

Näistä raaka-aineista valmistettiin Valmet Automotiven uusi brändi, jonka kärkiviesti on ”the fast lane to future vehicles”. Sen ensimmäinen ulostulo oli uudistettu verkkopalvelu. ”Verkkopalvelu oli ensimmäinen kohta, jossa uudistettu brändi näyttäytyi yleisölle. Se on luonnollinen paikka koota yhteen koko Valmet Automotiven tarina”, kertoo markkinointiviestintätoimisto Briiffin AD Tarmo Helminen, joka vastasi Valmet Automotiven brändiuudistuksesta.

Briiffi jalkautti uuden brändin verkkopalvelun ilmeeksi ja sivuston teknisestä toteutuksesta vastasi Aucor. ”Minun ei ulkoasun suunnittelun jälkeen tarvinnut sen enempää ohjeistaa Aucoria teknisen toteutuksen, rakenteen ja toiminnallisuuksien suhteen. Pystyin luottamaan, että sivustosta tulee toimiva”, kertoo Helminen.

Sivuston visuaalisuus oli Briiffin toimesta huolellisesti suunniteltu ja Aucor auttoi herättämään lopputuloksen henkiin. ”Aucor otti huomioon hienovaraiset mutta erittäin tärkeät yksityiskohdat, kuten miten joku asia aukeaa, miten valikko toimii, miten elementit käyttäytyvät. Se tekee sivustosta viimeistellyn ja elävän”, Helminen sanoo.

Toisin kuin useimmiten tosielämässä, tällä kertaa sekä design, sisältö, että kuvat olivat pitkälle mietittynä jo ennen kuin sivustoa lähdettiin toteuttamaan. Siksi sivusto pystyttiin rakentamaan alusta alkaen sisällön ehdoilla.

Kaikki tekniset ratkaisut on valittu sekä palvelemaan sisältöä nykyisellään että mahdollistamaan jatkokehityksen. Sivustosta rakennettiin modulaarinen, eli siellä on uudelleenkäytettäviä osia, joita voi lisätä myös uusille sivuille. Osiot eivät itsessään ota kantaa sisältöön, vaan sivu voidaan koostaa puhtaasti sisällön tarpeiden mukaan. Näin Valmet Automotive pystyy itse tuottamaan uusia, näyttäviä sisältöjä.

”Aucor oli tehnyt fiksuja, automatisoituja ratkaisuja, joiden avulla verkkosivujen päivittäminen on helppoa, eikä meidän tarvitse huolehtia turhasta. Meille oli alusta alkaen hyvin tärkeää, että voimme päivittää sivustoa itse. Saimme sivustoon hyvän käyttökoulutuksen ja ylläpidon käyttöliittymä on hyvinkin selkeä ja yksinkertainen”, kiittää Mäki.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hurjaruuth.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tanssia ja nykysirkusta lapsille ja aikuisille Kaapelitehtaalla Tanssiteatteri Hurjaruuth on erikoistunut tuottamaan tanssi- ja nykysirkusesityksiä lapsille ja perheille. Jo vuodesta 1981 toimineen teatterin esitystapahtumat ovat vaikuttavia kokemuksia, jotka ovat lumonneet katsojia sukupolvesta toiseen. Eloisa ja näyttävä toiminta ei kuitenkaan välittynyt teatterin verkkosivuilta, jotka olivat vanhentuneet niin tekniikan kuin ulkoasunkin puolesta. Aloitimme elokuussa 2022 toteuttamaan yhdessä […] Lue lisää

Zeroni

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Zeroni Oy on työturvallisuuden valvontaan ja turvallisuuskulttuurin kehittämiseen keskittyvä yritys, jonka ohjelmistoratkaisut digitalisoivat arkea rakennusalalla, investointihankkeissa ja teollisuudessa. Generaxion toteutti Zeronille kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen tukemaan yrityksen tavoitetta kasvaa maan johtavaksi työturvallisuuspalvelujen tarjoajaksi. Osana brändiuudistusta muuttui myös yrityksen nimi, ja uusi brändi jalkautettiin uudessa verkkopalvelussa, joka suunniteltiin tukemaan saumattomasti liiketoimintastrategiaa. Aiempi sivusto oli toteutettu WordPressillä, joten oli luontevaa […] Lue lisää

eQ Haku

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

eQ Toimitilat omistaa ja hallinnoi suurta määrää kiinteistöjä eri puolilla Suomea. eQ Toimitilat halusi uudistaa uusille ja nykyisille vuokralaisilleen suunnatun verkkopalvelunsa vastaamaan tämän päivän korkeimpia standardeja ja nykyisiä strategisia tavoitteitaan. Uudistusprojekti lähti käyntiin määrittelyvaiheella, jossa samalla luotiin eQ Toimitiloille oma brändi-ilme. Työhön lähdettiin puhtaalta pöydältä. Heti määrittelyvaiheessa uuden sivuston tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi vapaiden toimitilojen haku. […] Lue lisää

Järvileasing Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2016 perustettu Järvileasing on kotimainen ja yksityisomisteinen sekä yrityksiä että yksityishenkilöitä palveleva leasingyhtiö. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluu autojen ja raskaan kuljetuskaluston lisäksi kattavasti eri alojen koneiden, laitteiden ja tarpeiston leasing- ja rahoituspalveluja. Asiakkaamme brändiuudistuksen yhteydessä uusitun verkkopalvelun keskeinen tavoite on tukea yrityksen ja sen laajan leasingtoiminnan tunnettuuden kasvua. Uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota sisällön käyttäjälähtöiseen jäsentelyyn […] Lue lisää

Rengasvalmistajien jaosto – verkkosivusto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teknisen Kaupan Liittoon kuuluva Rengasvalmistajien jaosto on rengastoimialan maahantuojien yhdistys Suomessa, jonka tavoitteena on lisätä kuluttajien rengastietoisuutta sekä edistää yleistä liikenneturvallisuutta. Jaoston jäseniin lukeutuvat tunnetut kansainväliset rengasvalmistajat Michelin, Bridgestone, Continental ja Goodyear. Rengasvalmistajat.fi-sivusto oli jäänyt ajastaan jälkeen ja G-Works sai tehtäväkseen sivuston kokonaisvaltaisen uudistamisen. Rengasinformaatiota välittävällä sivustolla on vilkas kävijämäärä etenkin kesä- ja talvirenkaiden vaihtoaikaan. […] Lue lisää

Sensible 4

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Itseajavien autojen ohjelmistoja kehittävä suomalaisyritys Sensible 4 tarvitsi uuden verkkosivuston, joka olisi toimintavarma, hakukoneoptimoitu ja helppo päivittää. Sivustoa lähdettiin uudistamaan yhteistyössä asiakkaan tiimin kanssa. Vanha sivusto oli rakennettu käyttäen Divi page builder -lisäosaa, mikä hankaloitti sisällönsyöttöä ja huononsi sivujen latausnopeutta ja suorituskykyä. Uusi sivusto toteutettiin modulaarisesti Gutenberg-lohkojen avulla. Tämä mahdollistaa rajattoman määrän erilaisia sivupohjia, mikä tekee […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun