Valmet Automotive

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijät: Briiffi Oy, Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Vahva tarina, näyttävä ulkoasu ja verkkopalvelun hienovaraiset yksityiskohdat herättävät brändin henkiin.

”Kun tulin seitsemän ja puoli vuotta sitten tähän firmaan, harva tiesi Valmet Automotivesta mitään. Nyt tilanne on se, että tuskin mistään suomalaisesta teollisuusyrityksestä kirjoitetaan niin paljon mediassa kuin meistä”, kertoo Valmet Automotiven viestintäpäällikkö Mikael Mäki.

Valmet Automotive on ennätyksellistä vauhtia kasvava teollisuusyritys. Sillä on Uudessakaupungissa Suomen suurin tehdas ja yritys kasvaa reippaasti myös Euroopassa. Lisäksi Valmet Automotive on hiljattain uudistanut strategiaansa ja keskittyy entistä voimakkaammin tulevaisuuden ajoneuvoihin.

Ei siis ihme, että oli brändiuudistuksen aika.

Valmet Automotive on kautta viisikymmenvuotisen historiansa tunnettu laadustaan ja tuotannollisesta osaamisestaan. Alun perin erityisajoneuvojen sopimusvalmistukseen keskittynyt Valmet Automotive panostaa nyt entistä enemmän tulevaisuuden ajoneuvoihin niin suunnittelussa kuin toteutuksessakin. Tekemistä määrittää laadun ja osaamisen lisäksi nopeus: se on kasvavan lean-yrityksen vahvimpia kilpailuvaltteja.

Näistä raaka-aineista valmistettiin Valmet Automotiven uusi brändi, jonka kärkiviesti on ”the fast lane to future vehicles”. Sen ensimmäinen ulostulo oli uudistettu verkkopalvelu. ”Verkkopalvelu oli ensimmäinen kohta, jossa uudistettu brändi näyttäytyi yleisölle. Se on luonnollinen paikka koota yhteen koko Valmet Automotiven tarina”, kertoo markkinointiviestintätoimisto Briiffin AD Tarmo Helminen, joka vastasi Valmet Automotiven brändiuudistuksesta.

Briiffi jalkautti uuden brändin verkkopalvelun ilmeeksi ja sivuston teknisestä toteutuksesta vastasi Aucor. ”Minun ei ulkoasun suunnittelun jälkeen tarvinnut sen enempää ohjeistaa Aucoria teknisen toteutuksen, rakenteen ja toiminnallisuuksien suhteen. Pystyin luottamaan, että sivustosta tulee toimiva”, kertoo Helminen.

Sivuston visuaalisuus oli Briiffin toimesta huolellisesti suunniteltu ja Aucor auttoi herättämään lopputuloksen henkiin. ”Aucor otti huomioon hienovaraiset mutta erittäin tärkeät yksityiskohdat, kuten miten joku asia aukeaa, miten valikko toimii, miten elementit käyttäytyvät. Se tekee sivustosta viimeistellyn ja elävän”, Helminen sanoo.

Toisin kuin useimmiten tosielämässä, tällä kertaa sekä design, sisältö, että kuvat olivat pitkälle mietittynä jo ennen kuin sivustoa lähdettiin toteuttamaan. Siksi sivusto pystyttiin rakentamaan alusta alkaen sisällön ehdoilla.

Kaikki tekniset ratkaisut on valittu sekä palvelemaan sisältöä nykyisellään että mahdollistamaan jatkokehityksen. Sivustosta rakennettiin modulaarinen, eli siellä on uudelleenkäytettäviä osia, joita voi lisätä myös uusille sivuille. Osiot eivät itsessään ota kantaa sisältöön, vaan sivu voidaan koostaa puhtaasti sisällön tarpeiden mukaan. Näin Valmet Automotive pystyy itse tuottamaan uusia, näyttäviä sisältöjä.

”Aucor oli tehnyt fiksuja, automatisoituja ratkaisuja, joiden avulla verkkosivujen päivittäminen on helppoa, eikä meidän tarvitse huolehtia turhasta. Meille oli alusta alkaen hyvin tärkeää, että voimme päivittää sivustoa itse. Saimme sivustoon hyvän käyttökoulutuksen ja ylläpidon käyttöliittymä on hyvinkin selkeä ja yksinkertainen”, kiittää Mäki.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Visit Lakeland Finland -sivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uusi Visit Lakeland sivusto tavoittaa kansainväliset matkailijat Rakensimme Visit Lakeland Finland -verkkosivuston jonka tavoitteena on edistää Järvi-Suomen matkailua kansainvälisillä markkinoilla. Verkkosivusto tarjoaa tietoa ja esittelee kiinnostavalla tavalla viiden maakunnan – Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen, Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Pohjois-Karjalan – matkailutuotteita, jotka sopivat kansainvälisille markkinoille. Sivuston tehtävänä on parantaa Lakeland Finland -alueen kilpailukykyä tuomalla esille alueen kärkituotteita ja […] Lue lisää

Riveria.fi

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tammi Digitalin toteuttama Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riverian uusi verkkosivusto julkaistiin 1.5.2023. Uudistuksen tavoitteena oli tehdä asiakaslähtöiset, saavutettavat sekä käyttäjäystävälliset sivut, huomioiden pääkohderyhmien hyvinkin erilaiset käyttötarpeet. Toteutuksessa huomioitavaa: – Projektin kehitystyö pohjautui palvelumuotoilun keinoin kartutettuun laajaan käyttäjäymmärrykseen sekä asiakaspersoonia puhuttelevaan sisältösuunnitelmaan. – Vaativat integraatiot: Uudelle riveria.fi -verkkosivustolle luotiin useita kaksisuuntaisia integraatioita Friends iPaaS-integraatioalustan avulla. Rajapinnat muodostuivat niin […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Food&Plan & Lounasosasto

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta: Food and Plan on yritys, joka tarjoaa tuotekehitystä elintarviketeollisuudelle, tuottajille ja ravintoloille. Heillä oli tarve toteuttaa verkkosivu-uudistus, joka toisi palveluille lisää näkyvyyttä. Tavoitteenamme oli luoda selkeä, hakukoneoptimoitu ja visuaalisesti vetovoimainen sivusto, joka houkuttelisi asiakkaita tutustumaan palveluvalikoimaan. Ratkaisu: Verkkosivustolle suunniteltiin uusi graafinen ilme. Sivusto toteutettiin WordPressilla käyttäen JCORE-teemaa, joka toimii erinomaisesti myös mobiililaitteilla. Sivuston sisältö […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun