Valmet Automotive

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijät: Briiffi Oy, Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Vahva tarina, näyttävä ulkoasu ja verkkopalvelun hienovaraiset yksityiskohdat herättävät brändin henkiin.

”Kun tulin seitsemän ja puoli vuotta sitten tähän firmaan, harva tiesi Valmet Automotivesta mitään. Nyt tilanne on se, että tuskin mistään suomalaisesta teollisuusyrityksestä kirjoitetaan niin paljon mediassa kuin meistä”, kertoo Valmet Automotiven viestintäpäällikkö Mikael Mäki.

Valmet Automotive on ennätyksellistä vauhtia kasvava teollisuusyritys. Sillä on Uudessakaupungissa Suomen suurin tehdas ja yritys kasvaa reippaasti myös Euroopassa. Lisäksi Valmet Automotive on hiljattain uudistanut strategiaansa ja keskittyy entistä voimakkaammin tulevaisuuden ajoneuvoihin.

Ei siis ihme, että oli brändiuudistuksen aika.

Valmet Automotive on kautta viisikymmenvuotisen historiansa tunnettu laadustaan ja tuotannollisesta osaamisestaan. Alun perin erityisajoneuvojen sopimusvalmistukseen keskittynyt Valmet Automotive panostaa nyt entistä enemmän tulevaisuuden ajoneuvoihin niin suunnittelussa kuin toteutuksessakin. Tekemistä määrittää laadun ja osaamisen lisäksi nopeus: se on kasvavan lean-yrityksen vahvimpia kilpailuvaltteja.

Näistä raaka-aineista valmistettiin Valmet Automotiven uusi brändi, jonka kärkiviesti on ”the fast lane to future vehicles”. Sen ensimmäinen ulostulo oli uudistettu verkkopalvelu. ”Verkkopalvelu oli ensimmäinen kohta, jossa uudistettu brändi näyttäytyi yleisölle. Se on luonnollinen paikka koota yhteen koko Valmet Automotiven tarina”, kertoo markkinointiviestintätoimisto Briiffin AD Tarmo Helminen, joka vastasi Valmet Automotiven brändiuudistuksesta.

Briiffi jalkautti uuden brändin verkkopalvelun ilmeeksi ja sivuston teknisestä toteutuksesta vastasi Aucor. ”Minun ei ulkoasun suunnittelun jälkeen tarvinnut sen enempää ohjeistaa Aucoria teknisen toteutuksen, rakenteen ja toiminnallisuuksien suhteen. Pystyin luottamaan, että sivustosta tulee toimiva”, kertoo Helminen.

Sivuston visuaalisuus oli Briiffin toimesta huolellisesti suunniteltu ja Aucor auttoi herättämään lopputuloksen henkiin. ”Aucor otti huomioon hienovaraiset mutta erittäin tärkeät yksityiskohdat, kuten miten joku asia aukeaa, miten valikko toimii, miten elementit käyttäytyvät. Se tekee sivustosta viimeistellyn ja elävän”, Helminen sanoo.

Toisin kuin useimmiten tosielämässä, tällä kertaa sekä design, sisältö, että kuvat olivat pitkälle mietittynä jo ennen kuin sivustoa lähdettiin toteuttamaan. Siksi sivusto pystyttiin rakentamaan alusta alkaen sisällön ehdoilla.

Kaikki tekniset ratkaisut on valittu sekä palvelemaan sisältöä nykyisellään että mahdollistamaan jatkokehityksen. Sivustosta rakennettiin modulaarinen, eli siellä on uudelleenkäytettäviä osia, joita voi lisätä myös uusille sivuille. Osiot eivät itsessään ota kantaa sisältöön, vaan sivu voidaan koostaa puhtaasti sisällön tarpeiden mukaan. Näin Valmet Automotive pystyy itse tuottamaan uusia, näyttäviä sisältöjä.

”Aucor oli tehnyt fiksuja, automatisoituja ratkaisuja, joiden avulla verkkosivujen päivittäminen on helppoa, eikä meidän tarvitse huolehtia turhasta. Meille oli alusta alkaen hyvin tärkeää, että voimme päivittää sivustoa itse. Saimme sivustoon hyvän käyttökoulutuksen ja ylläpidon käyttöliittymä on hyvinkin selkeä ja yksinkertainen”, kiittää Mäki.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Normet MRB Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Marakon.fi on teollisuuden komponentteja ja ratkaisuja tarjoavan Normet MRB Oy:n verkkopalvelu. Sivusto palvelee teollisuusasiakkaita tarjoamalla tuotetietoja ja mahdollistamalla verkkokauppaistetun tavan jättää tarjouspyyntöjä. Laskutusasiakkailleen Oma Marakon -palvelu tarjoaa lisäksi mahdollisuuden tilata tuotteita. Teknologiat ja ratkaisut Verkkosivuston kehityksessä hyödynnettiin WordPressin ja WooCommerce-alustan yhdistelmää. Erityistä huomiota kiinnitettiin kaksisuuntaiseen integraatioon Monitor 5 -ERP-järjestelmän kanssa, mikä mahdollistaa reaaliaikaisen varastonhallinnan ja […] Lue lisää

Karu Films

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Karu Films on kasvava ja monipuolinen elävän kuvan suunnittelu- ja tuotantotalo. Karu Filmsin palveluihin sisältyvät brändielokuvat, liikkuvat markkinointisisällöt sekä luovat animaatiot. Karu Filmsin yritysilmeen uudisti Kuudes Helsinki, ja Aava&Bang toteutti uuden verkkosivuston. Aava&Bangin toteutus kattoi sivuston ilmeen sovittamisen käyttöliittymään, käytettävyyden suunnittelun ja täsmennykset, projektinhallinnan sekä tietysti teknisen toteutuksen. Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress. Sivuston erityispiirteenä on läpileikkaava […] Lue lisää

Pajulahden Urheiluopisto

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pajulahti.com on Liikuntakeskus Pajulahden virallinen verkkosivusto, joka palvelee asiakkaita monipuolisilla liikunta- ja majoituspalveluilla. Sivuston kehityksessä keskityttiin vahvasti palvelumuotoiluun, jotta kävijät voivat saumattomasti ostaa lahjakortteja, varata majoituksen ja tutustua keskuksen tarjontaan. Osana Virnexin palvelua tuotettiin myös sivuston sisältösuunnitelma ja konversiostrategia, sekä konversioipisteiden määrittäminen Teknologiat ja ratkaisut Verkkosivusto käyttää WordPressiä ja sisältää WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan, jonka kautta asiakkaat […] Lue lisää

Betolar

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuonna 2016 perustettu Betolar on suomalainen materiaaliteknologian yritys, jonka menetelmällä voidaan muuttaa teolliset jäte- ja sivuvirrat vähähiilisiksi rakennusmateriaaleiksi. Betolar halusi siirtää koko asiakashankinnan HubSpotin päälle. Vastasimme tähän yhteistarjouksella digimarkkinointitoimisto Hopkinsin kanssa. Hopkinsin vastuulla olivat CRM, markkinoinnin automaatio sekä SEO, kun taas me MEOMilla huolehdimme verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tärkeää uuden asiakashankinnan kokonaisuuden rakentamisessa oli toimistojen […] Lue lisää

Merivaara Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Merivaara.com palvelee terveydenhuoltoalalla toimivaa yritystä, joka on erikoistunut sairaalakalusteiden ja -laitteiden valmistukseen. Sivusto on suunniteltu monikielisenä ja laajana kokonaisuutena, joka tarjoaa kattavat tiedot Merivaaran tuotteista ja palveluista globaalille asiakaskunnalleen. Teknologiat ja ratkaisut WordPress / WooCommerce-alustan päälle rakennettuun verkkopalveluun toteutettiin myös extranet-palvelu joka mahdollistaa tuotetiedon, hinnastojen, mainosmateriaalien ja muun myyntimateriaalin jakamisen Merivaaran maahantuojille ja jälleenmyyjille. Extranet […] Lue lisää

Spatium Toimitilat Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Spatium on Lahden kaupungin omistama kiinteistökehittäjä, joka vuokraa ja kehittää liikekiinteistöjä yritysten tarpeisiin. Spatium.fi:n projektissa suoritettiin perusteellinen sivustouudistus, jonka tavoitteena oli modernisoida verkkopalvelu ja parantaa asiakaskokemusta. Pääsivuston lisäksi uudistettiin lahdenhallit.fi -sivusto. Projektin laajuus Projekti perustui Virnexin projektimalliin, joka käynnistyy aina palvelumuotoilun menetelmiin ja Design Thinking -ajatteluun perustuvalla suunnittelu- ja UI/UX-vaiheella. Toteutus- ja käyttöönottovaiheiden jälkeen sivusto […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun