KWH Logistics

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suomen suurin satamaoperaattori KWH Logistics päätti lisätä näkyvyyttään toteuttamalla laajan brändiuudistuksen. Morgan oli kumppanina koko brändiuudistuksen ajan, ja toteutti myös uuden ilmeen mukaiset verkkosivustot kaikille yritysryhmän tytäryhtiöille.

KWH Logistics -ryhmään kuuluu kymmenkunta tytäryhtiötä, joilla kaikilla on sama visuaalinen ilme, mutta eri nimet. Uudet sivustot toteutettiin WordPressin Network-asennuksena. Tämä tarkoittaa, että kaikkia seitsemää sivustoa voi hallita samasta paikasta, vaikka niillä onkin omat yrityskohtaiset domaininsa.

Keskitetyn hallinnan ansiosta sivustojen sisällönhalinta on vaivatonta konsernitason viestintäporukalle, jolla on pääsy kaikille sivustoille. Yksittäisten tytäryhtiöiden henkilökunnalla on puolestaan pääsy pelkästään oman sivuston hallintaan.

Projekti oli kaksivaiheinen. Ensimmäisessä vaiheessa KWH Logisticsin vanhat sivustot sisältöineen siirrettiin WordPressiin, eikä niiden ulkonäköä tässä vaiheessa vielä muutettu. Kaikki sisällöt tuotiin automaattisesti uuteen ympäristöön ja niitä säädettiin tarvittaessa jälkeenpäin manuaalisesti.

Kaksivaiheinen toteutus mahdollisti sen, että uuden ilmeen mukaiset sivustot saatiin julkaistua hyvin nopealla aikataululla. Aikaa oli vähän, koska uudesta ilmeestä päätettiin lopullisesti vain pari kuukautta ennen kuin uusi brändi lanseerattiin isosti alan messuilla. Koska sisällöt sijaitsivat valmiiksi WordPressissä, oli ne helppo ottaa käyttöön myös uusituilla sivustoilla.

Sivustoja jatkokehitetään edelleen ja Network-asennuksen ansiosta uusia toiminteita saa helposti ja edullisesti käyttöön kaikille tytäryhtiöille. Lisäksi sisältöjä pystyy näyttämään ristiin esimerkiksi niin, että kaikki tytäryhtiöiden julkaisemat uutiset näkyvät konsernin sivustolla.

Lue lisää: Verkkosivut yritykselle – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kauppapolitiikka-lehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista. Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän […] Lue lisää

Laitex

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Materiaalinkäsittelyteknologiaa tarjoava Laitex halusi verkkosivut, jotka paitsi korostavat heidän asemaansa suurena ja globaalina toimijana, myös toimivat merkittävänä markkinoinnin välineenä. Yrityksellä oli alusta alkaen vahva visio siitä, mitä verkkosivustolta halutaan ja miltä sen tulisi näyttää. Suunnitelman hiomiseen ja toteutukseen tarvittiin kuitenkin asiantunteva kumppani, joka pystyy loihtimaan haastavatkin koodinpätkät. Tästä alkoi Laitexin ja Morganin suuri yhteistyöprojekti. Morgan […] Lue lisää

MDI

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suomen kehittämisessä mukana olevan konsultointiyritys MDI:n kasvun myötä yrityksen vanhat sivut tulivat tiensä päähän. Sivustolle haluttiin tehdä täysremontti, jonka lopputuloksena syntyisi MDI:n brändin näköinen, asiantuntijuudesta kertova ja teknisesti tasokas verkkopalvelu rikkaalla sisällöllä. Uudistus toteutettiin Morganin kanssa monipuolisten vaiheiden kautta, joiden aikana sivuston strateginen merkitys ja tavoitteet määriteltiin sivuston ulkoasu ja rakenne muutettiin täysin sisällöt muokattiin […] Lue lisää

Rani Plast

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Rani Plast on Suomen suurin muovikalvojen valmistaja ja Morgan Digitalin pitkäaikainen asiakas. Siksi Rani Plast kääntyi Morganin puoleen, kun oli aika uusia yrityksen verkkosivusto. Tärkein syy uudistukselle oli uudistettu brändi ja sen myötä päivitetty visuaalinen ilme. Morgan suunnitteli Rani Plastille ilmavan, vaalean, nelikielisen sivuston, jossa kävijöiden on helppo löytää heitä kiinnostavat asiat. WordPress-ympäristö toteutettiin network/multisite-asennuksena, […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Agile Work

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Työympäristöjen kehittämiseen erikoistunut Agile Work päätti laittaa verkkosivustonsa uuteen uskoon, kun se ei enää kuvastanut yrityksen brändiä ja vahvaa asiantuntijuutta. Lisäksi vanha sisällönhallintajärjestelmä oli käyttöliittymältään kömpelö ja epäluotettava. Morganin käsissä verkkosivut saivat sekä täysin uuden alustan että ulkoasun. – Etsimme verkkosivujen suunnitteluun ja toteuttamiseen kumppania, joka pystyisi sekä auttamaan meitä sivuston visuaalisen käyttökokemuksen parantamisessa että […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun