Miseva

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Miseva myy, ostaa ja vaihtaa käytettyjä matkailuajoneuvoja ja muita moottoriajoneuvoja sekä uusia Roadcar sekä Pössl-retkeilyautoja. Vanha sivusto oli jäänyt hieman jälkeen hyvän maineen karttuessa ja liiketoiminnan kasvaessa, eikä vastannut enää yrityksen nykytilaa.

Dude ei pistänyt pelkästään markkinointisivustoa uusiksi, vaan kehitti myös Misevan myyjien arkea helpottavia toimintoja. Kehitystyö on ollut aktiivista heti uudistuneen sivuston julkaisun jälkeen ja tälläkin hetkellä suunnitteilla on uusia ominaisuuksia.

## Suunnittelu

Miseva oli tehnyt ulkopuolisen konsultin kanssa hyvän pohjatyön uudistukselle, kartoittaen vanhan sivuston kipukohdat sekä listaten asiat joihin uudistuksessa halutaan kiinnittää erityistä huomiota. Pääsimmekin nopeasti kiinni hommasta ja visuaalinen suunnittelu voitiin aloittaa rivakasti. Samassa rytäkässä päivitimme logon nykyaikaisemmaksi.

Kävijän kokemuksesta haluttiin suoraviivainen, joten sivustolle suunniteltiin helppokäyttöinen käyttöliittymä ajoneuvojen hakemiseen sekä selaamiseen.

## Ajoneuvot esille suoraan myyntiohjelmasta

Sivuston pääsisältö on myynnissä olevat ajoneuvot, joita hallitaan Autosofta-myyntiohjelmalla. Rakensimme sivuston ja Autosoftan välille integraation, jonka ansioista myynnissä olevat ajoneuvot sekä kaikki niihin liittyvät tiedot siirtyvät automaattisesti ja vaivattomasti suoraan sivustolle lähes reaaliajassa.

## Helpotusta arkeen toimivilla työkaluilla

Sivustouudistuksen yhteydessä nousi esiin useita tarpeita, joissa pystyimme helpottamaan Misevan työntekijöiden arkea rakentamalla räätälöityjä työkaluja osaksi sivustoa.

“Kun aloimme suunnitella yrityksellemme uusia nettisivuja, sai Dude vahvan suosituksen toiselta tuntemaltamme alan ammattilaiselta. Hänellä oli jo ennestään kokemusta yhteistyöstä Duden kanssa ja täten kumppanin valinta oli meidänkin osaltamme helppoa. Projekti lähti nopeasti liikkeelle ja tuntui, että yhteinen näkemys lopputulemasta löytyi helposti. Yhteistyö projektin aikana toimi luontevasti ja uudet sivut ovat nyt yrityksemme näköiset ja tukevat liiketoimintaamme erittäin hyvin. Sivuja on myös helppo itse päivittää ja ne toimivat erittäin nopeasti. Vahva suositus siis muillekin Duden palveluita harkitseville!”
– Juha Sillanpää, myyntijohtaja

Jätä kommentti