Budjetti: 30 000–60 000 €

287 julkaisua


iLOQ verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Suomalainen teknologiayritys iLOQ on kansainvälisesti toimiva omavoimaisten lukitusjärjestelmien edelläkävijä. Toteutimme yrityksen brändiuudistuksen vanavedessä uudistunutta identiteettiä vastaavan verkkosivuston. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli kertoa palvelun ainutlaatuisuudesta uutta brändiä vastaavalla tavalla, luoda pohja kansainväliselle sivustoratkaisulle sekä generoida roppakaupalla liidejä. Sivustouudistuksessa tuli ottaa huomioon yhtä lailla palvelun loppukäyttäjät, järjestelmien ostajat kuin tuotteiden jälleenmyyjätkin. Segmentoituja käyttäjäpolkuja ja teroitettuja viestikärkiä jäsentää […] Lue lisää

Egmont Kustannus

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti perinteisten lehtien, kuten Tex Willerin ja Asterixin, kustantajalle Egmont Kustannukselle verkkokaupan. Hanke alkoi palvelumuotoilu- ja määrittelytyöllä, jonka jälkeen Into-Digital vastasi toteutuksesta kokonaisuudessaan aina julkaisuun ja jatkokehitykseen sekä ylläpitoon saakka. Hankkeen keskeisenä haasteena oli mahdollistaa käyttäjälle selkeä ostopolku ja helppo ostaminen. Täten palvelumuotoilussa ja suunnittelussa käytettiin erityisen paljon aikaa verkkokaupan käyttökokemukseen. Hanke […] Lue lisää

Darment – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kylmälaitteita ja -tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistavan Darmentin liiketoiminta oli kehittynyt nopeasti, jonka vuoksi myös brändin ja verkkopalvelun todettiin vaativan päivittämistä. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat toisistaan erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkumista haluttiin sujuvoittaa. Sivuston yrityksestä välittämää mielikuvaa, orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa sekä konversioastetta haluttiin parantaa. Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko […] Lue lisää

Kuurojen Liitto – verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Kuurojen Liitto ry on viittomakielisten kuurojen etu-, asiantuntija- ja palvelujärjestö. Liiton tärkeimpinä tehtävinä on valvoa ja edistää kuurojen yhdenvertaisten mahdollisuuksien toteutumista ja toimia jäsenyhdistyksiensä kattojärjestönä. Kuurojen Liitossa työskentelee noin 60 toimihenkilöä, pääasiassa Helsingissä, mutta henkilöstöä on myös eri puolilla Suomea. Kuuden eri verkkopalvelun uudistaminen Kuurojen Liiton verkkopalvelukokonaisuus koostuu useasta verkkosivustosta. Näistä merkittävimmät sivustot ovat Kuurojenliitto.fi […] Lue lisää

SEY

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

SEY Suomen eläinsuojelu on Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. Sey on toiminut suomalaisen eläinsuojelun eturintamassa jo yli sadan vuoden ajan. Mediasignal ja SEY rakensivat yhteistuumin asiantuntevan digitaalisen palvelukokonaisuuden, jossa tavoitteita tukeva julkisuus ja puhutteleva näkökulma ovat keskeisessä roolissa. Myös nykyaikainen visuaalinen ilme sekä taustalle valitut teknologiat rakentuivat tukemaan tärkeän viestin saavutettavuutta. Mediasignal suunnitteli ja […] Lue lisää

Inari-Saariselkä

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Inari-Saariselkä Matkailu Oy on Pohjoisimman Lapin aluemarkkinointiorganisaatio, jonka tehtävänä on markkinoida aluetta matkailukohteena ja esitellä alueen kyliä ja tapahtumia. Jäsenyrityksiä Inari-Saariselällä on lähes 100. Vanha sivusto oli kuitenkin niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan vanhentunut ja kaipasi kipeästi päivitystä. Sivuista haluttiin visuaalisemmat ja käyttäjäystävällisemmät. Alueen yritykset ja heidän palvelutarjontansa haluttiin tuoda aiempaa paremmin esiin. Uuden sivuston tekniseksi […] Lue lisää

Power-Deriva

Tekijä: Vincit

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Energia-alalla toimivan asiakkaan verkkosivusto uudistettiin uuden strategian pohjalta. Uudistuksessa suunniteltiin asiakkaan uusi päätason visuaalinen ilme ja identiteetti jonka sovelluksena sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä toteutettiin. Sivuston sisällöt suunniteltiin asiakkaan myynnillisien ja markkinoinnillisien tavoitteiden pohjalta. Toteutuksessa laitettiin painoarvoa etenkin sisällöntuotannon helppokäyttöisyyteen ja mobiiliin käyttökokemukseen. Lue lisää

Sairaanhoitajat.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Sairaanhoitajat on sairaanhoitajien oma ammatillinen yhteisö, joka tekee sairaanhoitajien työn merkityksen näkyväksi ja nostaa rohkeasti sairaanhoitajien äänen yhteiskunnalliseen keskusteluun. Sairaanhoitajaliittoon kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista, kuten sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK). Uudistukseen lähtiessä liitolla oli monenlaisia tavoitteita. Liitto halusi antaa rohkean, modernin, tyylikkään ja hillityn kuvan asiantuntijaorganisaatiosta ja valtakunnallisesta vaikuttajasta. Sivuston haluttiin olevan […] Lue lisää

Lejos.fi

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kun Lejoksen aiempi sivusto rakennettiin, olivat siihen kohdistuneet tarpeet hyvin erilaiset kuin nyt. Uudistuksen yhteydessä reseptien sekä sisältö- ja brändisivujen synergiaa haluttiin kasvattaa ja päivittää sivuston ulkoasu moderniksi, mobiiliystävällisemmäksi kokonaisuudeksi. Samalla sivusto valmisteltiin toimimaan b2b-puolelle rakennettavan verkkokaupan kanssa. Lejos.fi:ssä on paljon mielenkiintoista sisältöä, resepteistä artikkeleihin, mutta se on myös hyvin erilaisten brändien kotipesä. Olennaista oli […] Lue lisää

EKE-Rakennus

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

EKE-Rakennus halusi luoda uuden sivuston, joka kerää yhteen yrityksen asunto- ja toimitilatarjonnan. Sivuston lähtökohtana oli tuoda käyttökokemukseen rauhallisuuden sekä tyylikkyyden tuntu, ja vahvistaa mielikuvaa EKE-Rakennuksesta modernina, luotettavana toimijana. Halusimme saada ihmiset unelmoimaan ja näkemään EKEn asunnot (ja toimitilat) osana heidän omaa tulevaisuuttaan. Sivuston käyttäjäpolut ja call-to-actionit suunniteltiinkin siten, että unelmien toteuttaminen olisi aina vain yhden […] Lue lisää

Loimua

Tekijät: Generaxion, MarkkinointiAkatemia MAK Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Elenia Lämpö irtautui yrityskaupan myötä Elenia-konsernista vuoden 2019 puolella ja kauppaa seuraavana vaiheena oli brändin uudistaminen. Uudeksi nimeksi valittiin Loimua ja sivusto julkaistiin heti vuoden 2020 alussa. Loimuan viestintäpäällikkö Hanna Sauroja kiittelee ensimmäiseksi suunnittelutyötämme: “Graafikolla oli esittää selkeä näkemys minkälaiset uudet sivut tulevat olemaan. Oli myös arvokasta jatkon kannalta, että saimme sivupohjamallit, joihin pystyi tukeutumaan […] Lue lisää

Porsche Suomi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Evermade suunnitteli ja toteutti Suomen Porschelle uuden sivuston, jonka tavoitteena oli luoda kaikilta osin toimivampi verkkopalvelu pitäen visuaaliset elementit linjassa kansainvälisen Porsche.com-sivuston kanssa. Tekniset valinnat vanhalla sivustolla rajoittivat sivuston järkevää kehittämistä ja estivät kustannustahokasta sisällönhallintaa. Myös sivuston käyttökokemus ontui, eikä asiakaspolkuja oltu suunniteltu loogisiksi. Loimme visuaalisesti miellyttävän ja käyttäjäystävällisen sivuston, joka tukee sekä loppukäyttäjien että […] Lue lisää

Pohjola Rakennus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yhteistyössä luovan toimiston, Sherpan kanssa Evermade suunnitteli ja toteutti Pohjola Rakennusksen uudet, raikkaat ja käyttäjäystävälliset verkkosivut. Visuaalinen ilme toteutettiin yhteistyössä Sherpan kanssa, ja Evermade vastasi sivun teknisestä uudistuksesta. Suurin haaste vanhalla sivustolla oli epäkäytännöllinen asuntohaku, se oli hidas ja hakutoiminnoiltaan puutteellinen. Uudistuksen pääasiallinen tavoite oli sivuston kävijämäärän kasvattamisen lisäksi kävijöiden konvertoituminen asiakkaiksi. Tätä tukemaan rakensimme […] Lue lisää

Cross.boats

Tekijä: Sangre Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Sangre toteutti Yamarin Cross -brändille Cross.boats-verkkosivuston osana Yamarinin brändiuudistusta. Brändiuudistuksen myötä Yamarinin alumiinivenemallisto tuotiin erilleen lasikuituvenemallistosta uuden, erottuvan Cross-brändin alle. Projektissa haluttiin luoda sivusto, joka vaikuttaisi veneiden myyntiin ja muuttaisi käyttäjät liideiksi jälleenmyyjille. Bränditoimisto Avidly loi uuden brändi-identiteetin, joiden pohjalta Sangre suunnitteli, miten se mukautuisi verkkoon. Crossille luotiin Design System, joka antaa puitteet sivuston toistuville elementeille […] Lue lisää

Yamarin.com

Tekijä: Sangre Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pohjoismaiden suosituin venemerkki Yamarin kävi läpi brändiuudistusta, jossa lasikuitu- ja alumiinivenemallistot oltiin erottamassa omiksi brändeikseen. Lasikuituveneet olivat jäämässä Yamarin-nimen alle ja alumiiniveneet oltiin tuomassa uuden ja erottuvan Cross-brändin alle. Sangre suunnitteli ja toteutti Yamarin.com-sivuston uudistuksen ja loi samalla Cross-brändille oman sivustonsa, tuoden kaksi brändiä erilleen digitaalisessa maailmassa. Projektissa haluttiin luoda sivustot, jotka vaikuttaisivat veneiden myyntiin […] Lue lisää

Fashion Finland

Tekijät: Avoin.Systems, Hasan & Partners

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Muotikaupan Liitolla oli edessään brändiuudistuksen aika, johon kuului myös verkkosivu-uudistus. Muotikaupan Liitto sai uuden alun ja nimen Fashion Finland sekä verkkosivu-uudistuksen, johon WordPress-toteuttajaksi valittiin Web-veistämö. Ulkoasu toteutettiin yhdessä mainostoimisto Hasan & Partnersin kanssa. Fashion Finland on muotialan ääni sekä muodin liiketoiminnasta kiinnostuneiden ja sen parissa työskentelevien foorumi. Verkkosivuilta löytyvät alan kiinnostavimmat uutiset, ilmiöt, uudet inspiraatiot […] Lue lisää

Musiikkimuseo Famen sivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Keväällä 2019 pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Mall of Triplan yhteydessä sijaitsevan Musiikkimuseo Famen uutta sivustoa ja verkkokauppaa. Toteutusprojektissa vastasimme sivuston käyttöliittymästä ja visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta sekä testauksesta ja julkaisusta. WordPress-sivusto on kielellistetty suomen lisäksi kolmelle eri kielelle (englanti, ruotsi ja venäjä) Polylang Pro -lisäosalla. Musiikkimuseon sivuston yhteyteen integroitiin WooCommerce-verkkokauppa, jossa myydään Famen tuotteita. Satoja […] Lue lisää

Sanomalehtien Liitto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Sanomalehtien Liitto on sanoma- ja kaupunkilehtijulkaisijoiden toimialajärjestö. Liiton sivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi aiemman julkaisujärjestelmän teknisen tuen loppuessa. Samalla haluttiin freesata palvelun visuaalista ilmettä sekä parantaa sivuston toiminnallisuuksia. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Uudistukseen kuului myös liiton jäsenille tarkoitetun extranetin toteutus. Uudistuksella tavoiteltiin selkeyttä ja helppokäyttöisyyttä, niin asiakkaan kuin ylläpidonkin näkökulmasta. Sivuston […] Lue lisää

NEFCO

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pohjoismaiden ympäristörahoitusyhtiö NEFCO (The Nordic Environment Finance Corporation) on kansainvälinen rahoituslaitos, joka on erikoistunut ympäristön suojeluun ja ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyvien hankkeiden rahoitukseen. NEFCOn rahoittamia projekteja toteutetaan maailmanlaajuisesti mutta erityisesti Pohjoismaiden lähialueilla Itä-Euroopassa. NEFCOn pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Mallikasta projektinhallintaa Valu toteutti NEFCOlle sivustouudistuksen kokonaispaketin, johon kuului konseptointi, ulkoasu sekä tekninen toteutus. Projekti laajeni melko paljon asiakkaan […] Lue lisää

MTech ja Minun Maatilani

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kahdelle liiketoiminta-alueelle brändiensä mukaiset sivustot Mtech Digital Solutions on digitaalisten palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen keskittynyt teknologiatoimittaja, jolla on pitkäaikainen kokemus maatalousalan jalostus- ja neuvontaorganisaatioiden sekä maanviljelijöiden verkkopalvelujen ja ICT-ratkaisujen toimittajana. Valu toteutti Mtechille uudistuksen, johon kuului sivuston konseptointi, visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Uudistuksen tärkein tavoite oli luoda selkeä sivustokokonaisuus, joka auttaa Mtechiä palvelemaan paremmin […] Lue lisää

Kojamo

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sivusto sijoittajaviestinnän tarpeisiin Kojamo on asuntosijoitusyhtiö, joka tarjoaa Lumo-brändin alla kaupallisia vuokra-asuntopalveluja seitsemässä kasvukeskuksessa eri puolilla Suomea. Kojamon listautuessa pörssiin kesäkuussa 2018 tuli ajankohtaiseksi tarkastella konsernisivuston sisältöjä ja toiminnallisuuksia niin, että ne vastaisivat parhaalla mahdollisella tavalla sijoittajaviestinnän tarpeisiin. Uudistuksen tavoitteena oli antaa Kojamosta entistä houkuttelevampi kuva pörssisijoituskohteena sekä kirkastaa Kojamon työnantajamielikuvaa. Sivustolla haluttiiin myös tuoda […] Lue lisää

Seepsula.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Seepsula on Suomen modernein, turvallisin ja tehokkain kiviainesyritys, joka on määrätietoisesti investoinut toimintansa kehittämiseen kaikilla osa-alueilla. Tehokkuus ja vastuullisuus kulkevat Seepsulassa käsi kädessä.Osana jatkuvaa kehitystä toteutimme Seepsulan kanssa laajan verkkokauppapohjaisen sivu-uudistuksen. Seepsulan verkkokauppa on luotu asiakas edellä. Asiakaspolut sekä epävarmalle pienrakentajalle että määrätietoiselle suurasiakkaalle on suunniteltu selkeiksi ja johdonmukaisiksi. Tuotteista ja niiden käyttötarkoituksista on tarjottu […] Lue lisää

Synlab.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

SYNLAB on johtava kansainvälinen laboratorio- ja kuvantamispalveluiden tuottaja, jolla on työntekijöitä noin 20 000 yli 40 maassa. SYNLAB Suomi tarjoaa palveluita sekä yrityksille että yksityisille asiakkaille ja on 32 toimipaikallaan ja 300 työntekijällään Suomen suurin alallaan.Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli liittää ajanvarausprosessi sekä muita toiminnallisuuksia osaksi verkkosivustoa ja täten suoraviivaistaa ja selkeyttää käyttäjäkokemusta huolimatta useammasta taustajärjestelmästä. Lisäksi […] Lue lisää

Opa Muurikka verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Yhteistyömme alkoi alkuvuonna 2018, kun lähdimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Opa Muurikalle uutta verkkopalvelua ja verkkokauppaa. Verkkokauppa haluttiin uudistaa vastaamaan paremmin Opa Muurikan tarpeita ja viestimään haluttua tunnetta selkeämmin. Suurena tavoitteena oli myös myynnin kasvattaminen sekä kansainvälistymisen edistäminen. Uuden verkkokaupan julkaisun yhteydessä päivitimme myös Opa Muurikan visuaalisen ilmeen ja autoimme uudistuksista viestimistä mm. verkkokaupan lanseeraussuunnitelman sekä […] Lue lisää

Pisla verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Pislan vanha B2B-verkkokauppa oli tullut elinkaarensa päähän ja samalla heräsi myös ajatus laajentaa verkkokauppatoimintaa kuluttajapuolelle. Toteutimme Pislalle WooCommerce-verkkokaupan, joka toimii sekä B2B- että B2C-verkkokauppana. Uusi verkkokauppa on suoraan integroitu heidän toiminnanohjausjärjestelmäänsä. Samalla kirkastimme myös Pislan brändin sekä visuaalisen ilmeen. Lue lisää

Hätälän verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Hätälän perheyritys on Pohjoisen rehti kalatalo ja Suomen suurin kala-alan yritys, jolla on yksi päämäärä: tehdä maailman herkullisimpia kalatuotteita. Yritys on Avidlyn Pohjois-Suomen suurimpia asiakkaita. Hätälän verkkosivusto on Suomen mittakaavassa keskisuuri sivusto sadoilla tuhansilla vuotuisilla vierailijoillaan ja suosittu kalareseptisivusto. Uudistimme aiemmin Koodiviidakon julkaisujärjestelmällä toimineen sivuston WordPress-alustalle. Uudistus oli kokonaisvaltainen ja vastasimme myös kaiken sisällön suunnittelusta […] Lue lisää

Design from Scandinavia -verkkokauppa

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Design From Scandinavia on verkkokauppa, joka on kunnianosoitus suomalaiselle suunnittelulle, valmistukselle ja elämäntavalle. Karvala Oy ja sen omistama verkkokauppa Design from Scandinavia mahdollistaa upeiden, pohjoisessa tehtyjen tuotteiden hankkimisen kauemmaksikin – palan pohjoista sinne, missä ikinä asutkin. Redland suunnitteli verkkokaupan nimen, brändi-ilmeen ja rakenteen sekä toteutti ne Woocommerce- ja WordPress-verkkopalveluna, joka julkaistiin keväällä 2017. Suunnittelun kantava […] Lue lisää

Toimistotarvikkeet.com -verkkokauppa

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Pitkäaikainen asiakkaamme Toimistotarvikkeet.com halusi modernisoida vanhan CloverShop Pro-pohjaisen verkkokauppa-alustansa, jota oli aikojen saatossa kustomoitu erittäin vahvasti helpottamaan valtavan tuotekatalogin ja asiakasrekisterin ylläpitoa. Verkkokaupan alustaa ei vaihdettu, vaan sen teknistä rakennetta suoraviivaistettiin, haluttuja toimintoja muokattiin ja lisättiin. Ulkoasu päivitettiin moderniksi responsiiviseksi käyttöliittymäksi, joka on saanut runsaasti kiitosta yrityskäyttäjien keskuudessa. Verkkokaupan hallinnassa voidaan toteuttaa hyvin spesifejä asiakaskohtaisia […] Lue lisää

KAS asunnot verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KAS asunnot on valtakunnallinen vuokra-asuntoyhtiö, jolla on yli 8000 vuokra-asuntoa 34 eri paikkakunnalla. Verkkosivustouudistuksessa vuokra-asuntojen hakutoiminnallisuus uudistettiin täysin. Kiinteistöjä ja asuntoja koskeva tieto haetaan ulkoisesta rajapinnasta Tampuuri-kiinteistönhallintaohjelmasta. Listaus- sekä vuokrahakemustoiminto on toteutettu Vue-tekniikkaa hyödyntäen. Nopea, selkeä ja visuaalisesti laadukas vuokrakotien hakutoiminto auttaa asunnon etsinnässä ensiluokkaisesti sekä mobiilissa että desktop-näkymässä. Kävijä voi halutessaan lisätä valitsemansa vuokra-asunnot […] Lue lisää

Suomen Arkkitehtiliiton SAFA verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suomen Arkkitehtiliitto SAFAn verkkosivusto uudistettiin täydellisesti vastaamaan tämän päivän vaatimuksia, aktiivisesti julkisuudessa toimivan etujärjestön brändin mukaisesti. Uudistuksessa keskeistä olivat onnistunut visuaalisen ilmeen uudelleensuunnittelu, käytettävyyden parantaminen, sekä asiakkaan osalta sivuston helposti päivitettäväksi tekeminen, jonka vuoksi WordPress oli luonteva alustavalinta. Vanhalta sivustolta uudelle siirrettävää sisältöä ja toiminnallisuuksia oli paljon, ja niitä työstettiin yhteistyössä jäsenrekisteristä vastaavan kolmannen osapuolen […] Lue lisää

Autoklinikka

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Autoklinikka on vahinkokorjaamo, jossa auton korjaaminen sujuu niin helposti kuin se ylipäänsä voi sujua. Pohjoismaiseen Werksta Groupiin kuuluva Autoklinikka kattaa jo yli 30 korjaamon voimin suomalaisten autoilijoiden pelti-, kolari- ja tuulilasivaurioiden korjaustarpeet. Autoklinikka koosti joukon asiantuntijoita ympärilleen, kun he lähtivät uudistamaan sekä brändiään että verkkopalveluitaan syksyllä 2018. Mukaan valikoitui IT-konsultti, mainostoimisto NORD DDB, hakukoneoptimoinnin ammattilainen […] Lue lisää

Ruokaboksi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Ruokaboksi tekee arjesta ja ruoanlaitosta helpompaa ja kiireettömämpää. Ruokaboksi toimittaa herkulliset reseptit ja laadukkaat raaka-aineet suoraan kotiovellesi – sinun tarvitsee ainoastaan kokata yhdessä rakkaimpiesi kanssa. Ruokaboksi toimittaa pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Turkuun. Contrast on ollut mukana Ruokaboksin tarinassa aina vuodesta 2017 lähtien. Ruokaboksi on kehittynyt huimasti MVP-vaiheesta tähän hetkeen, yhdeksi laajimmista verkkopalveluistamme. Tech-tiimimme on tehnyt huomattavia […] Lue lisää

Rotator – konekaupan sivustouudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudistimme vuonna 2018 Rotator yrityssivuston. Uusi sivusto on rakennettu yhdessä Rotatorin tiimin kanssa pidettyjen Service Lab -työpajojen pohjalta määriteltyjen käyttäjäprofiilien palvelemiseksi. Tärkeimpiin toiminnallisuuksiin voidaan listata muun muassa edistynyt haku, paikalliset yhteystiedot ja huoltolistaus. Vaihtokoneet tuodaan kaupattavaksi Mascus-järjestelmästä upotuksena. [Toim. huom. Referenssi on alunperin julkaistu Geniemin nimissä. Geniem tunnetaan nykyisin Hion-nimellä.] Lue lisää

My M Room

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

M Room kaipasi työkaluja kasvavan asiakasvirtansa hallitsemiseen ja sen asiakkaat välineen nähdä odotusajat lähimmissä parturiliikkeissä. Näin he voisivat jonottaa vapaata aikaa mistä tahansa, esimerkiksi kotoaan tai toimistoltaan. My M Roomin tavoitteena oli tuottaa lisäarvoa yrityksen asiakkaille ja tehdä parturiliikkeessä asioinnista sujuvampaa, kuin koskaan aiemmin. Natiivisovelluksen sijaan päätimme luoda web-pohjaisen, React JavaScript-kirjastolla rakennetun Progressive Web App […] Lue lisää

Kekkilä Professional -verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Näyttävä ja asiointia helpottava verkkopalvelu ammattiviljelijöille Kekkilä Professional on osa Kekkilä Group -konsernia, joka tuottaa kasvatusratkaisuja ammattiviljelijöille, viherrakentajille ja kuluttajille. Kekkilä Professionalin asiakaskunnan muodostavat ammattiviljelijät ja jälleenmyyjät maailman kaikissa maanosissa. Kekkilä uudisti ammattilaisille suunnatun verkkopalvelunsa. Tärkein tavoite oli viljelijöiden saumaton palvelu maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Samalla haluttiin rakentaa Kekkilän luotettavaa asiantuntijabrändiä yhä vahvemmaksi. Valu toteutti uudistuksen, […] Lue lisää

HimosJämsä

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Himos, Päijänne sekä monipuolinen luonto ja persoonalliset maaseutukohteet kutsuvat viihtymään Jämsään. Jämsän ja Himoksen palveluita ja matkailuelämyksiä kuvaavalla sivustolla haluttiin vahvistaa alueen tunnettuutta valittujen kohderyhmien keskuudessa. Sivuston tehtävänä on luoda alueesta houkutteleva mielikuva sekä saada asiakas löytämään alueen tarjoamat matkailupalvelut. Kaikkien paikallisten toimijoiden palvelut yhdelle sivustolle Himosjamsa.fi tarjoaa kanavan, josta pääsee tutustumaan Jämsän palvelutarjontaan kerralla. […] Lue lisää

Kekkilän verkkokauppa

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kun Kekkilä käynnisti verkkokauppa-liiketoimintansa, päätimme tehdä siitä kiinteän osan olemassa olevaa ja hyvin toimivaa Kekkilä.fi-sivustoa. Emme halunneet luoda erillistä kauppaa, vaan integroimme myytävät tuotteet luontevaksi osaksi yrityksen tuoteportfoliota. Verkkokaupasta tehtiin aluksi pilottivaihe MVP-hengessä (Minimum Viable Product), jonka tarkoitus oli kerätä dataa käyttäjäkokemuksien kautta ja hioa toteutuksesta entistä parempi. Halusimme päästä nopeasti kokeilemaan kaupan mekanismien toimivuutta […] Lue lisää

Rinta-Joupin Autoliike

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018. Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja […] Lue lisää

Nordic Label

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Suunnittelimme ja toteutimme Suomen johtavan etiketti- ja tarrapaino Nordic Labelille uuden verkkopalvelun. Suunnittelu aloitettiin Mediapoolin kehittämän tuotantoprosessin mukaisesti, jossa sisältö sekä digitaalinen asiakaspalvelu ohjaa vahvasti sivuston rakennetta ja toimintaa sekä teknistä ratkaisua. Sisältöjen suunnittelussa hakukoneoptimointi nostettiin tärkeään rooliin, jotta sivusto keräisi liikennettä ja liidejä sekä tilauksia verkosta. Suunnittelimme myös yrityksen visuaalisen ilmeen, jota verkkopalvelun yleisilme […] Lue lisää

Remeo

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Remeo on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys, jonka missiona on mahdollistaa ja edistää kiertotaloutta. Remeo kilpailutti digitaalisen liiketoiminnan kumppanuuden ja valitsi Redlandin. Yhteistyö alkoi verkkosivuston uudistamisella, jonka tavoitteena oli palvella asiakkaan eri kohderyhmiä entistä paremmin ja kehittää myyntiä verkossa. Yhdistimme vanhan verkkosivuston, sitaatti.remeo.fi -sisältöportaalin, raportointipalvelun ja verkkokaupan yhdeksi palveluportaaliksi. Uudistuksen pohjaksi tehtiin hakusana-analyysi, joka toimi rakennesuunnittelun pohjana. […] Lue lisää

Firstbeat Oppimisympäristö

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Firstbeatin sydämen sykeväliä mittaavan Hyvinvointianalyysin avulla tuhannet ihmiset, huippu-urheilijoista toimihenkilöihin, ovat saaneet tietoa omasta terveydestään, stressistä ja palautumisesta. Firstbeat on kouluttanut palveluntarjoajiaan Hyvinvointianalyysin käyttäjiksi kontaktikoulutuksilla, joihin kului paljon työaikaa. Rakensimme verkko-oppimisympäristön, jossa palveluntarjoajat voivat kouluttautua täysin itsenäisesti, samalla kun Firstbeatin ohjaajat voivat seurata kurssilaisten edistystä ja antaa heille palautetta tehtävistä. Sivusto on integroitu Firstbeatin taustajärjestelmään, […] Lue lisää

Enegia

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Energia-alan asiantuntijayritys Enegia kaipasi verkkosivustolleen visuaalista päivitystä sekä ennen kaikkea palvelutarjonnan selkiyttämistä ja yksinkertaistamista. Suunnittelimme Enegian sivuille uuden konseptin ja designin sekä hahmottelimme kaksi selkeää tuotekokonaisuutta ja myyntistrategiaa. Tämän pohjalta rakensimme brändin korkeaa laatua vastaavan hakukoneoptimoidun verkkosivuston, jolla jylläävät tehokkaat markkinoinnin automaatiot. Lue lisää

ARROW Engineering verkkopalvelu

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

ARROW Engineering on markkinajohtaja järjestelmäratkaisuissa, jotka tehostavat valmistavan teollisuuden tuotantoa, käyttövarmuutta ja päivittäisjohtamista. Vuonna 2016 yrityksessä aloitettiin brändi-identiteetin uudistus. ARROW’n markkinointikumppanina MEOM vastasi strategisen työn lisäksi uuden WordPress-verkkosivuston toteuttamisesta. Tavoitteena oli saada viestintä vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta sekä yrityksen uudistunutta toimintafilosofiaa. Verkkosivustolla suurimpia haasteita oli selkiyttää asiakkaan palvelutarjonta helposti ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi, jossa tulisi havainnollisella tavalla esille […] Lue lisää

Sympan verkkosivusto

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sympa HR on nopeasti kasvava moderni HR-järjestelmä, jota käyttää yli 600 organisaatiota yli 50:ssä maassa. Sympan sivustouudistuksessa yhtenäistettiin eri maissa toimivien sivustojen sisällöt, ilme, informaatioarkkitehtuuri ja käytettävyys. Projekti käynnistyi olemassa olevan informaatioarkkitehtuurin ja sisältöjen täydellisellä mylläyksellä. Sivusto suunniteltiin äärimmäisen käyttäjälähtöiseksi ja hakukoneoptimoiduksi: keräämään paljon relevanttia liikennettä ja konvertoimaan liikenne tehokkaasti. Kaikki sisällöt ja kuvat tehtiin […] Lue lisää

Atoy Autohuolto verkkosivuston uudistus

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Atoy Autohuolto on vauhdikkaasti laajeneva huoltokorjaamoketju kaiken merkkisille autoille. Ketjun toimintaperiaatteita ovat palvelualttius, vastuullinen toiminta sekä asiantunteva ja koulutettu henkilökunta. Atoy Autohuollon sivustouudistuksessa toteutettiin muutamia integraatioita. Automerkki- ja mallikohtaisten huoltopakettien sisällöt tuodaan sivustolle Atoyn toiminnanohjausjärjestelmästä ja ne tulostetaan sivulle. Ajanvarauslomake on integroitu Autofutur-järjestelmään, josta haetaan vapaat toimipistekohtaiset huoltoajat kalenterinäkymään. Käyttäjä voi varata huollon ja varaus […] Lue lisää

Ascent Robotics verkkopalvelu

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Japanilainen tekoälyä ja autonomista liikkumista kehittävä Ascent Robotics tarvitsi verkkosivut, joita sillä ei ollut vielä ensinkään. Yritystoiminnan käynnistysvaiheessa olleelle Ascentille luotiin toimivan WordPress-sivuston ohella brändi-identiteetti sekä palveluportfolio. Sivusto toteutettiin sekä globaalia että erityisesti japanilaista markkinaa ajatellen. VIsuaalinen ilme suunniteltiin skandinaavista minimalismia inspiraationa käyttäen. Tärkeää oli visualisoida koneälyn tapaa hahmottaa ympäröivää maailmaa, joka vangittiin näyttävien animaatioiden […] Lue lisää

Talentia ry:n verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Talentian uusi verkkosivusto palvelee nykyisiä ja tulevia jäseniä ja toimii yhteiskunnallisen vaikuttamisen kanavana. Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia uudisti verkkopalvelunsa. Valu vastasi projektissa konseptista, visuaalisesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta. Uudistuksen tavoitteena oli sähköisten jäsenpalvelujen parantaminen ja uusien jäsenen houkutteleminen ammattijärjestöön erityisesti alan opiskelijoiden parista. Lisäksi Talentia halusi tehostaa osallistumistaan yhteiskunnalliseen keskusteluun sosiaalialan äänenä. Pohjatietoa kävijäkyselyllä Ennen […] Lue lisää

Kekkilä sivustouudistus

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yhteistyömme Kekkilän kanssa lähti liikkeelle tarpeesta tehdä verkkosivusta helpompi ja parempi käyttää. Työstä muodostui lopulta täyden mittakaavan sivustouudistus ja samalla sivusto siirrettiin WordPress-alustalle. Lähtötilanteessa Kekkilä.fi:ssä oli monille sivustoille tyypillinen ongelma: sivustoa oli kehitetty pitkään ilman systemaattista suunnittelua, jolloin sen sisällöstä oli muodostunut sekava kokonaisuus. Alasivuja oli yli 400, halutut sisällöt olivat vaikeasti löydettävissä, visuaalisuus ei […] Lue lisää

Imatran kaupungin verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Druid

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Imatra on Etelä-Karjalan maakunnassa sijaitseva kaupunki, joka tarjoaa laadukkaan ympäristön turvallisuutensa, luonnonläheisyytensä ja sopivan kokonsa ansiosta. Asumisen laatua nostavat sekä laadukkaat ja helposti saavutettavat peruspalvelut että toimivat lähipalveluverkostot. Kaupunki hyötyy suuresti matkailusta, Imatran tax-free-myynti onkin kolmanneksi suurin Suomen kaupungeista. Monet turistit jäävät myös kaupunkiin yöksi, mikä näkyy maan keskiarvoa suurempana hotellien käyttöasteena. Verkkopalvelu-uudistuksessa nostettiin ensisijaiseksi […] Lue lisää

NikEdu

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Nykyisessä valeuutisten maailmassa paikkaansa pitävä tieto nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksista on tärkeä resurssi kodeissa, oppilaitoksissa ja nuoristyössä. Syöpäjärjestöjen NikEdu-verkkopalvelu on luotu vastaamaan juuri tähän tarpeeseen. Haaste Tehtävänä oli luoda uudenlainen tapa tarjota tukea ja viestiä verkossa nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksissa lasten ja nuorten kanssa toimiville aikuisille. Erityishaasteen tarjosi se, että kohderyhmien tarpeet vaihtelevat sitä mukaan, […] Lue lisää

Suomen Lähetysseura ja Felm.org

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suomen Lähetysseura tekee pitkäjänteistä työtä oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta. Redland auttoi järjestöä uuden verkkosivuston suunnittelussa ja toteutuksessa. Tavoitteena oli sivusto, joka toimisi kokonaisvaltaisen viestinnän ja varainhankinnan työkaluna. Lisäksi sivuston käyttöliittymä tuli toteuttaa saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-tasolla, jotta verkkopalvelu palvelisi eri käyttäjiä mahdollisimman tasa-arvoisesti. Useiden eri ylläpitäjien työtä helpotettiin siirtämällä sisällönhallintajärjestelmä toimittajariippumattomaan WordPress-sisällönhallintajärjestelmään. Samalla sivuston […] Lue lisää

Helaform.com

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Helaform suunnittelee ja valmistaa liukuovijärjestelmiä, joita käytetään niin kodeissa, teollisissa ympäristöissä, maatalousrakennuksissa, kuin huippuhotelleissa ympäri maailmaa. Redland loi Helaformille uuden sivuston tavoitteena tuoda havainnollisemmin esiin, missä kaikkialla Helaformin tuotteita ja niistä koostuvia ratkaisuyhdistelmiä voi käyttää. Lisäksi uudistuksessa haluttiin luoda pohjat verkkokaupan aloittamiselle myöhemmässä vaiheessa. Tavoitteet keskittyivät merkittävissä määrin vientimarkkinoilla menestymiseen. Verkkosivusto julkaistiin tammikuussa 2018 suomeksi […] Lue lisää

Innolink.fi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Innolinkille toteuttamamme sivustouudistus viimeisteli näiden Tiedolla johtajien vuonna 2017 alkaneen strategiatyön ja antoi Sparksofin kiillottamalle brändille tilaisuuden loistaa verkossa. Uudistettu brändi tuo raikkaan tuulahduksen Innolinkin toimialalle. Sivuston tuli tarjota tehokkaat ja joustavat työkalut uuden ilmeen sekä Innolinkin rautaisen osaamisen viestintään. Sivusto on rakennettu WordPressille modulaarista Everblox-sisältörakennetta käyttäen. Everbloxin avulla sivusto voitiin täyttää hyvännäköisillä ja toimivilla […] Lue lisää

Diakonia-ammattikorkeakoulu

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Diak vastaa yli 90 prosentista Suomen evankelis-luterilaisen kirkon diakonian ja nuorisotyön virkoihin kelpoistavasta ammattikorkeakoulutuksesta. Sosiaali- ja terveysalalla Diak on ainoa valtakunnallinen ammattikorkeakoulu, joka voi tarjota koulutus- ja työelämäpalveluita kaikissa ilmansuunnissa. Verkkopalvelu-uudistuksessa panostettiin palvelumuotoiluun, informaatioarkkitehtuuriin ja tietysti sisältöön. Informaatioarkkitehtuurin avulla luotiin sisäetusivut, joka huomioi eri käyttäjäryhmät ja tietotarpeet. Sivuston tärkeimmät käyttäjäryhmät on otettu hyvin huomioon tarjoamalla […] Lue lisää

Poki

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Hollantilainen selainpelijulkaisija Poki kävi vuonna 2017 läpi suuren brändiuudistuksen, jonka päätteeksi he halusivat luoda jotain erityistä, joka erottaisi heidät sivustojen harmaasta massasta ja vakuuttaisi niin käyttäjät, potentiaaliset yhteistyökumppanit kuin selainpelikehittäjätkin. Evermade pyydettiin mukaan toteuttamaan Proof of Concept, jossa selainten rajojen kokeilu, uusien graafisten elementtien käytön monipuolisuus ja brändiuudistuksessa luodut arvot pääsisivät oikeuksiinsa. Pelillisyys keskiössä Pelijulkaisijana […] Lue lisää

Lux Helsinki

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lux Helsinki tuo valoa ja upeita elämyksiä pimeimpään vuodenaikaan. Valotaideteosten festivaali kerää Helsingissä noin puolen miljoonan ihmisen yleisön. Nämä kaksi seikkaa asettavat sivustolle merkittäviä edellytyksiä. Ensiksi, sivuston tulee tarjota sujuva käyttökokemus, jotta kävijät löytävät tarvitsemansa tiedon eivätkä palellu tai eksy reitiltä, ja toiseksi, sivuston tulee pysyä pystyssä ja tehokkaana myös suurimpien kävijäpiikkien aikana. Luonnollisesti, sivuston […] Lue lisää

Sedu.fi

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Tietotalo valittiin toteuttamaan Sedun verkkopalvelun tekninen suunnittelu ja toteutus sekä integraatio Primus-opiskelijahallintojärjestelmään, jotta manuaalisen työn määrää voitiin reippaasti vähentää. Tavoitteena oli luoda inspiroiva verkkopalvelu hakijoiden, opiskelijoiden ja työntekijöiden tarpeisiin. Verkkopalvelu-uudistuksessa Koulutuskeskus Sedu ja Sedun Aikuiskoulutuksen koulutustarjonta yhdistettiin samaan opintotarjontaan, johon haetaan tiedot Primuksesta Tietotalon toteuttaman integraation kautta. Sedu on Tietotalon Infoweb-sisällönhallintajärjestelmän käyttäjä, eli tekninen alusta […] Lue lisää

Helsinki Design Week

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Helsinki Design Week (Luovi Productions Oy) tarvitsi modulaarisen ja helposti päivitettävän sivuston ympärivuotiseen käyttöön: festivaalin aikana tapahtumasivustoksi ja muuna aikana säännöllisten päivitysten ja sisältöjen julkaisualustaksi. Evermade rakensi sivuston WordPressille hyödyntäen helposti liikuteltavia Everblox-rakennuspalikoita. Näin varmistettiin sivuston tehokas ja vaivaton muokattavuus. Sivuston back-endin, designin ja käyttökokemuksen fokus painottui kolmeen tekijään: Helsinki Design Weekly Vuoden ympäri aktiivinen […] Lue lisää

Olvin verkkopalvelut

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Olvi on ainoa itsenäisenä suomalaisena 1800-luvulta säilynyt panimo, nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Suunnittelimme ja toteutimme Olvin verkkopalveluiden uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi kaksi erillistä sivustoa: kuluttajille suunnattu Olvi.fi-sivusto sekä Olvista pörssiyhtiönä ja sijoituskohteena kiinnostuneille OlviGroup.fi-sivusto (https://www.olvigroup.fi/) Uusien palveluiden suunnittelussa hyödynsimme design thinking –mallia. Aloitimme prototyypin rakentamisen jo hyvin aikaisessa vaiheessa jota […] Lue lisää

Helsingin Kaupunginteatteri

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Samalla kun Helsingin Kaupunginteatteria peruskorjattiin, suunnittelimme ja toteutimme heidän verkkosivustonsa uudistuksen. Uusi palvelu suunniteltiin design thinking –metodia hyödyntäen eri käyttäjäryhmät tarkkaan huomioiden. WordPressin päälle rakennetulla sivustolla voi mm. kommentoida esityksiä ja lukea mediassa kirjoitettuja arvioita – niin hyvässä kuin pahassa. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin. Esityskalenterin reaaliaikaista päivittymistä ja sujuvaa lipunmyyntia […] Lue lisää

OK Perintä

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

OK Perintä on uuden ajan perintätoimisto, joka haluaa muuttaa koko alaa entistä inhimillisempään ja ratkaisulähtöisempään suuntaan. Osana brändistrategian kirkastamista uusittiin myös yrityksen verkkosivusto viestimään paremmin yrityksen arvoja ja tapaa toimia. Kahteen eri kokonaisuuteen jaettu sivusto auttaa sekä toimeksiantaja-asiakkaita että velallisia löytämään heille tarkoitetun sisällön ja asiointia helpottavat verkkopalvelut nopeasti ja vaivattomasti. Koska OK Perintä palvelee […] Lue lisää

Valteri.fi

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Valteri on Opetushallituksen alaisuudessa toimiva valtakunnallinen oppimis- ja ohjauskeskus, joka tukee lähikouluperiaatteen toteutumista tarjoamalla monipuolisia palveluja yleisen, tehostetun ja erityisen tuen tarpeisiin. Uusi Valteri.fi -sivusto yhdistää kuuden eri toimipisteen ja Valterin pääsivuston yhdeksi kokonaisuudeksi. Sivusto rakennettiin ottaen huomioon Valterin asiakaskunnan erikoistarpeet. Esteettömyys huomioitiin toteutuksen jokaisessa vaiheessa ja Valteri.fi on muun muassa täysin selattavissa näppäimistöllä sekä […] Lue lisää

Kepa.fi

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Kepa on yli 300 kansalaisjärjestön kattojärjestö ja globaalin kehityksen asiantuntija. Kepan tärkein viestintäkanava kepa.fi koki hiljattain ison mullistuksen, kun se uudistettiin täysin vuoden 2016 lopussa. Lähdimme uudistamaan sivustoa käyttäjä edellä: käyttäjätesteissä huomasimme jo hyvin aikaisessa vaiheessa, että vanhan sivuston rakenne koettiin kankeaksi ja tieto oli usein vaikeasti löydettävissä. Päätelaitteesta riippumaton käyttö oli myös surkeassa jamassa, […] Lue lisää

Lumoava

Tekijä: Brave Digital Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Lumoava tuo yhteen suomalaisen muotoilun ja koruvalmistuksen. Maamme huippusuunnittelijoiden toteuttama design sai arvoisensa verkkokaupan Brave Digitalin, AD Kiivin ja Lumoavan korubrändin yhteistyön tuloksena. Verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle, ERP-rajapintoja hyödyntäen. HAASTE: Luoda tyylikäs ja käytettävä web-sivusto verkkokauppatoiminnallisuudella ja jälleenmyyjät huomioon ottaen. RATKAISU: Kehitettiin näyttävästi korumallit esittelevä ja visuaalisesti kaunis verkkopalvelu, jossa verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston […] Lue lisää

Papula-Nevinpat

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Suomen suurimpiin patenttitoimistoihin kuuluva Papula-Nevinpat valitsi Redlandin markkinointiviestinnän kumppanikseen. Yhteistyö aloitettiin brändiviestien kehityksellä ja verkkosivuston täydellisellä uudistuksella, jossa lähtökohtana oli selkeä ja käyttäjäystävällinen sivustorakenne, kävijämäärän lisääminen ja sivuston kautta generoituvan liidimäärän kasvattaminen. Yhteistyön tavoitteena on lisätä Papula-Nevinpatin ja sen tarjoamien IPR-palveluiden tunnettuutta sekä kasvattaa markkinaosuutta Suomessa. Uudella verkkosivustolla ja sisältövetoisella markkinoinnilla pyritään kasvattamaan myös Papula-Nevinpatin […] Lue lisää

Rautalammin kunnan sivusto

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Työstimme Rautalammin kunnalle uuden sivuston avoimesti; projektin eri vaiheissa kiersimme kunnassa haastattelemassa eri sidosryhmiä (kuntalaiset, yrittäjät, kunnan työntekijät, koululaiset jne.) heidän tarpeista kunnan sivustoa kohtaan. Sivustolla on tehty vahvaa automatisointia. Yhteystiedot ja aukioloajat, lomakkeet, pöytäkirjat ja monet muut hallitaan keskitetysti yhdestä paikasta ja tuodaan dynaamisesti erilaisina sisältökortteina eri puolelle sivustoa. Lue lisää

Epilepsialiitto

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Epilepsialiiton verkkopalvelun uudistusprojekti oli hyvin suunniteltu ja järkevästi vaiheistettu. Uutta saatiin näkyviin jo kuudessa viikossa, ja kokonaisuus täydentyi vähitellen. Projektin tavoitteena oli rakentaa käyttäjälähtöinen, informatiivinen, osallistava ja verkostoja kehittävä verkkopalvelukokonaisuus. Koska elefantti syödään helpoiten pala kerrallaan, projekti vaiheistettiin neljään kokonaisuuteen, jotta ei juututtaisi heti alussa määrittelytyön laajuuteen. Projektin vaiheet: Julkisen sivuston perustaso Verkkoyhteisön perustaso Julkisen […] Lue lisää

Beamex.com

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Optimoitu sivusto ja markkinoinnin automaatio tuovat mitattavaa hyötyä Oikein kohdennetut markkinoinnin automaation toimenpiteet ja hakukoneoptimointi tekevät verkkosivustosta paikan, jossa syntyy tuloksia. Beamex on suomalaisjohtoinen, kansainvälinen teollisuuslaitosten kalibrointi- ja mittauslaitteita valmistava yritys. 80 maassa toimivalla yrityksellä on laajat markkinat ympäri maailman. Valu toteutti Beamexille uudistetun verkkosivuston, jota yritys käyttää maailmanlaajuisesti. Beamexin suurimpia tarpeita uudistukselle oli hakukonenäkyvyyden […] Lue lisää

Kuntoutussäätiö

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Matkalla kohti kuntoutuksen suunnannäyttäjäksi ja kokeilukiihdyttämöksi Kuntoutussäätiö tarvitsi uuden otteen myös verkkopalveluihinsa. Keskeistä oli tuoda Living Lab -konsepti vahvasti esiin. Siinä tutkimus, kehittäminen ja konkreettinen palvelutuotanto kuntoutusasiakkaille toteutuvat saumattomasti. Projektiin kuului kolme verkkopalvelua: Kuntoutussäätiön pääsivusto, suuren tutkimus- ja hanketietokannan sisältävä Kuntoutusportti sekä myöhemmin julkaistava Osatyökykyiset työssä -hankkeen Tie työelämään-verkkopalvelu. Tarpeena oli luoda selkeä ja tunnistettava […] Lue lisää

Nettisivut Blueprint Genetics

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kansainvälisen ja nopean kasvun kiihdyttämänä päivitimme sivuston visuaalisen ilmeen kokonaan sekä skaalasimme sitä aiemmasta yksinkertaisemmasta toteutuksesta huomattavasti laajemmaksi. Sivuston uudistuksen taustalla toimi korostuneet tekniset vaatimukset joten WordPressillä rakennettu sivu sai osakseen multisite-toiminnallisuuden ja sen monimutkaisempiin ominaisuuksiin kuuluu mm. IP-osoitteen perusteella tietyn sisällön näyttäminen, ja integrointi kolmannen osapuolen järjestelmiin. Sivuston tuotteiden sisällöt tuotetaan automaattisesti REST APIa […] Lue lisää

Solteq

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yhdistimme WordPressin ja Hubspotin – sisältömarkkinointialusta steroideissa. Pörssiyhtiö Solteq yhdistyi Descomin kanssa kesällä 2015. Rakensimme uudelle brändille kahdessa kuukaudessa laajan verkkopalvelun, jossa yhdistimme WordPressin ja Hubspotin parhaat puolet. Lue koko asiakastarina MEOMin sivuilta. Lue lisää

Rantapallo.fi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Rantapallo on Suomen suosituin matkailusivusto. Pitkän yhteistyön aikana tehdyistä useista sivustouudistuskierroksista vuoden 2016 kehitystyö on mittavin. Rakensimme vuosien varrella pirstaloituneen WordPress-rakenteen selkeämmäksi. Ylimääräisiä lisäosia karsittiin ja niiden käyttöä yhtenäistettiin. Näin sivuston hallinta ja jatkokehitys on helpompaa. Useita teknisiä yksityiskohtia trimmattiin. Suunnittelimme sivustolle täysin uudistetun ulkoasun yhdenmukaisesti linjassa muiden markkinointi- ja viestintämateriaalien kanssa. Sivuston rakenne järjesteltiin […] Lue lisää

Web-sovellus Seppo

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Seppo on alusta oppimispelien tekemiseen. Uudistimme responsiivisen web-sovelluksen visuaalisen ilmeen sekä käyttöliittymän. Opettajille ja pelaajille suunnatun intuitiivisen ja helppokäyttöisen käyttöliittymän suunnittelun lisäksi päivitimme visuaalisen ilmeen Seppon graafiseen ohjeistukseen sopivaksi. Vaikka aloitimme vain kehitystyössä tukevana osapuolena, päädyimme tekemään suuren osan myös käyttöliittymän toteutuksesta. [Huom. Referenssi julkaistu alunperin Pixelsin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.] Lue lisää

MPY Palvelut Oyj

Tekijä: KWD Digital

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

MPY Palvelut Oyj:lle toteutettiin äärimmäisen tiukalla aikataululla Drupal 8 -verkkosivusto ketterällä ohjelmistokehityksellä. Työ on tuottanut erinomaisen asiakastyytyväisyyden niin sivuston ulkoasun kuin toiminnallisuuksienkin osalta. Lähdekoodilukutaitoiset ovat antaneet tunnustusta toteutuksen ohjelmoinnille. Sivustoa varten hyödynnettiin mm. näitä: Drupal 8:n uutta konfiguraationhallintaa, jota varten kustomoitiin työnkulkuja. Composeria, jolla hallinnoitiin sujuvasti sekä Drupalin moduulit että kolmannen osapuolen kirjastot. Twigiä, jota […] Lue lisää

Luonnonvarakeskuksen (Luke) verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Luonnonvarakeskus sai näyttävän sivuston Suuren tutkimuslaitoksen verkkoviestinnälle rakennettiin tukikohta uuteen Luke.fi-palveluun. Luonnonvarakeskus (Luke) on maa- ja metsätalousministeriön alainen tutkimuslaitos, joka yhdistää luonnonvarojen ja vastuullisen ruoantuotannon asiantuntijat. Toimintansa tammikuussa 2015 aloittanut Luke syntyi maa- ja metsätalousalan tutkimuslaitosten fuusioiduttua. Luonnonvarakeskus on VTT:n jälkeen Suomen toiseksi suurin tutkimuslaitos ja kuuluu maailman monitieteellisempien tutkimuskeskusten joukkoon. Tutkimuslaitosten yhdistyminen nosti esiin […] Lue lisää

Finanssialan Keskusliitto

Tekijä: Sininen Meteoriitti

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Finanssialan Keskusliitto kokoaa suomalaisen finanssialan näkemyksiä yhteen ja ajaa jäsentensä etuja. He ovat tehokkain edunvalvoja, vahvin äänitorvi ja paras vaikuttaja sekä kotimaassa että Euroopassa. Finanssialan Keskusliitto kulkee suomalaisen edunvalvonnan kärkijoukossa. Suomessa he edustavat kotimaisia pankkeja, henki-, työeläke- ja vahinkovakuutusyhtiöitä sekä rahasto ja rahoitusyhtiöitä ja arvopaperivälittäjiä. Finanssialan Keskusliiton verkkosivut ovat nyt uudistuneet. Uusitut verkkosivut kertovat entistä […] Lue lisää

Firstbeat

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Firstbeat on alansa johtava teknologiayritys ja tarjoaa sykeanalyysia hyvinvointiin ja urheiluun. Rakensimme WordPress-sivuston, joka ei kalpene Firstbeatin kansainvälisten kilpailijoiden vierellä. Asiakas voi kehittää sivustoa itse eteenpäin, sillä sivusto on rakennettu modulaarisista korttielementeistä, joilla voi luoda uniikkeja laskeutumissivuja ilman ulkopuolista apua. Uuden sivuston kautta tulleet yhteydenottopyynnöt ovat kasvaneet yli kolminkertaiseksi, verraten vanhaan sivuun. Lue lisää

LahtiMOB

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Lahden kaupungille toteutettiin Apple- ja Android-alustoilla toimivan mobiilisovelluksen, joka tarjoaa tiedot kaupungin palveluista ja tapahtumista ja niiden sijainnista. Valu Digital vastasi sovelluksen määrittelystä, UX/UI-suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Sovelluksella voi hakea kulttuuriin, liikuntaan, luontoon, terveyteen ja vapaa-aikaan liittyviä palveluja, paikkoja ja tapahtumia. Kaupalliset palvelut on rajattu toteutuksesta pois. – Ideana on, että käyttäjä voi missä tahansa […] Lue lisää

Arctia

Tekijä: Creuna Finland

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Arctia Shipping Oy on Suomen valtion omistama jäänmurtopalvelujen ja monitoimialusten erikoispalvelujen tuottamiseen keskittynyt osakeyhtiö. Verkkopalvelun uudistusprojektin tärkeimpänä tavoitteena oli vahvistaa mielikuvaa Arctiasta kansainvälisenä, suuren mittaluokan osaajana. Sivustosta haluttiin visuaalisesti moderni ja näyttävä, mutta kuitenkin loppukäyttäjä kannalta selkeä ja yksinkertainen kokonaisuus. Sivusto on rakennettu WordPressin päälle. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon […] Lue lisää

UKK-instituutin verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

UKK-instituutti on terveysliikunnan tutkimus- ja asiantuntijakeskus, joka palvelee kohderyhmiään myös monipuolisesti verkossa. UKK-instituutti on pitkäaikainen asiakkaamme, jonka laaja ja monipuoliinen verkkopalvelu uudistettiin paremmin käyttäjäkunnan tarpeita vastaavaksi responsiiviseksi palveluksi. Vastasimme verkkopalvelun visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Verkkopalvelu sisältää mm. tutkimus- ja julkaisuhakemistot tutkijoiden käyttöön, verkkokaupan, verkkolehden, koulutuskalenterin ja Liikuntapiirakka-erillissovelluksen. Sisällönhallintajärjestelmään integroidut verkkolehti ja uutiskirjeominaisuus toimii sisältö- […] Lue lisää

Luksia.fi

Tekijä: Focus Flow

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Länsi-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Luksia järjestää ammatillista koulutusta nuorille ja aikuisille. Luksiassa opiskelee vuosittain lähes 7 000 opiskelijaa ja siellä työskentelee n. 400 henkilöä. Focus Flow toteutti Luksian verkkosivujen uudistuksen konseptoinnista tekniikkaan huimaavassa 3 kuukauden aikataulussa. Uudistunut Luksia.fi toimii opiskelemaan hakeutuvien tärkeimpänä informaatiokanavana ja palvelee kiivaimmin yhteishakua edeltävänä aikana jolloin 9-luokkalaiset ovat hakemassa ensimmäistä vapaaehtoista opiskelupaikkaansa. Yhteishaun […] Lue lisää

Lomarengas

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Tietotalo uudisti pitkäaikaisen asiakkaansa Lomarenkaan verkkopalvelun vastaamaan kasvavaan mobiilikäyttöön. Suomen suurin lomamökkien välittäjä rakentaa kilpailukykyään verkossa aktiivisesti ja haluaa palvella asiakkaita siellä missä he ovat. Liikkeessä oleva asiakas halutaan tavoittaa ja palvella entistä nopeammin ja sujuvammin. Käyttäjälähtöisesti suunniteltu palvelu uudistettiin täysin ja toimintoja virtaviivaistettiin. Varaaminen on tehty yksinkertaiseksi ja selkeäksi. Asiakasta palvellaan saumattomasti laitteesta riippumatta. […] Lue lisää

Savon Voima verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Sininen Meteoriitti

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Savon Voima aloitti verkkopalvelu-uudistuksen loppuvuonna 2014. ”Päätavoitteena oli ajanmukaistaa sivustoa niin, että sen käyttö olisi miellyttävää myös mobiileilla päätelaitteilla. Lisäksi halusimme selkeyttää sivuston rakennetta sekä sijoittua paremmin hakutuloksissa”, Vesterinen kuvailee lähtötilannetta. Toistaiseksi valtaosa käyttäjistä selaa palvelua työpöytänäytöllä, mutta tilanne on selvästi muuttumassa. Verkkopalvelun sisällönhallinnan järjestelmäksi valittiin Episerver, jolla haettiin ylläpidon helppoutta sekä parempia rakenteen ja […] Lue lisää

Funzi

Tekijä: Frantic

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Lähdettäessä siirtämään Funzin koulutussovellusta ​mobiiliversiona​ verkkoon, oli tavoitteenamme luoda kehittyvien markkinoiden käyttäjille kevyt ja Funzin visuaaliselle ilmeelle uskollinen versio. ​Yhtenä tärkeänä jakokanavana toimiva Internet.org ja loppukäyttäjien laitteet loivat raamit projektin teknisille ratkaisuille. Frantic suunnitteli ja toteutti palvelun. Lue lisää

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA

Tekijä: KWD Digital

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA Akavalainen on 27 000 myynti-, markkinointi- ja ostoalan ammattilaisen edunvalvontajärjestö. MMA uusi nimensä ja brändi-ilmeensä alkuvuodesta 2015 ja verkkopalveluiden tekniseksi kumppaniksi valikoitui KWD Digital. MMA:n palvelujen digitalisoinnin ensimmäinen vaihe oli uusia järjestön julkinen verkkopalvelu, joka oli jo elinkaarensa päässä eikä toiminut oikein mobiililaitteissa. Verkkopalvelun ulkoasusta vastasi suunnittelutoimisto Dog Design, jonka […] Lue lisää

Pohjolan Sanomat verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Lapin Kansa -sivuston uusimisen yhteydessä uusittiin myös Pohjolan Sanomat -uutispalvelu. Pohjolan Sanomat siirtyi samalla maksullisuuden piiriin, joten suurin osa artikkeleista vaatii kirjautumisen palveluun. Sivuston käyttöpalvelut on toteutettu Amazon AWS -pilveen, jonka avulla voidaan kustannustehokkaasti palvella asiakkaita sivuston kuorman mukaan. Sivuston responsiivisessa suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota luettavuuteen ja mainosten asetteluun sisällön yhteydessä. Ylläpitäjälle on rakennettu työkalut, […] Lue lisää

Lapin Kansan verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Lapin Kansan verkkopalvelut uudistettiin responsiivisina. Samalla painotettiin tilaajasisältöä, ja tilaajasisällön rikkaampaa ulkoasua. Sivuston UX-design tehtiin responsiivisina html5-prototyyppeinä ennen koodauksen aloittamista. Palvelu asennettiin Amazon AWS -pilveen ja suorituskyvystä vastaa itse kehitetty moniportainen Redis-välimuistiratkaisu, joka pystyy tarjomaan kovaa suorituskykyä myös kirjautuneille käyttäjille. Palvelu on integroitu Alman maksu- ja toimitusjärjestelmiin. [Toim. huom. Referenssi on alunperin julkaistu Geniemin nimissä. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun