Budjetti: 30 000–60 000 €

Kainuunliitto.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kainuun liitto vastaa maakunnan yleisestä aluekehittämisestä, maakuntakaavoituksesta ja edistää alueensa elinkeinoja EU-ohjelmien rahoitusviranomaisena. Kainuun liiton tehtävät liittyvät alueen suunnitelmalliseen kehittämiseen, edun ajamiseen ja viestintään. Kainuun liitto halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan kankeasta informaatio kanavasta aidosti saavutettavaksi ja helposti lähestyttäväksi sivustoksi. Lisäksi asiakas toivoi vahvaa visuaalisuutta. Sivuston suurimpana haasteena oli “Mitä sanotaan, missä sanotaan sekä miten sisältö järjestellään?” Käytimme asiakkaan kanssa paljon aikaa sivuston järjestyksen uudelleenrakentamiseen, jotta tiedon löytäminen olisi käyttäjälähtöistä, suoralinjaista ja järkevästi jäsenneltyä. Sivustosta rakennettiin helposti päivitettävä ja visuaalinen ilme uudistettiin tukemaan […]

Scanfil

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Scanfil Oyj on pörssiin listautunut teollisuuden sopimusvalmistaja, joka palvelee globaalisti teknologiateollisuutta. Scanfil halusi määrittää brändinsä ytimen uudelleen. Työ alkoi Scanfilin uuden viestinnän kärjen määrittämisellä. Brändiuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös uusi verkkopalvelu, joka on toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle. Verkkopalvelusta toivottiin modernia ja helppokäyttöistä niin verkkosivun käyttäjille kuin ylläpitäjillekin. Projektissa tehtiin klikkailtavat prototyypit sekä käyttöliittymä että visuaalisen suunnittelun vaiheissa. Teknisessä toteutuksessa on käytetty WordPressin Gutenberg-editoria. Verkkopalveluun integroitiin ulkoisia syötteitä, jotka tuovat kävijälle pörssitietoa ja ajankohtaisia uutisia ja tiedotteita osakekaupoista.

Hivpoint

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hivpoint edistää terveyttä, hyvinvointia ja yhdenvertaisuuden toteutumista heille, joita hiv on koskettanut eniten. Hivpoint ennaltaehkäisee uusia hiv-tartuntoja ja tukee sekä hiv-tartunnan saaneita ja hivistä huolestuneita tarjoamalla testaus-, tuki- ja neuvontapalveluita hiviin ja seksuaaliterveyteen liittyen. Hiv-säätiön projekti käynnistyi tarpeesta yhdistää kolme Hiv-säätiön ylläpitämää verkkosivustoa – miestenkesken.fi, justwearit ja hivpoint.fi, yhdeksi hivpoint.fi -sivustoksi. Uudistuksen tavoitteena oli luoda saavutettava, selkeä ja näyttävä yhtenäinen sisältörikas sivusto, jossa on panostettu erityisesti sisällön helppoon löydettävyyteen ja navigointiin. Visuaalisen suunnittelun pohjana käytettiin Hivpointin brändiohjeistusta. Vaikka sivuston yleisilmeestä haluttiin ennen […]

Larunpyörän verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla. Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä helppoon navigoitavuuteen lähes neljänsadan tuotekategorian välillä. Verkkokaupasta luotiin vauhdikas, raikas ja helposti navigoitava kokonaisuus, jossa asiakkaita palvelee tehokas hakutoiminto ja tyylikkäät visuaaliset yksityiskohdat. Verkkokauppa toteutettiin räätälöidysti WooCommercen […]

TSR & ELSITE -yrityksen sivusto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

EL & Site Oy ja TSR Group fuusioituvat kesällä 2021. Palveluihin lukeutuvat laadukkaiden sähkökeskusten maahantuonti ja myynti sekä kokonaisvaltaiset sähköistys- ja valaistussuunnittelun palvelut, työmaan ÄLY IoT-ratkaisut ja työmaakaluston käyttöastetta parantavat takaisinostopalvelut. Pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan yritykselle myyntiin ja tuote-esittelyihin uuden verkkosivuston. Tehtävämme oli myös parantaa palvelun hakukonelöydettävyyttä sekä sivuston konversiota edellisestä versiosta analytiikkaan pohjautuen. Verkkosivusto toteutettiin WordPressin verkkokauppasovelluksella WooCommercella. Osallistuimme myös sivuston määrittelyyn ja konseptointiin. Monitoimittajaverkossa yhteistyö mm. sisältömarkkinoinnin vastaavan ja myyntiorganisaation kesken sujui hyvin, koska ketterä projektimalli jousti hyvin projektin aikana […]

Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattilaisen kädenjälki on laaja kokonaisuus, joka toteutettiin useassa vaiheessa. Verkkohankkeen ensimmäisessä vaiheessa luotiin WordPress-pohjainen sivusto, joka sisälsi kestävästä kehityksestä, kierrättämisestä ja kiertotaloudesta kertovat tieto-osiot ammattilaisille, yrityksille ja oppilaitoksille. Niiden tarkoituksena oli innostaa, opettaa ja osallistaa kohderyhmiä vastuullisuuden osa-alueilla, sekä tarjota koulutusta, joka tässä vaiheessa toteutettiin lähiopetuksena. Verkkopalvelun toisessa kehitysvaiheessa sivustolla julkaistiin oppilaitoksille suunnattu videokilpailu, jossa tehtävänä oli videon välityksellä kertoa kuinka osallistuja aikoi toteuttaa kestävää kehitystä tulevassa ammatissaan. Videokilpailua varten sivustolle perustettiin oma osio, jossa videokilpailun tausta, säännöt, tuomarit ja kilpailutyöt esiteltiin. […]

Suomen Psykologiliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Psykologiliitto on psykologien ammattijärjestö. Psykologiliitto edistää jäsentensä palkka- ja ammatillisia etuja sekä työllisyyttä. Liitto pyrkii myös vaikuttamaan psykologeja ja mielenterveyttä koskevaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja lainsäädäntöön. Liiton jäsenmäärä on noin 7500. Sivustouudistuksen tavoitteena oli tarjota selkeät ja informatiiviset sivut jäsenten käyttöön sekä palvella kattavasti myös muita psykologin asiantuntemuksesta kiinnostuneita. Julkisen sivuston lisäksi toteutettiin kirjautumisen takana oleva jäsenalue, jota varten tehtiin integrointi jäsentietojärjestelmään. Jäsenalueelle on koottu erityisesti jäsenille räätälöityä ja ammattia koskevaa sisältöä. Palveluun on toteutettu myös laaja psykologihaku, jossa psykologeja on haettavissa […]

Kotkan kaupunki

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kotka.fi verkkopalvelun kokonaisuudistuksessa suunnittelimme palvelun visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän sekä sisältörakenteen ja teimme teknisen toteutuksen. Lisäksi järjestimme Kotkan sisällöntuottajille hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon koulutuksen. Verkkosivuston tekninen toteutus tehtiin WordPress-alustalle ja se sisälsi räätälöidyt integraatiot Suomi.fi-palvelutietovarantoon (PTV) mistä haetaan kaikki kaupungin palvelut ja palvelupaikat sivustolla esitettäväksi, Fonecta Totaali -yhteystietopalveluun mistä haetaan kaupungin henkilöstön yhteystiedot, Kotkan kaupungin Active Directoryyn (SSO) ja Kymenlaaksonyt.fi tapahtumakalenteriin. Avidlyn vastuulle kuuluu lisäksi palvelun ylläpito sekä jatkokehitys.

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL)

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö. Projekti oli kokonaisuudistus määrittelystä alkaen. Suunnittelimme käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen, toteutimme WordPress multisite-sivuston missä liiton 37 paikallisyhdistyksellä on omat alisivustonsa, oppimisympäristön ja verkkokaupan verkkokursseille, tapahtumille ja ja liiton tuotteille. Palveluun toteutettiin SSO-kirjautuminen integroimalla se liiton jäsen-extranet-järjestelmään. Verkkokauppa toteutettiin WooCommerce-lisäosalla ja jäsenille luotiin mahdollisuus tilata kaupasta tuotteita jäsenhinnoin. Verkkokurssiominaisuudet toteutettiin LearnDash-lisäosalla.

Maailma kylässä -festivaali

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Fingon Maailma kylässä on ilmainen kaupunkifestivaali, joka järjestetään vuosittain toukokuun lopussa Helsingissä ja johon osallistuu viikonlopun aikana parhaimmillaan lähes 100 000 kävijää. Näin myös festivaalin verkkosivustolla on lyhyellä aikavälillä paljon käyttäjiä. Aiempi sivusto toimi Drupal-alustalla ja projektissa palvelun visuaalinen ilme uudistettiin ja tekninen toteutus tehtiin WordPress-multisite ratkaisua käyttäen kolmena eri kieliversiona. Pääsivuston yhteyteen toteutettiin erillinen näytteilleasettajien ilmoittautumislomake-sivusto registration.maailmakylassa.fi, johon rakennettiin räätälöity integraatio tietojen tuomiseksi Microsoft Dynamicsiin. Pääsivustoon taas tehtiin integraatio minkä avulla näytteilleasettajien valikoidut tiedot tuodaan Dynamicsista julkisiin näkymiin. Julkaisun jälkeen sivuston […]

Ehyt ry.

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toimii koko maassa ja koko väestön parissa terveiden elämäntapojen edistämiseksi. Alkoholiin, tupakkaan ja huumeisiin liittyvän ehkäisevän työn ohella EHYT ry ehkäisee pelaamisesta syntyviä haittoja. Redandblue pääsi uudistamaan Ehyt ry:n verkkopalvelun ja rakentamaan verkkopalvelun yhteyteen verkkokauppana toimivan materiaalipankin WooCommercella. Sivustolla on paljon sisältöä erilaisille kohderyhmille. Uutisten, blogien ja materiaaipankin lisäksi sivusolla on mm. tapahtumakalenteri ja lahjoitusverkkokauppa. Osallistuimme sivuston palvelumuotoiluun ja konseptointiin, suunnittelimme käyttöliittymäprototyypit ja sivuston visuaalisuuden. Tekninen toteutus on rakennettu WordPressin ja WooCommercen päälle. Sivustolla on käytössä myös kaksi […]

Marine

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen monipuolisin kone- ja veneliike Marine on pitkäaikainen alan konkari, joka on toiminut vuoden 2002 alusta saakka. Tänä päivänä yritys on Suomen monipuolisin kone- ja veneliike. Marinen kotikaupunki on Jyväskylässä, keskellä Suomea, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Marine tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Asiakkaina harrastajien lisäksi ovat niin safarin pitäjät ja laskettelukeskukset kuin puolustusvoimat ja poliisi. Brändiuudistus ja uudet verkkosivut Visual Friday vastasi Marinen brändiuudistuksesta, jonka pohjalta Trimedia loi visuaalisen ulkoasun uudelle […]

Zadaa.co verkkokauppa

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Zadaa on Pohjois-Euroopan suurin secondhand-vaatteiden markkinapaikka, jossa on myynnissä yli neljännesmiljoona tuotetta. Toteutimme markkinapaikka-sovelluksesta WordPress-sivustoversion. Tavoitteena on ohjata asiakkaita yhä paremmin palvelun pariin massiivisesti kasvavan hakukonenäkyvyyden avulla. Samalla on tärkeää tarjota sivustolla laadukkaita tuotteita ja ohjata asiakkaat Zadaa-sovellukseen. Sivusto toteutettiin asiakkaan toimittaman layoutin mukaan. WordPressiin tuotiin Zadaan sovelluksessa olevat tuotteet ja ne julkaistiin kuudella eri kielellä. Kaikki kieliversiot huomioiden tuotteiden yhteenlaskettu lukumäärä nousi peräti 1,5 miljoonaan. Tuotteiden ajantasaista esittelyä varten rakensimme integraation Zadaan tuotetietokantaan, josta haetaan uudet ja päivitetyt tuotetiedot, keskimäärin noin […]

Solera Finland Oy – Viinilinna.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Viinilinna on Solera Finlandin kuluttajille suunnattu viestintäkanava. Solera Finland on osa pohjoismaista Solera Beverage Groupia, joka on yksi johtavista alkoholin maahantuojista markkinallamme. Solera luotti Into-Digitalin käsiin verkkosivu-uudistuksensa suunnittelun ja toteutuksen. Uudistuksen tavoitteina oli vahvistaa Viinilinna-brändiä upealla kuvituksella, mahdollistaa vaivaton sisällönhallinta ja toisaalta luoda salamannopea tuotekatalogi Solera Finlandin tuotteille. Uusi verkkopalvelu ei näytä käyttäjälle kovinkaan monimutkaiselta vaan pääosin yksinkertaiselta ja saumattomasti toimivalta. Verkkopalveluun on kuitenkin rakennettu räätälöity integraatio Soleran Product Information Management (PIM) -järjestelmään. Lisäksi sivuston modulaarinen toteutus on viety erittäin pitkälle – […]

Clous.fi

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Clous on vuonna 2020 perustettu kiinteistöjen myyntipalveluyritys, joka tarjoaa uuden, entistä edullisemman ja turvallisemman tavan käydä asuntokauppaa ilman välikäsiä verkkoalustan kautta. Clousin perustajalla ja toimistusjohtajalla Säde Laurilalla oli selvä visio jolle tarvittiin toteuttaja. JCO otti haasteen vastaan. Vasta perustettuna yrityksenä Clous tarvitsi teknisen palvelualustan lisäksi yritystunnuksen ja graafisen ilmeen, joten niistä aloitettiin. Yritystunnuksesta haluttiin yksinkertainen, helposti tunnistettava ja toimialaan liittyvä. Yrityksen slogan, “Close your deal with Clous”, inspiroi ottamaan tunnukseen mukaan ajatuksen avaamisesta ja sulkemisesta. Lopputulos oli paitsi yksinkertainen ja tyylikäs, myös […]

Pohjolan Voima

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjolan Voima on energiakonserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä asiakkailleen omakustannushintaan. Pohjolan Voiman asiakkaita ovat sen osakkaat, laaja joukko suomalaisia teollisuus- ja energiayrityksiä. Pohjolan Voiman osuus Suomessa tuotetusta sähköstä on lähes 20%. Pohjolan Voima halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan tukemaan päivitettyä konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti. Tavoitteena oli moderni, käyttäjäystävällinen, helposti päivitettävä ja someviestintää sekä vuorovaikutusta tukeva verkkosivusto. Tärkeänä kriteerinä olivat myös korkea tekninen tietoturva ja sivuston käytettävyys​. Julkaisujärjestelmä vaihtui Uudistuksessa aikaisemmin Valun Base-järjestelmän päällä pyörinyt sivusto uudistettiin WordPressille. Sivuston ylläpitäjien käyttöön suunniteltiin kattava […]

Meira.fi

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Meiran vanha verkkosivusto oli paisunut vuosien aikana ’epäselväksi sokkeloksi’, lyhyiden alasivujen paisuttamaksi kokonaisuudeksi, josta käyttäjän oli vaikea löytää tahtomaansa. Monitasoinen navigaatio, sekavat ja umpikujia käyttäjän polulle muodostaneet sisältösivut olivat vain muutamia sivuston haasteista. Sisällöistä oli myös vaikea antaa prioriteettia liiketoiminnan kannalta relevanteille alueille, kuten eri mausteille ja kahvibrändeille. Vanha sivusto oli myös työläs ylläpitää ja sitä oli vaikea käyttää markkinoinnin kotipesänä – yksi sivustouudistuksen päätavoitteista. Uudistuksen lähtökohdaksi otettiin kaiken turhan karsiminen. Samalla kun sisältöä karsittiin, piti tunnistetut prio-sisällöt nostaa vahvasti (mutta keskenään […]

Offistore verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kiertotalous ei ole pelkkää puhetta Offistoren verkkokauppa myy uusia ja käytettyjä toimistokalusteita. Verkkokaupan liikeideana on myydä ja toimittaa käytetyt toimistokalusteet edullisesti takaisin kiertoon, jotta ne saavat palvella mahdollisimman pitkäikäisesti. Asiakas voi myös palauttaa tuotteet Offistorelle, kun niitä ei enää tarvitse – kalusteista maksetaan kunnon mukaan. Hyväkuntoiset palautetaan takaisin käyttöön ja loppuunkäytetyt kierrätetään. Offistoren verkkokauppa toteutettiin Automatik-verkkokauppaohjelmalla ja muu sivusto WordPress-julkaisujärjestelmällä. Ulkoasun suunnitteli tamperelainen Villivisio ja teknisestä toteutuksesta vastasi Trimedia. Asiakas voi ostaa toivomansa kuntoluokan tuotteen Verkkokauppaan saavuttaessa valittavana on useita eri kuntoluokkia […]

Järvi-Suomen Energia

Tekijä: Paper Planes Oy (suunnittelu, sisällöt, tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme sivustouudistuksen sähkönjakeluyhtiö Järvi-Suomen Energialle vuoden 2020 alussa. Uudistuksessa kankeasta informaatiokanavasta tehtiin aidosti saavutettava palvelualusta. Järvi-Suomen Energian palaute kuului: ”Projektilla on rytmiikkansa – me tanssimme samaan tahtiin”. Sivusto rakennettiin WordPressin päälle käyttäen Gutenberg-editoria, joka mahdollistaa sivujen rakentamisen modulaarisesti ja tarjoaa hallintanäkymän esikatseluineen. Toteutimme sivustolle ennustavan haun, joka kattaa myös PDF- ja Word-tiedostot. Uudistimme informaatioarkkitehtuurin ja navigoinnin, ja myös sisältöjä muokattiin ohjaavammiksi, jotta kävijät löytävät itselleen relevantit sisällöt selkeiden polkujen kautta. Saavutettavuus oli projektissa niin teknisten ratkaisujen, sisältöjen kuin visuaalisen ilmeenkin avainsana. Erityistä […]

Haminan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Hamina toteutti edellisen verkkopalvelu-uudistuksensa Valun kanssa ja hyväksi koettua yhteistyötä haluttiin nyt jatkaa. Uudistuksen kimmokkeena oli toimintaympäristön muutos. Haminan kaupungin vastuulla olleet sote-palvelut siirtyivät vuoden 2019 alusta Kymsoten vastuulle. Tästä johtuen Haminan sivustojen rooli on muuttunut enemmän kaupunkimarkkinointityyppiseksi. Sivuston sisältö pysyi pitkälti samana, mutta sen rakenne uusittiin täysin. Valu osallistui rakenteen suunnitteluun ja yhdessä asiakkaan kanssa ideoitiin mm. porttisivu. Valu toteutti uudistuksessa myös visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Näyttävältä porttisivulta kohderyhmien alasivustoille Hamina halusi erottua positiivisena edelläkävijänä muista kaupungeista selvästi erottuvalla verkkosivustolla. […]

Eläketurvakeskus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Eläketurvakeskus (ETK) on lakisääteinen työeläketurvan kehittäjä, asiantuntija ja yhteisten palvelujen tuottaja. ETK:n asiantuntemusta hyödyntävät sekä yksityisen että julkisen puolen työeläkelaitokset, sosiaaliturvan ja -vakuutuksen hoitajat ja viranomaiset, päätöksentekijät, tutkimus- ja koulutusinstituutiot, vakuutetut, vakuutuksenottajat ja media. Eläketurvakeskuksen verkkopalvelu oli tullut teknisiltä ominaisuuksiltaan tiensä päähän ja koko sivusto uudistettiin sekä teknisesti että visuaalisesti. Valu toteutti konseptointityöpajan, jonka jälkeen graafinen suunnittelu tehtiin yhteistyössä ETK:n graafikon ja Valun asiantuntijoiden kanssa. Tekninen toteutus oli kokonaan Valun vastuulla ja Valu huolehti myös järjestelmäkoulutuksesta sekä ylläpito-, tuki- ja jatkokehityspalveluista. Huomio […]

Koulukoulu.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Koulukoulu rakentaa siltaa kodin ja koulun välille. Koulukoulu on maksuton verkkokurssi tämän päivän peruskoulusta, tämän päivän peruskoululaisten huoltajille. Enemmän jaettua ymmärrystä, entistä parempaa yhteistyötä. Lasten vuoksi. Päätettiin toteuttaa verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen tietoa tämän päivän peruskoulusta niin, ettei käyttäjä koe oppikokonaisuutta puuduttavana ja siksi jätä verkkokurssia kesken. Tärkeän asian välittämistä lähdettiin ratkomaan saumattomalla käyttökokemuksella, joka mahdollistaa kurssin suorittamisen missä tahansa, millä päätelaitteella tahansa, milloin tahansa ja kuinka monessa osassa tahansa. Koulukoulu-verkkopalvelu on rakennettu mikropalveluarkkitehtuuria hyödyntämällä. Koulukoulun sisällönhallinta, käyttäjähallinta ja käyttöliittymä ovat kaikki […]

Kotikatu

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet kiinteistöpalveluyritys Kotikadun verkkosivuston. Verkkosivusto palvelee yrityksen asiakkaina olevia taloyhtiöitä, niiden asukkaita ja yritysasiakkaita. Sivusto toimii myös tiedotuskanavana ja uusasiakashankinnan välineenä. Suurin osa sivuston liikenteestä tulee huollettavien kiinteistöjen asukeilta, jotka etsivät huoltoyksikkönsä yhteystietoja ja jättävät muutto- ja vikailmoituksia. Sivuston käyttäjäpolut ovat suunniteltu niin, että näiden toimintojen löytäminen on mahdollisimman helppoa. Sivustoa on hakusanaoptimoitu uusasiakashankinnan tarpeisiin. Orgaanista näkyvyyttä on haettu paikkakunta-, kaupunki- ja kaupunginosakohtaisille ”kiinteistönhuolto”-hakusanoille. Sivuston julkaisualustana toimii WordPress. Kielilaajennoksena on käytössä Polylang. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroituna Salesforceen.

Likes verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Likes, eli Liikunnan ja kansanterveyden edistämissäätiö, saavutti toiminnassaan kunnioitettavan 50 vuoden virstanpylvään ja sen tiimoilta toteutettiin myös brändiuudistus. Tämän työn tuloksena syntynyt uusi ilme jalkautettiin ensimmäisenä uudistuvalle verkkosivustolle. Likesin tavoitteena on saada suomalaiset liikkumaan enemmän ja näin kohentaa kansalaisten terveyttä ja elämänlaatua. Tämä tapahtuu sekä tutkimuksen, tiedonvälittämisen että erilaisten ohjelmien avulla. Nämä tuli saada jäsennettyä uudelle verkkosivustolle Likesin keskeisimpiä sidosryhmiä tehokkaasti palvelevalla tavalla. Sivuston tuli myös tehdä tutuksi Likesin tehtävää ja brändiä helppotajuisella tavalla sekä päättäjille, suurelle yleisölle kuin myös työnhakijoille. Sivusto […]

Kemi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kemin kaupungin syksyllä 2018 uusitun brändin myötä tuli ajankohtaiseksi uusia myös kaupungin verkkosivut. Valun toimittamaan verkkopalvelu-uudistuksen kuuluivat konseptointi, visuaalinen suunnittelu ja tekninen toteutus. Sivustollaan Kemin kaupunki haluaa korostaa sujuvaa arkea, käytännöllisyyttä ja kansalaisen palvelemista organisaatiolähtöisyyden sijaan. Sivustolla pyritään välittämään mielikuvaa aktiivisesta, vastuullisesti vihreästä ja kehittyvästä kaupungista. Sivustolla haluttiin välttää kuvapankkikuvia ja tuoda esille tuoreesti kaupunkia ja sen ihmisiä. Paikallisen valokuvaajan Nina Suden sivustoa varten ottamat valokuvat tuovatkin raikkaasti ja lämpimästi esille kaupunkilaisia ja kaupungin työntekijöitä. Aiemmalla sivustolla oli hyvin paljon päivittäjiä ja […]

Europicnic.fi-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Picnic Yhtiöiden Europicnicille uuden verkkopalvelun, jossa yhdistyy yrityksen verkkosivut ja verkkokauppa. Asiakkaille virtuaaliset ovet avautuivat huhtikuussa 2020. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress yhdessä WooCommercen kanssa. Avainroolissa hankkeessa oli verkkokaupan määrittely: miten tuotteita voi selata ja hakea, miten ostopolku toimii ja miten käyttäjiä hallitaan. Ennen toteutusta oli myös tutkittava integraatiot verkkopalvelun ulkopuolisiin järjestelmiin, jotta data liikkuisi sukkelasti ja manuaalisesta tietojen päivittämisestä eri alustoille voisi luopua. ”Meillä oli paljon standardista poikkeavia toiveita ja vaatimuksia. Useimpiin näihin löytyi ratkaisu, jos ei suoraan hyllyltä, […]

Raaseporin Energian sivusto

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-asiat ovat yleensä ihmisille hankalia ymmärtää, ja sen takia myös sivuston suunnittelussa oli haasteita. Yhdessä asiakkaan kanssa halusimme tehdä sivustosta käyttäjäystävällisen ja helposti ymmärrettävän. Tavoitteena oli esimerkiksi tehdä sähkötyyppien tuotevalinta mahdollisimman helpoksi ja kansankielellä ymmärrettäväksi. Sivusto on laaja kokonaisuus. Sen lisäksi että loimme yhteensä 78 sivua suomeksi ja ruotsiksi, teimme rakennemuutoksia ja integroimme mukaan 30 lomaketta. Yhdistimme sivustoon myös asiakkaille tarkoitetun onlinepalvelun. Jännittävän lisämausteen koko projektille toi verkkosivu-uudistuksen ohella nimen ja logon vaihtuminen. Yrityksen ilmeen suunnitteli mainostoimisto Genero Oy. Raaseporin Energian sivustolla […]

Tuomarointikone™

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Tietoa Finland on suomalainen tietomallintamisen ja visualisoinnin palveluyritys, joka tuottaa myös luotettavat lähtötiedot tietomallipohjaisiin rakennushankkeisiin. Konkreettisesti Tietoa tekee mm. ilmakuvausta, visualisointeja, tietomallinnusta, 3D-mallinnusta ja BIM konsultointia. Heidän palvelunsa on suunnattu parantamaan kiinteistökehityksen, suunnittelun ja rakentamisen sujuvuutta sekä tuottavuutta. Arkkitehtuurikilpailuja on kautta aikain käsitelty paperilla ja pienoismallien avulla. Nykyään kilpailuissa pyydetään palauttamaan sähköinen aineisto, jolloin itse arviointikin on mahdollista siirtää digitaaliseksi – tähän tarpeeseen Tietoa halusi vastata luomalla Tuomarointikoneen™. Se on pilvipohjainen web-sovellus, jonka avulla arkkitehtuurikilpailun arvostelu voidaan hoitaa täysin digitaalisesti; tuomarit voivat […]

iLOQ verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomalainen teknologiayritys iLOQ on kansainvälisesti toimiva omavoimaisten lukitusjärjestelmien edelläkävijä. Toteutimme yrityksen brändiuudistuksen vanavedessä uudistunutta identiteettiä vastaavan verkkosivuston. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli kertoa palvelun ainutlaatuisuudesta uutta brändiä vastaavalla tavalla, luoda pohja kansainväliselle sivustoratkaisulle sekä generoida roppakaupalla liidejä. Sivustouudistuksessa tuli ottaa huomioon yhtä lailla palvelun loppukäyttäjät, järjestelmien ostajat kuin tuotteiden jälleenmyyjätkin. Segmentoituja käyttäjäpolkuja ja teroitettuja viestikärkiä jäsentää skandinaavisen moderni ja ilahduttava visuaalinen design.

Egmont Kustannus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti perinteisten lehtien, kuten Tex Willerin ja Asterixin, kustantajalle Egmont Kustannukselle verkkokaupan. Hanke alkoi palvelumuotoilu- ja määrittelytyöllä, jonka jälkeen Into-Digital vastasi toteutuksesta kokonaisuudessaan aina julkaisuun ja jatkokehitykseen sekä ylläpitoon saakka. Hankkeen keskeisenä haasteena oli mahdollistaa käyttäjälle selkeä ostopolku ja helppo ostaminen. Täten palvelumuotoilussa ja suunnittelussa käytettiin erityisen paljon aikaa verkkokaupan käyttökokemukseen. Hanke oli teknisesti monisyinen – verkkokaupan ja ulkoisten järjestelmien välille toteutettiin lukuisia joko yksi- tai kaksisuuntaisia integraatioita. Verkkokaupan teknisenä alustana toimii WordPress ja sen WooCommerce-lisäosa. Julkaistu verkkopalvelu on […]

Darment – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kylmälaitteita ja -tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistavan Darmentin liiketoiminta oli kehittynyt nopeasti, jonka vuoksi myös brändin ja verkkopalvelun todettiin vaativan päivittämistä. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat toisistaan erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkumista haluttiin sujuvoittaa. Sivuston yrityksestä välittämää mielikuvaa, orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa sekä konversioastetta haluttiin parantaa. Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko perusta uudelleen kasvua ja kansainvälistymistä tukevalle sekä tulevaisuuteen katsovalle tasolle. Ensimmäiseksi tavoitteeksi otettiin kohderyhmän tavoittavan ja helppokäyttöisen verkkopalvelun rakentaminen. Verkkopalvelun valmistumisen jälkeiseksi tavoitteeksi asetettiin uuden kansainvälisen asiakaskunnan […]

Kuurojen Liitto – verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kuurojen Liitto ry on viittomakielisten kuurojen etu-, asiantuntija- ja palvelujärjestö. Liiton tärkeimpinä tehtävinä on valvoa ja edistää kuurojen yhdenvertaisten mahdollisuuksien toteutumista ja toimia jäsenyhdistyksiensä kattojärjestönä. Kuurojen Liitossa työskentelee noin 60 toimihenkilöä, pääasiassa Helsingissä, mutta henkilöstöä on myös eri puolilla Suomea. Kuuden eri verkkopalvelun uudistaminen Kuurojen Liiton verkkopalvelukokonaisuus koostuu useasta verkkosivustosta. Näistä merkittävimmät sivustot ovat Kuurojenliitto.fi ja Viittomakielinenkirjasto.fi. Lisäksi kokonaisuuteen kuuluva Kuurojen Kansanopistojen sivu irroitettiin uudistuksessa itsenäiseksi verkkopalveluksi. Projektissa sovitettiin aikaisempaa kiinteämmällä tavalla yhteen kuurojenliitto.fi ja viittomakielinenkirjasto.fi. Verkkopalvelut palvelevat nyt asiakkaitaan entistä selkeämmällä […]

Helsingin Seudun Kauppakamari

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingin seudun kauppakamarin verkkoilmettä uudistettiin usealla sivustolla. Vincit toteutti helsinki.chamber.fi sivuston ja kauppakamarinkoulutus.fi sivuston uudella yhtenäisellä ilmeellä. Sivustojen uudistuksessa haluttiin nostaa esille tarpeet ja kokonaisuus asiakkaan silmin, samalla raikastaen sivuston ilmettä. Verkkomedia Kauppakamarilehti.fi sivusto siirrettiin KauppakamariNYT-nimen alle, joka sijaitsee nyt helsinki.chamber.fi-sivustolla, näin myös artikkelit ja julkaisut löytyvät nyt samalta sivustolta. Sivustot haluttiin yhtenäistää myös hallinnan puolesta ja näin päädyttiin sivustot päädyttiin rakentamaan WordPress networkiin ja käyttämään samaa modulaarista pohjateemaa. Teeman modulaarisuudessa käytettiin vahvasti hyödyksi WordPressin uutta Gutenberg-editoria ja siihen tehtyjä räätälöityjä lohkoja. […]

SEY

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

SEY Suomen eläinsuojelu on Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. Sey on toiminut suomalaisen eläinsuojelun eturintamassa jo yli sadan vuoden ajan. Mediasignal ja SEY rakensivat yhteistuumin asiantuntevan digitaalisen palvelukokonaisuuden, jossa tavoitteita tukeva julkisuus ja puhutteleva näkökulma ovat keskeisessä roolissa. Myös nykyaikainen visuaalinen ilme sekä taustalle valitut teknologiat rakentuivat tukemaan tärkeän viestin saavutettavuutta. Mediasignal suunnitteli ja rakensi suomalaiselle eläinsuojelun pioneerille ja laajasti tunnustetulle alan yhdistykselle SEY ry:lle verkko- ja tietopalveluympäristön, joka tarjoaa kattavan tietopaketin eläinten suojeluun, oikeuksiin ja hyvinvointiin liittyen. Palveluformaatin suunnittelussa oli […]

Inari-Saariselkä

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Inari-Saariselkä Matkailu Oy on Pohjoisimman Lapin aluemarkkinointiorganisaatio, jonka tehtävänä on markkinoida aluetta matkailukohteena ja esitellä alueen kyliä ja tapahtumia. Jäsenyrityksiä Inari-Saariselällä on lähes 100. Vanha sivusto oli kuitenkin niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan vanhentunut ja kaipasi kipeästi päivitystä. Sivuista haluttiin visuaalisemmat ja käyttäjäystävällisemmät. Alueen yritykset ja heidän palvelutarjontansa haluttiin tuoda aiempaa paremmin esiin. Uuden sivuston tekniseksi alustaksi valittiin WordPress. Suunnittelun lähtökohtana oli tehdä uudesta sivustosta sekä rakenteen että ulkoasun osalta kevyempi. Liikkuminen sivustolla haluttiin olevan mahdollisimman suoraviivaista. Ulkoasuun lähdettiin hakemaan aiempaa ilmavampaa, nykyaikaista […]

Power-Deriva

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-alalla toimivan asiakkaan verkkosivusto uudistettiin uuden strategian pohjalta. Uudistuksessa suunniteltiin asiakkaan uusi päätason visuaalinen ilme ja identiteetti jonka sovelluksena sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä toteutettiin. Sivuston sisällöt suunniteltiin asiakkaan myynnillisien ja markkinoinnillisien tavoitteiden pohjalta. Toteutuksessa laitettiin painoarvoa etenkin sisällöntuotannon helppokäyttöisyyteen ja mobiiliin käyttökokemukseen.

Sairaanhoitajat.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sairaanhoitajat on sairaanhoitajien oma ammatillinen yhteisö, joka tekee sairaanhoitajien työn merkityksen näkyväksi ja nostaa rohkeasti sairaanhoitajien äänen yhteiskunnalliseen keskusteluun. Sairaanhoitajaliittoon kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista, kuten sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK). Uudistukseen lähtiessä liitolla oli monenlaisia tavoitteita. Liitto halusi antaa rohkean, modernin, tyylikkään ja hillityn kuvan asiantuntijaorganisaatiosta ja valtakunnallisesta vaikuttajasta. Sivuston haluttiin olevan väylä tuoda sairaanhoitajan ääntä ja työtä esille, sekä saada sitä kautta myös uusia jäseniä mukaan. Tärkeässä roolissa oli myös tiedonvälitys medialle, alalle, jäsenille ja sairaanhoitajille. Projektin palvelimuotoilua […]

Lejos.fi

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kun Lejoksen aiempi sivusto rakennettiin, olivat siihen kohdistuneet tarpeet hyvin erilaiset kuin nyt. Uudistuksen yhteydessä reseptien sekä sisältö- ja brändisivujen synergiaa haluttiin kasvattaa ja päivittää sivuston ulkoasu moderniksi, mobiiliystävällisemmäksi kokonaisuudeksi. Samalla sivusto valmisteltiin toimimaan b2b-puolelle rakennettavan verkkokaupan kanssa. Lejos.fi:ssä on paljon mielenkiintoista sisältöä, resepteistä artikkeleihin, mutta se on myös hyvin erilaisten brändien kotipesä. Olennaista oli rakentaa sivusto niin, että se kuljettaa käyttäjät luontevasti sisällöstä toiseen siten, että kokemus tuntuu saumattomalta ja loogiselta. Uudistettu Lejos.fi on suunniteltu siten, että se on ennen kaikkea […]

EKE-Rakennus

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EKE-Rakennus halusi luoda uuden sivuston, joka kerää yhteen yrityksen asunto- ja toimitilatarjonnan. Sivuston lähtökohtana oli tuoda käyttökokemukseen rauhallisuuden sekä tyylikkyyden tuntu, ja vahvistaa mielikuvaa EKE-Rakennuksesta modernina, luotettavana toimijana. Halusimme saada ihmiset unelmoimaan ja näkemään EKEn asunnot (ja toimitilat) osana heidän omaa tulevaisuuttaan. Sivuston käyttäjäpolut ja call-to-actionit suunniteltiinkin siten, että unelmien toteuttaminen olisi aina vain yhden klikkauksen päässä. Kuten aina, suunnittelun lähtökohtana oli mobile first -ajattelu, sillä suuri osa käytöstä tapahtuu mobiililaitteilla. Sivustosta tehtiin vahvasti visuaalinen, isoihin kuviin luottava toteutus, jota on helppo […]

Loimua

Tekijät: Generaxion (Verkkosivuston suunnittelu, tekninen toteutus, ylläpito), MarkkinointiAkatemia MAK Oy (Google Ads -hakusanamainonnan hallinnointi)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Elenia Lämpö irtautui yrityskaupan myötä Elenia-konsernista vuoden 2019 puolella ja kauppaa seuraavana vaiheena oli brändin uudistaminen. Uudeksi nimeksi valittiin Loimua ja sivusto julkaistiin heti vuoden 2020 alussa. Loimuan viestintäpäällikkö Hanna Sauroja kiittelee ensimmäiseksi suunnittelutyötämme: “Graafikolla oli esittää selkeä näkemys minkälaiset uudet sivut tulevat olemaan. Oli myös arvokasta jatkon kannalta, että saimme sivupohjamallit, joihin pystyi tukeutumaan uusia sivuja luodessa. Graafiset elementit saatiin siirtymään luontevasti mainostoimiston määrittelystä käytäntöön verkkosivustolle.” Tuttujen tekijöiden kesken projekti eteni jouhevasti ja kokonaisuudesta tuli looginen niin loppuasiakkaille kuin ylläpidon puolella […]

Porsche Suomi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Evermade suunnitteli ja toteutti Suomen Porschelle uuden sivuston, jonka tavoitteena oli luoda kaikilta osin toimivampi verkkopalvelu pitäen visuaaliset elementit linjassa kansainvälisen Porsche.com-sivuston kanssa. Tekniset valinnat vanhalla sivustolla rajoittivat sivuston järkevää kehittämistä ja estivät kustannustahokasta sisällönhallintaa. Myös sivuston käyttökokemus ontui, eikä asiakaspolkuja oltu suunniteltu loogisiksi. Loimme visuaalisesti miellyttävän ja käyttäjäystävällisen sivuston, joka tukee sekä loppukäyttäjien että sisällöntuottajien tarpeita. Asiakkaan tulee löytää hakemansa tieto nopeasti ja Porschen sisällönammattilaisten tulee pystyä päivittämään sisältöä ja luomaan kampanjoita nopeasti. Porsche.fi:n sisällönhallintajärjestelmänä toimii WordPress. Sivusto käyttää modulaarista, avointa […]

Pohjola Rakennus

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhteistyössä luovan toimiston, Sherpan kanssa Evermade suunnitteli ja toteutti Pohjola Rakennusksen uudet, raikkaat ja käyttäjäystävälliset verkkosivut. Visuaalinen ilme toteutettiin yhteistyössä Sherpan kanssa, ja Evermade vastasi sivun teknisestä uudistuksesta. Suurin haaste vanhalla sivustolla oli epäkäytännöllinen asuntohaku, se oli hidas ja hakutoiminnoiltaan puutteellinen. Uudistuksen pääasiallinen tavoite oli sivuston kävijämäärän kasvattamisen lisäksi kävijöiden konvertoituminen asiakkaiksi. Tätä tukemaan rakensimme asiakaspolkuja, jotka pohjautuivat yhdessä Sherpan kanssa luomiimme asiakasprofiileihin. Sivusto on toteutettu modulaarisilla rakennuspalikoilla, jotka mahdollistavat ylläpitäjille sen helpon päivittämisen, hallinnan ja jatkokehityksen. Tärkeä osa Pohjola Rakennuksen sivua […]

Cross.boats

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sangre toteutti Yamarin Cross -brändille Cross.boats-verkkosivuston osana Yamarinin brändiuudistusta. Brändiuudistuksen myötä Yamarinin alumiinivenemallisto tuotiin erilleen lasikuituvenemallistosta uuden, erottuvan Cross-brändin alle. Projektissa haluttiin luoda sivusto, joka vaikuttaisi veneiden myyntiin ja muuttaisi käyttäjät liideiksi jälleenmyyjille. Bränditoimisto Avidly loi uuden brändi-identiteetin, joiden pohjalta Sangre suunnitteli, miten se mukautuisi verkkoon. Crossille luotiin Design System, joka antaa puitteet sivuston toistuville elementeille ja sisältää käyttöliittymän komponentit. Design Systemillä taataan, että visuaalinen suunnittelu skaalautuu brändin digitaalisen läsnäolon kasvaessa. Sivuston rakenne suunniteltiin siten, että käyttäjät luontevasti ja helposti ohjautuvat kohti yksittäisen […]

Yamarin.com

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjoismaiden suosituin venemerkki Yamarin kävi läpi brändiuudistusta, jossa lasikuitu- ja alumiinivenemallistot oltiin erottamassa omiksi brändeikseen. Lasikuituveneet olivat jäämässä Yamarin-nimen alle ja alumiiniveneet oltiin tuomassa uuden ja erottuvan Cross-brändin alle. Sangre suunnitteli ja toteutti Yamarin.com-sivuston uudistuksen ja loi samalla Cross-brändille oman sivustonsa, tuoden kaksi brändiä erilleen digitaalisessa maailmassa. Projektissa haluttiin luoda sivustot, jotka vaikuttaisivat veneiden myyntiin ja muuttaisivat käyttäjät liideiksi jälleenmyyjille. Bränditoimisto Avidly loi kummallekin brändille uuden identiteetin, joiden pohjalta Sangre suunnitteli, miten ne mukautuvat verkkoon. Sangren suunnittelema Design System antaa puitteet sivustojen toistuville […]

Fashion Finland

Tekijät: Hasan & Partners (Brand design), Web-veistämö (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Muotikaupan Liitolla oli edessään brändiuudistuksen aika, johon kuului myös verkkosivu-uudistus. Muotikaupan Liitto sai uuden alun ja nimen Fashion Finland sekä verkkosivu-uudistuksen, johon WordPress-toteuttajaksi valittiin Web-veistämö. Ulkoasu toteutettiin yhdessä mainostoimisto Hasan & Partnersin kanssa. Fashion Finland on muotialan ääni sekä muodin liiketoiminnasta kiinnostuneiden ja sen parissa työskentelevien foorumi. Verkkosivuilta löytyvät alan kiinnostavimmat uutiset, ilmiöt, uudet inspiraatiot sekä faktat. Fashion Finlandin verkkosivuston kautta jäsenyritykset saavat tietoa, turvaa, kannustusta ja inspiraatiota toimintaansa. Brändiuudistuksesta inspiroituneet Fafin tiimiäiset tarttuivat verkkosivuston suunnitteluun varmalla otteella ja innokkuudella. Sisällönsyöttö sujui […]

Musiikkimuseo Famen sivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Keväällä 2019 pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Mall of Triplan yhteydessä sijaitsevan Musiikkimuseo Famen uutta sivustoa ja verkkokauppaa. Toteutusprojektissa vastasimme sivuston käyttöliittymästä ja visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta sekä testauksesta ja julkaisusta. WordPress-sivusto on kielellistetty suomen lisäksi kolmelle eri kielelle (englanti, ruotsi ja venäjä) Polylang Pro -lisäosalla. Musiikkimuseon sivuston yhteyteen integroitiin WooCommerce-verkkokauppa, jossa myydään Famen tuotteita. Satoja tuotteita sisältävässä verkkokaupassa tuoteryhmiä ovat muun muassa kirjat, korut, levyt, design-tuotteet, muumituotteet ja musiikkiaiheiset tuotteet. Verkkokaupan maksutapapalvelut on toteutettu OP Payment Service -lisäosalla.

Sanomalehtien Liitto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sanomalehtien Liitto on sanoma- ja kaupunkilehtijulkaisijoiden toimialajärjestö. Liiton sivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi aiemman julkaisujärjestelmän teknisen tuen loppuessa. Samalla haluttiin freesata palvelun visuaalista ilmettä sekä parantaa sivuston toiminnallisuuksia. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Uudistukseen kuului myös liiton jäsenille tarkoitetun extranetin toteutus. Uudistuksella tavoiteltiin selkeyttä ja helppokäyttöisyyttä, niin asiakkaan kuin ylläpidonkin näkökulmasta. Sivuston käyttäjät löytävätkin uudistuksen myötä runsaasta sisällöstä tarvitsemansa aiempaa paremmin, kun sisältöjä voi nostaa monipuolisemmin esiin sivuston eri osissa. Uudistuksen myötä sivuista saatiin myös hyvännäköiset sekä responsiiviset. Integraatio […]

NEFCO

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjoismaiden ympäristörahoitusyhtiö NEFCO (The Nordic Environment Finance Corporation) on kansainvälinen rahoituslaitos, joka on erikoistunut ympäristön suojeluun ja ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyvien hankkeiden rahoitukseen. NEFCOn rahoittamia projekteja toteutetaan maailmanlaajuisesti mutta erityisesti Pohjoismaiden lähialueilla Itä-Euroopassa. NEFCOn pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Mallikasta projektinhallintaa Valu toteutti NEFCOlle sivustouudistuksen kokonaispaketin, johon kuului konseptointi, ulkoasu sekä tekninen toteutus. Projekti laajeni melko paljon asiakkaan alkuperäisestä, myyntivaiheen suunnitelmasta. NEFCOn viestintäpäällikkö Josefin Hoviniemi kiitteli Valun toimivaa projektinhallintaa ja asiantuntevaa projektipäällikköä, joiden avulla projekti saatiin mallikkaasti käyntiin alun työteliään määrittelyvaiheen jälkeen. Hakemistot auttavat tiedon […]

MTech ja Minun Maatilani

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kahdelle liiketoiminta-alueelle brändiensä mukaiset sivustot Mtech Digital Solutions on digitaalisten palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen keskittynyt teknologiatoimittaja, jolla on pitkäaikainen kokemus maatalousalan jalostus- ja neuvontaorganisaatioiden sekä maanviljelijöiden verkkopalvelujen ja ICT-ratkaisujen toimittajana. Valu toteutti Mtechille uudistuksen, johon kuului sivuston konseptointi, visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Uudistuksen tärkein tavoite oli luoda selkeä sivustokokonaisuus, joka auttaa Mtechiä palvelemaan paremmin sen pääkohderyhmiä viljelijäasiakkaita ja yritysasiakkaita. Merkittävän osan Mtechin liiketoiminnasta muodostaville maatalousohjelmistoille nähtiin parhaaksi luoda oma Minun Maatilani -brändinsä ja sille omistettu sivusto. Molemmista sivustoista haluttiin visuaalisesti selkeät […]

Kojamo

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sivusto sijoittajaviestinnän tarpeisiin Kojamo on asuntosijoitusyhtiö, joka tarjoaa Lumo-brändin alla kaupallisia vuokra-asuntopalveluja seitsemässä kasvukeskuksessa eri puolilla Suomea. Kojamon listautuessa pörssiin kesäkuussa 2018 tuli ajankohtaiseksi tarkastella konsernisivuston sisältöjä ja toiminnallisuuksia niin, että ne vastaisivat parhaalla mahdollisella tavalla sijoittajaviestinnän tarpeisiin. Uudistuksen tavoitteena oli antaa Kojamosta entistä houkuttelevampi kuva pörssisijoituskohteena sekä kirkastaa Kojamon työnantajamielikuvaa. Sivustolla haluttiiin myös tuoda näkyvämmin esille Lumo-vuokra-asumisen brändi ja liiketoiminta ja viestiä selkeästi ajankohtaisista asioista, erityisesti tärkeimmät kohderyhmät huomioiden. Kojamon verkkopäällikkö Eveliina Heinosen mukaan uusi sivusto on auttanut ko. tavoitteiden toteuttamisessa […]