Budjetti: 30 000–60 000 €

Uudenmaan Liitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudenmaan liitossa rakennetaan tulevaisuutta 1,7 miljoonan asukkaan maakunnassa. Uudenmaan liitto on kuntayhtymä ja osa maakuntahallintoa, joka ajaa alueen kuntien ja asukkaiden etuja. Käytännön työnä on strateginen suunnittelu, aluekehitystoimien yhteen sovittaminen sekä maakuntakaavoitus. Aikaisempi verkkopalvelu oli toteutettu vuonna 2013 ja tärkeimmät tavoitteet uudistuksessa olivat mm. hyvä käyttökokemus kaikilla laitteilla, helppo ylläpito, selkeä rakenne ja moderni esitystapa, saavutettavuus sekä tekninen vakaus ja joustavuus. Uudesta verkkopalvelusta oli tehty konseptisuunnitelma jo ennen toteutusta, jota lähdimme yhdessä viimeistelemään työpajoissa. Verkkosivuston tärkein kohderyhmä on kunnallishallinnon toimijat. Sivuston haluttiin […]

UpCloud

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingistä, Lontoosta, Seattlesta ja Singaporesta käsin ympäri maailmaa operoiva, suomalainen UpCloud tuottaa asiakkailleen vaivatonta globaalia pilvipalvelin-infrastruktuuria, palvelellen kymmeniä tuhansia yrityksiä yli sadasta maasta. Tärkeimpänä syynä sivustouudistukselle oli vanhan sivuston legacy-koodi, sivuston pohjautuminen pelkkiin ACF-kenttiin ilman Gutenbergiä ja se että ilme ei puhuttele B2B-ostajia vaan lähinnä yksittäisiä kehittäjiä, jotka tarvitsevat yksittäisiä palvelimia. UpCloud on monelle dudelaiselle tuttu firma menneisyyden palvelinkuvioista, joten projekti oli alusta lähtien kiinnostava. Koska Dudelta löytyy myös visuaalista suunnittelua, halusimme ottaa osaa myös leiskojen viimeistelyyn. Sivustouudistuksen varsinaisena tavoitteina olivat brändiä […]

Okmetic

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Okmetic ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Okmetic.com-sivuston, jossa esittäytyy suomalainen, globaalisti toimiva piikiekkoalan uranuurtaja. Piikiekkoja käytetään puolijohdeteollisuudessa erilaisten mikroelektroniikan komponenttien alustana ja ne toimivat osana älypuhelimia, autojen elektroniikkaa ja monia muita sovelluksia. Okmetic on maailman seitsemänneksi suurin piikiekkojen valmistaja, jonka erikoisalaa ovat vaativiin tarpeisiin räätälöidyt kiekot. Okmeticin liiketoiminta on ollut viime vuodet rajussa kasvussa ja yhtiö on investoinut viime vuosina voimakkaasti Vantaan tehtaan kapasiteetin kasvattamiseen. Projektin alkaessa Okmetic.com-uudistukselle sovittiin yhteisesti 11 kappaletta konkreettisia tavoitteita. Projektin päätyttyä todettiin, että tavoitteista kymmenen on toteutunut ja […]

Ellun Kanat

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Ellun Kanat on strateginen viestintätoimisto, joka on kivunnut nopeasti Suomen merkittävimpien muutosviestinnän tekijöiden joukkoon. Ellunkanat.fi on yritykselle merkittävä media-alusta, joka kokoaa yhteen palvelutarjonnan ja uutiset, asiantuntijoiden artikkelit sekä henkilökuvaukset. Kumppanuutemme Kanojen kanssa on tarkoittanut luovaa ideointia, proaktiivista sparraamista ja liiketoiminnan kasvattamista digitaalisella otteella. Ellun Kanat havahtui tarpeeseen tuntea yleisönsä syvemmin ja kehittää sivustoaan vastaamaan paremmin yrityksensä ja kävijöidensä tarpeita. Kanat tahtoivat nostaa yrityksensä verkkopresenssin vahvan brändin vaatimalle tasolle niin käyttöliittymän, kuin visuaalisuudenkin suhteen. Tämän edellytti toimivampaa teknistä alustaa, joka mahdollistaisi joustavan sisällön […]

Retta verkkopalvelu

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Retta Group (entinen Realia) on Pohjoismaiden suurin kotien, kiinteistöjen ja toimitilojen välitykseen sekä hallintaan erikoistunut toimija. Suunnittelimme ja toteutimme Rettalle verkkopalvelun, joka palvelee uudistetun brändin tavoitteita. Ensimmäisessä vaiheessa julkaistiin Retta Groupin verkkosivusto ja syksyllä 2022 samaan verkkopalveluun tuodaan mukaan myös Rettan asuntovuokrauksen, isännöinnin ja kiinteistöjohtamisen sisällöt. Täydessä valmiudessaan verkkopalvelu vastaa Rettan moninaisen asiakaskunnan tarpeisiin. Suuren organisaation ja useiden eri liiketoimintojen tavoitteet ja tarpeet oli tunnistettu ja määritelty etukäteen. Tämä sujuvoitti ja nopeutti toteutusta, joten sekä aikataulu että budjetti pitivät moitteettomasti. Verkkopalvelun käytännön […]

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijät: Evermade (Sivuston suunnittelu ja toteutus), Miltton Oy (Brändi ja identiteetti)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti haasteita käyttäjille, sillä oikean asian löytäminen oli työn takana. Käytettävyys oli heikentynyt myös ylläpidon osalta, sillä sisällönsyöttö oli turhan monimutkaista ja aikaavievää. Asiat esitettiin staattisessa tekstimuodossa, mikä […]

HappyOrNot

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa. HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut sivustokehitykseen yksittäistä kumppania, vaan se oli kehittänyt sivustoaan useiden toimistojen kanssa sisäisen kehityksen lisäksi. WordPress-pohjaista sivustoa oli vaikea kehittää asiakaslähtöiseen suuntaan, sillä käyttäjäpolkuja ei oltu suunniteltu tarpeeksi hyvin. […]

Alpaknitwear.com

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Alpan tyylikkäät ja laadukkaat alpakan villasta valmistetut neuleet olivat herättäneet dudejen mielenkiinnon jo ennen tarjouspyyntöä, joten tähän hommaan oli erittäin helppo tarttua! Suunnittelemamme ja toteuttamamme WooCommerce-verkkokaupan avulla Alpa saa hyvän lähdön maailmanvalloitukselle. Alpakan villasta valmistetut tuotteet ovat nousseet nopeasti suomalaisten ja yritys on myös laajentanut Ruotsin markkinoille, jossa sen tuotteet on otettu hyvin vastaan. Vuosien aikana kansainvälistäkin kysyntää on ollut, joten nyt oli vihdoin aika laittaa maailmanlaajuisen markkinan verkkokauppa kuntoon. Alpalla oli jo kokemusta muutamasta verkkokauppatoteutuksesta, joista opitut asiat otettiin huomioon tässä […]

Svala

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Svala on erityisesti laadukkaista merinovillaisista ja ulkoiluun sopivista vaatteistaan tunnettu yritys, jonka tuotteet valmistetaan Suomessa. Kehitimme Svalan jo ennalta vahvaa brändiä ja uudistimme verkkopalvelun tukemaan kaupallisia tavoitteita ja tarjoamaan asiakkaita inspiroivaa sisältöä. Kehitysprosessi pohjautui suunnittelumalliimme, joka lähtee liikkeelle asiakasnäkymyksen tutkimuksella, avainsanatutkimuksella, kilpailijakartoituksella ja analytiikan tulkinnalla. Analyysin pohjalta tunnistimme tarvittavat kehityskohdat, brändin kilpailuedut ja määrittelimme eri kohderyhmien asiakaspolut. Brändityössä kiteytettiin tarinallisesti Svalan tärkein ominaisuus, jossa tuotteiden käyttäjä pysyy mukavana myös silloin, kun olosuhteet eivät ole niin mukavat. Kattavan brändikirjan lisäksi viestit ja ilme […]

Otava Oppimisen Palvelut

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

# Kotimainen oppimisen asiantuntija Otava Oppimisen palvelut on oppimateriaalien yleiskustantaja ja oppimisen asiantuntija, joka tuottaa digitaalisia ja painettuja oppimateriaaleja, sisältöjä ja palveluja esiopetuksesta aikuiskoulutukseen sekä valmentaa kouluja toimintaympäristön muutoksiin. Vanhat sivustot olivat palvelleet hyvin. Eri liiketoiminta-alueiden, Otavan Oppimisen Palveluiden, Otava Utbildningin, Otava Learningin ja Finn Lecturan tarpeet olivat kuitenkin muuttuneet, eikä vanhat sivustot täysin vastanneet näihin tarpeisiin. Lisäksi kaikki sivustot haluttiin yhdistää samaan WordPress-multisite alustaan ja yhtenäistää niiden ilmettä, säilyttäen kuitenkin Oppimisen palveluiden sekä Finn Lecturan omat brändi-identiteetit. Uudistuksella haluttiin parantaa käyttökokemusta […]

Canatu

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Canatu on yksi Suomen lupaavimmista nanoteknologiayrityksistä. Yritys kehittää maailman edistyksekkäimpiä hiilinanoputkia korkean teknologian sovelluksiin. Nanohiiltä pidetään seuraavana maailmaa mullistavana materiaalina, jonka ennustetaan muuttavan monia aloja. Nanohiilen sovellusalueet ovat rajattomat. Canatu on tehnyt debyyttinsä autoteollisuudessa ja hiilinanoputkista valmistetut 3D kosketusanturit ovat olleet autoteollisuuden massatuotannossa jo vuodesta 2015 lähtien. Canatu.com-verkkosivusto on yrityksen brändin keskeisin ilmentymä sekä Canatun tärkein yksittäinen markkinoinnin ja myynnin työkalu. Sivusto kokoaa kaiken mistä Canatu haluaa viestiä. Karhu Helsinki vastasi uuden sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta. Projektille määritettiin konkreettiset tavoitteet ja […]

Taksi Helsinki

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sivustoprojekti osui taksiliiketoiminnan kannalta haastavaan aikaan, sillä pandemia muutti toimintaympäristön yhdessä yössä. Taksi Helsingin tiimi piti projektin aikana pään kylmänä ja näki muutoksessa myös mahdollisuuden, jossa digitaaliset palvelut voivat tarjota keinoja asiakkaan parempaan palvelemiseen, myynnin kasvattamiseen sekä oman toiminnan sujuvoittamiseen. Taksi Helsingin ammattitaitoinen tiimi tunsi verkkosivuston käyttäjien tarpeet erinomaisesti, jolloin uuden palvelun rakentamisessa pystyimme keskittymään tarpeiden täyttämiseen. “Genero otti projektin hyvin haltuun heti ensimmäisestä palaverista lähtien. Odotimmekin, että ammattilaiset tuovat raamit projektille. Toiveitamme kuunneltiin tosi hyvin ja jokaisella tiimin jäsenellä oli selkeä […]

Apotti

Tekijä: Barabra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oy Apotti Ab syntyi vuonna 2015 kuntien ja HUSin yhteisestä tahdosta rakentaa maailman ensimmäinen sosiaali- ja terveydenhuollon yhteinen tieto- ja toiminnanohjausjärjestelmä. Apotti-hanke käynnistyi vuonna 2012. Yhteistyömme on jatkunut hankevaiheesta tähän päivään ja nyt tehty verkkopalvelu on kolmas kokonaisvaltainen uudistus. Verkkosivuston suunnittelussa on keskitytty hankkeen sisällön selkeään esittelyyn sekä mahdollistettu sivuston nopea ja helppokäyttöinen päivitysmahdollisuus. Sivusto on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä. Projektissa sivuston ulkoasua haluttiin päivittää merkittävästi. Ulkoasu tehtiin eläväksi hallitulla animoinnilla ja sivuston laatikkomaisuutta pehmennettiin tarkalla värien sekä logon käytöllä. Lisäksi suunnittelimme sivustolle yksittäisiä […]

Casambi.com

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Casambi on langattomien valaisinjärjestelmien toimittaja. Yritys kasvaa ja kansainvälistyy vauhdilla. Casambin WordPress-sivustouudistus toteutettiin yhteistyössä Valven kanssa. Brändiä tukeva sivusto maustettiin HubSpot-integraatiolla sekä laajalla tuoteosiolla. Osana WordPress-sivuston teknistä toteutusta teimme teknisen SEO-tarkastuksen. Laaja tuotedata, hakukoneystävällinen toteutus ja mobiilioptimoitu nopea sivusto ovat Googlelle karkkia. Kuten kaikissa MEOMin toteutuksissa, panostimme erityisesti sivuston ylläpidettävyyteen. Tämä säästää valtavasti aikaa ja rahaa jatkuvassa kehityksessä, kun markkinointitiimi alkaa ottaa tuloksia irti kauniista koneestaan. “Yleensä näissä hallintapaneeleissa törmää aina siihen, että ei tätäkään voi tehdä. Tällä kertaa MEOMin toteutuksessa yllättyi […]

NHK

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

NHK:n ja MEOMin yhteistyö käynnistyi WordPress-sivuston uudistamisella ja on jatkunut aktiivisen kehittämisen otteella vuosien ajan. Erinomainen suorituskyky, käytettävyys ja käyttäjäystävällisyys sekä MEOMin proaktiivinen ote ovat mahdollistaneet NHK:lle sivuston, jota markkinointitiimi pystyy aidosti hyödyntämään työssään. Verkkosivuston aktiiviseen kehittämiseen kuuluvat muun muassa tekninen ja sisällöllinen SEO, sparraukset markkinoinnin työkalujen hyödyntämisessä sekä sivuston käytettävyyden kehittäminen. Aktiivinen kehittäminen MEOMin asiantuntijatiimiä hyödyntämällä on tuonut NHK:lle suoria tuloksia muun muassa hakukonenäkyvyydessä ja yhteydenottojen määrissä. Esimerkiksi tiettyjen tuote- ja palvelukategorioiden avainsanojen sijoitukset ovat SEO-toimenpiteiden avulla parin kuukauden aikana nousseet […]

Bonfire sivustouudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Bonfire.fi on digitaalinen bisnesmedia, jossa suomalaisen liike-elämän kiinnostavimmat vaikuttajat tuottavat ajankohtaisia sisältöjä artikkelien, videoiden ja podcastien muodossa. Bonfire tarvitsi medialleen uuden sivuston, joka on selkeämpi, tyylikkäämpi ja helpompi käyttää niin käyttäjän kuin sisällönhallinnankin näkökulmasta. Sivustolle haluttiin Bonfireä kuvaavaa rohkeaa visuaalista ilmettä ja brändi paremmin esille. MEOM oli vastuussa uuden sivuston designista Bonfiren brändin mukaiseksi ja sivuston teknisestä toteutuksesta. Tärkeä osa toteutusta oli myös sivuston rakenteen miettiminen uudelleen käyttäjän näkökulmasta. Tavoitteeksi asetettiin, että käyttäjät löytävät heitä kiinnostavaa sisältöä huomattavasti aiempaa nopeammin ja helpommin. […]

Hydrogen Cluster Finland

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Hydrogen Cluster Finland on yritysten ja teollisuusjärjestöjen verkosto, joka perustettiin edistämään yhteistyötä, liiketoimintamalleja ja vetyyn liittyvien ratkaisujen vientiä sekä välittämään tietoa vedyn hyödyistä medialle, päättäjille ja kaikille vetytaloudesta kiinnostuneille ihmisille. Suunnittelimme vetyklusterille verkkosivuston, joka toimii alustana vetytalouteen liittyvien hankkeiden ja innovaatioiden esittelyssä. Kansallinen vetyklusteri tuo alan toimijat yhteen ja auttaa verkottumaan Suomessa, Euroopassa ja kansainvälisesti. Verkkosivuston lisäksi suunnittelimme klusterille visuaalisen ilmeen, logon ja kuvamaailman sekä teimme teknistä SEO-kehitystä ja sivuston sisäistä hakukoneoptimointia. Visuaalisessa ilmeessä painotimme selkeyttä ja yksinkertaista tyylikkyyttä. Tätä samaa ideologiaa […]

Peurunka: Verkkosivusto

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Peurungan verkkosivusto uudistettiin Aava & Bangin toimesta osana markkinoinnin kokonaisvaltaista kumppanuutta. “Oli ehdottoman tärkeää, että strategia- ja brändityö oli tehty huolellisesti ennen kuin lähdettiin esimerkiksi verkkopalvelun uudistamiseen. Tämä oli juuri oikea järjestys kokonaisuuden kannalta. Aivan mahtava fiilis nyt verkkopalvelun lanseerauksen jälkeen! Se on saanut jo paljon positiivista palautetta”, kommentoidaan Peurungalta yhteistyötä. Yhteistyön kokonaisvaltaisuus saa kiitosta asiakkaalta: “Oli ehdottomasti rikkaus, että Aava & Bangin kanssa työskennellessä käytössä oli niin monen osa-alueen ammattilaista. Oli myös hienoa, kuinka pystyimme saman yhteistyökumppanin kanssa toteuttamaan kokonaisvaltaisesti sekä […]

Fimlab: Verkkosivut

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Aava & Bang on osana Fimlab Laboratoriot Oy:n ja Aava & Bangin markkinoinnin kumppanuutta toteuttanut Fimlabille verkkosivuston. Fimlabin verkkosivuston tavoitteena oli parantaa tietojen löydettävyyttä, ketteröittää asiointia ja tukea sekä asiakaskokemusta että asiantuntijuutta tarjoamalla entistä monipuolisemmin tietoa. Sivujen käytettävyys ja visuaalinen ilme tuotiin uudistuksen yhteydessä tähän päivään. Lisäksi muun muassa ajanvarauksesta tehtiin sujuvampaa ja asiakaspalvelusta vieläkin ketterämpää ”Usein kysytyt kysymykset” -osion sekä Fimlab Fiksu -chatbotin avulla.

Admicom -verkkosivuston uudistus

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aava & Bangin ja Admicomin yhteistyö on pitänyt sisällään verkkopalvelu-uudistuksen ja digitaalisen myyntikanavan rakentamisen, video- ja valokuvaustuotannot sekä sisältö- ja digimarkkinoinnin yhteistyötä. “Meillä oli aika pitkä lista siitä, mitä kaikkea haluamme saada lopputuloksena aikaan. Te ymmärsitte meidän tarpeet ja olimme heti samalla aaltopituudella”, kertoo Admicomin markkinointijohtaja Jenni Renko. Aava & Bang vastasi sivuston käsikirjoituksesta, visuaalisesta suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Admicomin päävastuulla oli sivuston sisältöjen rakentaminen sekä oman kohderyhmä- ja liiketoimintaymmärryksensä tuominen yhteiseen suunnittelupöytään. Sisällöissä hyödynnettiin vanhaa sivustoa sekä tuotettiin uutta. Aava & […]

Kirkko ja Kaupunki – Menokone

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Toteutimme Kirkko ja kaupunki -medialle Menokone-palvelun, joka kokoaa kaikkien pääkaupunkiseudun seurakuntien tapahtumatiedot yhteen hakukoneeseen. Kirkko ja Kaupungin toiveena oli yhdistää kaikki pääkaupungin seurakuntien tilaisuudet ja tapahtumat yhteen palveluun. Aikaisemmin seurakuntien tapahtumia piti hakea eri palveluista ja listauksista, joka ei palvellut loppukäyttäjää miellyttävästi. Näin Kirkko ja Kaupunki oli päättänyt luoda tähän uudenlaisen ratkaisun ja etsi soveltuvaa ohjelmistokumppania ratkaisemaan tämän haasteen. Kilpailutuksen jälkeen tilaajaa miellytti kokemuksemme selkeistä käyttöliittymistä sekä joustava projektimalli ja kustannustehokas ratkaisu. Tapahtumien kokoaminen yhteen hakumoottoriin oli haastavaa. Tapahtumia ja tietolähteitä on […]

Kuluttajaliiton verkkosivusto

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Geniem käynnisti Kuluttajaliiton kanssa kuluttajaliitto.fi-sivuston uudistusprojektia keväällä 2020. Kuluttajaliitolla oli tarve uudistaa 5 vuotta vanha WordPress-sivusto uudelle alustalle ratkaisulla, joka helpottaisi sisältöjen ylläpitoa, poistaisi ylläpidossa tehtävää tuplatyötä, parantaisi loppukäyttäjille mobiilikäytettävyyttä ja korjaisi huomatut saavutettavuuspuutteet. Kuluttajaliiton verkkosivuston tavoitteet ja osa-alueet Mikä on Kuluttajaliitto? Kuluttajaliitto on Suomen ainoa kaikille avoin kuluttajien ja julkisten palveluiden käyttäjien edunvalvonta-, koulutus- ja neuvontajärjestö. Kuluttajaliitto puolustaa kuluttajan ja julkisten palveluiden käyttäjien oikeuksia yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Kuluttajaliiton verkkosivustolla kuluttaja voi osallistua, vaikuttaa, saada tietoa ja kuulua yhteisöön. Uutta sivustoa, jolla haluttiin […]

Koneen Säätiön verkkopalvelu

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Koneen Säätiö parantaa maailmaa luomalla edellytyksiä vapaalle tieteelle ja taiteelle. Koneen Säätiö tukee tieteellistä tutkimustyötä, kulttuuria ja taidetta sekä tieteen yleistajuistamista apurahoin sekä ylläpitää Saaren kartanon taiteilija- ja tutkijaresidenssiä Mynämäellä. Säätiön tavoitteena on olla tiede- ja taidepoliittisesti valpas tieteen ja taiteen rahoittaja, joka myös aktiivisesti etsii ja tarjoaa vaihtoehtoja valtavirralle. Selkeä ja saavutettava Koneen Säätiön verkkopalvelun pääkohderyhmät ovat apurahojen ja residenssien hakijat ja saajat sekä muut tiede- ja taidealan vaikuttajat. Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli tarjota kattavat osiot apurahan hakijoille ja saajille, jotta tarvittava […]

VRP.fi

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rakennusyhtiö VRP rakentaa vuosittain satoja uudisasuntoja kasvukeskuksiin. Asunnot myydään pääosin kuluttajille sekä asuntosijoittajille. Lisäksi VRP:n palveluihin kuuluvat erilaiset urakoinnin ja korjausrakentamisen palvelut. VRP:llä oli noussut tarve ajanmukaistaa verkkosivustonsa entistä paremmin asunnon ostajaa palvelevaksi sekä yhdenmukaistaa asuntomyyntiprosessinsa useiden tytäryhtiöidensä kesken. Projekti käyntiin brändityöllä ja asiakaspolkujen mallintamisella Verkkosivuprojekti alkoi brändityöpajalla, jossa autoimme VRP:n johtoryhmää kiteyttämään mm. yrityksen tulevaisuudenkuvia, mission, vision ja arvot. Brändityön tuloksena VRP halusi yrityksenä näkyä ulospäin yhä avoimempana, suoraselkäisempänä ja rehellisempänä rakennuttajana. Brändityön lopputulokset kiteytettiin yhden sivun visualisoituun strategiakarttaan. Varsinaisen verkkosivuprojektin […]

Finnlamelli

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen muuttovalmiiden hirsitalojen markkinajohtajan, Finnlamellin, verkkopalvelu uudistettiin tavoitteena luoda brändiä erottuvasti henkivä, helppokäyttöinen WordPress-sivusto, joka nostaa yrityksen tärkeimmän palvelukanavan uudelle tasolle. Lopputuloksena rakennettiin sekä kotimainen että kansainvälinen verkkopalvelu kieliversioineen kokonaisuudeksi, jolla Finnlamelli erottuu tavallisesti hyvin geneerisestä markkinasta, palvelee loppuasiakkaita sujuvasti ja vakuuttaa laadukkailla sisällöillä. Yhteistyön osa-alueisiin kuului visuaalisen identiteetin päivitys ja ilmeuudistus, ainutlaatuisuusväittämien ja pääviestien muotoilu, ilmeen jalkautus sivustolle, päivitetty brand book, UX- & UI-suunnittelu, sisältötyö (copywriting) sekä WordPress-sivuston tekninen toteutus. Yhteistyömme laajeni myös Finnlamellin talokirjan- ja esitteiden uudistamiseen sekä niiden taittoon. […]

Polaria

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomalainen Polaria tunnetaan vedenkestävistä, 100 % kierrätettävästä teräksestä valmistetuista kylpyhuonekalusteista, joiden päätuoteryhmiä ovat valaisinpeilikaapit, altaat ja allaskaapit sekä pyykki- ja siivouskaapit. Polarian verkkopalvelu haluttiin uudistaa vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Alkusysäyksenä ja lähtökohtana uudistukselle on verkkopalvelun käytettävyyden kehittäminen ja brändinäkyvyyden kasvattaminen. Avidly suunnitteli ja toteutti Polarialle uuden monikielisen sivuston WordPress-alustalle. Tuote-sisällöt toteutettiin käyttäen verkkokauppalisäosa WooCommercea. Uudistuksen yhteydessä Polaria otti käyttöön myös PIM-järjestelmän josta tuotteet tuodaan integraation kautta sivustolle. Avidly osallistui integraation toteutukseen yhdessä PIM-tarjoajan kanssa. Avidly toteutti myös integraation STT:n uutispalveluun jonka avulla tuodaan […]

Vuokkoset

Tekijä: Buorre
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Klassikkobrändi Vuokkoset antoi Buorren käsiin brändi-ilmeen päivityksen, joka johti verkkosivu-uudistuksen suunnitteluun ja toteutukseen. Uudistuksen tavoitteena oli antaa hyvät eväät Vuokkosten liiketoiminnan skaalautumiseen verkossa ja auttaa brändiä oman markkinaosuuden kasvattamisessa erityisesti nuorten kuluttajien keskuudessa tulevien vuosien aikana. Lopputuloksena syntyi Vuokkosten uusi kasvualusta: käyttäjäystävällinen, herkullisissa väreissä hohtava ja kohdeyleisönsä sitouttava WordPress-verkkosivusto. Toteutimme verkkosivuston niin, että se on Vuokkosten kasvun kumppani nyt ja pitkälle tulevaisuuteen. Valjastimme Buorren omaan teemaan perustuvan WordPress-verkkosivuston rakentumaan loogisista ja helposti päivitettävistä moduuleista, joiden avulla voi rakentaa yhteneväistä kokonaisuutta laitteesta, päivittäjästä […]

Reilu kauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme Reilu Kauppa ry:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy yhdistyksen kohderyhmien tarpeiden selkeä haltuunotto, globaali ilmeuudistus ja loppuunjalostetut tekniset kokonaisratkaisut. Lähtökohta ja tavoitteet Reilu Kauppa ry:n uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida kuluttajien rinnalla myös muut kohderyhmät (kaupalliset kumppanit sekä media, vaikuttajat ja päättäjät) entistä paremmin ja tarjota heille helposti löydettävää ja kohdennettua sisältöä – tietoa Reilusta kaupasta ja sen toimintatavoista, periaatteista ja siitä, miten toimintaan voi liittyä mukaan. Tiedon jakamisen lisäksi tärkeänä tavoitteena oli myös sivuston sisällön konversio-optimointi sekä sivuston ylläpitämisen ja editoimisen vaivattomuus. […]

Costo.fi verkkokauppa

Tekijä: Web-veistämö (verkkokaupan toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Costo on suomalainen kestäviä ja laadukkaita asusteita myyvä yritys, jonka myynnistä merkittävä osa tapahtuu verkkokaupan kautta. Costolaisten sydäntä lähellä ovat ajaton suunnittelu, vastuullisesti ja lähellä tuotetut tuotteet sekä hyvä ja asiantunteva palvelu. Pääsimme vastaamaan Coston verkkokaupan uudistuksesta. Projekti lähti liikkeelle tarpeesta vaihtaa soveltuvampaan verkkokauppa-alustaan edellisen Magento-alustan vanhennuttua. Alustaksi valikoitui WooCommerce, johon integroitiin Odoo ERP-järjestelmä Web-veistämön ERP-tiimin kanssa yhteistyössä. Tavoitteena oli luoda liiketoiminnan kannalta tärkeimmillä ominaisuuksilla ja upealla ulkoasulla varustettu verkkokauppa, jota on helppo kehittää jatkossa. Costolle projektin tärkeitä lähtökohtia oli joustavuus, keveys […]

Renoa

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Renoa on omakotitalojen ja taloyhtiöiden korjausrakentamiseen erikoistunut energinen asiantuntijayhteisö. Renoa tekee kodin remontteja huolettoman asumisen puolesta ja tarjoa enemmän kuin vain putki-, viemäri-, sähkö- ja lämmitystekniikan kunnossapitoa. Renoa luo työllään asiakkailleen kotimielenrauhaa. Renoalla oli tarve yhdistää heidän kuuden eri tytäryhtiöidensä sivustot uudistuvan Renoa-brändin alle yhdeksi sivustoksi. Lisäksi Ruotsin markkinaa palvelemaan yhdistettiin kahden yrityksen sivut renoa.se kokonaisuudeksi. Avidly suunnitteli sivustojen käyttöliittymän suunnittelutoimiston Renoalle tekemä uuden brändiohjeistuksen pohjalta ja sivustot toteutettiin WordPress-alustalle multisite-ympäristöön. Palveluun toteutettiin integraatio Renoan omaan CRM-järjestelmään mihin sivustolta tapahtuvat lomakelähetykset siirretään […]

Tiera

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kuntien Tiera on kuntakentän toiminnan uudistaja ja rakentaa tulevaisuuden kuntapalveluita. Tiera tarjoaa ja kehittää valtakunnallisena, kuntaorganisaatioiden ja hyvinvointialueiden omistamana yhtiönä valmiiksi tuotteistettuja ja kilpailutettuja ICT-palveluita ja digiratkaisuja omistaja-asiakkaidensa sujuvan arjen ja toiminnan kehittämisen tueksi. Tieralla oli tarve uudistaa aiempi sivusto, jonka käyttökokemus oli jäänyt ajastaan jälkeen. Keskustelujen jälkeen sovittiin yhteistyöstä, jossa Avidlyn asiantuntijatiimi suunnitteli ja toteutti uuden sivustokokonaisuuden WordPress -alustalle. Tieran laajan palveluvalikoiman esilletuonti toteutettiin omana palvelut -sisältötyyppinään, johon rakennettiin luokittelut niin, että palvelurakennetta voidaan tarpeiden muuttuessa tulevaisuudessa helposti muokata. Myös asiakastarinat […]

Lahden Talot Oy verkkosivusto

Tekijä: Tammi Digital Oy (Verkkopalvelun tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Asunnon hakijoille ja asukkaille tarkoitettu dynaaminen verkkosivusto (www.lahdentalot.fi) ja verkkokauppa-alustalle toteutettu digitaalisen asioinnin palvelukokonaisuus (lahdenkotiin.lahdentalot.fi), sekä kokonaisuuden tuki-ja tekninen ylläpitopalvelu. Kuvaus projektista: Lahden Talot Oy on Lahden kaupungin omistama vuokrataloyhtiö, joka hallinnoi yli 7.000 asuntoa. Lahdentalot.fi verkkosivuston toteutus perustuu keskeisiltä osin integraatioon Visma Tampuuri ERP—järjestelmän kanssa. Integraatio luo perustan dynaamiselle vuokra-asuntohaulle. Tammi Digital on ollut vuodesta 2019 lähtien verkkosivuista vastaava kehittäjäkumppani ja on vastannut keskeisiltä osin nykyisen sivuston toteuttamisesta. Tammi vastaa sivuston jatkuvan kehittämisen vaiheesta; jatkokehittämisestä ja teknisestä ylläpidosta. Julkisena toimijana EU […]

Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä

Tekijä: Tammi Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkosivusto uudistettiin kokonaisuudessaan 2021 Tammen toimesta ja perustuu WordPress-julkaisualustaan. Monipuolisesti opiskelijoita ja yhteistyökumppaneita palvelevan julkisen sivuston lisäksi palvelumuotoiluvaiheessa kiinnitettiin erityistä huomiota sivuston laajan ja eri rooleissa toimivien ylläpitäjien toimintoihin. Erityisesti sisällön hallinnasta vastaaville tahoille tarkoitettujen työpajojen pohjalta muotoiltiin ylläpitokäyttöliittymät vastaamaan kunkin roolin tarvetta. Sivusto noudatti Tammen palvelumuotoiluorientoitunutta ketterää prosessimallia, jossa keskiössä ovat osallistava työpajatyöskentely, sivuston julkisen ja ylläpitopuolen proto ja käyttäjätestaukset. Sivusto julkaisiin syksyllä 2021 ja on jatkuvan kehittämisen vaiheessa; jatkokehitys, hosting ja tekninen ylläpito. Hosting kumppanina Tammella on Valtti ja palvelinratkaisu […]

WorkPower

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helppoa työnhakua modernilla sivustolla. WorkPower on tarjonnut 20 vuoden taipaleella tuhansille työntekijöille yllättävän hyvää työelämää. Tamperelainen perheyritys on kasvanut monipuoliseksi rekrytoinnin ja henkilöstövuokrauksen kumppaniksi. Samaan konserniin kuuluu myös terveydenhoitoalaan keskittynyt MediPower. Klassinen tarina: WorkPowerin että MediPowerin sivustot kaipasivat teknistä sekä visuaalisesta remonttia. Asiakkaalla oli selkeät kattotason tarpeet tiedossa, joita lähdettiin yhdessä tarkentamaan ja jumppaamaan parhaalla mahdollisella tavalla. Verkkosivuston uudistuksen päätavoitteita oli, että markkinointitiimi kykenee luomaan uusia sivuja sekä sisältöjä helposti ja itsenäisesti. Äärimmäisen helppo työnhakuprosessi, suorituskyky ja sivuston toiminnan luotettavuus nousivat myös […]

Ahola Group – konsernin verkkosivustot

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurimpiin maantiekuljettajiin kuuluva Ahola Group toteutti vuonna 2021 uudelleenjärjestelyjä, joiden yhteydessä konsernin toiminnot jaettiin kolmeen yksikköön: Transport, Special ja Digital. Uudistuksen yhteydessä oli luontainen tarve myös toteuttaa verkkosivustoratkaisu, joka vastaisi kaikkien kolmen liiketoimintayksikön sekä konsernihallinnon tarpeita. Projekti toteuttiin yhteistyössä mainostoimisto Miller&Leanin kanssa siten, että G-Works vastasi sivuston teknologiasta ja Miller&Lean konseptista ja käyttöliittymän suunnittelusta. Sivusto on WordPressin räätälöidylle teemalle toteutettu multisite-asennus, jossa kaikki neljä sivustoa käyttävät samaa teemaa, jota on ainoastaan parametroitu hieman kunkin yksikön tarpeiden mukaisesti. Tämä tarve vastata yksiköiden […]

Vapaamuurarit – Järjestöportaali

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Vapaamuurarit – jota tässä projektissa edusti tilaajana Suomen Suurloosi ry – muistuttaa perustarpeiltaan ja -toiminnoiltaan mitä hyvänsä suurta suomalaista yhdistysorganisaatiota. Puheenjohtajilla, piireillä, jäsenyhdistyksillä, pöytäkirjoilla ja monilla yhdistystoiminnan tutuilla termeillä on tosin omat nimityksensä, mutta lopulta toiminnan asettamat tarpeet eivät juurikaan eroa muista vastaavan kokoluokan eli noin 7 400 jäsenen organisaatioista. Vapaamuurareiden verkkopalvelu on jäsenorganisaatioiden ja jäsenistön käyttöön toteutettu portaali, joka tuottaa yhdistysten ja jäsenten käyttöön yhteystietoja, tapahtumatietoja, aineistoja sekä muita vastaavia yhdistystoiminnan perusvälineitä. Lisäksi kokonaisuudessa on sisäinen verkkokauppa, josta jäsenet voivat ostaa […]

Savonlinnan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Savonlinnan sivustouudistuksen taustalla oli tarve vaihtaa sivusto elinkaarensa päähän tulleelta alustalta enemmän kehitysmahdollisuuksia tarjoavaan WordPressiin. Sivustolle oli tehty ulkoasu-uudistus pari vuotta aiemmin, joten ulkoasuun ei tarvinnut nyt tehdä muutoksia. Siirtymästä haluttiin tehdä asiakkaalle mahdollisimman yksinkertainen. Projektin keskeisin osa olikin kaiken sisällön siirto uudelle alustalle siten, että käsin tehtävää sisällön käsittelyä olisi mahdollisimman vähän. Automaattinen siirto sisälsi n. 2000 sivun ja dokumentin siirron. Tämän lisäksi koko vanhan sivuston tiedostoarkiston n. 2000 tiedostoa siirrettiin automaattisesti WordPressin mediakirjastoon. Manuaaliseen sisällönsyöttöön verrattuna säästettiin yli 300 henkilötyötuntia. […]

Raision seudun koulutuskuntayhtymä

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Raision seudun koulutuskuntayhtymä on Varsinais-Suomessa toimiva monialainen ammatillisen koulutuksen järjestäjä, jonka tarjontaan kuuluvat perus-, ammatti- ja erikoisammattitutkinnot, yksittäiset tutkinnon osat, työvoimakoulutus, tutkintokoulutukseen valmentava koulutus Tuva, ajankohtaisseminaarit sekä muu työelämäyhteistyö. Vuosittainen opiskelijamäärä on noin 1800 ja henkilökuntaa on hieman yli 200. Palvelun keskiössä on luonnollisesti koulutustarjonta. Palvelu rakentuu koulutusten ympärille, koulutusalat on selkeästi esitetty samoin kuin koulutusalojen tutkinnot. Palveluun rakennettiin omat sisältötyypit henkilöitä, koulutuksia ja tapahtumia varten. Sivupohjavariaatioita toteutettiin erilaisiin tarpeisiin mm. Fab Lab -kehittämisympäristöä ja LastenAmista varten. Sivustossa on kaksi kieliversiota. Integraatioita […]

Golf Sarfvik -mobiilisovellus

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Espoon ja Kirkkonummen merellisissä maisemissa sijaitseva Sarfvik Golf on Suomen vanhin osakepohjainen golfkenttä, ja tunnettu etenkin korkealuokkaisista väylistään, hyvästä palvelustaan ja rauhallisen kiireettömästä ympäristöstään. Toteutimme yhdessä luovan designtoimisto Kuudennen kanssa mobiilisovelluksen Suomen vanhimmalle golfklubille. Sarfvik Golf lupaa, että “Aina on aikaa”. Tämä tarkoittaa, että Sarfvikilla pääsee rangelle ilman monen päivän ennakointia, ilman lähtöajan varausta ja lähes poikkeuksetta ilman pallorännissä odottelua. Nyt kehitetty sovellus vahvistaa tätä brändilupausta ja osoittaa, kuinka perinteikkäänkin toimialan asiakaskokemusta voi uudistaa käyttäjälähtöisellä suunnittelulla. Palvelu tuo uuden tason golfarin pelikokemukseen: […]

Talous ja nuoret TAT – sivustouudistus

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

TAT eli Talous ja nuoret on valtakunnallinen vaikuttaja, joka työskentelee nuorten talous-, työelämä- ja yrittäjyystaitojen eteen yhdessä koulujen, yliopistojen, yritysten, kuntien ja säätiöiden kanssa. TATin toiminta rakentuu laajan palvelupolun ympärille joka kattaa koko lapsen ja nuoren koulupolun alakoulusta toiselle asteelle. Avaimet käteen projektipäälliköllä kokonaisuus hanskassa tiukan aikataulun projektissa Toteutimme TATille laajan sivustouudistuksen jossa kolme verkkosivustoa (tat.fi, kunkoululoppuu.fi ja bisneskurssit.fi) yhdistyi yhdeksi. Aloitimme intensiivisen ja kokonaisvaltaisen projektin lokakuussa 2021 joka valmistui aikataulun mukaisesti joulukuussa 2021. Tarjosimme asiakkaalle kattavan avaimet käteen projektipäällikköpalvelun joka mahdollisti […]

Haaga-Helia Online – verkkokoulutusalusta

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Haaga-Helia positioi itsensä Suomen kansainvälisimmäksi korkeakouluksi. Sillä on noin 200 yhteistyökorkeakoulua ympäri maailmaa. Koulutusvientiä se on harjoittanut jo kymmenen vuotta. Kun verkossa tapahtuva opiskelu on suorastaan räjähtänyt, Haaga-Helia päätti olla kehityksessä mukana. Sitä varten tarvittiin helppokäyttöinen ja joustava alusta. Avidly suunnitteli ja toteutti Haaga-Helia Online -verkkokoulutusalustan, jolla Haaga-Helia vie koulutusosaamistaan liike-elämän asiantuntijoille, yrityksille ja yhteistyökorkeakouluilleen ympäri maailmaa. Avidly vastasi myös verkkokurssien videoiden tuotannosta jotka kuvattiin Avidlyn Helsingin studiolla. WordPress-pohjaisen palvelun verkkokoulutusominaisuudet toteutettiin LearnDash LMS -lisäosalla sekä verkkokurssien verkkokauppa WooCommercella. Vaikka verkkokurssit ovat […]

Työeläkevakuuttajat TELA ry

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Työeläkevakuuttajat TELA ry on kaikkien Suomessa toimivien työeläkevakuuttajien edunvalvontajärjestö ja jäseninä ovat kaikki lakisääteistä työeläketurvaa hoitavat työeläkevakuuttajat. Telalla on 18 työntekijää, joiden apuna ovat jäsenyhteisöjen edustajista nimetyt toimikunnat, joita ovat neuvottelukunnat sekä erilaiset pysyvät ja määräaikaiset asiantuntijaryhmät. Tela haki verkkopalvelujensa kehittämiseen kumppania, jolla on vahva kokemus WordPress- julkaisujärjestelmän hyödyntämisestä, osaamista intuitiivisten, helppokäyttöisten ja ajanmukaisten käyttöliittymien suunnittelusta ja sitoutuu palvelun jatkokehitykseen ja asiakkaan tukemiseen sivustojen ylläpidossa. Poutapilvi valittiin tähän kumppanuuteen. Projekti aloitettiin palvelumuotoiluprosessilla, jossa hahmoteltiin palvelun tavoitteita, käyttäjäryhmiä, käyttäjäryhmien tiedontarpeita, maaleja ja muita […]

Nomentia sivustouudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nomentia tarvitsi itselleen kumppania uuden, helposti ylläpidettävän ja digitaalista myyntiä tukevan Hubspot-sivuston tekemiseen. Yritys halusi verkkosivun henkivän luotettavuutta ja laatua, sekä kertovan tarjoamistaan ratkaisuista selkeämmin ja ytimekkäämmin. Olemassaolevat asiakkaat haluttiin nostaa keskiöön. MEOMin käsialaa tällä sivustolla on verkkosivuston visuaalinen ilme Nomentian brändin mukaisesti sekä laadukas tekninen työ. Moduuleista rakennettiin monikäyttöisiä ja niiden ylläpito ja muokkaus on helppoa. Nomentian uusi sivusto vastaa nyt niin sivuston ylläpitäjän kuin verkkosivukävijänkin tarpeisiin. Tämän varmistavat teknisesti laadukkaat moduulit ja päivitetty visuaalinen ilme.

SOS-Lapsikylän verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Mediasignal on toiminut tiiviissä kumppanuussuhteessa SOS-Lapsikylän kanssa jo vuodesta 2012 saakka. Olemme rakentaneet SOS-Lapsikylän toiminnan tueksi kattavan palvelukokonaisuuden. Sos-lapsikyla.fi verkkopalvelu-uudistuksen myötä sivusto sai uuden nykyaikaisen ilmeen, jota hyödynnettiin myös sijaisvanhempien rekrytointiin tarkoitetulla sijaisvanhemmuus.fi -sivustolla. Uudet palvelut rakennettiin WordPressin päälle multisite–toteutuksena. SOS-Lapsikylän pääsivustolle on toteutettu lähes 20 eri moduulia, joilla ylläpitäjät saavat rakennettua haluamansa näköisiä sivuja. Henkilöstö- ja toimipaikkahallinta sekä artikkeleiden hallinta on toteutettu räätälöidysti. Lahjoittajat ovat SOS-Lapsikylän työn ytimessä, sillä he mahdollistavat työn lasten ja perheiden hyväksi. Tavoitteena oli toteuttaa käyttökokemukseltaan intuitiivinen […]

Hankkija Finnish Feed Innovations

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hankkija Oy on perinteikäs toimija suomalaisessa maatalous- ja konekaupassa. Yhtiön valmistamia rehuja viedään yli 30 maahan. Hankkija Finnish Feed Innovations (Hankkija FFI) jatkaa vuonna 2007 konserniin ostetun Suomen Rehu Oy:n tarinaa. Yksikkö vastaa sekä rehuteollisuuden biotieteellisestä tutkimus- ja kehitystoiminnasta että tuoteryhmän vientiliiketoiminnasta. Hankkija FFI:n tavoitteena oli parantaa verkkosivujen pääkohderyhmien käyttäjäkokemusta ja kansainvälinen verkkopalvelu suunniteltiin palvelemaan jälleenmyyjäasiakkaita yli 30 maassa. Uudessa B2B-asiakkaille räätälöidyssä ratkaisussa sisältörakenne perustuu käyttäjäpolkuihin. Siipikarjan, sikojen sekä märehtijöiden (nautakarja ja lampaat) rehutuotteet löytyvät helposti etusivulta. Sivusto on toteutettu WordPress-alustalle. Samalla […]

Koulutuskuntayhtymä Tavastia

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Koulutuskuntayhtymä Tavastia vastaa Hämeenlinnan seudun toisen asteen koulutuksesta sekä kansalaisopiston tarjonnasta. # Lähtökohdat Koulutuskuntayhtymä Tavastian sivuston tekniikka ja ulkoasu eivät vastanneet enää yhdeksän sivuston kokonaisuuden tarpeita. Uudistuksen suunnittelu ja valmistelu oli aloitettu vahvasti jo ennen projektin kilpailutusta. Pohjatöiden ollessa hyvin kattavat, pääsimmekin nopeasti kiinni itse tekemiseen ja sivuston toteuttamiseen. # Tavoitteet Yleisilme haluttiin päivittää vastaamaan slogania tulevaisuuden tekijöistä. Yhtenä päätavoitteista oli käyttökokemuksen parantaminen. Erityisesti ammattiopiston ja kansalaisopiston tarjonnat haluttiin tuoda selkeämmin esille. Lisäksi sisältöjen päivittämistä haluttiin automatisoida ja varmistaa sivuston vakaa toimivuus […]

Rateko – koulutusten verkkokauppa

Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suunnittelimme ja toteutimme Rakennusteollisuuden Koulutuskeskukselle (tuttavallisemmin RATEKO) täysin räätälöidyn ja integroidun Woocommerce-verkkokaupan, josta rakennusalan ammattilaiset voivat ostaa koulutuksia. Tervetuloa oppimaan! Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus RATEKO tarjoaa rakennusalan ammattilaisille ajankohtaisia täydennyskoulutuksia, sekä henkilösertifiointeihin ja pätevyyksiin valmentavaa että ammatillisiin tutkintoihin valmistavaa koulutusta. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin saada koko koulutusten myyntiprosessi oman talon sisälle. Verkkokauppa-alustaksi asiakas oli valinnut WooCommerce, joka on yksi käytetyimmistä verkkokauppa-alustoista. Syitä alustan valintaan olivat avoin lähdekoodi, vahva omistajuus ja jatkokehitettävyys. Määrittely Verkkokauppaprojekti startattiin tammikuussa 2021 määrittelyvaiheella. Määrittelyssä kartoitettiin ja täsmennettiin asiakkaan tavoitteet ja […]

Plan International Suomen verkkosivut

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uusi plan.fi ei ole tavanomainen nettisivu, vaan äärimmilleen viritetty, erittäin näyttävä ja poikkeuksellisen kattavat sisällönhallintamahdollisuudet sisällään pitävä täysin räätälöity WordPress-verkkosivusto. Tarvittavat toiminnallisuudet, sisältötyypit ja sisällön esitystavat suunniteltiin huolella yhdessä Planin tiimin kanssa työpalavereissa projektin alkuvaiheissa. Planin tavoite on edistää tyttöjen oikeuksia, joten verkkopalvelun ensisijainen tarkoitus on ohjata käyttäjiä lahjoittamaan eri muodoissa ja innostaa ihmisiä toimimaan tasa-arvon puolesta. Tätä tavoitellaan niin vahvojen CTA-ohjausten kuin erittäin laadukkaiden Planin toimintaa kuvaavien sisältöjen välityksellä. Planin WordPress-sivusto pitää sisällään muun muassa: – Satoja sivuja – Lukuisia sisältötyyppejä: […]

Laukaan kunta

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

19 000 asukkaan Laukaa on yksi Keski-Suomen vanhimmista kunnista. Laukaan sivustouudistus käynnistyi huolellisella konseptoinnilla, jonka Valu toteutti erillisenä projektina. Konseptiin ja sisällön suunnitteluun panostettu aika ja vaiva näkyi konseptointia seuranneen toteutusprojektin sujuvuutena. Kun asiakas on jo valmiiksi miettinyt asiat huolella, lähtee prosessi hyvin liikkeelle ja ennakkoon nähty vaiva sataa yhteisten tavoitteiden laariin. Valun projektipäällikkö Petri Kananen olikin tyytyväinen projektin kulkuun. “Asiakas oli projektissa todella hienosti sisällä ja osallistui koko ajan ihailtavan hyvin. Sisällöntuotanto oli loistavasti näpeissä ja koko projektitiimi oli osaava ja […]

Lahjoittamo.fi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital loi verkkopalvelun, jolla tehdään hyvää! Lahjoittamo.fi kokoaa sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskohteet kätevästi yhteen paikkaan. Goodwill ry:n kehittämän ja Into-Digitalin toteuttaman palvelun avulla lahjoittaja löytää itseään kiinnostavat rahankeräyskohteet muutamalla klikkauksella. Lahjoittajalle oman avun tarjoaminen on palvelun avulla helpompaa ja luotettavampaa kuin koskaan aikaisemmin. Mikä parasta, palvelu on järjestöille ilmainen, eikä alustalla tapahtuvista lahjoituksista kerätä profitia. Into-Digital vastasi projektissa koko verkkopalvelun rakentamisesta, ja lähtökohtana oli hioa sivuston käyttäjäystävällisyys ja saavutettavuus huippuunsa. Uuden ajan verkkopalvelun tavoitteena on toimia täysin asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitynä, uniikkina […]