ZURE – Verkkosivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin.

Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta.

Vanhat verkkosivut kasvun esteenä

Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne eivät enää vastanneet tulevaisuuden tarpeisiin ja tavoitteiden saavuttaminen niiden kanssa olisi ollut hyvin haastavaa.

Projektin tärkeimpiä tavoitteita olivat:
1. Hakukonenäkyvyyden parantaminen
2. Tehokkaampi liidien hankinta
3. IT-alalta poikkeavan ilmeen suunnittelu
4. Intuitiivisen ja suoraviivaisen käyttöliittymän toteutus
5. Sivuston yksinkertainen hallinta ja päivitettävyys

Verkkosivusto markkinoinnin ja myynnin pohjaksi

Lähdimme toteuttamaan verkkosivuja prosessimme mukaisesti ja syvennyimme aivan aluksi ZUREn asiakkaiden maailmaan osallistavan työpajan kautta.

Selvitimme: mitä kävijät tulevat sivuille tekemään, mitä he etsivät, mitä he kaipaavat, miten voimme auttaa heitä parhaiten, mihin haluamme heitä ohjata ja mitä tavoittelemme.

Taustatietojen keräämisen jälkeen suunnittelimme käyttöliittymän. Tässä vaiheessa emme vielä ottaneet kantaa sivuston visuaalisuuteen vaan tarkastelimme ainoastaan käyttäjäpolkuja ja sitä, miten ja missä järjestyksessä esittelemme ja näytämme eri asiat sekä elementit sivustolla.

Rautalankamallin hyväksymisen jälkeen siirryimme itse ulkoasun ja visuaalisten elementtien suunnitteluun. Hyödynsimme suunnittelussa ZUREn henkilöstökuvia ja toimme sivustolle ”Roar at Challenge” -henkeä ja kuljetimme sitä läpi koko sivuston.

Kaikki sisällöt tuotettiin englanniksi ja sivusto julkaistiin lopulta vain englannin kieliversiolla.

”Uusi sivustomme on kerännyt paljon kehuja ja sitä pidetään todella freesinä ja raikkaana. Tulokset ovat myös parantuneet paljon ja olemme itsekin olleet markkinoinnin osalta aktiivisempia uudistuksen jälkeen”

– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy

Rautalankamallin sekä ulkoasun hyväksymisen jälkeen siirryimme tekniseen toteutukseen ja teimme sivuston nopeuteen liittyviä optimointeja jo rakennusvaiheessa ja varmistimme sen, että sivusto on todella nopea ja helppokäyttöinen.

Rakensimme myös sivuston backendin asiakkaan tarpeiden mukaisesti, jotta jatkokehittäminen ja sivuston hallinta saatiin mahdollisimman yksinkertaiseksi.

Markkinoinnin tulokset kasvuun ja orgaaninen liikenne ylös +51 %

Viimeisen vuoden aikana orgaaninen liikenne hakukoneista on kasvanut 51% ja sivusto latautuu hieman yli sekunnissa.

Liidien hankinta on tehostunut ja sivut kuvastavat sitä, mitä ZURE tällä hetkellä on ja tekee.

”Markkinoinnin ja myynnin tuloksemme ovat parantuneet selkeästi uudistuksen jälkeen! Olemme tehneet todella paljon enemmän asioita kuin ennen ja juuri tämän takia halusimmekin uudistaa sivut. Tässä kohtaa on vaikea arvioida, mikä on ollut merkittävin asia tulosten parantumiselle ja kasvulle, sillä kyseessä on isompi ja laajempi kokonaisuus. Pääasia on, että olemme saaneet tekemiseemme tehoja ja parempia tuloksia!”

– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy

Tulevaisuudessa ZURE keskittyy erityisesti työnantajamielikuva rakentamiseen sekä tunnettuuden kasvattamiseen.

Yhteistyön tärkeimmät nostot:
1. Orgaanisen liikenteen kasvu yli 51%
2. Liidienhankinta tehostunut huomattavasti
3. Verkkosivusto huokuu ja kuvastaa sitä, mitä ZURE todella on


Sinua voisi kiinnostaa myös

Casino Helsingin ja Casino Tampereen verkkosivustot

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Veikkauksen yksi tärkeimmistä tavoitteista on pitää pelaaminen ilon puolella. Helsingin ja Tampereen kasinot kaipasivat tätä tavoitetta tukevat verkkosivustot ja Sininen Härkä valikoitui julkisen kilpailutuksen kautta kumppaniksi uudistukseen. Projekti osoittautui teknisesti erittäin haastavaksi ja mielenkiintoiseksi. Lähtökohta: Vanhat verkkosivut eivät mahdollistaneet elämyksellistä asiakaskokemusta Veikkauksen kasinoiden verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanhat sivut olivat tulleet elinkaarensa päähän. Ne eivät […] Lue lisää

TSS Prime

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua. Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut. Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa yrityskaupan myötä, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. […] Lue lisää

Suomela.fi

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Suomela.fi on Suomen suurin pientaloasumiseen erikoistunut sivusto, jossa on monipuolista sisältöä pihasta, puutarhasta, rakentamisesta ja remontoinnista. Suomelan omistaa Viestimedia Oy. Suomela.fi on ollut olemassa jo pitkälle toista kymmentä vuotta. Tässä ajassa sivustoa on uudistettu useampaan kertaan. Kun lähdimme uudistamaan sivustoa, oli se pyörinyt WordPressin päällä useita vuosia. Sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä näyttivät vanhentuneilta ja sivusto […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun