ZURE – Verkkosivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin.

Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta.

Vanhat verkkosivut kasvun esteenä

Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne eivät enää vastanneet tulevaisuuden tarpeisiin ja tavoitteiden saavuttaminen niiden kanssa olisi ollut hyvin haastavaa.

Projektin tärkeimpiä tavoitteita olivat:
1. Hakukonenäkyvyyden parantaminen
2. Tehokkaampi liidien hankinta
3. IT-alalta poikkeavan ilmeen suunnittelu
4. Intuitiivisen ja suoraviivaisen käyttöliittymän toteutus
5. Sivuston yksinkertainen hallinta ja päivitettävyys

Verkkosivusto markkinoinnin ja myynnin pohjaksi

Lähdimme toteuttamaan verkkosivuja prosessimme mukaisesti ja syvennyimme aivan aluksi ZUREn asiakkaiden maailmaan osallistavan työpajan kautta.

Selvitimme: mitä kävijät tulevat sivuille tekemään, mitä he etsivät, mitä he kaipaavat, miten voimme auttaa heitä parhaiten, mihin haluamme heitä ohjata ja mitä tavoittelemme.

Taustatietojen keräämisen jälkeen suunnittelimme käyttöliittymän. Tässä vaiheessa emme vielä ottaneet kantaa sivuston visuaalisuuteen vaan tarkastelimme ainoastaan käyttäjäpolkuja ja sitä, miten ja missä järjestyksessä esittelemme ja näytämme eri asiat sekä elementit sivustolla.

Rautalankamallin hyväksymisen jälkeen siirryimme itse ulkoasun ja visuaalisten elementtien suunnitteluun. Hyödynsimme suunnittelussa ZUREn henkilöstökuvia ja toimme sivustolle ”Roar at Challenge” -henkeä ja kuljetimme sitä läpi koko sivuston.

Kaikki sisällöt tuotettiin englanniksi ja sivusto julkaistiin lopulta vain englannin kieliversiolla.

”Uusi sivustomme on kerännyt paljon kehuja ja sitä pidetään todella freesinä ja raikkaana. Tulokset ovat myös parantuneet paljon ja olemme itsekin olleet markkinoinnin osalta aktiivisempia uudistuksen jälkeen”

– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy

Rautalankamallin sekä ulkoasun hyväksymisen jälkeen siirryimme tekniseen toteutukseen ja teimme sivuston nopeuteen liittyviä optimointeja jo rakennusvaiheessa ja varmistimme sen, että sivusto on todella nopea ja helppokäyttöinen.

Rakensimme myös sivuston backendin asiakkaan tarpeiden mukaisesti, jotta jatkokehittäminen ja sivuston hallinta saatiin mahdollisimman yksinkertaiseksi.

Markkinoinnin tulokset kasvuun ja orgaaninen liikenne ylös +51 %

Viimeisen vuoden aikana orgaaninen liikenne hakukoneista on kasvanut 51% ja sivusto latautuu hieman yli sekunnissa.

Liidien hankinta on tehostunut ja sivut kuvastavat sitä, mitä ZURE tällä hetkellä on ja tekee.

”Markkinoinnin ja myynnin tuloksemme ovat parantuneet selkeästi uudistuksen jälkeen! Olemme tehneet todella paljon enemmän asioita kuin ennen ja juuri tämän takia halusimmekin uudistaa sivut. Tässä kohtaa on vaikea arvioida, mikä on ollut merkittävin asia tulosten parantumiselle ja kasvulle, sillä kyseessä on isompi ja laajempi kokonaisuus. Pääasia on, että olemme saaneet tekemiseemme tehoja ja parempia tuloksia!”

– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy

Tulevaisuudessa ZURE keskittyy erityisesti työnantajamielikuva rakentamiseen sekä tunnettuuden kasvattamiseen.

Yhteistyön tärkeimmät nostot:
1. Orgaanisen liikenteen kasvu yli 51%
2. Liidienhankinta tehostunut huomattavasti
3. Verkkosivusto huokuu ja kuvastaa sitä, mitä ZURE todella on

Jätä kommentti