ZURE – Verkkosivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin.

Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta.

Vanhat verkkosivut kasvun esteenä

Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne eivät enää vastanneet tulevaisuuden tarpeisiin ja tavoitteiden saavuttaminen niiden kanssa olisi ollut hyvin haastavaa.

Projektin tärkeimpiä tavoitteita olivat:
1. Hakukonenäkyvyyden parantaminen
2. Tehokkaampi liidien hankinta
3. IT-alalta poikkeavan ilmeen suunnittelu
4. Intuitiivisen ja suoraviivaisen käyttöliittymän toteutus
5. Sivuston yksinkertainen hallinta ja päivitettävyys

Verkkosivusto markkinoinnin ja myynnin pohjaksi

Lähdimme toteuttamaan verkkosivuja prosessimme mukaisesti ja syvennyimme aivan aluksi ZUREn asiakkaiden maailmaan osallistavan työpajan kautta.

Selvitimme: mitä kävijät tulevat sivuille tekemään, mitä he etsivät, mitä he kaipaavat, miten voimme auttaa heitä parhaiten, mihin haluamme heitä ohjata ja mitä tavoittelemme.

Taustatietojen keräämisen jälkeen suunnittelimme käyttöliittymän. Tässä vaiheessa emme vielä ottaneet kantaa sivuston visuaalisuuteen vaan tarkastelimme ainoastaan käyttäjäpolkuja ja sitä, miten ja missä järjestyksessä esittelemme ja näytämme eri asiat sekä elementit sivustolla.

Rautalankamallin hyväksymisen jälkeen siirryimme itse ulkoasun ja visuaalisten elementtien suunnitteluun. Hyödynsimme suunnittelussa ZUREn henkilöstökuvia ja toimme sivustolle ”Roar at Challenge” -henkeä ja kuljetimme sitä läpi koko sivuston.

Kaikki sisällöt tuotettiin englanniksi ja sivusto julkaistiin lopulta vain englannin kieliversiolla.

”Uusi sivustomme on kerännyt paljon kehuja ja sitä pidetään todella freesinä ja raikkaana. Tulokset ovat myös parantuneet paljon ja olemme itsekin olleet markkinoinnin osalta aktiivisempia uudistuksen jälkeen”

– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy

Rautalankamallin sekä ulkoasun hyväksymisen jälkeen siirryimme tekniseen toteutukseen ja teimme sivuston nopeuteen liittyviä optimointeja jo rakennusvaiheessa ja varmistimme sen, että sivusto on todella nopea ja helppokäyttöinen.

Rakensimme myös sivuston backendin asiakkaan tarpeiden mukaisesti, jotta jatkokehittäminen ja sivuston hallinta saatiin mahdollisimman yksinkertaiseksi.

Markkinoinnin tulokset kasvuun ja orgaaninen liikenne ylös +51 %

Viimeisen vuoden aikana orgaaninen liikenne hakukoneista on kasvanut 51% ja sivusto latautuu hieman yli sekunnissa.

Liidien hankinta on tehostunut ja sivut kuvastavat sitä, mitä ZURE tällä hetkellä on ja tekee.

”Markkinoinnin ja myynnin tuloksemme ovat parantuneet selkeästi uudistuksen jälkeen! Olemme tehneet todella paljon enemmän asioita kuin ennen ja juuri tämän takia halusimmekin uudistaa sivut. Tässä kohtaa on vaikea arvioida, mikä on ollut merkittävin asia tulosten parantumiselle ja kasvulle, sillä kyseessä on isompi ja laajempi kokonaisuus. Pääasia on, että olemme saaneet tekemiseemme tehoja ja parempia tuloksia!”

– Monica Wikman, Digital Marketing Manager, ZURE Oy

Tulevaisuudessa ZURE keskittyy erityisesti työnantajamielikuva rakentamiseen sekä tunnettuuden kasvattamiseen.

Yhteistyön tärkeimmät nostot:
1. Orgaanisen liikenteen kasvu yli 51%
2. Liidienhankinta tehostunut huomattavasti
3. Verkkosivusto huokuu ja kuvastaa sitä, mitä ZURE todella on


Sinua voisi kiinnostaa myös

Casino Helsingin ja Casino Tampereen verkkosivustot

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Veikkauksen yksi tärkeimmistä tavoitteista on pitää pelaaminen ilon puolella. Helsingin ja Tampereen kasinot kaipasivat tätä tavoitetta tukevat verkkosivustot ja Sininen Härkä valikoitui julkisen kilpailutuksen kautta kumppaniksi uudistukseen. Projekti osoittautui teknisesti erittäin haastavaksi ja mielenkiintoiseksi. Lähtökohta: Vanhat verkkosivut eivät mahdollistaneet elämyksellistä asiakaskokemusta Veikkauksen kasinoiden verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanhat sivut olivat tulleet elinkaarensa päähän. Ne eivät […] Lue lisää

Järvileasing Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2016 perustettu Järvileasing on kotimainen ja yksityisomisteinen sekä yrityksiä että yksityishenkilöitä palveleva leasingyhtiö. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluu autojen ja raskaan kuljetuskaluston lisäksi kattavasti eri alojen koneiden, laitteiden ja tarpeiston leasing- ja rahoituspalveluja. Asiakkaamme brändiuudistuksen yhteydessä uusitun verkkopalvelun keskeinen tavoite on tukea yrityksen ja sen laajan leasingtoiminnan tunnettuuden kasvua. Uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota sisällön käyttäjälähtöiseen jäsentelyyn […] Lue lisää

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija. Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle. Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti […] Lue lisää

Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena. Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu […] Lue lisää

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. […] Lue lisää

Reka.fi-verkkosivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Reka.fi-verkkosivustouudistuksessa vaihdettiin julkaisujärjestelmä Drupalista WordPressiin Geniem Oy toteutti suurimman suomalaisomisteisen kaapelivalmistaja Reka Kaapeli Oy:n verkkosivustouudistuksen, jonka myötä uusi reka.fi on kansainväliset mitat täyttävä verkkopalvelu. Geniem vastasi projektin kokonaistoimituksesta, joka sisälsi verkkopalvelun konseptoinnin, käyttöliittymäsuunnittelun, visuaalisen suunnittelun, sivuston teknisen toteutuksen, laadunvarmistuksen sekä uudistetun sivuston ylläpidon. Uusi reka.fi-verkkosivusto julkaistiin kesäkuussa 2021. Verkkosivustouudistuksen lähtökohta ja tavoitteet Uudistuksen lähtökohtina olivat: […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun