Artikkelit
Vierityspalkin lukijakysely – kerro mielipiteesi!

WordPress-liikevaihto: 500 000–1 miljoona euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: Alle 50 %
WordPress-kokemus: ★ Kokenut WordPress-digitoimisto
Verkkokauppakokemus: Ei merkittävää kokemusta verkkokaupoista
Integraatiokokemus: Ei kokemusta vaativista integraatioista
Samassa liikevaihtoluokassa: Eeco, Sohova, J&Co Digital, Web-veistämö, Pixels, Contrast, redandblue, Trimedia
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Hippo.fi (8 kuukautta sitten)
Genero on vuonna 2009 perustettu kasvumarkkinointiyritys, joka toimii asiakkaiden luotettuna strategisena kumppanina. Monialaiset tiimimme yhdistävät kasvumarkkinoinnin, luovan sisältöosaamisen, palvelumuotoilun ja teknologia-osaamisen tavoitteiden mukaisiksi ja ilahduttaviksi digitaalisiksi palveluiksi. Haluamme tarjota parhaan mahdollisen kokemuksen ja tulokset sekä asiakkaillemme, että loppukäyttäjille.
Ota yhteyttä: ville.silventola@genero.fi / +358 407600886 / www.genero.fi
Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Hippo.fi on rakastettuun Hippo-lehteen pohjautuva lapsille suunnattu verkkosivusto, jonka tavoitteena on tarjota kivaa tekemistä ja opettaa samalla tärkeitä taloustaitoja hauskalla ja kiinnostavalla tavalla. Hippo.fi:n takana on OP, Suomen suurin finanssiryhmä. OP:n tehtävänä on edistää omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhteistyömme OP:n kanssa alkoi syksyllä 2020 Hippo.fi-sivuston kehittämisellä.
Vanha Hippo.fi-sivusto oli aikansa elänyt ja sisältö sivuilla oli lähinnä erillisiä PDF-tiedostoja, joiden ulkoasu oli vanhentunut eikä vastannut Hipon uutta ilmettä. Rakastetun Hippo-lehden tehtävät ja visat haluttiin tuoda digitaaliseen ja moderniin muotoon. Hippo-lehden tavoitteena on tarjota lapsille onnistumisen elämyksiä, hyödyllistä tietoa sekä kehittävää ja hauskaa puuhaa. Tämä sama kokemus haluttiin tuoda myös verkkoon, joten verkkopalvelun pelejä ja tehtäviä lähdettiin luomaan Hippo-lehden tehtävien pohjalta.
Projektin tavoitteena oli tuoda Hippo.fi tähän päivään ja saada sivuston ilme vastaamaan Hipon uutta visuaalista ilmettä. Halusimme myös tarjota lapsille hauskaa sisältöä kivan tekemisen, pelien ja tehtävien muodossa. Sivustolla ilmoitetaan lisäksi Hippo-tapahtumista, jotka ovat eri alueiden Osuuspankkien järjestämiä leikkimielisiä urheilutapahtumia. Sivustolta löytyy myös iltasatuja, jotka ovat sekä luettavassa ja kuunneltavassa muodossa.
Tavoitteena oli toteuttaa ketterästi moderni ja uudistettu verkkopalvelu, jota pystytään myöhemmin laajentamaan ja kehittämään OP:n tarpeiden ja tavoitteiden mukaisesti.
Verkkopalvelun alustana toimii WordPress ja lisäksi erilaisia pelejä toteutettiin upotettavina mikrosovelluksina. Joidenkin tehtävien toteutuksessa käytettiin myös kolmannen osapuolen palveluita. Sivusto toteutettiin sekä suomeksi että ruotsiksi.
Vuoden 2020 Editkilpailussa Hippo-lehti palkittiin Vuoden aikakausmedia -kategoriassa Vuoden asiakasmediana ja samalla Hippo.fi sai maininnan saman raikkaan ilmeen näkymisestä myös uudessa Hippo.fi-verkkopalvelussa.
Yhteistyömme OP:n kanssa jatkuu edelleen. Olemme kehittäneet Hippo.fi-palveluun uudenlaisia sisältöjä, pelejä sekä konseptia uudenlaisesta tavasta tarjota käyttäjille sisältöjä, jonka avulla haluamme vastata kysymykseen “Mitä tehdä kun on tylsää?”
Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Pihla Group Oy on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO, Tiivi-, Profin-, Klas1 ja Sydänpuu-tuotemerkeillä.
Starttasimme yhteistyön Pihla Group Oy:n kanssa tammikuussa 2019 toteuttamalla verkkosivu-uudistuksen Tiivi- ja Pihla-tuotteille, jotka ovat Suomen johtavat ikkuna- ja ovibrändit.
Verkkosivu-uudistuksen keskiössä oli dataan pohjautuva asiakaskokemus, jolla haluttiin mahdollistaa myös aiempaa tehokkaampi liidien kerääminen. Strategisena tavoiteena oli pitää molemmat brändit Suomen ykkösinä hakukonetuloksissa. Tästä syystä molemmat brändit haluttiin säilyttää omina erillisinä verkkosivuinaan tiivi.fi ja pihla.fi
Liikkeelle lähdettiin asiakaspolun analyysin ja hakusana-analyysin tulosten pohjalta. Strateginen hakusanojen määrittely sekä kohderyhmää puhuttelevan sisällön tuotanto tukivat sivuston konversiosuunnittelua. Optimointi tähtäsi mahdollisimman suoraviivaisen ja nopean asiakaskontaktin saamiseen. Verkkosivu-uudistus toteutettiin WordPressin multisite-alustalla, jotta sisällön tuotanto olisi mahdollisimman helppoa ja sivuston jatkokehitys joustavaa. Sivuston optimointi takaa ensiluokkaisen käyttökokemuksen myös mobiilissa.
Tiivi.fi ja Pihla.fi lanseerattiin toukokuussa 2019. Samalla sivuille uudistettiin myös seuranta- ja analyysiratkaisut päätöksenteon tueksi. Sivustojen lanseerauksen jälkeen olemme jatkaneet markkinointiyhteistyötä digi- ja somekanavissa sekä perinteisen median parissa.
”Generon osaaminen on yllättänyt meidät positiivisesti. Analytiikan ymmärtäminen ja sen hyödyntäminen yhdessä luovuuden kanssa sekä jatkuva erilaisten ratkaisujen kokeileminen ovat tähdänneet budjettimme maksimaaliseen hyödyntämiseen. On hienoa todeta, että meillä on kumppani, joka yhdessä kanssamme rakentaa brändiemme kasvutarinaa”
– Minna Keränen, Pihla Group Oy:n markkinointijohtaja
Sivustot:
https://www.tiivi.fi/
https://www.pihla.fi/
Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Italialainen Mutti on tomaattituotteiden ehdoton kuningas. Mutti suhtautuu tomaatteihin suurella intohimolla ja yli sadan vuoden kokemuksella – ja se myös näkyy. Niin kotikokkien kuin ammattilaistenkin ylistämä Mutti ei turhaan ole ansainnut paikkaansa yhtenä maailman rakastetuimmista tomaattibrändeistä.
Maailmanlaajuisesti toimiva Mutti halusi parantaa brändin asemaa globaalilla tasolla ja valitsi kumppanikseen Generon. Tavoitteena oli kehittää globaali sivusto lokalisoidulla sisällöllä useille eri markkinoille ja parantaa online-presenssiä entisestään joustavuuden ja tehokkaan analytiikan avulla.
Koska Mutti on vahvasti kuluttajakeskeinen yritys, nettisivujen strateginen rooli oli epäselvä. Siksi keksimme yhdessä simppelin strategian: luoda maailman suurin tomaattiresepteille pyhitetty nettisivu. Sen lisäksi, että esittelimme kaikki Muttin herkulliset tomaattituotteet ja reseptit, näimme tärkeänä kommunikoida Muttin arvot ja tuotteiden takana olevan kovan työn ja intohimon. Tämä heijastettiin sivuston rakenteeseen, tarinallisuuteen ja navigaatioon.
Nettisivun design kehitettiin helppokäyttöiseksi vahvasti brändätyn väriskaalan ja modernin rakenteen avulla. Tehokas SEO oli toinen tavoite, johon tähtäsimme koko sivuston rakenteen ja sisällön suunnittelussa. Halusimme maksimoida orgaanisen liikenteen määrän sivuille ja auttaa vierailijoita löytämään etsimänsä helpon URL-rakenteen avulla. Nettisivu kehitettiin siten, että myös Google tykkää sen rakenteesta ja sisällöstä. Näin sisällöntuottajat ja editoijat voivat keskittyä sisällön tuottamiseen ilman, että heidän tarvitsee liikaa huolehtia SEO:n säännöistä.
Sivusto rakennettiin WordPress-alustalle. Luomalla sekä valmiita templateja että muokattavia sivumalleja mahdollistimme lokalisoidun materiaalin käytön eri maissa ilman, että nettisivun ulkonäkö tai rakenne kärsii. Kaikki paikalliset nettisivut perustuvat globaalin nettisivun elementeille ja noudattavat Muttin brändille uskollista teemaa.
Strategiamme osoittautui toimivaksi. Pian ensimmäisten nettisivujen lanseerauksen jälkeen saavutimme huiman kasvun orgaanisessa näkyvyydessä ja käyttäjien määrässä. KPI:t, kuten uusien käyttäjien määrä, vierailuiden määrä ja kesto sekä poistumisprosentti ovat parantuneet merkittävästi.
Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Snellman on perinteikäs suomalainen perheyritys, joka tuottaa laadukkaita liha- ja leikkeletuotteita yli 70 vuoden kokemuksella.
Snellman halusi vahvistaa asemaansa Ruotsin markkinoilla uudistetun Familjen Snellman -brändin avulla. Familjen Snellman -brändin tunnettuus ja merkkiuskollisuus oli Ruotsissa matala, joten lähdimme parantamaan sitä tehokkaasti optimoitujen nettisivujen avulla. Suunnittelimme ja toteutimme Familjen Snellmanille uudet nettisivut brändin uuden visuaalisen ilmeen ja viestintästrategian pohjalta.
Projektilla oli kolme päätavoitetta; esitellä Familjen Snellman Ruotsin markkinoille ja rakentaa tunnettuutta Familjen Snellman -brändille, kasvattaa tuotetietoisuutta ja ohjata kuluttajia ostamaan tuotteita sekä auttaa kuluttajia tekemään parempaa ruokaa Familjen Snellmanin tuotteita käyttäen.
Sivuston design luotiin uudistuneen strategian ja visuaalisen ilmeen ympärille hyvälaatuisten kuvien, videoiden ja ensiluokkaisen käyttökokemuksen avulla. Kuvat olivat sivuston visuaalisen ilmeen keskiössä ja fokus oli erityisesti tuote- ja reseptisivujen designissa.
Sivusto rakennettiin WordPress-alustalle. Tämä mahdollistaa tehokkaan SEO:n ja sisällön ketterän muokkaamisen myös tulevaisuudessa.
Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
A-lehdet on 88-vuotias suomalainen mediatalo. Rakastettujen suomalaisten aikakauslehtien lisäksi A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin sekä kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehdet tarvitsi sisällöilleen ja palveluilleen ketterän ja hakukoneoptimoidun alustan, joka palvelee konsernin monia eri tarpeita ja sidosryhmiä; niin kuluttajia, 17 eri brändiä kuin B2B-asiakkaitakin.
Liikkeelle lähdettiin tilanteesta, jossa lähes jokaisella A-lehtien brändillä oli omat erilliset sivustot. Sivustot olivat keskenään teknisesti erilaisia, osa sivustoista oli nähnyt jo parhaat päivänsä eikä niitä juuri päivitetty. Usean erillisen sivuston hallinta ja kehitys oli työlästä, eikä yksittäisillä sivuilla ollut mainostajien näkökulmasta tarpeeksi liikennettä.
Projektin tavoitteena oli yhdistää kaikki verkkopalvelut samalle alustalle, jolloin kaikki sivustot hyötyisivät kehitettävistä uusista ominaisuuksista ja eikä yksittäisiä sivustoja tarvitsisi enää erillisenä ylläpitää ja kehittää. Tavoitteena oli yhdistää eri brändejä loogisiksi kokonaisuuksiksi yhteisten kattosivustojen alle, jolloin ne kaikki hyötyisivät kävijämääristä.
Sivustot rakennettiin usean eri teknologian avulla. Alusta perustuu headless-arkkitehtuuriin, jossa käyttäjälle näkyvä Single Page Application on toteutettu useilla eri mikropalveluilla. Frontend on toteutettu Reactilla ja sisällöt haetaan rajapintojen (API) avulla. Sisältöjä hallitaan Contentfulissa sekä WordPressissa ja palveluita personoidaan Frosmon avulla.
Alustaa käyttää mm. Suomen suurin asumisen media Meillä Kotona, blogiyhteisö Lily, ajankohtaismedia Apu.fi, useita integraatioita sisältävä A-lehtien sähköinen asiakaspalvelu sekä konsernisivustot. Uusi alusta on ketterä, moderni ja lisäksi helppo päivittää uusien sisältöjen tarpeisiin.
Sivustot:
A-lehdet.fi, A-lehdet.com & Asiakaspalvelu
Apu.fi
Demi.fi (suljettiin vuonna 2021)
Lily.fi
Meillakotona.fi
Terve.fi
Design
Konseptisuunnittelu
Visuaalinen suunnittelu
UI- & UX-design
Teknologiat
ReactJS, PHP Content API, WordPress, Contentful
Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
OK Perintä on uuden ajan perintätoimisto, joka haluaa muuttaa koko alaa entistä inhimillisempään ja ratkaisulähtöisempään suuntaan.
Osana brändistrategian kirkastamista uusittiin myös yrityksen verkkosivusto viestimään paremmin yrityksen arvoja ja tapaa toimia. Kahteen eri kokonaisuuteen jaettu sivusto auttaa sekä toimeksiantaja-asiakkaita että velallisia löytämään heille tarkoitetun sisällön ja asiointia helpottavat verkkopalvelut nopeasti ja vaivattomasti. Koska OK Perintä palvelee asiakkaitaan kolmella kielellä, toteutettiin sivustosta kieliversiot suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Uuden verkkosivuston tavoitteena oli myös lisätä hakukonenäkyvyyttä ja auttaa uusien asiakkaiden hankinnassa mm. Inbound-markkinoinnin keinoin. Tätä varten sivustolle integroitiin Hubspot-markkinointijärjestelmä.
OK Perinnän sivuston julkaisun yhteydessä lanseerattiin myös yrityksen uusi visuaalinen ilme väreineen ja logoineen.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.