Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Markkinoinnin automaatioiden ja uutiskirjeiden rakentaminen

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa.

Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto

Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut.

Hexatronicin vahva laajentuminen näkyi myös verkkosivustoon kohdistuvien vaatimusten lisääntymisenä ja monipuolistumisena. Sivustouudistuksen lähtökohtana olikin tuottaa erilaisia, eri kehitysvaiheessa olevia markkinoita ja niiden hyvin erilaisia tiedontarpeita edustavia asiakasryhmiä palveleva, käyttäjälähtöinen ja helposti hahmotettava, monimuotoista sisältöä tehokkaasti organisoiva ja tarjoileva kokonaisuus – ja vielä niin, että sisältöjen ja niiden kieliversioiden hallinnointi ja ajan tasalla pitäminen sujuu nopeatempoisessa arjessa virtaviivaisesti.

Verkkosivuille laaja uudistusprosessi

Hexatronic toteutti aiemmin laajan brändiuudistuksen ja päivitti silloin verkkosivustoaan. Sivustoon oltiin periaatteessa tyytyväisiä, mutta lisääntyneen tietomäärän hallinta ja kommunikointi ei sujunut enää tarpeeksi tehokkaasti.

Uuden sivuston vaatimusmäärittelyssä näkyi heti, että keskeisimmäksi haasteeksi nousee eri maihin sopivan globaalin strategian luominen, sillä Hexatronicin brändin tunnettuus ja tarjooma vaihtelee maittain. Sisällöt oli sovitettava markkinakohtaisesti ja lokalisoinnin suunnittelussa pidettävä koko ajan silmällä hallittavuuden ja brändin integriteetin säilyttämistä.

Strategisessa suunnittelussa otettiinkin erityistarkasteluun kompleksisen tiedon esittäminen mahdollisimman systemaattisesti ja käyttäjäystävällisesti.

Sisältö edellä moduulipohjaiseen sivustoon

Avidly aloitti verkkosivujen mittavan uudistusprosessin sivustostrategian, teknisen alustan, sivustorakenteen ja visuaalisen ilmeen kokonaisvaltaisella yhteissuunnittelulla Hexatronicin viestintätiimin kanssa. Strategiavaiheessa Hexatronicin uudet tarpeet kartoitettiin juurta jaksain, ja kaikkiaan kahdeksan kuukautta kestänyt prosessi sisälsi muun muassa yrityksen markkina-alueiden edustajien toiveiden kuulemisen ja täyttämisen, asiakaspolkujen suunnittelun ja liidien keräämisen optimoinnin.

Globaalin yrityksen markkina-alueiden erilaiset vaatimukset rikastivat strategian kattavaksi ja monipuoliseksi. Avidun fasilitoimaa työpajatyöskentelyä hyödynnettiin tehokkaasti, ja strategiavaiheen onnistumisen ratkaisi pitkälti asiakkaan omistautuneisuus ja mukanaolo. Yhteistyö ja vuoropuhelu Hexatronicin ja Avidlyn kesken oli jatkuvaa, tiivistä ja avointa.

Sivuston perusrakenne linjattiin kokonaan uudelleen niin, että kaikki tarpeellinen tieto keskitettiin yhteen paikkaan selkeästi jaoteltuna sen mukaan, mitä esitellään Hexatronicin pääbrändin alla ja milloin kävijät ohjataan yhtiön paikallisten yritysten verkkosivuille. Vastaavasti SEO-strategiaa jalostettiin niin, että hakukoneet tarjoavat käyttäjälle oikean maakohtaisen sivuston.

Content-first-lähestymistavalla saatiin aikaan moderni, moduulipohjainen rakenne, jossa asiakkaan tuottama sisältö integroitiin alusta asti saumattomasti uuteen designiin.

Sen sijaan, että jokaiselle markkinalle olisi räätälöity käsityönä oma maakohtainen sivusto, sivustorakenne koottiin moduuleista, joiden käyttöä pystyttiin optimoimaan markkinaa koskevan tuote- ja palveluvalikoiman mukaan. Näin pystyttiin kattamaan suuri määrä sivutarpeita maltillisella määrällä monikäyttöisiä moduuleita, joiden yhteensovittamisen, ylläpidon ja päivittämisen kysymykset oli ratkottu jo suunnitteluvaiheessa.

Laajojen sivupohjakarttojen pohjalta navigaatiosuunnittelussa edettiin iteroiden niin, että lopputuloksena saatiin aikaan yhtenäisesti eri käyttäjien kesken toimiva, mutta käyttäjäpolkujen logiikkaa noudattava navigaatio.

Yhteispeli sivustorakenteen, navigaation, käyttökokemuksen, käyttöliittymän, designin suunnittelun ja sisältöjen kehittämisen välillä toimi saumattomasti. Suunnitteluvaiheessa laaditut styleguide ja moduulisuunnitelma palvelivat rakennusvaihetta ihanteellisesti.

Hexatronic ja Avidly olivat tehneet yhteistyötä jo edellisen sivuston liidien keräämisen ja CRM:n parissa, mutta uuden sivuston suunnitteluun tarvittiin osaamisalueiltaan erilainen, oikeastaan kokonaan erillinen tiimi. Avidlyn palvelutarjooman kokonaisvaltaisuus tuotti kuitenkin Hexatronicille hyötyjä sivustouudistuksen kaikissa vaiheissa: Avidlyn sisällä CRM-tiimi pystyi välittämään oppimaansa saumattomasti uuden sivuston suunnittelijoille, ja Avidlyn CRM- ja sivustotiimi toteuttivat yhdessä sivuston PIM-integraation. Sivustosuunnittelu puolestaan informoi sivuston rakentamista HubSpotin päälle, sisällön kehittämisen konsultaatioita, selaintestauksia ja uudelleenohjauksen rakentamista, sivuston toiminnan seurantaa sekä SEO- ja analytiikkatekemistä, joiden parissa Hexatronicin ja Avidlyn yhteistyö on jatkunut sivustouudistuksen jälkeenkin.

Systemaattinen sivustokokonaisuus, joka luo näkyvyyttä ja tavoitettavuutta sekä globaalisti että paikallisesti

Avidly loi yhdessä Hexatronicin tiimin kanssa laajan ja järjestelmällisesti hallittavan sivuston, joka täyttää erinomaisesti sekä globaalin näkyvyyden että lokaalien käyttäjien tarpeet. Sivuston tekninen käyttö suunniteltiin helpoksi; modulaarisen ratkaisun myötä uusien sivujen luominen ja uusien sisältöjen implementointi sujuu nopeasti ja vaivattomasti.

Sivustokokonaisuuden modulaarisuuden ansiosta ennen projektin aloitusta hahmoteltu budjetti ja aikataulu alittuivat merkittävästi eli perusteellisella suunnittelulla pystyttiin tuottamaan asiakkaalle huomattavia kustannussäästöjä.

Avidlyn globaali osaaminen ja holistinen osaaminen palvelivat Hexatronicin tarpeita erinomaisesti. Hexatronicilla ollaan todella tyytyväisiä lopputulokseen, ja Hexatronicin ja Avidlyn yhteistyö jatkuu yhä, koko ajan uusille osa-alueille laajentuen.

Our website renewal with Avidly was an ambitious project. Leveraging their digital strategy, UX/UI design, and HubSpot development expertise, we created a modern, user-centered platform that serves multiple markets and diverse customer needs.

Lise-Lott Schönbeck, Chief Marketing Officer, Hexatronic Group

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Rakennusliike Evälahti

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Rakennusliike Evälahti Oy on vahva ja tunnettu toimija ydintoiminta-alueellaan Etelä-Karjalassa. Vuonna 1950 perustettu Evälahti Oy on Suomen kolmanneksi vanhin saman suvun omistuksessa oleva  järjestäytynyt rakennusalan perheyritys. Yrityksen kotipaikka on Imatra ja vuonna 2010 perustetun tytäryrityksen Rakennusliike Evälahti Uusimaa Oy:n myötä Evälahti rakentaa enemmän myös pääkaupunkiseudulla. Evälahdella oli tarve uudistaa verkkosivustonsa ulkoasua sekä sisältöä. Tärkeää oli […] Lue lisää

Kokemäen kaupunki – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kokemäki on moderni maaseutukaupunki Satakunnan maakunnassa, ja sen lähikuntia ovat mm. Pori, Eura ja Sastamala. Kokemäellä asuu noin 7 000 henkilöä. Väkimäärä lisääntyy loma-aikoina, sillä mökkejä ja loma-asuntoja kunnassa on yli 1 300. Kaupunki on helposti saavutettavissa Pori-Helsinki-valtatien ja Pori-Tampere-rautatien avulla eri kulkuvälineillä. Kokemäeltä Poriin on 42 kilometriä. Kuntalaisten hyvinvointi on Kokemäen kaupungille tärkeä asia, […] Lue lisää

LM-Dental

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kansainvälinen huippuosaaminen esille MaaS-yhteistyö LM-Dentalin kanssa alkoi vuonna 2020. Sen puitteissa on jo tehty mittava määrä arjen markkinointitoimenpiteitä kansainvälisistä esitteistä verkkopalveluun, sisältöihin ja 50-vuotisjuhlamateriaaleihin. Pitkäjänteistä markkinoinnin yhteistyötä LM-Dental on noin 120 henkilöä työllistävä, suunterveyteen korkealaatuisia käsi-instrumentteja ja oikomiskoneita suunnitteleva ja valmistava suomalainen yritys. LM-Dental tunnetaan maailmalla oman alansa innovaattorina ja edelläkävijänä. Yrityksen tuotteita myydään yli […] Lue lisää

Sarcsigge

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Avidly loi uudet tyylikkäät WordPress verkkosivut kahden arkkitehtitoimiston yhdistyessä muodostaen uuden SarcSiggen. Turkulainen arkkitehtitoimisto Sigge oli Avidlyn WordPress-ylläpidon asiakas, kun se yhdistyi helsinkiläisen arkkitehtitoimiston Sarcin kanssa muodostaen SarcSiggen. Tyytyväinen asiakas, Sigge, päätti kääntyä Avidlyn puoleen uusien verkkosivujen teknisen toteutuksen osalta. Yhteistyö käynnistyi vauhdikkaasti, koska verkkosivut haluttiin käyttöön heti silloin, kun yhdistymisestä kerrottiin julkisesti. Keskiössä liiketoimintaa […] Lue lisää

Leppävirran kunta

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Leppävirran kunta – Ai että. Leppävirran brändi kukoistaa kunnan uusilla verkkosivuilla Pohjois-Savossa sijaitseva, noin 10 000 asukkaan Leppävirta oli hiljattain päivittänyt visuaalista ilmettään. Nyt oli tarve viedä uusi ilme verkkosivuille ja samalla uudistaa sivustorakennetta. Uuden ilmeen oli suunnitellut Avidly, ja saimme jatkaa yhteistyötä toteuttamalla myös Leppävirran sivustouudistuksen. Lähtökohta – Sivustouudistus uuden brändin mukaiseksi Pohjois-Savossa sijaitseva, […] Lue lisää

Mielipotti.fi – räätälöity keräysalusta mielenterveystyön tueksi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIELI ry halusi käyttöönsä oman, räätälöidyn keräysalustan, joka vastaa järjestön viestinnällisiä, toiminnallisia ja teknisiä tarpeita. Trimedia suunnitteli ja toteutti Mielipotti.fi-verkkopalvelun, joka mahdollistaa yksityishenkilöiden ja yhteisöjen oman varainkeräyksen perustamisen mielenterveystyön tueksi. Käyttäjät voivat luoda keräyksiä esim. tilaisuuden, syntymäpäivän, juhlan tai muistotilaisuuden yhteyteen, seurata lahjoitusten kertymistä reaaliaikaisesti ja jakaa keräyssivun linkkiä sosiaalisessa mediassa tai sähköpostilla. Lahjoituksen voi […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun