Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Markkinoinnin automaatioiden ja uutiskirjeiden rakentaminen

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa.

Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto

Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut.

Hexatronicin vahva laajentuminen näkyi myös verkkosivustoon kohdistuvien vaatimusten lisääntymisenä ja monipuolistumisena. Sivustouudistuksen lähtökohtana olikin tuottaa erilaisia, eri kehitysvaiheessa olevia markkinoita ja niiden hyvin erilaisia tiedontarpeita edustavia asiakasryhmiä palveleva, käyttäjälähtöinen ja helposti hahmotettava, monimuotoista sisältöä tehokkaasti organisoiva ja tarjoileva kokonaisuus – ja vielä niin, että sisältöjen ja niiden kieliversioiden hallinnointi ja ajan tasalla pitäminen sujuu nopeatempoisessa arjessa virtaviivaisesti.

Verkkosivuille laaja uudistusprosessi

Hexatronic toteutti aiemmin laajan brändiuudistuksen ja päivitti silloin verkkosivustoaan. Sivustoon oltiin periaatteessa tyytyväisiä, mutta lisääntyneen tietomäärän hallinta ja kommunikointi ei sujunut enää tarpeeksi tehokkaasti.

Uuden sivuston vaatimusmäärittelyssä näkyi heti, että keskeisimmäksi haasteeksi nousee eri maihin sopivan globaalin strategian luominen, sillä Hexatronicin brändin tunnettuus ja tarjooma vaihtelee maittain. Sisällöt oli sovitettava markkinakohtaisesti ja lokalisoinnin suunnittelussa pidettävä koko ajan silmällä hallittavuuden ja brändin integriteetin säilyttämistä.

Strategisessa suunnittelussa otettiinkin erityistarkasteluun kompleksisen tiedon esittäminen mahdollisimman systemaattisesti ja käyttäjäystävällisesti.

Sisältö edellä moduulipohjaiseen sivustoon

Avidly aloitti verkkosivujen mittavan uudistusprosessin sivustostrategian, teknisen alustan, sivustorakenteen ja visuaalisen ilmeen kokonaisvaltaisella yhteissuunnittelulla Hexatronicin viestintätiimin kanssa. Strategiavaiheessa Hexatronicin uudet tarpeet kartoitettiin juurta jaksain, ja kaikkiaan kahdeksan kuukautta kestänyt prosessi sisälsi muun muassa yrityksen markkina-alueiden edustajien toiveiden kuulemisen ja täyttämisen, asiakaspolkujen suunnittelun ja liidien keräämisen optimoinnin.

Globaalin yrityksen markkina-alueiden erilaiset vaatimukset rikastivat strategian kattavaksi ja monipuoliseksi. Avidun fasilitoimaa työpajatyöskentelyä hyödynnettiin tehokkaasti, ja strategiavaiheen onnistumisen ratkaisi pitkälti asiakkaan omistautuneisuus ja mukanaolo. Yhteistyö ja vuoropuhelu Hexatronicin ja Avidlyn kesken oli jatkuvaa, tiivistä ja avointa.

Sivuston perusrakenne linjattiin kokonaan uudelleen niin, että kaikki tarpeellinen tieto keskitettiin yhteen paikkaan selkeästi jaoteltuna sen mukaan, mitä esitellään Hexatronicin pääbrändin alla ja milloin kävijät ohjataan yhtiön paikallisten yritysten verkkosivuille. Vastaavasti SEO-strategiaa jalostettiin niin, että hakukoneet tarjoavat käyttäjälle oikean maakohtaisen sivuston.

Content-first-lähestymistavalla saatiin aikaan moderni, moduulipohjainen rakenne, jossa asiakkaan tuottama sisältö integroitiin alusta asti saumattomasti uuteen designiin.

Sen sijaan, että jokaiselle markkinalle olisi räätälöity käsityönä oma maakohtainen sivusto, sivustorakenne koottiin moduuleista, joiden käyttöä pystyttiin optimoimaan markkinaa koskevan tuote- ja palveluvalikoiman mukaan. Näin pystyttiin kattamaan suuri määrä sivutarpeita maltillisella määrällä monikäyttöisiä moduuleita, joiden yhteensovittamisen, ylläpidon ja päivittämisen kysymykset oli ratkottu jo suunnitteluvaiheessa.

Laajojen sivupohjakarttojen pohjalta navigaatiosuunnittelussa edettiin iteroiden niin, että lopputuloksena saatiin aikaan yhtenäisesti eri käyttäjien kesken toimiva, mutta käyttäjäpolkujen logiikkaa noudattava navigaatio.

Yhteispeli sivustorakenteen, navigaation, käyttökokemuksen, käyttöliittymän, designin suunnittelun ja sisältöjen kehittämisen välillä toimi saumattomasti. Suunnitteluvaiheessa laaditut styleguide ja moduulisuunnitelma palvelivat rakennusvaihetta ihanteellisesti.

Hexatronic ja Avidly olivat tehneet yhteistyötä jo edellisen sivuston liidien keräämisen ja CRM:n parissa, mutta uuden sivuston suunnitteluun tarvittiin osaamisalueiltaan erilainen, oikeastaan kokonaan erillinen tiimi. Avidlyn palvelutarjooman kokonaisvaltaisuus tuotti kuitenkin Hexatronicille hyötyjä sivustouudistuksen kaikissa vaiheissa: Avidlyn sisällä CRM-tiimi pystyi välittämään oppimaansa saumattomasti uuden sivuston suunnittelijoille, ja Avidlyn CRM- ja sivustotiimi toteuttivat yhdessä sivuston PIM-integraation. Sivustosuunnittelu puolestaan informoi sivuston rakentamista HubSpotin päälle, sisällön kehittämisen konsultaatioita, selaintestauksia ja uudelleenohjauksen rakentamista, sivuston toiminnan seurantaa sekä SEO- ja analytiikkatekemistä, joiden parissa Hexatronicin ja Avidlyn yhteistyö on jatkunut sivustouudistuksen jälkeenkin.

Systemaattinen sivustokokonaisuus, joka luo näkyvyyttä ja tavoitettavuutta sekä globaalisti että paikallisesti

Avidly loi yhdessä Hexatronicin tiimin kanssa laajan ja järjestelmällisesti hallittavan sivuston, joka täyttää erinomaisesti sekä globaalin näkyvyyden että lokaalien käyttäjien tarpeet. Sivuston tekninen käyttö suunniteltiin helpoksi; modulaarisen ratkaisun myötä uusien sivujen luominen ja uusien sisältöjen implementointi sujuu nopeasti ja vaivattomasti.

Sivustokokonaisuuden modulaarisuuden ansiosta ennen projektin aloitusta hahmoteltu budjetti ja aikataulu alittuivat merkittävästi eli perusteellisella suunnittelulla pystyttiin tuottamaan asiakkaalle huomattavia kustannussäästöjä.

Avidlyn globaali osaaminen ja holistinen osaaminen palvelivat Hexatronicin tarpeita erinomaisesti. Hexatronicilla ollaan todella tyytyväisiä lopputulokseen, ja Hexatronicin ja Avidlyn yhteistyö jatkuu yhä, koko ajan uusille osa-alueille laajentuen.

Our website renewal with Avidly was an ambitious project. Leveraging their digital strategy, UX/UI design, and HubSpot development expertise, we created a modern, user-centered platform that serves multiple markets and diverse customer needs.

Lise-Lott Schönbeck, Chief Marketing Officer, Hexatronic Group

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen rokotetutkimus (FVR)

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutena yrityksenä Suomen rokotetutkimus (FVR) kaipasi sekä lisää tunnettuutta että ammattimaisuutta viestivät verkkosivut. Visuaalisen ilmeen päivitys ja verkkosivuston uudistus olivat tärkeä osa tavoitteen saavuttamista. Lähtötilanne – Kansainvälisesti tunnustettu rokotetutkimuksen asiantuntija Suomen rokotetutkimus (FVR) on 2022 toimintansa aloittanut kaupalliseen rokotetutkimukseen erikoistunut valtion erityistehtäväyhtiö. FVR:llä tutkitaan rokotteiden tehoa, turvallisuutta ja vaikuttavuutta vuosikymmenten kokemuksella ja kansainvälisesti tunnustetulla, tieteellisesti […] Lue lisää

Laakaritilmanrajoja.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lääkärit Ilman Rajoja (Médecins Sans Frontières, MSF) on kansainvälinen sairaanhoitoon erikoistunut avustusjärjestö. Järjestö on 50 vuoden ajan antanut sairaanhoitoa aseellisten konfliktien, epidemioiden ja luonnonkatastrofien uhreille ja niille, jotka eivät pääse terveydenhuollon piiriin. Me autoimme järjestön Suomen organisaatiota uudistamaan verkkosivustonsa. Verkkosivusto on järjestön tärkein yksittäinen markkinointiviestinnän, tiedonvälityksen ja varainhankinnan väline. Lääkärit Ilman Rajoja -organi­saation verkko­sivuston tärkein […] Lue lisää

SAK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lähtökohta Aloitimme työskentelyn vuonna 2024 SAK:n sivustouudistuksen parissa. Sivuston ilmettä luodessamme törmäsimme muutamaan sudenkuoppaan SAK:n silloisen brändi-identiteetin kanssa. Silloinen räikeä väritys ei ollut sellaisenaan saavutettava, ja saavutettavaksi muokattunakin vaati useampaa fonttiväriä toimiakseen. Brändi-identiteetti ei heijastanut sitä terävyyttä ja uskottavuutta, mitä SAK tuo pöytään. Sivustouudistuksen ohessa nousi esille tarve myös haastavien aiheiden kuvittamisesta. Saavutettavuuden, SAK:n tavoitteiden […] Lue lisää

Högfors GST

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

HÖGFORS GST – Uudella brändillä ja verkkopalvelulla toimialan ajatusjohtajaksi LÄHTÖKOHTA – Suomalaisia korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitys-ratkaisuja HögforsGST on suomalainen yritys, joka tarjoaa korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitysratkaisuja. Yritys toimii Suomessa, jonka lisäksi on tytäryhtiöt Norjassa että Ruotsissa. Kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa Leppävirran tehtaalla, missä myös yrityksen pääkonttori sijaitsee. Yrityksen tavoitteena on kehittää viisaampia energiaratkaisuja sekä kustannusten, […] Lue lisää

Oulun Teatteri

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

OULUN TEATTERI – Verkkopalvelun keskiössä saumaton navigointi ja erinomaiset toiminnallisuudet LÄHTÖKOHTA – Brändistrategian kirkastus käynnisti muutoksen Oulun teatterin brändistrategia uudistettiin vuonna 2022, jolloin määriteltiin uusi positio ja kohderyhmä. Tämän johdosta ajankohtaiseksi tuli myös visuaalisen ja viestinnällisen identiteetin päivittäminen. Brändi-identiteetin uudistuksen myötä myös verkkopalvelu oli päivitettävä vastaamaan uutta brändi-ilmettä ja käyttäjien muuttuneita tarpeita. Avidly oli mukana […] Lue lisää

Newsec – Larun Kehräämö

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Historialliselle teollisuusmiljöölle vahva brändi ja modernit nettisivut Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitsevalle Larun Kehräämölle luotiin tunnettuuden lisäämiseksi modernit verkkosivut sekä vahva omaleimainen brändi, nimeä myöten. Lähtökohta – Lisää vuokralaisia uniikkeihin toimistotiloihin Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitseva toimistotalo omaa pitkän historian entisenä villakehräämönä. Rakennus on yksi Lauttasaaren vanhimmista, sillä toiminta rakennuksessa on alkanut jo 1950-luvulla. Nykyiset mittansa rakennus sai vuonna […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun