Stormossen

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saavutettava verkkopalvelu motivoi kierrättämiseen

Jotta ihmiset jaksaisivat kierrättää, täytyy kierrättämisen olla mahdollisimman vaivatonta. Tämä oli lähtökohta, kun Morgan alkoi uudistaa pohjalaisen jäteyhtiön Stormossenin verkkosivustoa.

– Halusimme siirtyä avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmään, jota olisi helppo käyttää ja jota jatkuvasti kehitetään. Siksi WordPress tuntui luontevalta ratkaisulta, kertoo Stormossenin viestintäpäällikkö Nina Lindman.

Analytiikka paljasti, että kävijöitä ylivoimaisesti eniten kiinnostava tieto sivustolla on hyötykäyttöasemien aukioloajat. Tästä syystä etusivun alkuun toteutettiin kerros, johon tuodaan aukioloajat automaattisesti.

Uudelle sivustolle tuotiin suuria määriä sisältöjä vanhalta sivustolta, ja samalla tiedoissa olleet puutteet ja epäjohdonmukaisuudet korjattiin. Jätehaku toteutettiin kattavana kokonaisuutena, jossa huomioitiin myös saavutettavuus. Myös sivuston muu ohjelmointi ja visuaalinen suunnittelu toteutettiin julkisia toimijoita velvoittavien saavutettavuuskriteerien mukaisesti. Teknisen toteutuksen lisäksi Morgan konsultoi Stormossenia tekstisisältöjen ja sisältörakenteen muokkaamisessa saavutettaviksi.

Sivustolle tehtiin myös vuosikertomusosio, jonka ansiosta Stormossen pystyi luopumaan painetusta vuosikertomuksestaan kokonaan. Stormossenilla ollaan tyytyväisiä sekä sivustoon että Morganiin kumppanina:

– Pidämme siitä, että Morgan ehdottaa jatkuvasti parannuksia sivustoon. Yhteistyö on sujuvaa, ja Morgan vie asioita eteenpäin kiitettävällä vauhdilla ja tehokkuudella, Nina Lindman toteaa.

Jätä kommentti