Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän

Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena.

Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu tätä artikkelia kirjoitettaessa digimarkkinoinnin ja verkkosivujen jatkokehityksen keinoin.

Käpyläläisyys saa näkyä

Heti projektin alussa oli selvää, että verkkosivujen visuaalinen ilme on elintärkeässä roolissa tässä projektissa – eipä vahvasti designin parissa toimivalta yritykseltä muuta odotettukaan. Visuaalisuudella haluttiin viestiä myös sitä, että verkkosivut näyttävät Scope Designilta, eli samanlaiselta iloiselta tekemisen meiningiltä, mikä vallitsee Käpylän toimistolla. Verkkosivut täyttyivätkin tiimin hymyistä asiakasprojektien äärellä.

Kokonaisprosessin mallintaminen

Scope Designin verkkosivut eroavat perinteisestä B2B-verkkosivustosta; Scope ei varsinaisesti tarjoa yksittäisiä palveluita, vaan saatavilla on koko osaamisen ja ammattitaidon palvelupaletti. Verkkosivuprojektissa käytettiin paljon yhteistä aikaa prosessin ymmärtämiseen ja mallintamiseen, ja sen selkeyttämiseen loppuasiakkaalle. Kumpikaan osapuoli ei halunnut mennä sieltä, mistä aita on matalin. Prosessia ja sen laajuutta mallintamaan toteutettiin prosessikaavio, joka kertoo verkkosivukävijälle selkeästi Scopen palvelun tila- ja sisustussuunnittelusta aina itse hankkeen toteutukseen asti.

Näyttävät referenssit

”Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa”, on nykypäivänä kääntynyt muotoon ”referenssitarina kertoo enemmän kuin tuhat palvelukuvausta”. Myös Scope Designin tapauksessa tämä pitää paikkansa – uusille verkkosivuille tuotetuilla referenssitarinoilla saadaan esitettyä laajaa palvelupalettia enemmän kuin hyvin. Referenssitarinoiden ulkoasua ja käyttöliittymää suunnitellessa kuvat (ja videot) saavat ansaitsemansa huomion, unohtamatta kuitenkaan mielenkiintoista tarinaa hankkeen takana sekä tyytyväisen asiakkaan asiakaslausuntoa.

Scope Designin ja Sinisen Härän yhteistyö jatkuu tuloksellisen digimarkkinoinnin ja verkkosivujen jatkuvan kehityksen parissa.

Jätä kommentti