Reila Yhtiöt Oy:n verkkosivut

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Verkkoasema otti haltuunsa turvallisuusalalla toimivan Reila Yhtiöt OY:n markkinoinnin loppuvuodesta 2021. Yrityksen koko brändi meni uusiksi alkuvuodesta 2022 yhteistyökumppanimme MBE:n toimesta ja samalla Reilassa haluttiin uusia verkkosivut. Vanhat sivut oli kasattu kokoon nopeasti, eivätkä ne palvelleet uudistunutta brändiä. Koko Reilan tuoteportfolio – tuotenimet ja palvelukuvaukset – uudistui, samoin kuin visuaalinen ilme logosta värimaailmaan.

Pääsimme tekemään määrittelyä valmiin visuaalisen ilmeen pohjalta. Asiakkaalla oli selvä näkemys siitä, mitä he sivuille halusivat:

– uuden tuotevalikoiman piti tulla sivuilla hyvin esille
– sivujen piti olla helposti ylläpidettävät
– sivujen täytyi kestää hyvin aikaa
– sivujen tuli olla mieleenpainuvat
– sivuston visuaalisen ilmeen tuli istua tehtyyn brändiuudistukseen.

Projektin aikataulu

Aloitimme verkkosivuprojektin kick-offilla toukokuussa 2022. Kävimme asiakkaan kanssa referenssien kautta läpi minkä tyyppistä sivua he halusivat. Kiinnitimme tässä vaiheessa erityistä huomiota navigaatioon ja sivurakenteeseen, sillä hyvin suunniteltu on, jos ei nyt puoliksi, niin ainakin pitkälle tehty. Työtä helpotti se, että navigaatiota oli mietitty jo brändiuudistuksessa pitkälle.

Käyttöliittymäsuunnittelun pääsimme käynnistämään hyvissä ajoin ennen kesälomia. Rautalankojen ja visuaalisen leiskan katselmoinnin järjestimme asiakkaalle kesäkuun alussa. Kesällä sisältötiimimme kirjoitti sisältöjä näppäimet sauhuten ja teknisen tuotannon asiantuntijat koodasivat sivuja rautalankojen pohjalta. Elokuussa järjestimme välikatselmoinnin ja asiakas pääsi tarkastelemaan sisältöjä. Lopullisesti sivusto julkaistiin 1.11.2022.

Tekninen toteutus

Rakensimme verkkosivut WordPressin lohkoeditorilla. Sisällön ja tekniikan ylläpito säilyy parhaiten, kun projektissa ei lähdetä säätämään ulkopuolisilla sivunrakennuslisäosilla.

Visuaalisesti halusimme rakentaa sivuista nykyaikaisen, mutta ajattoman. Brändin ilme oli mietitty tarkasti jo aiemmin, joten pysyimme samassa linjassa. Kuvamateriaali ja videot ovat Reilan omia, eivät kuvapankista. Näin kuvamateriaali on miellyttävää ja jää mieleen.

Teimme teeman mittatilauksena visuaalisen suunnitelman mukaisesti, Verkkoaseman oman pohjateeman päälle. Rakensimme sivuille työpaikkailmoituksia varten hakutyökalun, jonka avulla työnhakija pystyy hakemaan avoimia työpaikkoja ja tekemään myös hakemuksen. Integroinnin avulla hakemus siirtyy sivuilta suoraan Reilan toiminnanohjausjärjestelmään. Järjestelmän kautta on mahdollista jättää myös avoimia hakemuksia.

Koska asiakas halusi navigaatioon koko massiivisen palveluosionsa, rakensimme sivustolle monipalstaisen navigaation. Halusimme varmistaa, että navigaatio toimisi myös siinä vaiheessa, kun materiaalia tulisi lisää.

Lopputulos

Projekti sujui alusta lähtien kaikin puolin sujuvasti. Siinä oli sopivasti haastetta, ja saimme toteuttaa sivut omalla tyylillämme. Asiakas luotti osaamiseemme ja saimme hyvän työrauhan.
Lopputulos on todella hyvä niin omasta, kuin asiakkaankin mielestä. Sivusto on hyvännäköinen, ja siitä näkee, että pohjatyöhön ja suunnitteluun on käytetty aikaa ja resursseja. Tämä olikin oikein malliesimerkki siitä, miten käyttöliittymäsuunnitteluun panostaminen vaikuttaa koko verkkosivuprojektin onnistumiseen. Alkuperäiseen leiskaan ei tarvinnut tässä tapauksessa tehdä juurikaan muutoksia. Sivusto on lähes identtinen leiskan kanssa.

Verkkiksen tiimi

Verkkosivuprojektissa työskenteli Verkkiksen päässä kuusi asiantuntijaa: Joni Norring toimi projektipäällikkönä, Minna Perälä osin projektipäällikkönä ja sen lisäksi UI/UX-suunnittelija- web-kehittäjänä sekä sisällönsyöttäjänä. Jaakko Saarenketo työskenteli web-kehittäjän roolissa ja vastasi myös sisällönsyötöstä. Mikko Niskanen ja Hanna Perkkiö tekivät sisällöt ja Venla Kärki toimi kasvupäällikön roolissa.

Pidimme palaverit pääosin Teamsin välityksellä. Ainoastaan Venla on tavannut Reilan tiimin henkilökohtaisesti Reilan toimistolla Vantaalla.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Aurajoen verkkosivuston uudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuoden 2024 aikana Aurajoella on eletty isojen investointien ja uudistusten aikaa; yritys on muun muassa avannut uuden tehtaan ja edistänyt vastuullisuustoimiaan. Samalla he halusivat uudistaa verkkosivunsa kuvastamaan sitä, mitä Aurajoki on tänä päivänä. Alun perin suunnitelmissa oli kevyt “face lift” sivuston ilmeen kirkastukseen, mutta hyvin pian tarve muuttui kokonaisvaltaiseksi uudistukseksi. Verkkoasema oli Aurajoelle tuttu yhteistyökumppani […] Lue lisää

Management Institute of Finland MIF Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka asiakkaat etsivät verkosta tietoa koulutuksista, ilmoittautuvat verkon kautta ja myös osallistuvat yhä enemmän koulutuksiin pitkälti etänä verkon yli. MIFin vanhan sivuston rakenne oli pitkälti organisaatio- ja brändilähtöinen, jolloin yksittäisen asiakkaan oli vaikea löytää tarvitsemaansa tietoa. MIF toivoi, että uusi sivusto olisi asiakasystävällinen ja selkeä, tukisi Google-hakuja, toimisi hyvin myös mobiilissa sekä toisi lisää ilmoittautumisia. MIF toivoi […] Lue lisää

Kopar

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Koparin koko brändi koki raikastuksen ja myös sivusto haluttiin uudistaa samassa yhteydessä niin tekniikan kuin ulkoisen ilmeen osalta.​ Vanha sivusto oli tukkoinen ja tekstipätkät olivat pitkiä. Uudesta sivustosta haluttiin selkeä ja raikas, mikä kuvastaa paremmin uudistunutta brändi-ilmettä ja tekee sivustosta käyttäjäystävällisemmän. Koparin yhteistyökumppani Staart suunnitteli sivuston leiskan ja me teimme verkkosivuston teknisen toteutuksen leiskan pohjalta. […] Lue lisää

Kirkon alat ry

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kirkon alat ry on kirkon aloilla työskentelevien ammattiliitto. Verkkosivusto on jäsenille tärkeä kanava tiedonsaantiin ja asioiden hoitoon. Vanhalla sivustolla esimerkiksi kirjautuminen ei toiminut järkevällä tavalla, vaan sivustolla oli kaksi erillistä järjestelmää joihin kirjautua. Tämä aiheutti hämmennystä salasanojen kanssa ja epätietoisuutta asiakkaiden keskuudessa. Kirkon alat ry halusikin uudesta sivustosta mahdollisimman käyttäjäystävällisen ja tietoturvallisen. Teknisten ominaisuuksien lisäksi […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun