Poki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Hollantilainen selainpelijulkaisija Poki kävi vuonna 2017 läpi suuren brändiuudistuksen, jonka päätteeksi he halusivat luoda jotain erityistä, joka erottaisi heidät sivustojen harmaasta massasta ja vakuuttaisi niin käyttäjät, potentiaaliset yhteistyökumppanit kuin selainpelikehittäjätkin.

Evermade pyydettiin mukaan toteuttamaan Proof of Concept, jossa selainten rajojen kokeilu, uusien graafisten elementtien käytön monipuolisuus ja brändiuudistuksessa luodut arvot pääsisivät oikeuksiinsa.

Pelillisyys keskiössä
Pelijulkaisijana Pokille oli luonnollisesti tärkeää tuoda brändiään esille pelaamisen kautta. Sivustolle toteutettiin lopulta useampia pelillisiä elementtejä – esimerkiksi kokonainen selainpeli sivuston lopussa.

Interaktiivinen käyttökokemus
Pokin brändissä toistuvat graafiset elementit, kuten pallo ja monikulmiot, haluttiin tuoda interaktiiviseksi osaksi sivua. Pokin pallolle päätettiinkin luoda oma sielu: pikkuruinen pallo kulkee sivulla käyttäjän mukana ja reagoi sivuston elementteihin.

Optimoitu suorituskyky
Yksi sivuston suurimmista kohdeyleisöistä ovat selainpelien toteuttajat. Siksi Pokille oli erityisen tärkeää, että kovasta ambitiotasosta ja näyttävistä animaatioista huolimatta tekninen toteutus on huippulaatua, eikä yhtäkään mutkaa vedetä suoraksi.

Erottuvat tekniset ratkaisut
Kyseessä ei ole mikään perinteinen one pager: sivulta löytyy esimerkiksi SVG-brändielementtigeneraattori, ‘Breakout’-henkinen selainpeli sekä fysiikkamoottori, jonka avulla lasketaan pallon reagointia selainelementteihin.

Pieni pallo, iso sielu
Sivuston päähenkilönä toimiva pieni pallo on Pokin brändielementeistä merkittävin, ja se toistuu kaikessa markkinoinnissa. Siksi ymmärsimme heti projektin alussa, että pallon tulisi reagoida sivuston muiden elementtien kanssa. Sille haluttiin antaa sielu. Prototyyppivaihe oli pitkä. Lopulta löysimme sopivan animaatioteknologian, jonka avulla saimme yhdistettyä sulavan liikkeen ja tarkat ajoitukset parhaalla mahdollisimmalla tavalla.

Arcade-klassikkopeli sivuston sisällä
Kuinka moni yritys voi ylpeillä sillä, että sivustolla komeilee oma arcade-peliklassikko? Evermade toteutti Pokille version klassisesta “Breakout”-pelistä. Peli on toteutettu toimimaan joko näppäimistöllä, hiirellä tai kosketusnäytöllä.

Peli on ainutlaatuinen yhdistelmä eri web-tekniikoita: WebGL-pelimoottori ja perinteiset verkkosivuteknologiat toimivat saumattomasti yhdessä. Yhdistelmän ansiosta löysimme – ja ratkaisimme – lukuisia selainbugeja. Pelin tarkoituksena on ohjata käyttäjää toimimaan ja vuorovaikuttamaan sivuston kanssa. Tämä varmistaa, että käyttäjälle jää pitkäaikainen muistijälki Pokista ja sivustosta.

Timantit on generoituja
Sivuston kohdeyleisön vuoksi päätimme hyvissä ajoin, että emme valitse helpointa tietä toteutuksessa. Esimerkiksi sivuston päivitettävyys haluttiin viedä äärimmilleen. Siksi taustalla liikkuvia timantteja ja monikulmioita ei haluttu luoda manuaalisesti Photoshopissa.

Evermade toteutti sivustolle SVG/PNG-generaattorin, jonka avulla voidaan luoda lennosta erikokoisia elementtejä, muuttaa kuvioiden värejä ja sumennuksen määrää syvyysvaikutelmaa luomaan.

Toteutus kätkee sisälleen huomattavan paljon matematiikkaa, fysiikkaa, loogista päättelyä ja WebGL-magiikkaa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Valio.fi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Valio.fi on Suomen suosituin reseptisivusto, joka tavoittaa reilut 1,5 miljoonaa verkkosivukävijää kuukaudessa. Olemme toimineet Valion kumppanina digipalveluiden kehityksessä vuodesta 2022 saakka. Skaalautuva ratkaisu Valion globaaleihin tarpeisiin Valion aiempi sisällönhallintajärjestelmä oli useita vuosia vanha, Valiolle räätälöidysti rakennettu järjestelmä. Tilalle haluttiin moderni, käyttäjäystävällinen, helposti muokattavissa oleva järjestelmä, joka ei olisi täysin toimittajariippuvainen. Valinnaksi muodostui WordPress. Uudistuksen fokuksessa […] Lue lisää

Educo

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Educo on johtamisen osaaja, kehittäjä ja vaikuttaja. Se toimii Suomessa maailman johtavan johtamisen osaajan The Ken Blanchard Companies® maapartnerina. Olemme työskennelleet yhdessä Educon kanssa parantaaksemme yrityksen tunnettuutta, brändimielikuvaa, digitaalista presenssiä ja hakukonenäkyvyyttä. Yhteistyötämme on nyt takana puoli vuotta ja mainonnan tuomat edut ovat jo havaittavissa sekä liikenteessä että orgaanisessa näkyvyydessä. Brändi-ilmeen uudistus Aloitimme yhteistyön Educon kanssa kesällä […] Lue lisää

YTK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

YTK Työttömyyskassa on Suomen suurin, kaikille avoin työttömyyskassa, jonka jäsenenä on lähes joka 4. palkansaaja. Kassan jäsenet voivat liittyä YTK Työelämä -yhdistykseen. Kassa antaa jäsenilleen turvaa työelämän haastavissa tilanteissa ja yhdistys tarjoaa mahdollisuuksia kehittää omaa ammatillista osaamistaan. Uudistuksen lähtökohdat YTK Työttömyyskassa ja YTK Työelämä etsivät yhteistyökumppania kehittämään verkkopalveluitaan, jotta ne vastaisivat paremmin muuttuneita tarpeita. Aiempi […] Lue lisää

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti […] Lue lisää

Kaikki syövästä

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Toteutimme kattavan kaikkisyovasta.fi-verkkosivuston uudistuksen, joka on omistettu tarjoamaan luotettavaa tietoa, neuvontaa ja vertaistukea syöpään liittyen. Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista. Teknisesti sivusto koostuu Gutenberg-lohkoista, keskustelupalstasta, kurssikalenterista, Syöpälehdestä sekä personointi-toiminnallisuudesta. Projektin aikana teimme tiivistä yhteistyötä Syöpäjärjestöjen tiimin kanssa Exove Designin konseptoiman kokonaisuuden kehittämiseksi, keskittyen tuomaan sivuston visio […] Lue lisää

Kirjailijaliitto verkkopalvelu

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Lähtökohta Suomen kirjailijaliiton sivustouudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanha verkkopalvelu ei vastannut enää tämän päivän vaatimuksia ja erilaista sisällöllistä ja teknistä velkaa oli sivustolle kertynyt. Keräsimme vuorovaikutteisissa työpajoissa yhteen näkemyksiä ja ideoita visuaalisen ilmeen ja verkkosivuston uudistustyön pohjaksi. Toteutimme kokonaisvaltaisen uudistuksen, jossa verkkosivuston lisäksi uudistimme myös Kirjailijaliiton visuaalisen ilmeen. Tavoitteet Sivuston laaja sisältö on jaettu kahteen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun