Talentia ry:n verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 7 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Talentian uusi verkkosivusto palvelee nykyisiä ja tulevia jäseniä ja toimii yhteiskunnallisen vaikuttamisen kanavana.

Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia uudisti verkkopalvelunsa. Valu vastasi projektissa konseptista, visuaalisesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta. Uudistuksen tavoitteena oli sähköisten jäsenpalvelujen parantaminen ja uusien jäsenen houkutteleminen ammattijärjestöön erityisesti alan opiskelijoiden parista. Lisäksi Talentia halusi tehostaa osallistumistaan yhteiskunnalliseen keskusteluun sosiaalialan äänenä.

Pohjatietoa kävijäkyselyllä

Ennen uudistusta Valu teki Talentian vanhalla sivustolla kävijäkyselyn, jossa selvitettiin käyttäjien tarpeita ja mielipiteitä muutostarpeita koskien. Kyselyn tulokset, asiakkaan tekemä taustatyö ja Valun asiantuntemus yhdessä loivat pohjan uuden sivuston konseptille. Konseptin myötä Talentian verkkopalveluun muodostui äänensävy, joka huokuu niin rakenteesta, toiminnallisuuksista, sisällöistä kuin visuaalisesta ilmeestä kautta linjan.

Sähköiset palvelut ja personointi nopeuttavat asioiden hoitamista

Kävijäkyselyssä tunnistetut eniten etsityt sisällöt – työsuhdeasiat, jäsenpalvelut ja uutiset – nostettiin uuden sivuston rakenteessa kärkipaikoille. Myös sähköisen asioinnin linkit sekä mahdollisuus liittyä jäseneksi tuotiin paremmin näkyviin. Sivuston sujuvaa käyttöä tukee ennakoiva haku, jossa hakutulokset tarkentuvat sitä mukaa, kuin käyttäjä kirjoittaa hakutermiä kenttään.

Talentia ja koko sosiaaliala esille

Nykyisten ja tulevien jäsenten palvelun lisäksi Talentia haluaa näkyä julkisuudessa, osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun ja vaikuttaa. Näkyvyyden parantamiseksi Talentian omat sekä sosiaalialaa koskevat uutiset ja kannanotot nostettiin keskeiselle paikalle sivustoa. Sivusto ja Talentian sosiaalinen media linkittyvät luontevasti toisiinsa someseinän välityksellä.

Sivusto tarjoaa yleisten sisältöjen lisäksi myös personoitua sisältöä kirjautuneille jäsenille toimenkuvien pohjalta. Toimenkuvat päivitetään jokaisella kirjautumiskerralla. YAP-jäsenrekisterijärjestelmään tehty integraatio mahdollistaa käyttäjien kirjautumisen jäsenekstranetiin jäsentunnuksilla ja YAP:n eAsiointi-ominaisuuksien ja palautejärjestelmän käytön kertakirjautumisella (SSO). Integraation välityksellä jaetaan myös käyttöoikeudet yli kolmeenkymmeneen piirisivustoon. Käyttöoikeudet päivitetään jokaisella kirjautumiskerralla.

WordPress Multisite jäsenyhdistyssivustojen työkaluna

Jäsenyhdistyksille on pääsivustolla näkyvyys mm. oman tapahtumakalenterin muodossa. Jäsenyhdistyksille luotiin projektin yhteydessä myös omat modernit ja kustannustehokkaat responsiiviset sivupohjat, joiden avulla yhdistysaktiivit voivat helposti ja tietoturvallisesti ylläpitää sivustojaan.

”Olin erityisen tyytyväinen Valun tekniseen osaamiseen sekä tukeen verkkopalvelumme konseptoinnissa.”
– Heidi Schrooten, uudistuksen projektipäällikkö, Talentia

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Pelastakaa Lapset ry

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Tärkein ulkoinen viestintäkanava koki isoja muutoksia Pelastakaa Lapset ry työsti pitkään omatoimisesti verkkosivustonsa uudistusta. Hanke oli alkanut elää omaa elämäänsä ja siitä oli tullut jo hyvin sokkeloinen. Lopulta Pelastakaa Lapset ry päätti joulukuussa 2022, että se haluaa tehdä selkeän ja kokonaisvaltaisen uudistuksen omat kohderyhmänsä huolellisesti huomioiden. Yhteistyökumppaniksi valittiin Valu Digital. Pelastakaa Lapset ry:n hankkeen vetäjänä […] Lue lisää

Mustankorkea – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Tieto helpommin esiin Mustankorkea on jäteyhtiö, jonka toimialueella asuu 178 000 asukasta Jyväskylässä, Laukaassa, Muuramessa ja Toivakassa. Sen verkkosivuston tärkein tehtävä on tukea yhtiön päätoimintoja: ​​jätteiden keräystä, käsittelyä ja hyödyntämistä sekä jäteneuvontaa. Viime vuosina Mustankorkea on alkanut myydä myös biokaasua ja multaa. Eri asiakasryhmiä on paljon, samoin viestittävää. Uuden sivuston rakentaminen alkoi konseptointityöpajoilla. Käyttäjälähtöinen sisältörakenne […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun