Visit Häme

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Visit Hämeen verkkosivuston uudistuksessa toteutettiin innovatiivinen ratkaisu, joka hyödyntää sisällön tarjoamisessa useita eri rajapintoja. Projektissa luotiin teknisesti vakaa ja joustava verkkosivusto, joka vähentää manuaalista ylläpitotyötä. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi Siltanen & Sandberg.

Kolmen rajapinnan kautta ajantasaista sisältöä sivustolle

Sivustolle toteutettiin kolme eri rajapintaa – Lipas, Datahub sekä Häme Events palveluista. Alueen matkailupalvelut, luontokohteet ja tapahtumat haetaan kerran vuorokaudessa ulkoisista rajapinnoista. Sisällön päivitykset tehdään suoraan näihin rajapintoihin, joka poistaa tarpeen ylläpitää tietoja manuaalisesti verkkosivustolla.

Lipas-integraatioon rakennettiin haluttu suodatus-, kartta- ja listauskorttinäkymä. Lisäksi erilaiset luontoreitit näytetään kartalla visuaalisesti. Kartalle tuotiin näkyviin luontoreitin lähellä olevat palvelut kuten majoitukset ja nuotiopaikat.

Datahub-integraatioon rakennettiin myös monipuolinen suodatus- ja listauskorttinäkymä. Verkkosivuston kävijä voi hakea vaivattomasti haluamansa matkailukohdetta. Hakuun lisättiin useita lisäfilttereitä kuten esteetön, eläinystävällinen ja kestävää matkailua kuvaa Sustainable Travel Finland suodatus.

Häme Events tuo tulevat tapahtumat näkyviin selkeästi Hämeen seudulla.

Open Street Map – vaihtoehto Google Mapsille

Sivuston karttatoiminnallisuus tehtiin Open Street Mapilla. Karttatoiminnallisuus sisältää avointa dataa ja karttatietoja Maanmittauslaitoksen maastotietokannasta ja muista lähteistä Maanmittauslaitoksen lisenssin mukaisesti. Kartan väritys suunniteltiin luontokohteiden selaamista tukevaksi ja kartalla näkyvät esimerkiksi metsässä kulkevat polut.

Saavutettava toteutus

Vaikka sivustolla on käytetty myös animaatioita ja videoita, sivusto on toteutettu saavutettavaksi. Liike ja animaatiot voidaan pysäyttää. Kokonaisuutena huomioimme WCAG-saavutettavuusohjeistukset, varmistaen, että sivusto on esteetön kaikille käyttäjille.

Projektinhallinta

Projektin työpajatyöskentely sekä säännölliset viikkopalaverit toivat rungon projektille. Projektin suunnitteluun ja toteutuksen määrittelyyn käytettiin Miro-yhteistyöalustaa.

Asiakkaan kokemuksen mukaan projektinhallinta oli alusta loppuun saumatonta. ”Tilaajana pysyin hyvin ajan tasalla siitä, missä vaiheessa toteutus eteni ja mitä minulta odotettiin seuraavaksi. Tämä teki yhteistyöstä selkeää ja sujuvaa.”

Trimedian kanssa työskentely oli sujuvaa ja mutkatonta. Heidän osaamisensa teknisten ratkaisujen ja koodauksen saralla toi projektiin juuri sen asiantuntemuksen, jota tarvitsimme. He toteuttivat verkkosivut, jotka ovat toimivat, saavutettavat ja helposti päivitettävät.

Kirsi Roos, Hämeen virkistysalueyhdistys

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kultarahaksi.fi sivustouudistus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

KultaRahaksi Oy käynnisti vuonna 2009 kullanmyyntibuumin esiteltyään suomalaisille kätevän tavan muuttaa kulta rahaksi. Palvelu oli menestys, mutta sivusto kaipasi uudistusta. Toteutimme KultaRahaksi sivustouudistuksen yhteistyössä Suomen digimarkkinoinnin kanssa. Suomen digimarkkinoinnin vastuualue oli visuaalinen suunnittelu ja Trimedia vastasi teknisestä toteutuksesta. Kultarahaksi.fi-sivusto on tehokas työkalu niille, jotka haluavat muuttaa jalometallejaan käteiseksi turvallisesti ja helposti. Korujen ja jalometalliesineiden hinnat […] Lue lisää

Kansallisgalleria lahjoitussivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Nykyään suurin osa lahjoituksista toteutetaan kotisohvalta käsin. Trimedia auttoi Kansallisgalleriaa luomaan turvallisen tavan lahjoittaa rakentamalla modernin ja saavutettavan lahjoitussivuston. Uusi lahjoita.kansallisgalleria.fi verkkopalvelu tukee Kansallisgallerian varainhankintaa ja kasvattaa lahjoitusten määrää, mikä auttaa heitä säilyttämään ja konservoimaan taidekokoelmaa sekä vahvistamaan työtä lasten ja nuorten kanssa. Kansallisgalleria on Suomen suurin kuvataiteen museo. Se rakentaa kulttuuriperintöä, edistää taiteellista sivistystä […] Lue lisää

Web-sovellus – Jyväskylän Avoin Yliopisto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uusi websovellus ohjaa opiskelijoita tieteelliseen ajatteluun Jyväskylän avoin yliopisto on Suomen suosituin avoin yliopisto. Opinnot voi aloittaa useissa oppiaineissa ympäri vuoden ja yliopistossa ei ole pohjakoulutusvaatimuksia tai ikärajoja. Rakensimme Jyväskylän avoimelle yliopistolle tieteelliseen ajatteluun ohjaavan ohjelma-alustan. Trimedia vastasi projektista kokonaisvaltaisesti sisältäen konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen. Monipuolinen alusta Luontopolulla käydään läpi erilaisia tehtäviä. Opiskelija […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Kaikki syövästä

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Toteutimme kattavan kaikkisyovasta.fi-verkkosivuston uudistuksen, joka on omistettu tarjoamaan luotettavaa tietoa, neuvontaa ja vertaistukea syöpään liittyen. Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista. Teknisesti sivusto koostuu Gutenberg-lohkoista, keskustelupalstasta, kurssikalenterista, Syöpälehdestä sekä personointi-toiminnallisuudesta. Projektin aikana teimme tiivistä yhteistyötä Syöpäjärjestöjen tiimin kanssa Exove Designin konseptoiman kokonaisuuden kehittämiseksi, keskittyen tuomaan sivuston visio […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun