Salpausselän kisat 2023

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Oakhill Groupin yhtiöt (nyk. Virnex Group) valittiin 100-vuotta täyttävien Salpausselän kisojen yhteistyökumppaniksi ja olemme omalla osaamisellamme mukana luomassa vuoden 2023 ikimuistoista kisatapahtumaa.

Yhteistyö kisoja operoivan Salppuri Oy:n kanssa alkoi keväällä 2022 Oakhill Groupin fasilitoimalla työpajalla, jonka pohjalta luotiin Salpausselän kisojen 100-vuotis juhlavuoden kohderyhmät, ostajapersoonat ja ydinviestit, joita hyödyntäen100-vuotisille kisoille luotiin markkinoinnin kattokonsepti.

Kevään työpajassa hyödynnettiin palvelumuotoilutiimimme toteuttaman ennakkokyselyn sekä kohderyhmätutkimuksen tuloksia. Oakhill Groupin suunnittelutiimi loi Salpausselän 100 v. juhlakisoille markkinointistrategian ja sosiaalista vastuuta painottavan kattokonseptin: Meidän kaikkien Salppuri.

Oakhillin graafisen suunnittelun tiimi loi Salpausselän kisoille uuden päivitetyn visuaalisen ilmeen: Salppurin sata sävyä, joka näkyy niin 100 v. juhlalogossa kuin muissa markkinointimateriaaleissa – myös uusituilla verkkosivuilla.

Kisojen verkkosivut uudistettiin uuden visuaalisuuden mukaisesti ja samalla sivuston teknisiä ominaisuuksia uudistettiin vastaamaan kansainvälisen suurtapahtuman tarpeita.

Uusi sivusto vastaa kansainvälisen tapahtuman tarpeita

Salpausselän kisojen verkkosivut suunniteltiin vastaamaan kansainvälisen massatapahtuman tarpeita. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin kisojen kattokonsepti, jonka mukaisesti sivustonkin haluttiin palveleman meitä kaikkia.

Toteutuksessa on huomioitu sivuston jatkuva kehittäminen tapahtuman elinkaareen eri vaiheiden tarpeiden mukaan. Sivustoa on helppo päivittää hyödyntämällä Tammi-lohkoja, jotka toimivat saumattomasti WordPressin omien natiivilohkojen kanssa.

Sivustolle on jo valmiiksi luotu toiminnallisuuksia, joita nostetaan sivustolle kisajärjestelyjen edetessä ja kun toiminnallisuudet ovat ajankohtaista markkinoinnin ja viestinnän näkökulmasta.

Mobiilinäkymässä on hyödynnetty Tammi Mobiilia, jonka avulla mobiilikäytöstä saadaan nopeampi ja käyttäjäystävällisempi. Ajankohtaisuus on helppoa huomioida myös mobiilinäkymässä.

Ratkaisut käyttäjäystävällisyyden parantamiseen

Toteutuksessa on panostettu erityisesti sivuston saavutettavuuteen, jotta mahdollisimman monen on mahdollista käyttää sivustoa.

Sivuston megamenuvalikko avaa sivuston sisällöt selkeästi eri kohderyhmille. Sisältösuunnittelussa on huomioitu eri kohderyhmät ja heidän tarpeensa.

Käyttöliittymäsuunnittelussa on otettu huomioon muun muassa lippujen ostamisen helppous ja selkeys. Toteutuksessa on tehty ostoa tukevia ratkaisuja. Oakhillin digimainonnan tiimi vastaa sivuston konversioiden seurannasta ja raportoinnista.

Sivusto on Tammen omassa hosting-palvelussa, jonka avulla voimme varmistaa sivuston turvallisuuden ja toimintavarmuuden kaikissa tilanteissa.

Oakhill Oy toimii Salppuri Oy:n ulkoistettuna markkinoinnin ja viestinnän kumppanina tukien kisaorganisaation markkinointiviestinnän tekemistä muun muassa erilaisten markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Vastuullisuus on merkittävä osa tapahtuman konseptia. Oakhill Groupiin kuuluva Think Further oli mukana suunnittelemassa erityisesti sosiaaliseen vastuullisuuteen painottuvaa konseptia – Meidän kaikkien Salppuri. Lisäksi Think Further on mukana sparraamassa kisojen vastuullisuusteemaa ja -ohjelmaa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja juhlakisoille luotuun konseptiin. Oakhill Groupin asiantuntijat ovat hienosti nivoutuneet osaksi meidän organisaatiota – ja koko juhlakisojen tarinaa. Meille oli tärkeää löytää paikallinen kumppani ja emme olisi voineet valita paremmin. Tapahtuman rakentaminen on todella hektistä ja tarpeisiimme on kyetty vastaamaan nopeasti ja aina hyvällä fiiliksellä. Matkahan on vasta alussa, mutta tästä on hyvä jatkaa kohti huikeaa kisaviikonloppua.” Jari Pohjonen, kaupallinen johtaja, Salppuri Oy

(Toim. huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Tammi Digitalin nimissä. Virnex osti Tammi Digitalin elokuussa 2023.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Robocoast.eu – European Digital Innovation Hub

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

EDIH-organisaatiot, eli European Digital Innovation Hubit toimivat yrityksille matalan kynnyksen kontaktipisteinä, joiden kautta yritys löytää tarvittavan osaamisen, koulutuksen, asiantuntijaresurssit, kumppanit tai kehitysympäristöt erityyppisten digitaalisten ratkaisujen hyödyntämiseen ja toiminnan modernisointiin. Apua on tarjolla myös rahoituksen hakemiseen. Suomen Robocoast EDIH -konsortioon kuuluu 15 suomalaista korkeakoulua ja kaksi elinkeinoyhtiötä yhdeksästä eri maakunnasta. Konsortion koordinoinnista vastaa Prizztech Oy. Konsortio […] Lue lisää

Verdis – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää

Lounais-Suomen Jätehuollon verkkopalvelu

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lounais-Suomen Jätehuolto (LSJH) on 18 omistajakuntansa (Aura, Kaarina, Kemiönsaari, Lieto, Marttila, Masku, Mynämäki, Naantali, Nousiainen, Paimio, Parainen, Pöytyä, Raisio, Rusko, Salo, Sauvo, Turku ja Uusikaupunki) asukkaita palveleva jätehuoltoyhtiö. Se järjestää kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden laadukkaat jätteen vastaanotto- ja käsittelypalvelut alueen 450 000 asukkaalle ja noin 40 000 vapaa-ajan asunnolle. Projektin yleiskuvaus LSJH:n verkkosivuston lsjh.fi uudistusprojekti […] Lue lisää

Helmet Capital Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Helmet Capital Oy:n verkkosivuston uudistusprojektin päätavoitteena oli luoda ammattimainen ja informatiivinen digitaalinen läsnäolo yritykselle, joka tarjoaa sijoituspalveluita ja -neuvontaa. Verkkosivuston uudistamisessa keskityttiin parantamaan käyttäjäkokemusta, tarjoamaan selkeää tietoa palveluista ja vahvistamaan yrityksen brändi-ilmettä. Projektin laajuus Projekti perustui Virnexin projektimalliin, joka käynnistyy aina palvelumuotoilun menetelmiin ja Design Thinking -ajatteluun perustuvalla suunnittelu- ja UI/UX-vaiheella. Toteutus- ja käyttöönottovaiheiden jälkeen […] Lue lisää

Ensto

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää

Turvaopas.fi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Palvelu taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen Turvaopas.fi on innovatiivinen verkkopalvelu, joka on suunniteltu erityisesti taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen. Vilkas muuttoliike ja uudet trendit, kuten Airbnb, on tullut jäädäkseen samalla kun vuokra-asumisen suosio kasvaa. Taloyhtiölle tämä tuo haasteita myös turvallisuuden näkökulmasta. Turvaopas tarjoaa ajantasaisen tiedon kaikille taloyhtiön asukkaille sekä heidän vieraille taloyhtiön turvaohjeista, sekä asukkaan omista velvollisuuksista. Palvelu tarjoaa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun