Salpausselän kisat 2023

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Oakhill Groupin yhtiöt (nyk. Virnex Group) valittiin 100-vuotta täyttävien Salpausselän kisojen yhteistyökumppaniksi ja olemme omalla osaamisellamme mukana luomassa vuoden 2023 ikimuistoista kisatapahtumaa.

Yhteistyö kisoja operoivan Salppuri Oy:n kanssa alkoi keväällä 2022 Oakhill Groupin fasilitoimalla työpajalla, jonka pohjalta luotiin Salpausselän kisojen 100-vuotis juhlavuoden kohderyhmät, ostajapersoonat ja ydinviestit, joita hyödyntäen100-vuotisille kisoille luotiin markkinoinnin kattokonsepti.

Kevään työpajassa hyödynnettiin palvelumuotoilutiimimme toteuttaman ennakkokyselyn sekä kohderyhmätutkimuksen tuloksia. Oakhill Groupin suunnittelutiimi loi Salpausselän 100 v. juhlakisoille markkinointistrategian ja sosiaalista vastuuta painottavan kattokonseptin: Meidän kaikkien Salppuri.

Oakhillin graafisen suunnittelun tiimi loi Salpausselän kisoille uuden päivitetyn visuaalisen ilmeen: Salppurin sata sävyä, joka näkyy niin 100 v. juhlalogossa kuin muissa markkinointimateriaaleissa – myös uusituilla verkkosivuilla.

Kisojen verkkosivut uudistettiin uuden visuaalisuuden mukaisesti ja samalla sivuston teknisiä ominaisuuksia uudistettiin vastaamaan kansainvälisen suurtapahtuman tarpeita.

Uusi sivusto vastaa kansainvälisen tapahtuman tarpeita

Salpausselän kisojen verkkosivut suunniteltiin vastaamaan kansainvälisen massatapahtuman tarpeita. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin kisojen kattokonsepti, jonka mukaisesti sivustonkin haluttiin palveleman meitä kaikkia.

Toteutuksessa on huomioitu sivuston jatkuva kehittäminen tapahtuman elinkaareen eri vaiheiden tarpeiden mukaan. Sivustoa on helppo päivittää hyödyntämällä Tammi-lohkoja, jotka toimivat saumattomasti WordPressin omien natiivilohkojen kanssa.

Sivustolle on jo valmiiksi luotu toiminnallisuuksia, joita nostetaan sivustolle kisajärjestelyjen edetessä ja kun toiminnallisuudet ovat ajankohtaista markkinoinnin ja viestinnän näkökulmasta.

Mobiilinäkymässä on hyödynnetty Tammi Mobiilia, jonka avulla mobiilikäytöstä saadaan nopeampi ja käyttäjäystävällisempi. Ajankohtaisuus on helppoa huomioida myös mobiilinäkymässä.

Ratkaisut käyttäjäystävällisyyden parantamiseen

Toteutuksessa on panostettu erityisesti sivuston saavutettavuuteen, jotta mahdollisimman monen on mahdollista käyttää sivustoa.

Sivuston megamenuvalikko avaa sivuston sisällöt selkeästi eri kohderyhmille. Sisältösuunnittelussa on huomioitu eri kohderyhmät ja heidän tarpeensa.

Käyttöliittymäsuunnittelussa on otettu huomioon muun muassa lippujen ostamisen helppous ja selkeys. Toteutuksessa on tehty ostoa tukevia ratkaisuja. Oakhillin digimainonnan tiimi vastaa sivuston konversioiden seurannasta ja raportoinnista.

Sivusto on Tammen omassa hosting-palvelussa, jonka avulla voimme varmistaa sivuston turvallisuuden ja toimintavarmuuden kaikissa tilanteissa.

Oakhill Oy toimii Salppuri Oy:n ulkoistettuna markkinoinnin ja viestinnän kumppanina tukien kisaorganisaation markkinointiviestinnän tekemistä muun muassa erilaisten markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Vastuullisuus on merkittävä osa tapahtuman konseptia. Oakhill Groupiin kuuluva Think Further oli mukana suunnittelemassa erityisesti sosiaaliseen vastuullisuuteen painottuvaa konseptia – Meidän kaikkien Salppuri. Lisäksi Think Further on mukana sparraamassa kisojen vastuullisuusteemaa ja -ohjelmaa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja juhlakisoille luotuun konseptiin. Oakhill Groupin asiantuntijat ovat hienosti nivoutuneet osaksi meidän organisaatiota – ja koko juhlakisojen tarinaa. Meille oli tärkeää löytää paikallinen kumppani ja emme olisi voineet valita paremmin. Tapahtuman rakentaminen on todella hektistä ja tarpeisiimme on kyetty vastaamaan nopeasti ja aina hyvällä fiiliksellä. Matkahan on vasta alussa, mutta tästä on hyvä jatkaa kohti huikeaa kisaviikonloppua.” Jari Pohjonen, kaupallinen johtaja, Salppuri Oy

(Toim. huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Tammi Digitalin nimissä. Virnex osti Tammi Digitalin elokuussa 2023.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Pajulahden Urheiluopisto

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Pajulahti.com on Liikuntakeskus Pajulahden virallinen verkkosivusto, joka palvelee asiakkaita monipuolisilla liikunta- ja majoituspalveluilla. Sivuston kehityksessä keskityttiin vahvasti palvelumuotoiluun, jotta kävijät voivat saumattomasti ostaa lahjakortteja, varata majoituksen ja tutustua keskuksen tarjontaan. Osana Virnexin palvelua tuotettiin myös sivuston sisältösuunnitelma ja konversiostrategia, sekä konversioipisteiden määrittäminen Teknologiat ja ratkaisut Verkkosivusto käyttää WordPressiä ja sisältää WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan, jonka kautta asiakkaat […] Lue lisää

Päijät-Hämeen hyvinvointialueen verkkosivusto

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uusi paijatha.fi verkkopalvelu kokoaa tietoa Päijät-Hämeen hyvinvointialueen hallinnosta ja päätöksenteosta sekä toimii porttina päijäthämäläisten julkisiin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluihin. Käyttäjäkunta on poikkeuksellisen laaja, sillä se kattaa kaikki alueen lähes 200 000 asukasta. Sivusto on toteutettu saavutettavaksi ja vastaamaan monien erilaisten käyttäjäryhmien, kuten eri ikäryhmien tarpeita. Projekti jaettiin Tammen vakiomallin mukaisesti neljään vaiheeseen: – Suunnitteluvaihe […] Lue lisää

Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa. Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut. […] Lue lisää

Normet MRB Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Marakon.fi on teollisuuden komponentteja ja ratkaisuja tarjoavan Normet MRB Oy:n verkkopalvelu. Sivusto palvelee teollisuusasiakkaita tarjoamalla tuotetietoja ja mahdollistamalla verkkokauppaistetun tavan jättää tarjouspyyntöjä. Laskutusasiakkailleen Oma Marakon -palvelu tarjoaa lisäksi mahdollisuuden tilata tuotteita. Teknologiat ja ratkaisut Verkkosivuston kehityksessä hyödynnettiin WordPressin ja WooCommerce-alustan yhdistelmää. Erityistä huomiota kiinnitettiin kaksisuuntaiseen integraatioon Monitor 5 -ERP-järjestelmän kanssa, mikä mahdollistaa reaaliaikaisen varastonhallinnan ja […] Lue lisää

JL-Tuotteet Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen. Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasi […] Lue lisää

WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen. Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan Usean yhtiön sivustojen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun