Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000.

Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina pandemia-aikoina ja siirtää ostaminen verkkoon.

Projekti käynnistyi määrittelytyöllä. Sen aikana konseptoimme ajatuksen siitä, miten kauppa toimii parhaiten sekä verkkogalleriana että verkkokauppana niin, että potentiaaliset asiakkaat ja tapahtuman vierailijat pääsevät tutustumaan taidemaalareihin ja heidän teoksiinsa sekä sujuvasti ostamaan ja varaamaan teoksia. Verkkogalleria toimii Taidemaalariliiton jäsenille myös ilmoittautumisalustana, jonka avulla taiteilija pystyy toimittamaan taidemaalarilistaukseen tarvittavat biografiatiedot, portfolion sekä välittämään haluamansa teokset myyntiin. Perusteellisen suunnittelutyön pohjalta rakensimme toiminnallisuuksiltaan rikkaan verkkogallerian, jossa keskiöön nostettiin taidemaalarien teokset, taiteilijat sekä itse tapahtuma.

Kehitimme Taidemaalariliiton Teosvälitys -tapahtumalle uudistetun ilmeen, jonka inspiraationa oli yhdistää teollisen muotoilun puhdas ja rouhea tyyli sekä renessanssin arkkitehtuurin klassiset geometriset muodot. Maalauksia ympäröivä leveä valkoinen tila muistuttaa taidenäyttelyiden esillepanoa. Suurten kuvien ja valokuvien yhdistäminen Sans serif -kirjasintyyppiin luo raikkaan ja modernin tunnelman, kun taas tummanvihreä korostusväri muistuttaa verkkosivun kävijää Suomen metsistä ja luonnosta.

Teoskokoelmaan on koottu kaikki ennen tapahtumaa ostettavissa olevat ja ennakkotilattavat teokset sekä luettelo taiteilijoiden biografioista ja teoksista, joita voi selata vieraillessaan Kaapelitehtaalla järjestettävässä näyttelyssä. Sujuvaa ostamista varten loimme Woocommerce-verkkokauppaan räätälöidyn toiminnallisuuden, jonka avulla kävijät voivat ennakkovarata teoksen ilman maksua, tai ostaa teoksia ennen Teosvälitys-tapahtumaa ennakkoon ja noutaa teoksen Kaapelitehtaalta, tai tilata kotiinkuljetuksen. Suodatin- ja hakutyökalun ansiosta koko maalauskokoelma on helposti asiakkaiden saatavilla sekä desktop-näkymässä että mobiililaitteella.

Suomen suurimman kuvataidetapahtuman kävijämäärä oli pandemian vuoksi valitettavasti rajattu ja Merikaapelihallin valtavaan 3148 neliömetrin saliin päästettiin kerralla vain kuusi ihmistä. Tapahtuman hallitun ja turvallisen näyttelykokemuksen varmistamiseksi loimme sähköisen rekisteröintijärjestelmän, jossa tapahtumaan osallistujat voivat verkkosivustolta varata itselleen vapaan vierailuajan Kaapelitehtaalle maksimikävijämäärän per vierailuaika perusteella.

Tapahtuman vierailijalle näkyvien toiminnallisuuksien lisäksi kurkistetaan vielä hieman verkkokaupan konepellin alle; loimme Taidemaalariliiton jäsenille räätälöidyn ilmoittautumis- ja sisällönsyöttölomakkeen, jolla pystyimme automatisoimaan yli 600 taiteilijan ilmoittautumisen tapahtumaan sekä siirtämään teostiedot automaattisesti WooCommerce-verkkokauppaan. Lomake rakennettiin siten, että se siirtää kuvataiteilijan taideteosten tiedot, kuvat sekä taidemaalareiden biografiat automaattisesti verkkokauppaan sekä taidemaalarien profiileihin, keräten samalla tapahtuman osallistujat. Lisäksi Taidemaalariliiton sisäiseen käyttöön rakensimme kustomoidun ulosvientitoiminnallisuuden, jonka avulla jäsenten teos- ja osallistumistiedot voidaan viedä sujuvasti ulos järjestelmästä.

Kokonaisuudessaan projekti toteutettiin kunnianhimoisessa aikataulussa ja läheisessä yhteistyössä Taidemaalariliiton tiimin kanssa, ilman kompromisseja. On ollut todellinen ilo työskennellä Taidemaalariliiton kanssa ja olemme erittäin ylpeitä lopputuloksesta. Jatkamme tiivistä yhteistyötä myös tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä verkkokauppa ja varausjärjestelmä on auki ainoastaan ennen tapahtumaa ja tapahtuman aikana, mutta tulevaisuudessa tarkoituksena on pitää kauppa auki mahdollisesti ympäri vuoden!

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Muurlan verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa , Yrityksen sivusto kuluttajille

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä. Haaste Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda […] Lue lisää

PolarPro sivuston uudistus

Tekijä: Digiteam Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille , Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Digitaalisen mainonnan konsultointi osana yhteistyötä, Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

PolarPro on vuonna 2008 perustettu henkilöstö- ja logistiikkaratkaisujen syväosaaja, joka palvelee kaikenkokoisia yrityksiä monipuolisella palvelukokonaisuudella. Taustaa ja tavoitteita verkkosivuston uudistukselle PolarPro Henkilöstöratkaisut Oy on logistiikan ja kuljetusalan henkilöstöratkaisuihin erikoistunut yritys, joka palvelee sekä pieniä että suuria toimijoita alallaan. Yrityksen verkkosivusto kaipasi modernisointia, sillä se oli jäänyt ajan myötä vanhanaikaiseksi. Tavoitteena oli selkeyttää käyttäjäpolkuja, päivittää valikko- […] Lue lisää

Ilmatar.com

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Ilmatar on Pohjoismaissa toimiva, itsenäinen sähköntuottaja ja uusiutuvan energian kehittäjä. Kun yhtiö teki ison strategiamuutoksen ja siirtyi kuluttajille myytävästä sähköstä tuulivoiman kehittämiseen, haluttiin myös yrityksen verkkosivustot uudistaa täysin. Alkuvuodesta 2024 julkaistu Ilmatar.com kattaa sekä Suomen että Ruotsin markkinat ja toimii koko Ilmattaren sidosryhmäviestinnän kotipesänä. Ilmattarella oli alunperin kolme täysin erillistä sivustoa eri markkina-alueille, ja uudistuksessa […] Lue lisää

GROOM – Parturipalvelut ja verkkokauppa uudelle tasolle

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa , Yrityksen sivusto kuluttajille

GROOM on ollut miesten parturipalveluiden edelläkävijä jo vuodesta 2005. Dude uudisti heidän verkkosivustonsa ja verkkokauppansa vastaamaan GROOMin ainutlaatuista tunnelmaa: tyyliä, laatua ja maskuliinista eleganssia. Projektin tavoitteena oli luoda sivusto, joka henkii premium-laatua ja tarjoaa yhtä sujuvan kokemuksen sekä verkossa että parturissa. Lähtökohdat GROOMin asiakkaille parturissa käynti ei ole pelkkä rutiini, se on elämys. Samalla verkkosivuston […] Lue lisää

Teknologiateollisuus.fi ja toimialayhdistyssivut – verkkosivustojen uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työvoimapolittinen vaikuttajaorganisaatio. Yhdistyksen alle kuuluu useita toimialayhdistyksiä eri teknologian ja teollisuuden aloita, joiden jäseniä useat yritykset ovat. Teknologiateollisuuden piiriin kuuluva Teknologiateollisuuden työnantajat ry neuvottelee teknologiateollisuuden valtakunnalliset työehtosopimukset. Kevään ja syksyn 2024 aikana uudistimme sekä Teknologiateollisuus.fi pääsivuston, että useimpien toimialayhdistysten sivustot. Teknologiateollisuuden verkkopalvelut Teknologiateollisuuden verkkopalvelukokonaisuuden uudistaminen alkoi alkuvuodesta 2023 North Patrolin […] Lue lisää

Uudestisyntynyt Kiekko-Espoo.fi

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kiekko-Espoo nousi jääkiekon SM-liigaan kaudeksi 2024-2025. Samalla seura halusi uudistaa sivustonsa moderniksi, seuran tahtotilaa viestiväksi kokonaisuudeksi, jota olisi helppo jatkokehittää tulevaisuudessa liiketoiminnan kasvaessa. Brändiuudistus kaiken taustalla Miltton teki Kiekko-Espoolle brändiuudistuksen, joka kiteytyy sanaan ”re-born”. Tämä uudestisyntymisen teema haluttiin tuoda näkyviin myös uudistetulla verkkosivustolla: samalla kun seura haluttiin näyttää eteenpäin katsovana ja raikkaana toimijana, haluttiin kumartaa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun