Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000.

Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina pandemia-aikoina ja siirtää ostaminen verkkoon.

Projekti käynnistyi määrittelytyöllä. Sen aikana konseptoimme ajatuksen siitä, miten kauppa toimii parhaiten sekä verkkogalleriana että verkkokauppana niin, että potentiaaliset asiakkaat ja tapahtuman vierailijat pääsevät tutustumaan taidemaalareihin ja heidän teoksiinsa sekä sujuvasti ostamaan ja varaamaan teoksia. Verkkogalleria toimii Taidemaalariliiton jäsenille myös ilmoittautumisalustana, jonka avulla taiteilija pystyy toimittamaan taidemaalarilistaukseen tarvittavat biografiatiedot, portfolion sekä välittämään haluamansa teokset myyntiin. Perusteellisen suunnittelutyön pohjalta rakensimme toiminnallisuuksiltaan rikkaan verkkogallerian, jossa keskiöön nostettiin taidemaalarien teokset, taiteilijat sekä itse tapahtuma.

Kehitimme Taidemaalariliiton Teosvälitys -tapahtumalle uudistetun ilmeen, jonka inspiraationa oli yhdistää teollisen muotoilun puhdas ja rouhea tyyli sekä renessanssin arkkitehtuurin klassiset geometriset muodot. Maalauksia ympäröivä leveä valkoinen tila muistuttaa taidenäyttelyiden esillepanoa. Suurten kuvien ja valokuvien yhdistäminen Sans serif -kirjasintyyppiin luo raikkaan ja modernin tunnelman, kun taas tummanvihreä korostusväri muistuttaa verkkosivun kävijää Suomen metsistä ja luonnosta.

Teoskokoelmaan on koottu kaikki ennen tapahtumaa ostettavissa olevat ja ennakkotilattavat teokset sekä luettelo taiteilijoiden biografioista ja teoksista, joita voi selata vieraillessaan Kaapelitehtaalla järjestettävässä näyttelyssä. Sujuvaa ostamista varten loimme Woocommerce-verkkokauppaan räätälöidyn toiminnallisuuden, jonka avulla kävijät voivat ennakkovarata teoksen ilman maksua, tai ostaa teoksia ennen Teosvälitys-tapahtumaa ennakkoon ja noutaa teoksen Kaapelitehtaalta, tai tilata kotiinkuljetuksen. Suodatin- ja hakutyökalun ansiosta koko maalauskokoelma on helposti asiakkaiden saatavilla sekä desktop-näkymässä että mobiililaitteella.

Suomen suurimman kuvataidetapahtuman kävijämäärä oli pandemian vuoksi valitettavasti rajattu ja Merikaapelihallin valtavaan 3148 neliömetrin saliin päästettiin kerralla vain kuusi ihmistä. Tapahtuman hallitun ja turvallisen näyttelykokemuksen varmistamiseksi loimme sähköisen rekisteröintijärjestelmän, jossa tapahtumaan osallistujat voivat verkkosivustolta varata itselleen vapaan vierailuajan Kaapelitehtaalle maksimikävijämäärän per vierailuaika perusteella.

Tapahtuman vierailijalle näkyvien toiminnallisuuksien lisäksi kurkistetaan vielä hieman verkkokaupan konepellin alle; loimme Taidemaalariliiton jäsenille räätälöidyn ilmoittautumis- ja sisällönsyöttölomakkeen, jolla pystyimme automatisoimaan yli 600 taiteilijan ilmoittautumisen tapahtumaan sekä siirtämään teostiedot automaattisesti WooCommerce-verkkokauppaan. Lomake rakennettiin siten, että se siirtää kuvataiteilijan taideteosten tiedot, kuvat sekä taidemaalareiden biografiat automaattisesti verkkokauppaan sekä taidemaalarien profiileihin, keräten samalla tapahtuman osallistujat. Lisäksi Taidemaalariliiton sisäiseen käyttöön rakensimme kustomoidun ulosvientitoiminnallisuuden, jonka avulla jäsenten teos- ja osallistumistiedot voidaan viedä sujuvasti ulos järjestelmästä.

Kokonaisuudessaan projekti toteutettiin kunnianhimoisessa aikataulussa ja läheisessä yhteistyössä Taidemaalariliiton tiimin kanssa, ilman kompromisseja. On ollut todellinen ilo työskennellä Taidemaalariliiton kanssa ja olemme erittäin ylpeitä lopputuloksesta. Jatkamme tiivistä yhteistyötä myös tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä verkkokauppa ja varausjärjestelmä on auki ainoastaan ennen tapahtumaa ja tapahtuman aikana, mutta tulevaisuudessa tarkoituksena on pitää kauppa auki mahdollisesti ympäri vuoden!

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Muurlan verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä. Haaste Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda […] Lue lisää

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

Uusi Korkeasaari.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme Korkeasaaren eläintarhan uuden verkkosivuston ja intranetin. Visuaalisesti houkutteleva ja käyttäjäystävällinen sivusto helpottaa tiedon löytämistä ja intranet puolestaan sisäistä viestintää. Uudistus on tärkeä askel kohti parempaa asiakaskokemusta ja digitaalista näkyvyyttä – keskiössä ollen Korkeasaaren vierailijoita kiinnostava informaatio niin saapumisesta ja lipuista kuin eläinlajeista ja niiden suojelusta. Uuden verkko­sivuston tavoitteena on ensi­sijaisesti parantaa Korkea­saaren […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun