Blogi verkkopalveluiden uudistajille ja kehittäjille
Julkaisut
869 julkaisua
Uusimmat verkkosivustot, verkkokaupat ja web-sovellukset Suomessa. Tekijöinä kokeneimmat kotimaiset digitoimistot. Palstalle pääsevät vain astetta isommat urakat (vähintään 10 000 euron budjetilla tehdyt). Palsta on pyörinyt aktiivisesti jo vuodesta 2015. Vuosittain palstalle julkaistaan 150-200 casea.
EPV Energia Oy on kotimainen energiayhtiö, joka tuottaa ja hankkii noin 5 % kaikesta Suomessa käytetystä sähköstä. Yhtiö on myös vähäpäästöisen ja uusiutuvan energian edelläkävijä ja tuulivoiman uranuurtaja Suomessa. Morgan tuotti kaikille EPV:n konserniyhtiöille omat sivustonsa, jotka hyötyvät niin sanotun multisite-verkon eduista. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikkia sivustoja ylläpidetään samasta paikasta, mikä luonnollisesti säästää sekä […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Suomen suurin satamaoperaattori KWH Logistics päätti lisätä näkyvyyttään toteuttamalla laajan brändiuudistuksen. Morgan oli kumppanina koko brändiuudistuksen ajan, ja toteutti myös uuden ilmeen mukaiset verkkosivustot kaikille yritysryhmän tytäryhtiöille. KWH Logistics -ryhmään kuuluu kymmenkunta tytäryhtiötä, joilla kaikilla on sama visuaalinen ilme, mutta eri nimet. Uudet sivustot toteutettiin WordPressin Network-asennuksena. Tämä tarkoittaa, että kaikkia seitsemää sivustoa voi hallita […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Edita Prima on monikanavaisen asiakas- ja markkinointiviestinnän palvelukumppani, joka keskittyy erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen omnichannel-ympäristössä. Edita Priman on osa Nordic Morning Group -konsernia. Edita Priman verkkosivustoprojektissa keskeistä oli uudelleen muotoilla yrityksen palvelutarjonta ja jäsentää se selkeällä tavalla uudeksi sivustokokonaisuudeksi. Tärkeää oli myös sivuston helppo päivitettävyys ja siksi päädyimmekin WordPressin Gutenberg-sisältöeditorin valintaan. Samalla kun asiakkaalle tarjottiin matalampaa […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi
Rakennuslehti on Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n julkaisema rakennusalan uutis- ja erikoislehti, joka ilmestyy sekä painettuna että verkkomediana. Verkkopalvelu tavoittaa viikoittain yli 45 000 eri vierailijaa. Sivustolla on noin 25 000 artikkelia ja 150 Gt sisältöä. Morgan toteutti Rakennuslehdelle mittavan sivustouudistuksen vuonna 2019. Uudistukseen sisältyi verkkopalvelun konsultointi ja konseptointi, ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelu, ohjelmointi ja kaikki hosting-palvelut. Lisäksi […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Sataedu kouluttaa ammattiin ja tarjoaa ammattitaitoa vahvistavaa jatko- ja lisäkoulutusta. Koulutusta järjestetään Harjavallassa, Huittisissa, Kankaanpäässä, Kokemäellä, Nakkilassa, Parkanossa, Raumalla, Tampereella ja Ulvilassa. Opiskelijoita on noin 3200. Aloitimme projektin laajalla konseptointityöllä, jossa työpajojen kautta kartoitettiin palvelun käyttäjäryhmät, tarpeet, käyttäjäpolut ja maalit. Tämä asettu lähtökohdat myös suunnittelulle ja toteutukselle. Poutapilvi suunnitteli ja toteutti Sataedulle uuden verkkopalvelun, jossa […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Pitkäaikainen asiakkaamme Toimistotarvikkeet.com halusi modernisoida vanhan CloverShop Pro-pohjaisen verkkokauppa-alustansa, jota oli aikojen saatossa kustomoitu erittäin vahvasti helpottamaan valtavan tuotekatalogin ja asiakasrekisterin ylläpitoa. Verkkokaupan alustaa ei vaihdettu, vaan sen teknistä rakennetta suoraviivaistettiin, haluttuja toimintoja muokattiin ja lisättiin. Ulkoasu päivitettiin moderniksi responsiiviseksi käyttöliittymäksi, joka on saanut runsaasti kiitosta yrityskäyttäjien keskuudessa. Verkkokaupan hallinnassa voidaan toteuttaa hyvin spesifejä asiakaskohtaisia […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Uudistimme Vaasan kaupungin sivuston projektissa, jossa yhdistettiin samalla neljä eri sivustoa yhdeksi. Ennen Vaasan kaupungin, Vaasan seudun, Vaasan matkailun ja Merenkurkun maailmanperintökohteen sivustot olivat omia irrallisia kokonaisuuksiaan, joiden välillä kuntalaiset, matkailijat, muuttajat, opiskelijat ja yritysten edustajat sukkuloivat. Sivustouudistuksen päätavoite oli saada Vaasan seudun yhteiseen käyttöön hakukoneystävällinen, käyttäjäystävällinen ja helposti ylläpidettävä verkkopalvelu, joka erottuu edukseen. Lisäksi […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Koivunen Oy on merkittävä suomalainen autoalan teknisen kaupan monialayritys, jonka perinteet ulottuvat vuoteen 1927 asti. Koivunen Oy toimii henkilöautojen sekä raskaan ajoneuvokaluston varaosien, lisävarusteiden, laitteiden, renkaiden ja vanteiden sekä työkalujen, koneiden ja kiinnitystarvikkeiden maahantuojana. Koivunen toimii markkinoilla Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa. Konsernin liikevaihto on yli 140 miljoonaa euroa. Koivusen Fixusnet-verkkokauppa kokoaa saman osoitteen alle […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Valofirma on yhdessä Kamerafirman kanssa toimiva yksi Suomen johtavia elokuvakalustovuokraamoja, joka on rakennettu alan rautaisten ammattilaisten johdolla. Valofirman tuotteita ja palveluita on hyödynnetty mainoksissa, tv-ohjelmissa ja elokuvissa niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Autoimme Valofirmaa uudistamaan verkkopalvelunsa, jonka alustaksi valittiin WordPress & WooCommerce. Sivuston tavoittena on tarjota helppo tapa hankkia kaikki tarvittava yhden katon alta videotuotannon pyörittämiseen […] Lue lisää
Miseva myy, ostaa ja vaihtaa käytettyjä matkailuajoneuvoja ja muita moottoriajoneuvoja sekä uusia Roadcar sekä Pössl-retkeilyautoja. Vanha sivusto oli jäänyt hieman jälkeen hyvän maineen karttuessa ja liiketoiminnan kasvaessa, eikä vastannut enää yrityksen nykytilaa. Dude ei pistänyt pelkästään markkinointisivustoa uusiksi, vaan kehitti myös Misevan myyjien arkea helpottavia toimintoja. Kehitystyö on ollut aktiivista heti uudistuneen sivuston julkaisun jälkeen […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä, Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia
Valu toteutti Kouvolan kaupungille verkkopalvelun uudistuksen, johon kuului visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus ja aiemmin tehdyn konseptin tarkennus. Lisäksi Valu piti sisällöntuotannon sparrauksen sivuston ylläpitäjille ja järjesti betavaiheessa kävijätutkimuksen ja testaustapahtuman. Monipuolinen yhteistyö Valun ja asiakkaan välillä herätti tyytyväisyyttä projektin molemmissa osapuolissa ja tarjosi asiakkaalle vahvan pohjan jatkaa uuden sivuston sisällöntuotantoa ja ylläpitoa. Aidot käyttäjät testaajina […] Lue lisää
KAS asunnot on valtakunnallinen vuokra-asuntoyhtiö, jolla on yli 8000 vuokra-asuntoa 34 eri paikkakunnalla. Verkkosivustouudistuksessa vuokra-asuntojen hakutoiminnallisuus uudistettiin täysin. Kiinteistöjä ja asuntoja koskeva tieto haetaan ulkoisesta rajapinnasta Tampuuri-kiinteistönhallintaohjelmasta. Listaus- sekä vuokrahakemustoiminto on toteutettu Vue-tekniikkaa hyödyntäen. Nopea, selkeä ja visuaalisesti laadukas vuokrakotien hakutoiminto auttaa asunnon etsinnässä ensiluokkaisesti sekä mobiilissa että desktop-näkymässä. Kävijä voi halutessaan lisätä valitsemansa vuokra-asunnot […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Kurikan kaupunki on yli 20.000 asukkaan elinvoimainen kaupunki Etelä-Pohjanmaalla. Kaupungin elinvoiman kehittäminen ja yritystoiminnan positiivinen tukeminen ovat kaupungin keskeisimpiä tehtäviä sivistystoimen laadukkaiden palveluiden ja kurikkalaisten hyvinvoinnin edistämisen lisäksi. Projektissa uudistettiin visuaalinen ilme, sivuston rakenne ja tekninen toteutus kokonaisuudessaan. Uudistuksen yhteydessä halutiin verkkosivujen hallintaan myös uusi julkaisujärjestelmä. Sivustouudistuksen tavoitteena oli selkeyttää kunnan palvelut ja tarjota matalan […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Factornova on nopeasti kasvanut tapahtumatoimisto, joka kaipasi uutta visuaalisesti freesiä verkkopalvelua. Redandblue vastasi palvelun konseptoinnista, käyttöliittymästä, visuaalisesta ilmeestä, WordPress-toteutuksesta, ylläpidosta ja jatkokehityksestä. Palvelun ulkoasu suunniteltiin tiiviissä yhteydessä Factornovan oman visuaalisen tiimin kanssa. Uudistimme myös brändin osalta yrityksen typografian samassa projektissa. Palvelusta toivottiin helppokäyttöinen niin loppukäyttäjille kuin ylläpitäjillekin. Sivulle luotiin myös ehkäpä kaikkien aikojen hienoin henkilögalleria! […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Fresh House on siivouspalveluihin erikoistunut perheyritys Helsingissä. Yritys palvelee asiakkaitaan eri puolilla pääkaupunkiseutua kaikissa toimitilojen puhtaanapitoon liittyvissä asioissa, lähes 30 vuoden kokemuksella. Fresh House on niittänyt mainetta Helsingissä luotettavana ja osaavana toimijana, ja onkin onnistunut puskaradion avulla saamaan nimekkäitä asiakkaita. Yrityksen visuaalinen ilme ja verkkopalvelu eivät kuitenkaan olleet täysin tasapainossa erinomaisen palvelun kanssa, vaan edellisestä brändiuudistuksesta […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Poolia on jo kolmekymmentä vuotta toiminut rekrytointiyritys, joka toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa. Teimme Poolialle uuden verkkopalvelun, joka palvelee sekä työn etsijöitä että työnantajia. Projektiin kuului käyttöliittymäsuunnittelu, prototyypitys, visuaalinen suunnittelu, tekninen WordPress-toteutus, kytkennät rajapintoihin sekä ylläpido ja jatkokehitys. Palvelun tuli toimia erityisen hyvin mobiilikäyttäjillä. Sivuston konsepti muotoiltiin miettimällä työnhakijan palvelupolkua prosessina, joka voi […] Lue lisää
Suomen Arkkitehtiliitto SAFAn verkkosivusto uudistettiin täydellisesti vastaamaan tämän päivän vaatimuksia, aktiivisesti julkisuudessa toimivan etujärjestön brändin mukaisesti. Uudistuksessa keskeistä olivat onnistunut visuaalisen ilmeen uudelleensuunnittelu, käytettävyyden parantaminen, sekä asiakkaan osalta sivuston helposti päivitettäväksi tekeminen, jonka vuoksi WordPress oli luonteva alustavalinta. Vanhalta sivustolta uudelle siirrettävää sisältöä ja toiminnallisuuksia oli paljon, ja niitä työstettiin yhteistyössä jäsenrekisteristä vastaavan kolmannen osapuolen […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Paper Planes rakensi Dunning, Kruger & Associatesille uudet sisältölähtöiset sivut reilussa kahdessa kuukaudessa. Ketterän yhteistyön tuloksena yrityksen kasvua tukevat hakukoneoptimoidut, käyttäjäystävälliset ja nopeat WordPress- sivut, joita on helppo kehittää myös tulevaisuudessa. Sisältömoduulien käyttö mahdollistaa sivujen laajankin muokkauksen ja tekee jatkokehittämisestä suoraviivaista. Informaatioarkkitehtuurissa huomioitiin toiveet sisältölähtöisyydestä, esteettömyydestä ja helppokäyttöisyydestä. Asiakkaan toiveesta toteutus tehtiin lähes täysin ilman JavaScriptiä. Kommunikointiin […] Lue lisää
Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy eli HS-Vesi on Hämeenlinnan, Hattulan ja Akaan omistama vesihuoltoyhtiö. Yhtiö huolehtii toiminta-alueellaan hyvänlaatuisen veden hankinnasta ja jakelusta sekä jätevesien tehokkaasta poisjohtamisesta ja puhdistamisesta. Yhteistyömme alkoi vuoden 2018 lopulla kun HS-Vesi oli tunnistanut tarpeen verkkosivustonsa päivittämiselle. Vanha alusta oli kömpelö, rakenne oli ajan saatossa sisällön kasvaessa muuttunut sekavaksi eikä sivusto sopeutunut responsiivisesti […] Lue lisää
Autoklinikka on vahinkokorjaamo, jossa auton korjaaminen sujuu niin helposti kuin se ylipäänsä voi sujua. Pohjoismaiseen Werksta Groupiin kuuluva Autoklinikka kattaa jo yli 30 korjaamon voimin suomalaisten autoilijoiden pelti-, kolari- ja tuulilasivaurioiden korjaustarpeet. Autoklinikka koosti joukon asiantuntijoita ympärilleen, kun he lähtivät uudistamaan sekä brändiään että verkkopalveluitaan syksyllä 2018. Mukaan valikoitui IT-konsultti, mainostoimisto NORD DDB, hakukoneoptimoinnin ammattilainen […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille
Ruokaboksi tekee arjesta ja ruoanlaitosta helpompaa ja kiireettömämpää. Ruokaboksi toimittaa herkulliset reseptit ja laadukkaat raaka-aineet suoraan kotiovellesi – sinun tarvitsee ainoastaan kokata yhdessä rakkaimpiesi kanssa. Ruokaboksi toimittaa pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Turkuun. Contrast on ollut mukana Ruokaboksin tarinassa aina vuodesta 2017 lähtien. Ruokaboksi on kehittynyt huimasti MVP-vaiheesta tähän hetkeen, yhdeksi laajimmista verkkopalveluistamme. Tech-tiimimme on tehnyt huomattavia […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Valu vastasi teknisestä toteutuksesta Hämeenlinnan kaupungin laajassa verkkosivustouudistuksessa. Uudistuksessa matkailun ja kaupungin palvelut yhdistettiin verkossa kokonaisuudeksi, joka tukee seudun markkinointia. Hämeenlinnan kaupungilla oli myös tarve hyvin toimiville rajapintaratkaisuille ja pienille erillissivustoille. Uudistuksessa hyödynnettiin integraatioita muun muassa käyttäjähallintaan, Tavastiaevents-tapahtumakalenteriin ja sivuston sisäiseen hakuun (Leiki-järjestelmä). Kalenterissa Hämeenlinnan alueen tapahtumat on helppo suodattaa kunnittain ja kohderyhmittäin. Kalenterissa hyödynnettiin […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Etelä-Pohjanmaalaisen Mirror Linen lähes 25-vuotiaalle liukuovien ja säilytysratkaisujen liiketoiminnalle verkkokauppa ja muut digitaaliset kosketuspinnat ovat vuosi vuodelta entistä merkittävämpiä kun yrityksen toiminta kasvaa, kansainvälistyy ja tehostuu. Modernisoimme Mirror Linen verkkosivut sekä toimme irrallisena pääsivustosta toimineen verkkokaupan (ent. MyCashFlow) osaksi yhtenäistä verkkopalvelua. WordPress-sivusto rakentuu helposti hallittavista osioista joiden avulla sivusto on vaivattomammin ylläpidettävä ja pysyy joustavampana […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Uudistimme vuonna 2018 Rotator yrityssivuston. Uusi sivusto on rakennettu yhdessä Rotatorin tiimin kanssa pidettyjen Service Lab -työpajojen pohjalta määriteltyjen käyttäjäprofiilien palvelemiseksi. Tärkeimpiin toiminnallisuuksiin voidaan listata muun muassa edistynyt haku, paikalliset yhteystiedot ja huoltolistaus. Vaihtokoneet tuodaan kaupattavaksi Mascus-järjestelmästä upotuksena. [Toim. huom. Referenssi on alunperin julkaistu Geniemin nimissä. Geniem tunnetaan nykyisin Hion-nimellä.] Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu
Jokaisen uralla tulee vastaan erilaisia muutos-, kriisi-, tai kehitystilanteita, jotka sisältävät tarvetta selkeälle tiedolle toimintatavoista ja mahdollisuuksista. Oma Luottamusmies vastaa korkeasti koulutettujen työelämätiedon tarpeeseen erilaisissa tilanteissa. Palvelun tuottaa akavalaisten liittojen yhteinen neuvottelujärjestö YTN. Suunnittelimme ja toteutimme Oma Luottamusmies -verkkopalvelun, josta työntekijät saavat apua ja vinkkejä arkisiin tilanteisiin. Palveluun rakennettiin testejä ja työkaluja. redandblue vastasi palvelun […] Lue lisää
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille
M Room kaipasi työkaluja kasvavan asiakasvirtansa hallitsemiseen ja sen asiakkaat välineen nähdä odotusajat lähimmissä parturiliikkeissä. Näin he voisivat jonottaa vapaata aikaa mistä tahansa, esimerkiksi kotoaan tai toimistoltaan. My M Roomin tavoitteena oli tuottaa lisäarvoa yrityksen asiakkaille ja tehdä parturiliikkeessä asioinnista sujuvampaa, kuin koskaan aiemmin. Natiivisovelluksen sijaan päätimme luoda web-pohjaisen, React JavaScript-kirjastolla rakennetun Progressive Web App […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Näyttävä ja asiointia helpottava verkkopalvelu ammattiviljelijöille Kekkilä Professional on osa Kekkilä Group -konsernia, joka tuottaa kasvatusratkaisuja ammattiviljelijöille, viherrakentajille ja kuluttajille. Kekkilä Professionalin asiakaskunnan muodostavat ammattiviljelijät ja jälleenmyyjät maailman kaikissa maanosissa. Kekkilä uudisti ammattilaisille suunnatun verkkopalvelunsa. Tärkein tavoite oli viljelijöiden saumaton palvelu maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Samalla haluttiin rakentaa Kekkilän luotettavaa asiantuntijabrändiä yhä vahvemmaksi. Valu toteutti uudistuksen, […] Lue lisää
Into-Digital tuotti Lammille uudet verkkosivut yhdessä sisaryhtiömme Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Ida Fram vastasi verkkosivuston suunnittelusta – Into puolestaan totutusti teknisestä toteutuksesta. Sivuston visuaalisuus perustuu hyvin pitkälti Lammin erittäin näyttävään ja ansiokkaaseen kuvamaailmaan. Kaikki Lammin tämänhetkiset talomallit ovat nähtävillä sivustolla. Talomallistolle on rakennettu laaja filtteröinti, joka helpottaa käyttäjää löytämään juuri oikean talon. Teknisestä näkökulmasta […] Lue lisää
Himos, Päijänne sekä monipuolinen luonto ja persoonalliset maaseutukohteet kutsuvat viihtymään Jämsään. Jämsän ja Himoksen palveluita ja matkailuelämyksiä kuvaavalla sivustolla haluttiin vahvistaa alueen tunnettuutta valittujen kohderyhmien keskuudessa. Sivuston tehtävänä on luoda alueesta houkutteleva mielikuva sekä saada asiakas löytämään alueen tarjoamat matkailupalvelut. Kaikkien paikallisten toimijoiden palvelut yhdelle sivustolle Himosjamsa.fi tarjoaa kanavan, josta pääsee tutustumaan Jämsän palvelutarjontaan kerralla. […] Lue lisää
Joka sekunti, joka päivä, jossain päin maailmaa, joku aloittaa uuden instrumentin opettelun Yousicianin avulla. Yousician sai alkunsa innostuksesta mullistaa musiikin opetus täysin mukaansa tempaavan sovelluksen avulla ja heidän visionaan on tehdä musikaalisuudesta yhtä yleistä kuin lukutaidosta. Nykyään Yousicianin avulla miljoonat käyttäjät opettelevat soittamaan pianoa, kitaraa, bassoa, ukulelea sekä laulamaan. SaaS-palvelujen, kuten Yousicianin, digitaalisessa markkinoinnissa on […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Aker Arctic on arktisen merenkulun pioneeri ja rautainen ammattilainen, jonka tarina jäänmurskaajien suunnittelijana alkaa jo 1930-luvulta. Yrityksen palveluihin lukeutuu mm. arktisissa olosuhteissa liikkuvien alusten suunnittelu, testaaminen, mallinnus ja konsultointi. Helsingissä edistyksellistä testi-laitosta operoiva Aker Arctic ja sen edeltäjät ovat suunnitelleet suurimman osan maailman jäänmurtajista. Verkkosivujen uudistuksessa isoin tekijä oli asiakaslähtöisyys; vanhasta tuote-lähtöisestä lähestymisestä haluttiin luopua […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Järjestön verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu
Kylämme-sivusto on Suomen kylille tarkoitettu työkalu. Työkalun tavoitteena on herättää nukkuvat kylät täyttämään oma kylää aktivoiva kyläsuunnitelma verkossa. Työkalun avulla täytettävässä kyläsuunnitelmassa kuvataan millainen kylän halutaan olevan tulevaisuudessa sekä miten tähän tavoitteeseen päästään. Alkumäärittelyn jälkeen palvelu päätettiin toteuttaa WordPressillä sillä se tarjosi kustannustehokkaan tavan muokata lopputulosta. Haasteena oli tehdä työkalusta sekä innostava ja että helposti […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Visual Components on johtava teollisuuden tuotantolinjastojen mallinnuksen ja simuloinnin ohjelmistokehittäjä. Visual Components halusi uudistaa tehtaiden mallintamiseen ja simulointiin käytettävän ohjelmistonsa oppimissivuston (Visual Components Academy), sillä valmisteemaa ja page builderia hyödyntävän sivuston jatkokehittäminen ei olisi ollut kannattavaa. Oppimissivuston täydellisessä teknisessä uudistuksessa loimme uuden WordPress-sivuston, johon automatisoidusti siirsimme alkuperäiset sisällöt. Lisäosien karsimisen ja WordPress-teeman uudistamisen myötä sivuston […] Lue lisää
Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018. Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Suunnittelimme ja toteutimme Suomen johtavan etiketti- ja tarrapaino Nordic Labelille uuden verkkopalvelun. Suunnittelu aloitettiin Mediapoolin kehittämän tuotantoprosessin mukaisesti, jossa sisältö sekä digitaalinen asiakaspalvelu ohjaa vahvasti sivuston rakennetta ja toimintaa sekä teknistä ratkaisua. Sisältöjen suunnittelussa hakukoneoptimointi nostettiin tärkeään rooliin, jotta sivusto keräisi liikennettä ja liidejä sekä tilauksia verkosta. Suunnittelimme myös yrityksen visuaalisen ilmeen, jota verkkopalvelun yleisilme […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Yli 100 Bitwisen työntekijää, eli Bitwiseria, on softakehityksen ammattilaisia joiden kädenjälkeä löytyy jopa avaruudesta asti. Bitwisestä oltiin kuultu paljon huhuja, tekijätyypeiksi väittivät. Ja samanlaisiksi tekijöiksi kuin Dude osoittautuivatkin. Kun kaksi tekijää upottaa kädet saveen kyynärpäitä myöten, niin priimaahan sieltä vain tulee. ”Duden käsissä uusi ilmeemme taittui näyttäväksi ja käytettäväksi saitiksi, jota on modulaarisuutensa vuoksi helppo […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Yrityksen sivusto kuluttajille
Suositun verkkomedian konseptin ja käyttökokemuksen sekä toteutusarkkitehtuurin uudistus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Headless WordPress backend, React frontend, REST API integraatiot. Jatkokehitys ja ylläpito. Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Verkkokauppa
Alvar Aallon verkkokaupan suunnittelu ja toteutus WooCommercen päälle. Kaupasta ostettavissa pääsylippuja, julkaisuja, ladattavia tuotteita sekä fyysisiä designtuotteita suomeksi ja englanniksi. Kauppa on integroitu kassajärjestelmään. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Aktiivinen jatkokehitys ja ylläpito. Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Remeo on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys, jonka missiona on mahdollistaa ja edistää kiertotaloutta. Remeo kilpailutti digitaalisen liiketoiminnan kumppanuuden ja valitsi Redlandin. Yhteistyö alkoi verkkosivuston uudistamisella, jonka tavoitteena oli palvella asiakkaan eri kohderyhmiä entistä paremmin ja kehittää myyntiä verkossa. Yhdistimme vanhan verkkosivuston, sitaatti.remeo.fi -sisältöportaalin, raportointipalvelun ja verkkokaupan yhdeksi palveluportaaliksi. Uudistuksen pohjaksi tehtiin hakusana-analyysi, joka toimi rakennesuunnittelun pohjana. […] Lue lisää
Kymenlaakson Jätteen sivusto ja verkkoasiointi uuteen uskoon Kymenlaakson Jäte Oy on kuntien kokonaan omistama yhtiö, joka tuottaa Kymenlaakson alueelle monipuoliset jätepalvelut. Yhtiön vanha verkkosivusto sisälsi paljon asiaa, mutta sisältö oli vuosien varrella ripoteltu moneen paikkaan eikä oikean tiedon löytäminen ollut helppoa. Kun Kymenlaakson Jäte aloitti sivuston uudistuksen, tavoitteena oli tarjota asiakkaille miellyttävä käyttökokemus ja tuoda […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Sympa HR on nopeasti kasvava moderni HR-järjestelmä, jota käyttää yli 600 organisaatiota yli 50:ssä maassa. Sympan sivustouudistuksessa yhtenäistettiin eri maissa toimivien sivustojen sisällöt, ilme, informaatioarkkitehtuuri ja käytettävyys. Projekti käynnistyi olemassa olevan informaatioarkkitehtuurin ja sisältöjen täydellisellä mylläyksellä. Sivusto suunniteltiin äärimmäisen käyttäjälähtöiseksi ja hakukoneoptimoiduksi: keräämään paljon relevanttia liikennettä ja konvertoimaan liikenne tehokkaasti. Kaikki sisällöt ja kuvat tehtiin […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Adato tarjoaa koulutuksia sekä viestintä- ja tietopalveluita suomalaisille energiayhtiöille. Uudistimme täydellisesti Adaton verkkosivun käytettävyyden, ilmeen, sisällöt ja teknologian. Osaksi sivustokokonaisuutta on integroitu energia-alan koulutuskalenteri ja alan julkaisujen verkkokauppa, jotta sivusto palvelisi mahdollisimman hyvin käyttäjäryhmäänsä. Uudistuksessa sivustorakenne ja sisällöt virtaviivaistettiin käyttäjälähtöisiksi. WordPress-pohjaisten sisältömoduulien ansiosta sivusto on moni-ilmeinen mutta silti helppokäyttöinen ja tunnistettava. Moduulien avulla uusien sivupohjien […] Lue lisää
Atoy Autohuolto on vauhdikkaasti laajeneva huoltokorjaamoketju kaiken merkkisille autoille. Ketjun toimintaperiaatteita ovat palvelualttius, vastuullinen toiminta sekä asiantunteva ja koulutettu henkilökunta. Atoy Autohuollon sivustouudistuksessa toteutettiin muutamia integraatioita. Automerkki- ja mallikohtaisten huoltopakettien sisällöt tuodaan sivustolle Atoyn toiminnanohjausjärjestelmästä ja ne tulostetaan sivulle. Ajanvarauslomake on integroitu Autofutur-järjestelmään, josta haetaan vapaat toimipistekohtaiset huoltoajat kalenterinäkymään. Käyttäjä voi varata huollon ja varaus […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Japanilainen tekoälyä ja autonomista liikkumista kehittävä Ascent Robotics tarvitsi verkkosivut, joita sillä ei ollut vielä ensinkään. Yritystoiminnan käynnistysvaiheessa olleelle Ascentille luotiin toimivan WordPress-sivuston ohella brändi-identiteetti sekä palveluportfolio. Sivusto toteutettiin sekä globaalia että erityisesti japanilaista markkinaa ajatellen. VIsuaalinen ilme suunniteltiin skandinaavista minimalismia inspiraationa käyttäen. Tärkeää oli visualisoida koneälyn tapaa hahmottaa ympäröivää maailmaa, joka vangittiin näyttävien animaatioiden […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Suunnittelimme ja toteutimme Laiho Groupille uuden yhtenäisen verkkosivuston suuremman nimenvaihto- ja brändiuudistuksen yhteydessä. Aikaisemman sivuston sisällöt oli jaettu usealle erilliselle sivustolle, ja uudistuksen yhteydessä niistä tehtiin yksi verkkopalvelu, joka palvelee kaikkia yritysryhmän yrityksiä. Sivustolta löytyy helposti tietoa Laihon osaamisalueista ja ryhmän eri yhtiöiden palveluista. Yhteydenotto käy helposti sivuston lomakkeen kautta, ja Laiho Group pystyy myös […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Chiller suunnittelee ja valmistaa edistyksellisiä jäähdytys-, lämmitys- ja energiaratkaisuja. Suunnittelimme Chiller Groupille laajan kansainvälistymiskärjellä toimivan verkkopalvelu-uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi sisällöltään runsas sivusto, jossa on mm. neljä täyttä kieliversiota. Sivustolla pääosassa ovat filtteröitävät referenssit sekä eri tuotteisiin ja tuoteryhmiin liittyvät ladattavat materiaalit kuten asennusohjeet ja esitteet. Sivustolla on kiinnitetty erityistä huomiota hakukoneoptimointiin ja sivuston löydettävyyteen eri […] Lue lisää
Yhteistyömme Kekkilän kanssa lähti liikkeelle tarpeesta tehdä verkkosivusta helpompi ja parempi käyttää. Työstä muodostui lopulta täyden mittakaavan sivustouudistus ja samalla sivusto siirrettiin WordPress-alustalle. Lähtötilanteessa Kekkilä.fi:ssä oli monille sivustoille tyypillinen ongelma: sivustoa oli kehitetty pitkään ilman systemaattista suunnittelua, jolloin sen sisällöstä oli muodostunut sekava kokonaisuus. Alasivuja oli yli 400, halutut sisällöt olivat vaikeasti löydettävissä, visuaalisuus ei […] Lue lisää
Suomalaisen peliteollisuuden grand old man, Remedy, halusi modernisoida vanhan sivustonsa vastaamaan peliensä tasoa. Toteutimme sivustouudistuksen WordPress-alustalla ja nostimme keskiöön Remedyn dna:ssa vahvana olevan tarinankerronnan. Uudesta Remedygames.comista tehtiin vahvasti visuaalinen, koko ruudun täyttävine animaatioineen ja videoineen. Myös sivuston tekstisisällöistä haluttiin interaktiivisia, joten ne reagoivat käyttäjän hiiren liikkeisiin. Kuten aina, myös Remedyn kohdalla oli tärkeää, että valmis […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Åbo Akademin verkkopalvelu uudistettiin rohkeasti nuoren kohderyhmän odotukset huomioiden. Laadukas haku navigoinnin perustana Åbo Akademin tavoitteena oli rohkeasti uudenlainen ja visuaalinen sivusto, joka erottuu korkeakoulumaailmassa edukseen. Uudella verkkopalvelulla haluttiin houkutella parhaat opiskelijat ja huippututkijat Åbo Akademiin. Erityishuomio uudistuksessa suunnattiin mobiilikäytettävyyteen ja laadukkaaseen hakutoimintoon. ”Haku on todella keskeisessä roolissa sivuston navigoinnissa. Käytännössä sivuja selaillaan hakutoiminnallisuudella, joka […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Autoimme Service-Flow:ta tuomaan uudistetun ONEiO brändin todeksi luomalla kattavan ja joustavan WordPress-sivuston, jolla pohjustettiin brändin lanseeraus ja erottautuminen muusta markkinasta toden teolla. Sisällön hallinnan monimuotoisuus on yksi sivuston kulmakivistä ja siinä korostuu useista eri komponenteista rakentuvan sivupohjan helppo muokattavuus ja joustavuus. Tapamme rakentaa sivustoja luo niistä pitkäikäisempiä ja monikäyttöisempiä kuin perinteiset sivumallit. Projektissa otettiin mukaan […] Lue lisää
Suunnittelimme ja toteutimme Alvar Aallon arkkitehtuurin ympärille rakennetun valtakunnallisen, matkailijoita globaalisti palvelevan verkkopalvelun visit.alvaraalto.fi:n. Sivustolta löytyy mielenkiintoinen ja edustava kokonaisuus Alvar Aallon arkkitehtuuria eri vuosikymmeniltä ympäri Suomen sekä lisäksi palveluun on koottu tasokkaita matkailupalveluja eri reittien varrelle. Matkojen suunnittelua helpottamaan verkkopalvelusta löytyy myös käytännönläheistä tietoa, kuten kohteiden aukioloaikoja ja sijaintikarttoja, matka-aikatauluja sekä matkatoimistojen yhteystietoja. Monikielisyyden […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
DINO-henkilönostimet ovat tuttuakin tutumpi näky rakennustyömailla. Sama pätee niin Suomeen kuin ulkomaille, nimittäin 85 % näistä suomalaisen huippuosaamisen taidonnäytteistä matkaa ulkomaiden kohteisiin. Haaste: Vaikka Dinolift on valmistavan teollisuuden toimija, tulee verkkopalvelun palvella asiakkaita jouhevasti ja auttaa Dinoliftiä erottumaan kilpailijoista samoin kuin sen tuotteet erottuvat työmailla. Tämä tarkoitti (i) visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän edelleen kehittämistä ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Helaform suunnittelee ja valmistaa liukuovijärjestelmiä, joita käytetään niin kodeissa, teollisissa ympäristöissä, maatalousrakennuksissa, kuin huippuhotelleissa ympäri maailmaa. Redland loi Helaformille uuden sivuston tavoitteena tuoda havainnollisemmin esiin, missä kaikkialla Helaformin tuotteita ja niistä koostuvia ratkaisuyhdistelmiä voi käyttää. Lisäksi uudistuksessa haluttiin luoda pohjat verkkokaupan aloittamiselle myöhemmässä vaiheessa. Tavoitteet keskittyivät merkittävissä määrin vientimarkkinoilla menestymiseen. Verkkosivusto julkaistiin tammikuussa 2018 suomeksi […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Aboard-lehti on toiminut vuosikausia Turun Sataman sidosryhmäviestinnän välineenä. Satamalla tehtiin päätös digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämisestä ja haluttiin lehden suosiosta parempaa analytiikkaa. Printtilehden sisältö ja ulkonäkö oli parin viime vuoden aikana hiottu verkkolehti mielessä ja kun lopulta verkkolehti tehtiin, sisältö sopi melkein sellaisenaan verkkoon. Poutapilvi suunnitteli verkkolehtikokonaisuuden sekä toteutti verkkolehden WordPress-alustalla. Lue lisää
Magisso on palkittu suomalainen design-brändi, joka suunnittelee innovatiivisia ja käytännöllisiä ratkaisuja kodin eri pulmiin. Yrityksen tuotteista tunnetuin on Maria Kivijärven vuonna 2011 suunnittelema legendaarinen kakkulapio, jota on ihastellut muun muassa Wall Street Journal, CNN, Oprah ja InStyle. Uudistimme tärkeimmän viestintäkanavamme, magisso.comin, vuoden 2017 lopussa. Jäykkä ja vanhentunut sivusto ei ollut palvellut yrityksen sisäisiä käyttäjiä eikä ulkoisia […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Hintsa Performance on johtava korkean tehokkuuden valmennuksen ja digitaalisten hyvinvointipalveluiden tarjoaja. Yrityksen osaaminen auttaa yksilöitä, tiimejä ja kokonaisia organisaatioita parantamaan terveyttään ja hyvinvointiaan sekä suoriutumaan tehokkaammin haastavissa liiketoiminta- ja urheiluympäristöissä. Meitä pyydettiin kehittämään Hintsan omaa tehokkuutta verkossa sivustouudistuksen kautta. Siisti ja vakaa sivusto takaa uskottavuuden Nettisivulla on valtava vaikutus asiakkaan laatuvaikutelmaan ja luottamukseen yritystä kohtaan. […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Innolinkille toteuttamamme sivustouudistus viimeisteli näiden Tiedolla johtajien vuonna 2017 alkaneen strategiatyön ja antoi Sparksofin kiillottamalle brändille tilaisuuden loistaa verkossa. Uudistettu brändi tuo raikkaan tuulahduksen Innolinkin toimialalle. Sivuston tuli tarjota tehokkaat ja joustavat työkalut uuden ilmeen sekä Innolinkin rautaisen osaamisen viestintään. Sivusto on rakennettu WordPressille modulaarista Everblox-sisältörakennetta käyttäen. Everbloxin avulla sivusto voitiin täyttää hyvännäköisillä ja toimivilla […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Diak vastaa yli 90 prosentista Suomen evankelis-luterilaisen kirkon diakonian ja nuorisotyön virkoihin kelpoistavasta ammattikorkeakoulutuksesta. Sosiaali- ja terveysalalla Diak on ainoa valtakunnallinen ammattikorkeakoulu, joka voi tarjota koulutus- ja työelämäpalveluita kaikissa ilmansuunnissa. Verkkopalvelu-uudistuksessa panostettiin palvelumuotoiluun, informaatioarkkitehtuuriin ja tietysti sisältöön. Informaatioarkkitehtuurin avulla luotiin sisäetusivut, joka huomioi eri käyttäjäryhmät ja tietotarpeet. Sivuston tärkeimmät käyttäjäryhmät on otettu hyvin huomioon tarjoamalla […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Jyväskylän karhunpesästä käsin ympäri maailmaa toimiva Black Bruin valmistaa moottoreita, rotaattoreita sekä ohjausjärjestelmiä raskaille ajoneuvoille. Vaikka Black Bruinin historia ulottuu aina vuoteen 1959, ollaan yrityksessä tiiviisti kiinni nykypäivän kehityksessä. Toteutimme uuden sivuston monista laajoista sisältötyypeistä helposti ylläpidettävän paketin. Muun muassa jälleemyyjien ja palvelukeskusten haku uusittiin täysin. Hakutuloksia ei tarvitse enää odottaa tai tehdä uutta sivulatausta […] Lue lisää
Helsingin Diakonissalaitos on rohkea ihmisarvon puolustaja. Evermade sai tehtäväksi selkeyttää HDL:n sivuston rakennetta ja sisältöjä sekä sujuvoittaa lahjoituspolkua. Sivusto uudistettiin WordPressillä modulaarisia Everblox-työkaluja käyttäen. Kattavat sisällöt järjesteltiin niin, että kävijöiden on helppo löytää etsimänsä tieto – alasivujen määrää onnistuttiin karsimaan huomattavasti. Julkaisualusta päivitettiin palvelemaan organisaation sisällöntuotantoa. Artikkelisivut siistittiin, ja sivuston editoijat koulutettiin käyttämään julkaisutyökaluja. HDL:n […] Lue lisää
Paikallisten kesken ”Pommina” tunnettu Explosive Bar on uudistanut pala palalta koko konseptia aina sisustuksesta valikoimaan saakka. Kunnon sivut kuitenkin puuttuivat, mutta kauaa ei levätty laakereillaan. Suunnittelimme Explosive Barille uuden logon ja nettisivut. Viimeksi nautitut oluet tulevat suoraan Untappdista rakentamamme integraation kautta ja tapahtumat Facebookista. Kokonaisuudesta tuli varsin toimiva paketti ja Pommin asiakkaatkin ovat tykänneet. ”Oikeastaan […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Tietotalo valittiin toteuttamaan Sedun verkkopalvelun tekninen suunnittelu ja toteutus sekä integraatio Primus-opiskelijahallintojärjestelmään, jotta manuaalisen työn määrää voitiin reippaasti vähentää. Tavoitteena oli luoda inspiroiva verkkopalvelu hakijoiden, opiskelijoiden ja työntekijöiden tarpeisiin. Verkkopalvelu-uudistuksessa Koulutuskeskus Sedu ja Sedun Aikuiskoulutuksen koulutustarjonta yhdistettiin samaan opintotarjontaan, johon haetaan tiedot Primuksesta Tietotalon toteuttaman integraation kautta. Sedu on Tietotalon Infoweb-sisällönhallintajärjestelmän käyttäjä, eli tekninen alusta […] Lue lisää
Helsinki Design Week (Luovi Productions Oy) tarvitsi modulaarisen ja helposti päivitettävän sivuston ympärivuotiseen käyttöön: festivaalin aikana tapahtumasivustoksi ja muuna aikana säännöllisten päivitysten ja sisältöjen julkaisualustaksi. Evermade rakensi sivuston WordPressille hyödyntäen helposti liikuteltavia Everblox-rakennuspalikoita. Näin varmistettiin sivuston tehokas ja vaivaton muokattavuus. Sivuston back-endin, designin ja käyttökokemuksen fokus painottui kolmeen tekijään: Helsinki Design Weekly Vuoden ympäri aktiivinen […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Messukeskus on Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumakeskus, jossa järjestetään vuosittain yli 100 yritys- ja kuluttajatapahtumaa sekä yli 1500 tapaamista ja kongressia. Tapahtumien määrä ja kirjo asettivat verkkosivustolle kovat vaatimukset: yksittäisten tapahtumasivujen luomisen ja muokkaamisen tuli olla yksinkertaista, mutta samalla kokonaisuuden tuli pysyä ehjänä ja johdonmukaisena. Perusteellisesti suunniteltu informaatioarkkitehtuuri loi pohjan onnistuneelle toteutukselle. Rakensimme joustavan mutta […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Yrityksen sivusto kuluttajille
Uudistimme Suomen johtavan äitiyhteisön, Huonon Äidin verkkopalvelun. Rakensimme sivuston WordPressin päälle ja teimme ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelun. Päämääränämme oli suunnitella verkkopalvelu, jonka avulla on helppoa ja joustavaa julkaista useita uusia, eri aihepiireihin jaoteltuja artikkeleja päivässä. Ratkaisumme oli visuaalisista elementeistä rakentuva WordPress-sivusto, joka on jaettu aihepiireittäin kategorioihin, joiden avulla lukijoiden on helppo löytää heitä kiinnostavia artikkeleja ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Laakkonen konserni halusi uudistaa verkkopalvelunsa rohkeasti. Asiakkaat ovat jo pitkään tottuneet etsimään autoja netistä, mutta moni ostamisen vaihe on kuitenkin edellyttänyt käyntiä myyntipisteessä. Ennakkoluulottoman suunnittelun ja viisaan toteutuksen ansiosta Laakkosen verkkopalvelussa voi nyt laskea oman autonsa vaihtoarvon, saada rahoituspäätöksen, maksaa auton ja tilata sen vaikka kotiovelleen. Verkkopalvelu tarjoaa myös personoitua tietoja ja yhteisöllisyyttä. Crasman konseptoi, […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Valteri on Opetushallituksen alaisuudessa toimiva valtakunnallinen oppimis- ja ohjauskeskus, joka tukee lähikouluperiaatteen toteutumista tarjoamalla monipuolisia palveluja yleisen, tehostetun ja erityisen tuen tarpeisiin. Uusi Valteri.fi -sivusto yhdistää kuuden eri toimipisteen ja Valterin pääsivuston yhdeksi kokonaisuudeksi. Sivusto rakennettiin ottaen huomioon Valterin asiakaskunnan erikoistarpeet. Esteettömyys huomioitiin toteutuksen jokaisessa vaiheessa ja Valteri.fi on muun muassa täysin selattavissa näppäimistöllä sekä […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Tamtron on kansainvälinen vaakojen ja punnitustiedon hallintajärjestelmien valmistaja. Geniem toteutti sivuston teknisen suunnittelun ja toteutuksen räätälöitynä WordPress-toimituksena mainostoimiston luoman ulkoasusuunnitelman pohjalta. Geniemin designerin käsialaa on myös sivuston responsiivinen ilme. Palvelun keskiössä on asiakkaan tarjoamat tuotteet ja palvelut, joiden osalta toteutettiin mahdollisuus suodattaa tuotteita kahdella eri tasolla. Monikansallisena yrityksenä Tamtron Group tarjoaa sisältöään kahdellatoista kielellä ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Asiakas uudisti ilmeensä design-toimisto Brand MNGR:n kanssa ja oli alunperin toteuttanut teknisen toteutuksen toisen toimijan kanssa, mutta valmiin WordPress-teeman päälle tehty toteutus oli pahasti epäonnistunut eikä pystynyt täyttämään sivustolle asetettuja toiminnallisia vaatimuksia. Into-Digitalin toimesta asiakkaan uudistettu sivusto koostettiin uusiksi täysin asiakkaalle räätälöitynä. Sivuston tärkeimmät ominaisuudet perustietojen lisäksi ovat räätälöidyt sisältöelementit, tuotetietojen hallinta (tuotteet ja tuottajat […] Lue lisää
Vierityspalkki.fi
Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.
Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.
Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.
on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.
Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa. Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.