Hämeenlinnan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu vastasi teknisestä toteutuksesta Hämeenlinnan kaupungin laajassa verkkosivustouudistuksessa.

Uudistuksessa matkailun ja kaupungin palvelut yhdistettiin verkossa kokonaisuudeksi, joka tukee seudun markkinointia. Hämeenlinnan kaupungilla oli myös tarve hyvin toimiville rajapintaratkaisuille ja pienille erillissivustoille.

Uudistuksessa hyödynnettiin integraatioita muun muassa tapahtumakalenteriin ja sivuston sisäiseen hakuun. Kalenterissa Hämeenlinnan alueen tapahtumat on helppo suodattaa kunnittain kunnittain ja kohderyhmittäin. Hakutoiminnallisuudessa puolestaan hyödynnetään semanttista hakua, joka listaa tuloksia käsitteiden, ei pelkkien hakutermien perusteella.

Kaupungin ja matkailun sisällöt samaan sivustoon

Uusi sivusto tarjoaa monipuolista sisältöä sekä kaupunkilaisille että matkailijoille. Markkinoinnillinen hyöty kasvaa, kun kohderyhmät käyttävät molempia sisältöjä ja alueen palvelut on helposti löydettävissä. Hämeenlinnan kaupungin verkkotoimittaja Kaisa Paavilaisen mukaan kahden sivuston yhdistäminen onnistui hyvin.
-Kumpikin sivusto voittaa tässä tilanteessa, Paavilainen toteaa.

Erillissivustoilla helppoutta ylläpitoon

WordPressin Multisite-erillissivustopohja tarjosi hyvät puitteet kaupungin erillissivustojen rakentamiseen ja helppoon ylläpitoon. Erillissivustot toteutettiin liikuntapalveluiden, jätepalveluiden ja taidemuseon käyttöön.
Suosittelija:
“Valu on avoin ja ammattimainen yritys, joka työskentelee mielekkäällä ja johdonmukaisella tavalla.”

Kaisa Paavilainen, verkkotoimittaja, Hämeenlinnan kaupunki

Jätä kommentti