Uudisovi.com – asuntoportaali

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudisovi.com – Täysin uusi asuntoportaali uudiskohteiden myyntiin ja markkinointiin

Profilm Oy oli yhteydessä WDS:ään selkeän visiotilan kanssa.

“Halusimme tehdä uudisasuntojen oston helpommaksi, kivemmaksi ja selkeäksi. Halusimme luoda portaalin, jossa tulevaisuudessa on kaikki Suomen uudiskodit helposti, turvallisesti ja mutkattomasti yhdestä osoitteesta. Haluamme tarjota  yrityksille helppokäyttöisen ja selkeän markkinapaikan uudiskohteiden myyntiin”

Lisäksi Profilm Oy oli huomannut selkeän puutteen tämänhetkisissä asuntomyyntiportaaleissa: Asuntoilmoitukset tulee julkaista asunto kerrallaan ja mahdollisuus esitellä taloyhtiöt kokonaisuutena puuttuu. Lisäksi yritykset eivät päässeet ilmoittamaan uudiskohteitaan portaaleihin Tulossa- saatavuudella (=ennen ennakkomarkkinointia). Profilm Oy halusi luoda palvelun, jossa rakennuttajat ja kiinteistövälittäjät voivat tuoda kohteensa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa asiakkaiden nähtäväksi.

Profilm Oy etsi projektille luotettavaa kumppania, joka ymmärsi jo valmiiksi asuntomarkkinat ja pystyisi toteuttamaan portaalista helppokäyttöisen ja selkeän kokonaisuuden. WDS:ltä löytyi kokemusta lukuisista asuntomyyntiin keskittyvien verkkopalveluiden rakentamisesta sekä asuntomarkkinoinnista.

Tavoitteena on tuoda kaikki Suomen uudiskohteet selkeästi samalle sivustolle kaikkien nähtäväksi

Projektin tavoite oli alusta asti selkeä: luoda niin yrityksille, kuin loppukäyttäjillekin mahdollisimman helppokäyttöinen palvelu, joka tuottaa myynnillistä lisäarvoa (asuntojen varauspyyntöjä ja tiedusteluja) uudiskohteiden rakennuttajille ja niiden välittäjille.

“Mielestämme uuden asunnon varaaminen tulisi olla miellyttävä kokemus. Siksi teemme uudisasuntojen ostamisesta helpompaa, kivempaa ja suoraviivaisempaa.”

Yleisesti visuaalinen ilme on pidetty ilmavana ja sisällön sijoittelussa on otettu huomioon helposti silmäiltävä asettelu. Sivuston käyttöliittymä suunniteltiin mobile first -periaatteella, sillä tämänkaltaisessa palvelussa 60 – 70 % palvelun käytöstä tehdään mobiililaitteilla.

Portaalin tekninen toteutus räätälöidysti WordPress-alustalle

Uudisovi.com toteutettiin täysin räätälöitynä koodaustyönä WordPress-alustaa hyödyntäen. Toteutuksessa olennaista oli huomioida sivuston nopea käyttökokemus, tietoturvaseikat sekä sivuston varma tekninen toimivuus.

Palvelua käyttäville asuntojen myyjille rakennettiin kirjautumismahdollisuus omalle tililleen, jonka kautta he hallinnoivat palvelussa esillä olevia asuntoja ja taloyhtiöitä sekä näkevät yhteydenotot asunnon ostajilta. Asuntojen kertavienti palveluun onnistuu Excel-pohjia hyödyntämällä, mikä helpottaa tiedonsyöttöä.

Portaalin tietokantarakenteen suunnittelussa huomioitiin myös tulevaisuuden integraatiotarpeet mm. yleisimpiä alalla käytettäviä asuntojen myynti- ja hallinnointiohjelmistoja varten.

Sivustolla on useita, matalan kynnyksen asuntotiedustelu- ja varauspyyntölomakkeita, joista liidit ajautuvat suoraan kyseiselle taloyhtiölle asetetulle yhteyshenkilölle.  Jokaisen yrityksen taloyhtiö-sivunäkymissä korostuu heidän oma brändivärinsä.

Verkkosivun sisältöjä varten sivustolle tuotettiin SEO-avainsanatutkimus.  Portaaliin asennettiin tarvittavat seurannat ja erityisesti GA4:sen kautta sivukävijöiden polkua analysoidaan säännöllisesti.

Jatkokehitys ja markkinointi

Julkaisuhetkellä tammikuussa 2023 Uudisovi.comissa oli noin  100 taloyhtiötä(=uudiskohdetta), 48 yritystä ja n. 1 500 vapaata uudisasuntoa.

WDS vastaa sivuston jatkuvasta kehityksestä, jolla palvelu saadaan entistä paremmin vastaavaan ostajien ja myyjien tarpeita. Lisäksi vastaamme Uudisovi.com:n markkinoinnista loppuasiakkaille mm. Google- ja Meta-mainonnalla sekä orgaanista some-näkyvyyttä kehittämällä Facebookissa ja Instagramissa.

Lue lisää: Yrityksen verkkosivu-uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

“Todella hienoa tehdä yhteistyötä WDS:n kanssa. Ammattitaito ja näkemykset ovat huipputasoa”

Sami Hämäläinen, Profilm Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Bike Planet – Verkkokaupan ja ERP-järjestelmän uudistus

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: Odoo

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tausta Bike Planet on pyöräilyn erikoisliike, jonka liiketoiminta rakentuu kivijalkamyymälän, verkkokaupan, huollon ja asiakaspalvelun varaan. Kasvun myötä entiset järjestelmät alkoivat rajoittaa kehittämistä: verkkokauppaa ei voitu muokata itsenäisesti, ja eri järjestelmien yhteensovittaminen kuormitti arkea. Yritys päätti ottaa käyttöön verkkokaupan ja myymälöiden hallintaan Odoon, joka tukee sekä arjen tehokkuutta että pitkän aikavälin kasvua. Toteutus Bike Planet toteutti […] Lue lisää

Suomenlinnan uudet verkkosivut

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivu-uudistuksessa palattiin juurille. Haasteena oli kahden erillisen sivuston – suomenlinna.fi ja suomenlinnanhoitokunta.fi – yhdistäminen yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, joka palvelisi sekä matkailijoita, asiakkaita että muita sidosryhmiä. Kahden sivuston haasteet Suomenlinnan ja Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivut olivat olleet käytössä vuodesta 2014. Sivustoja oli kehitetty ja korjailtu tarpeen mukaan, mutta vuosien mittaan teknisiä haasteita oli alkanut kasaantua. […] Lue lisää

Jetta-Talo

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

WDS toteutti Jetta-Taloille verkkosivut, joiden avulla SEO-näkyvyys on noussut puolessa vuodessa yli 17 %! Projektin konseptointivaihe käynnistettiin yhteisellä asiakaspolkujen määrittelytyöpajalla Jetta-Talon projektiryhmän kanssa, johon kuului sekä markkinoinnin että myynnin vastuuhenkilöitä. Näin saatiin luotua tehokkaasti ymmärrys siitä, miten sivuston tulisi palvella oman kodin rakentajia koko heidän asiakaspolkunsa ajan. Samalla kartoitettiin Jetta-Talojen myynti- ja markkinointitiimien tarpeet ja […] Lue lisää

Keskuskauppakamarin Päästölaskuri -sovellus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Keskuskauppakamari on tarjonnut koulutusta ja tukea yritysten hiilijalanjäljen laskentaan jo vuosien ajan. Aiemmin laskenta tapahtui ilmasto-ohjelmaan osallistuville yrityksille toimitettavan Excel-pohjaisen laskentatyökalun avulla. Tästä haluttiin päästä eroon ja toteuttaa selainpohjainen toteutus, jossa yritykset pääsevät tekemään laskelmia, asettamaan omia päästökertoimia, tarkastelemaan tuloksia ja vertailemaan niitä eri vuosien kesken. Hiilijalanjälki laskettu -merkin laskenta ja hakeminen onnistuu uuden […] Lue lisää

Smartia

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tavoitteena käyttäjäystävällinen ja liidituotantoa kasvattava verkkosivusto Vanha Smartian verkkosivusto oli rakennettu Magento-verkkokauppapohjalle, joka ei palvellut liiketoiminnan muuttuneita tarpeita. Verkkosivujen uudistuksen tavoitteena oli kasvattaa myyntiä sekä raikastaa yleisilmettä sekä luoda käyttäjäystävällisempi kokonaisuus. Konseptointivaiheessa määriteltiin verkkosivujen tavoitteet, kohderyhmät sekä suunniteltiin sivuston sisältörakenne ja toiminnallisuudet. Verkkosivujen visuaalinen ilme suunniteltiin käytössä olevan brändi-ilmeen mukaiseksi. Sivuston sisältö (tekstit, tuotteet ym.) […] Lue lisää

Huittisten kaupungin verkkosivu-uudistus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Huittisten kaupungilla oli selkeä tavoite: uudistaa verkkosivusto, joka oli jäänyt teknisesti, visuaalisesti ja rakenteellisesti ajastaan jälkeen. Käytössä ollut vanha järjestelmä ei enää vastannut tarpeita, ja sisältörakenne oli sirpaleinen. ”Sivut olivat olleet jo pitkään sellaiset, että niiden käyttö ei tuntunut nykyaikaiselta. Halusimme samalla vahvistaa kaupungin positiivista mielikuvaa ja parantaa tiedottamisen käytettävyyttä”, kertoo Huittisten kaupungin markkinointi- ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun