Uudisovi.com – asuntoportaali

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudisovi.com – Täysin uusi asuntoportaali uudiskohteiden myyntiin ja markkinointiin

Profilm Oy oli yhteydessä WDS:ään selkeän visiotilan kanssa.

“Halusimme tehdä uudisasuntojen oston helpommaksi, kivemmaksi ja selkeäksi. Halusimme luoda portaalin, jossa tulevaisuudessa on kaikki Suomen uudiskodit helposti, turvallisesti ja mutkattomasti yhdestä osoitteesta. Haluamme tarjota  yrityksille helppokäyttöisen ja selkeän markkinapaikan uudiskohteiden myyntiin”

Lisäksi Profilm Oy oli huomannut selkeän puutteen tämänhetkisissä asuntomyyntiportaaleissa: Asuntoilmoitukset tulee julkaista asunto kerrallaan ja mahdollisuus esitellä taloyhtiöt kokonaisuutena puuttuu. Lisäksi yritykset eivät päässeet ilmoittamaan uudiskohteitaan portaaleihin Tulossa- saatavuudella (=ennen ennakkomarkkinointia). Profilm Oy halusi luoda palvelun, jossa rakennuttajat ja kiinteistövälittäjät voivat tuoda kohteensa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa asiakkaiden nähtäväksi.

Profilm Oy etsi projektille luotettavaa kumppania, joka ymmärsi jo valmiiksi asuntomarkkinat ja pystyisi toteuttamaan portaalista helppokäyttöisen ja selkeän kokonaisuuden. WDS:ltä löytyi kokemusta lukuisista asuntomyyntiin keskittyvien verkkopalveluiden rakentamisesta sekä asuntomarkkinoinnista.

Tavoitteena on tuoda kaikki Suomen uudiskohteet selkeästi samalle sivustolle kaikkien nähtäväksi

Projektin tavoite oli alusta asti selkeä: luoda niin yrityksille, kuin loppukäyttäjillekin mahdollisimman helppokäyttöinen palvelu, joka tuottaa myynnillistä lisäarvoa (asuntojen varauspyyntöjä ja tiedusteluja) uudiskohteiden rakennuttajille ja niiden välittäjille.

“Mielestämme uuden asunnon varaaminen tulisi olla miellyttävä kokemus. Siksi teemme uudisasuntojen ostamisesta helpompaa, kivempaa ja suoraviivaisempaa.”

Yleisesti visuaalinen ilme on pidetty ilmavana ja sisällön sijoittelussa on otettu huomioon helposti silmäiltävä asettelu. Sivuston käyttöliittymä suunniteltiin mobile first -periaatteella, sillä tämänkaltaisessa palvelussa 60 – 70 % palvelun käytöstä tehdään mobiililaitteilla.

Portaalin tekninen toteutus räätälöidysti WordPress-alustalle

Uudisovi.com toteutettiin täysin räätälöitynä koodaustyönä WordPress-alustaa hyödyntäen. Toteutuksessa olennaista oli huomioida sivuston nopea käyttökokemus, tietoturvaseikat sekä sivuston varma tekninen toimivuus.

Palvelua käyttäville asuntojen myyjille rakennettiin kirjautumismahdollisuus omalle tililleen, jonka kautta he hallinnoivat palvelussa esillä olevia asuntoja ja taloyhtiöitä sekä näkevät yhteydenotot asunnon ostajilta. Asuntojen kertavienti palveluun onnistuu Excel-pohjia hyödyntämällä, mikä helpottaa tiedonsyöttöä.

Portaalin tietokantarakenteen suunnittelussa huomioitiin myös tulevaisuuden integraatiotarpeet mm. yleisimpiä alalla käytettäviä asuntojen myynti- ja hallinnointiohjelmistoja varten.

Sivustolla on useita, matalan kynnyksen asuntotiedustelu- ja varauspyyntölomakkeita, joista liidit ajautuvat suoraan kyseiselle taloyhtiölle asetetulle yhteyshenkilölle.  Jokaisen yrityksen taloyhtiö-sivunäkymissä korostuu heidän oma brändivärinsä.

Verkkosivun sisältöjä varten sivustolle tuotettiin SEO-avainsanatutkimus.  Portaaliin asennettiin tarvittavat seurannat ja erityisesti GA4:sen kautta sivukävijöiden polkua analysoidaan säännöllisesti.

Jatkokehitys ja markkinointi

Julkaisuhetkellä tammikuussa 2023 Uudisovi.comissa oli noin  100 taloyhtiötä(=uudiskohdetta), 48 yritystä ja n. 1 500 vapaata uudisasuntoa.

WDS vastaa sivuston jatkuvasta kehityksestä, jolla palvelu saadaan entistä paremmin vastaavaan ostajien ja myyjien tarpeita. Lisäksi vastaamme Uudisovi.com:n markkinoinnista loppuasiakkaille mm. Google- ja Meta-mainonnalla sekä orgaanista some-näkyvyyttä kehittämällä Facebookissa ja Instagramissa.

Lue lisää: Yrityksen verkkosivu-uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

“Todella hienoa tehdä yhteistyötä WDS:n kanssa. Ammattitaito ja näkemykset ovat huipputasoa”

Sami Hämäläinen, Profilm Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Smartia

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tavoitteena käyttäjäystävällinen ja liidituotantoa kasvattava verkkosivusto Vanha Smartian verkkosivusto oli rakennettu Magento-verkkokauppapohjalle, joka ei palvellut liiketoiminnan muuttuneita tarpeita. Verkkosivujen uudistuksen tavoitteena oli kasvattaa myyntiä sekä raikastaa yleisilmettä sekä luoda käyttäjäystävällisempi kokonaisuus. Konseptointivaiheessa määriteltiin verkkosivujen tavoitteet, kohderyhmät sekä suunniteltiin sivuston sisältörakenne ja toiminnallisuudet. Verkkosivujen visuaalinen ilme suunniteltiin käytössä olevan brändi-ilmeen mukaiseksi. Sivuston sisältö (tekstit, tuotteet ym.) […] Lue lisää

Konserttikeskukselle räätälöity tilausten hallintasovellus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Konserttikeskus on Suomen merkittävin koulu- ja päiväkotikonserttien järjestäjä. Yhdistys toteuttaa vuosittain 1000–1500 konserttia ja musiikkityöpajaa eri puolilla Suomea. Konsertinkeskuksen tuottajat hallinnoivat aiemmin tapahtumia manuaalisesti erilaisten Excel-taulukoiden ja sähköpostin avulla. Tähän haluttiin muutos sekä toteuttaa moderni kokonaisratkaisu tilausten hallinnointiin tuottajan työn helpottamiseksi. Ratkaisu Toteutimme konserttien tilaustenhallintajärjestelmän tuottajien työn helpottamiseksi ja kommunikoinnin keventämiseksi. Konsertit ja kiertueet tilataan […] Lue lisää

Jetta-Talo

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

WDS toteutti Jetta-Taloille verkkosivut, joiden avulla SEO-näkyvyys on noussut puolessa vuodessa yli 17 %! Projektin konseptointivaihe käynnistettiin yhteisellä asiakaspolkujen määrittelytyöpajalla Jetta-Talon projektiryhmän kanssa, johon kuului sekä markkinoinnin että myynnin vastuuhenkilöitä. Näin saatiin luotua tehokkaasti ymmärrys siitä, miten sivuston tulisi palvella oman kodin rakentajia koko heidän asiakaspolkunsa ajan. Samalla kartoitettiin Jetta-Talojen myynti- ja markkinointitiimien tarpeet ja […] Lue lisää

Elokuvateatteri Gildan verkkopalvelu ja lippujen verkkokauppa

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Elokuvateatteri Gilda avautui Kampin Lasipalatsikortteliin marraskuussa 2024. Itsenäinen kaupunkikino syntyi halusta tarjota Helsingin paraatipaikalla viimeisteltyjä ja ylellisiä elokuvaelämyksiä. Don & Branco on kokonaisvaltaisena kumppanina luonut Gildan brändi-identiteetin, toteuttanut markkinointia sekä vastannut verkkopalvelun suunnittelusta ja lipunmyyntijärjestelmän teknisestä toteutuksesta. Haaste Uuden elokuvateatterin haasteena on kilpailu: tarjonnan keskellä piti löytää keino erottua ja tehdä Gildasta elokuvanrakastajille kiinnostavin vaihtoehto. […] Lue lisää

Safetumille riskienhallintatyökalu web-sovelluksena

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Yhteistyömme tuloksena syntyi moderni ja intuitiivinen riskienhallintatyökalu, joka tehostaa isännöitsijöiden arkea ja vahvistaa Safetumin asemaa alan digitaalisena edelläkävijänä. Kiinteistöjen turvallisuusala elää murroksessa, jossa kustannuspaineet ja lakimuutokset haastavat perinteisiä toimintamalleja. Alan johtava asiantuntija Safetum vastaa haasteeseen panostamalla voimakkaasti digitalisaatioon ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Yhteistyössä kanssamme Safetum on uudistanut digitaalisia palveluitaan tavoitteenaan paitsi tehostaa omaa toimintaansa, myös tarjota […] Lue lisää

Remod

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Remod tarjoaa tietohallinnon ja tietoturvan ratkaisuja liiketoiminnan digitalisointiin ja IT-infrastruktuurin kehittämiseen. Remod painottaa palvelussaan asiakaslähtöistä kokonaisuutta, jossa hyvä tietohallinto ja hyvä tietoturva kulkevat käsi kädessä. HubSpot-markkinointimasiina strategisella kivijalalla Yhteistyömme Remodin kanssa lähti liikkeelle strategisella työllä. Kartoitimme yhdessä Remodin position tietoturva-alalla. Positioinnissa tunnistimme yrityksen vahvuudet ja erottautumistekijät, jotka pohjautuvat syvälliseen kohderyhmien ymmärrykseen. Nämä erottuvuustekijät ohjasivat verkkosivuston […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun