Vaasan Yliopiston verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Verkkokauppa

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Oppilaitoksen verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Vaasan yliopisto halusi tarjota opiskelijoille ja henkilöstölle helpomman keinon hyödyntää liikuntapalveluja sekä ostaa promotuotteita. Uusien ratkaisujen tarvetta vauhditti koronapandemia. Tavoitteena olikin mahdollistaa promotuotteiden ja liikuntapalvelujen käyttöön oikeuttavan liikuntatarran ostaminen sähköisesti.

Myös tilaaja- ja laskutustietojen ylläpidosta sekä tilausten, menekin ja varastosaldon seurannasta tahdottiin tehdä aiempaa vaivattomampaa.

Ratkaisuna kahden verkkokaupan kokonaisuus

Morgan astui tuttuna yhteistyökumppanina mukaan kuvioihin ja kehitti yliopistolle kaksi eri kohderyhmille suunnattua verkkokauppaa WooCommerce-verkkokauppamoottoria hyödyntäen. Sisäiseen verkkokauppaan on pääsy vain Vaasan yliopiston sekä muutaman muun valitun korkeakoulun opiskelijoilla, henkilöstöllä ja muilla tahoilla. Julkinen verkkokauppa on sen sijaan avoin kaikille.

Molemmat verkkokaupat kuuluvat samaan sivustokokoelmaan, jotta niiden hallinnointi olisi mahdollisimman helppoa. Verkkokauppojen avulla yliopisto voi seurata tuotteiden menekkiä sekä tilaus-toimitusketjua tarkasti ja ajankohtaisesti.

Julkisesta verkkokaupasta voi kuka tahansa ostaa Vaasan yliopiston promotuotteita, kuten kangaskasseja ja huppareita. Sisäisessä verkkokaupassa myydään sekä promotuotteita että Morganin digitalisoimia liikuntatarroja.

Sisäinen verkkokauppa vaatii tunnistautumista

Jotta sisäisen verkkokaupan käyttö pystyttiin rajaamaan halutulle kohderyhmälle, integroitiin siihen Suomen korkeakoulujen suosima Haka-käyttäjätunnistusjärjestelmä. Verkkokauppaan pääsee siis vain Haka-tunnuksella, joka löytyy kaikilta kohderyhmään kuuluvilta jo valmiiksi. Haka-järjestelmää vasten autentikoiduttaessa palauttaa se sisäänkirjautujan roolin. Saatavilla olevat tuotteet ja niiden hinnat määräytyvät tämän roolin perusteella.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Enetron Park – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Enetron Park x G-Works Enetron Park vie Suomen energiakenttää eteenpäin rakentamalla ja operoimalla moderneja akkupuistoja. Nämä ratkaisut tukevat sähköverkon vakautta ja mahdollistavat sujuvamman siirtymän kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Akkupuistojen avulla voidaan tasapainottaa verkon taajuutta sekä varmistaa luotettava sähköntuotanto myös poikkeustilanteissa. G-Worksillä on ollut ilo olla Enetronin kumppanina jo aiemmin – olemme toteuttaneet mm. kannattavuussimulaattorin ja tuotetietokannan […] Lue lisää

MDI

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen kehittämisessä mukana olevan konsultointiyritys MDI:n kasvun myötä yrityksen vanhat sivut tulivat tiensä päähän. Sivustolle haluttiin tehdä täysremontti, jonka lopputuloksena syntyisi MDI:n brändin näköinen, asiantuntijuudesta kertova ja teknisesti tasokas verkkopalvelu rikkaalla sisällöllä. Uudistus toteutettiin Morganin kanssa monipuolisten vaiheiden kautta, joiden aikana sivuston strateginen merkitys ja tavoitteet määriteltiin sivuston ulkoasu ja rakenne muutettiin täysin sisällöt muokattiin […] Lue lisää

Harvia Group – uusi konsernisivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla. Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon […] Lue lisää

Näsman & Båsk – uudet verkkosivut asianajotoimistolle

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Asianajotoimisto Näsman & Båsk halusi itselleen täysin uuden brändi-ilmeen, joka kuvastaisi yrityksen tarjoamien palvelujen korkeaa laatua. Yhteistyössä Morganin kanssa yrityksen brändi ja sen ohessa myös verkkosivut päivitettiin tähän päivään. Laadusta viestivät verkkosivut Kun klassisen tyylikkään mutta samalla moderniutta huokuvan brändi-ilmeen linjat oli päätetty, uusittiin Näsman & Båskin verkkosivut niiden pohjalta täysin. Samalla yrityksen laaja palvelutarjonta […] Lue lisää

Närpiön kaupunki

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kun Närpiö päätti laittaa verkkosivustonsa kokonaan uusiksi kesällä 2022, löysi kaupunki projektilleen pian sopivan toteuttajan Morganista. Kaksikielisenä toimistona Morgan pystyi kokoamaan täysin ruotsinkielisen projektitiimin, jonka kaikilta jäseniltä löytyi runsaasti kokemusta verkkosivuprojekteista. Laajamittainen sekä aiempaa huomattavasti helppokäyttöisempi sivusto julkaistiin nopeassa aikataulussa joulukuussa 2022. Morganin vastuulla oli sekä tekninen toteutus WordPressillä että ulkoasusuunnittelu. – On ollut erittäin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun