Blogi verkkopalveluiden uudistajille ja kehittäjille
Julkaisut
870 julkaisua
Uusimmat verkkosivustot, verkkokaupat ja web-sovellukset Suomessa. Tekijöinä kokeneimmat kotimaiset digitoimistot. Palstalle pääsevät vain astetta isommat urakat (vähintään 10 000 euron budjetilla tehdyt). Palsta on pyörinyt aktiivisesti jo vuodesta 2015. Vuosittain palstalle julkaistaan 150-200 casea.
Kansan Sivistysrahasto on vuonna 1955 perustettu työväenliikkeen itsenäinen säätiö, joka tukee apurahoin ja tunnustuspalkinnoin yhteiskunnallisesti suuntautunutta tutkimusta, opiskelua, harrastus- ja kulttuuritoimintaa sekä sivistystyötä. Projektin tavoitteet ja lähtökohdat Projektin alkaessa KSR:llä oli melko vastikään rakennetut verkkosivut, jotka koettiin kuitenkin sekaviksi ja vaikeiksi käyttää. Kansan Sivistysrahastolle oli aiemmin otettu käyttöön myös verkkokauppa, mutta palvelu koettiin keskeneräiseksi, joka […] Lue lisää
Meidän yhteistyö Avoin.Systemsin kanssa on ollut tosi hyvää. Tuntui, että heti alusta asti ymmärrettiin hyvin meidän tarpeet ja niihin vastattiin. Koko projektin ajan kommunikointi oli helppoa ja vaivatonta.
Anni Lahtinen, viestintäpäällikkö
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Toteutimme kansainväliselle Visit Lakeland Finland sivustolle räätälöidyn kiertomatkatyökalun, jonka avulla sivujen ylläpitäjät voivat helposti luoda sivustolle houkuttelevia kokonaisuuksia. Itsenäisesti käytettävä työkalu mahdollistaa haluttujen tuote- ja sisältökokonaisuuksien visuaalisen ja kerronnallisen esittämisen ja ohjaa sivuston vierailijoita tekemään varauksia palveluntarjoajan verkkokaupasta. Markkinoinnin ja myynnin kannalta tehokas yhdistelmä Kiertomatkatyökalu integroi markkinointitekstit ja Datahubin matkailutuotteet saumattomasti luoden markkinoinnin ja myynnin […] Lue lisää
Toteutimme Lasten ja nuorten säätiölle virtuaalisen runotaidenäyttelyn osaksi heidän verkkosivustoaan. Teoksesta haluttiin visuaalisesti kiinnostava ja mieleenpainuva, joka tukee nuorten kirjoittamien tekstien sisältöjä. Kokonaisuudessa yhdistellään, tekstiä, kuvaa, graafisia elementtejä ja liikkuvaa kuvaa. Elementtejä rikastettiin erilaisilla css- ja javascript-efekteillä. Sivuston tärkein sisältö ovat nuorten runot, joille haluttiin tarjota mahdollisimman näyttävä esillepano, saavutettavuudesta kuitenkaan tinkimättä. Sanoita parempi maailma […] Lue lisää
STEK.fi, Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskuksen STEK ry:n verkkopalvelu, on suunnattu energiamurroksesta kiinnostuneille, median edustajille, STEK:n jäsenorganisaatioiden henkilöille sekä hankkeille ja projekteille rahoitusta hakeville. Sivusto toimii alustana hanke- ja projektirahoituksen hakemiseen ja myöntämiseen, hankkeisiin tutustumiseen sekä hankeuutisten ja materiaalien jakamiseen. STEK:n ylläpitää myös Sähkölä.fi-sivustoa, joka on opettajille suunnattu opetusmateriaaleja tarjoava palvelu, jonka tavoitteena auttaa innostamaan oppilaita […] Lue lisää
”WWW-sivujen uudistusprosessi on aina työläs rupeama. Redandbluen kanssa syntyi nopeasti yhteisymmärrys ja luottamus siitä, että työ on hyvissä käsissä. Prosessi oli hyvin suunniteltu ja aikataulutettu."
Kirsi Gimishanov, viestinnän asiantuntija, STEK ry
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Toteutimme Aito Talotekniikalle kustannustehokkaan sivustouudistuksen HubSpot CMS -alustalle. Sivuston ulkoasu päivitettiin vastaamaan paremmin Aito Talotekniikan brändi-ilmettä. Tavoitteena oli visuaalisesti selkeä kokonaisuus, jota olisi helppo käyttää ja päivittää. Sivusto koodattiin HubSpot CMS:ään sisältömoduuleita käyttäen, Paper Planesin HubSpot CMS Starter -teeman päälle. Moduulien avulla saatiin aikaan läpi sivuston jatkuva yhtenäinen ilme, esimerkiksi lomakkeet saatiin samannäköisiksi kaikille sivuille. […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia
Tripla Workery on Suomen oloissa ainutlaatuinen toimistokiinteistö. Tripla Workery tarvitsi verkkosivuston, jonka tarkoituksena oli toimia käyntikorttina sekä markkinointialustana tuleville potentiaalisille toimistovuokralaisille. Tavoitteena oli kertoa kattavasti ja houkuttelevasti uusista tiloista sekä kiinteistön sijainnista, palveluista ja vastuullisuudesta. Projekti käynnistyi taustatutkimuksella, mm. avainsanatutkimuksella ja kevyellä kilpailijaseurannalla. Visuaalinen ilme noudatteli Tripla Workeryn brändiohjeistusta, jota projektin myötä täydennettiin. Ilme on […] Lue lisää
Lasten ja nuorten yrittäjyystaitoja ajavat yhdistykset Talous ja nuoret TAT sekä Nuori Yrittäjyys ry yhdistyivät kesällä 2023, minkä myötä syntyi tarve yhteiselle sivustolle. Projekti vaati niin sisällöllisen kuin ulkoasullisen fuusion. Sivustoprojekti aloitettiin huhtikuussa 2023 työpajatyöskentelyllä, jonka aikana molempien sivustojen sisältöelementit listattiin etsien yhteneväisyyksiä sekä erityisominaisuuksia. Tämän jälkeen rakensimme tarvittavat uudistukset teeman lohkoihin. Sivustojen sisältöinventaarion ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä
Suomen nopeimmin kasvava henkilöstöpalveluyhtiöltä Bolt.Worksiltä löytyy teknologinen huippuosaaminen ja halu rakentaa uudenlaista työelämää. Heidän kauttaan löydät teollisuuden, logistiikan, hotelli- ja ravintola-alan, rakentamisen, kaupan alan, kiinteistöhuollon sekä toimistopuolen työt ja tekijät nopeasti ja helposti. Bolt.Works halusi uudistaa verkkopalvelunsa vastaamaan paremmin tämän hetken ja tuleviin vaatimuksiin. Tavoitteena oli ohjata työntekijät ja yritysasiakkaat entistä paremmin pitkälle digitalisoituun prosessiin […] Lue lisää
Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa. Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä […] Lue lisää
Jumbo-Flamingon uuden yhteisen brändin myötä molempien keskusten verkkosivustot tuli yhdistää yhdeksi suureksi verkkopalvelukokonaisuudeksi. Into-Digital vastasi tämän uuden verkkopalvelukokonaisuuden suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä markkinointitoimisto N2:n, Jumbo-Flamingon sekä kauppakeskuksen opasnäytöistä ja pohjakartoista vastaavan Praecomin kanssa. Yhtenä keskeisenä tavoitteena verkkopalvelun uudistuksessa oli, että kävijät löytävät helposti juuri heitä kiinnostavat liikkeet ja palvelut. Tätä varten suunnittelimme interaktiivisen, palvelutarjontaa pelillistävän […] Lue lisää
Lähtökohta Åbo Svenska Teater, Turun ruotsalainen teatteri, on Suomen vanhin teatteri, sijaiten Turun Kauppatorin laidalla. Asiakkaalla oli tarve päivittää verkkosivua teknisesti ja samalla parantaa käyttäjäkokemusta. Visuaalinen ilme tulisi luoda teatterin graafisen ohjeiston mukaan. Ratkaisu J&Co Digital uudisti verkkosivuston rakennetta ja ostopolkuja, parantaen siten käyttäjäkokemusta. Erityistä huomiota kiinnitettiin lipunmyyntiin liittyvään käyttökokemukseen ja koko integraatio lippu.fi:stä uudistettiin. […] Lue lisää
Vi är så glada över vårt samarbete med J&Co. Allt har gått supersmidigt, snabbt och lätt. Vi fick en webbsida vi drömt om!
Åbo Svenska Teater
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille
Kokkolan Nahka on täysin suomalainen, kolmannessa polvessa toimiva perheyritys. Yrityksellä on pitkät perinteet hirvennahan valmistuksessa ja se on kasvanut maailman suurimmaksi riistaeläinten nahkojen tuottajaksi. Yritys valmistaa korkealaatuista ja eksoottista hirvennahkaa laukku- ja käsineteollisuuden vaativiin tarpeisiin. Yrityksen kilpailuetu maailmalla on hirvennahan erikoisuus, ylellisyys, harvinaisuus ja eettisyys. Tällaisella hirvennahalla ei kuitenkaan ollut omaa brändiään, vaikka se selvästi […] Lue lisää
Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Kaksoiskaupungin verkosivut Haparandatornio.com toimii Haparanda-Tornion yhteisenä markkinointiportaalina, joka edustaa molempien kaupunkien brändiä ja näkyvyyttä. Sivusto kokoaa palvelut ja tiedon eri käyttäjäryhmille sopivaan ja toimivaan muotoon. Tekninen toteutus Palvelukokonaisuudet sivustolla ovat tehty WordPressin sisällönhallintajärjestelmällä. Suunnittelun pohjana on Haparanda-Tornion visuaalinen ilme, värit ja fontit. Uudistimme sivuston kesän 2022 aikana. Saavutettavuus Sivuston toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota saavutettavuuteen ja […] Lue lisää
Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia
Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on noin 3,6 miljoonaa jäsentä. Vuonna 2023 kirkkoon liittyi yli 20 000 suomalaista. Uusi evankelis-luterilaisen kirkon verkkopalvelu www.evl.fi on redandbluen suunnittelema ja toteuttama. Uuden verkkopalvelun päätehtävä on palvella kirkon jäseniä sekä tuoda kirkolle uusia, potentiaalisia jäseniä tutustumaan kirkon toimintaan ja sanomaan. Sivustolla on lähes 2,5 miljoonaa istuntoa vuodessa. Uuden evl.fi-verkkopalvelun uudistusta varten […] Lue lisää
Erityistä: Palvelun tietoturva auditoitu kolmannen osapuolen toimesta
Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää
Tässä projektissa oli fiilis, että saa kysyä tyhmiäkin kysymyksiä. Asiakkaana meidän ei tarvinnut kannatella projektia teknisessä mielessä. Valulla oli hyvät mallit, tietoturvaosaaminen ja kyky ratkaista ongelmia. Ensikertalaiselle tämä oli hyvä kokemus.
Jussi Järvinen
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Tärkein ulkoinen viestintäkanava koki isoja muutoksia Pelastakaa Lapset ry työsti pitkään omatoimisesti verkkosivustonsa uudistusta. Hanke oli alkanut elää omaa elämäänsä ja siitä oli tullut jo hyvin sokkeloinen. Lopulta Pelastakaa Lapset ry päätti joulukuussa 2022, että se haluaa tehdä selkeän ja kokonaisvaltaisen uudistuksen omat kohderyhmänsä huolellisesti huomioiden. Yhteistyökumppaniksi valittiin Valu Digital. Pelastakaa Lapset ry:n hankkeen vetäjänä […] Lue lisää
Hankkeessa oli läsnä ja aistittavissa tosi hyvä Valun yhteishenki, ihmisten välinen luottamus ja tiedonkulku: kaikki tiesivät saman asian samaan aikaan, mikä ei ole itsestäänselvää. Kiitoksia kaikille tekijöille, oli mahtava ja laaja hanke.
Juha Karenniemi
Erittäin hyvä suoritus projektinhallinnassa ja asiakaspalveluasenteessa
Validia on ollut omistautunut vammaisten hyvinvoinnille yli 50 vuoden ajan ja sen yhteiskunnallinen tehtävä on näyttää suuntaa vammaisten ja vammautuneiden ensiluokkaiselle huolenpidolle. Validia on Suomen vanhin ja ainoa täysin vammaispalveluihin keskittynyt yritys, joka on sataprosenttisesti kotimaisessa omistuksessa ja osa Invalidiliitto-konsernia. Yrityksellä on yli 1600 työntekijää eri puolilla Suomea ja 45 toimipistettä. Validian liiketoiminta kasvaa ja […] Lue lisää
Göransin strategisena kasvukumppanina tuotimme modernin ja tehokkaan verkkosivuston, joka sopii yhteen heidän laadukkaiden tuotteidensa kanssa ja tukee yrityksen nopeaa laajentumista. Taustaa Görans on suomalainen perheyritys, jolla on takanaan 30 vuoden historia. Yritys valmistaa erilaisia lihatuotteita, mukaan lukien Suomen suosituinta pakastekebabia. Yksi keskeisistä tehtävistämme on löytää tehokkaita tapoja tukea heidän kasvuaan. Aiemmin tänä vuonna ehdotimme, että […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia
Hollolan kunta on Päijät-Hämeessä sijaitseva, n. 23 000 asukkaan kunta. Hollolan kunnan brändi oli uudistettu muutama vuosi aiemmin, ja nyt oli aika tuoda brändi esiin entistä paremmin uuden verkkopalvelun (www.hollola.fi) myötä. Hollolan kunnan aiemmassa, sekä tekniikaltaan että sisällöiltään paikalleen jämähtäneessä verkkopalvelussa kokonaisuus oli hajanainen ja vaikeasti hahmotettava. Uuden verkkopalvelun lähtökohtana olikin käyttäjälähtöisyys ja selkeys. Uudistuksessa […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Superson on vuonna 2012 perustettu bränditalo, jolla on toimipisteet Helsingissä ja Singaporessa. Supersonin palvelutarjonta rakentuu asiantuntijamallille, jossa pienen ydintiimin ohella asiakkaita palvelee yli 600 osaajan kansainvälinen verkosto itsellisiä toimijoita, brändistrategisteista suunnittelijoihin. Supersonin oma brändi-identiteetti on räiskyvän värikäs ja kuplivan leikittelevä. Tätä freesattiin vuoden 2023 aikana ja sen ensiesitys haluttiin luonnollisesti verkkosivustolle koko komeudessaan. Sivustouudistusta toteuttamaan […] Lue lisää
Yhteistyö sujui alusta asti erittäin hyvin ja projekti päästiin aloittamaan nopealla aikataululla heti vahvistuksen jälkeen. Työvaiheet olivat selkeitä ja kommunikaatio sujuvaa, kysymyksiin sai aina nopeasti vastaukset ja epäselvissä tilanteissa neuvottiin.
Laura Ylä-Ajos, project manager, Superson
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä on paljon muutakin kuin ammattikoulu. LHKK pitää sisällään mm. sivuston lhkk.fi, Forssan ammatti-instituutin sivuston (fai.fi) ja Faktian sivuston (faktia.fi), jotka toimivat kaikki sulassa sovussa WordPressin Network-, eli Multisite-ympäristössä. Tavoitteet Käyttäjäkokemuksen parantaminen loppukäyttäjille ja sisällöntuottajalle Saavutettavuuden parantaminen (AA-taso) Kärkikohderyhmien palveleminen Koulutus- ja kurssihaun parantaminen Täysin räätälöity, ei valmisteemaa sekä tyylikäs ja selkeä käyttöliittymä Visuaalisesti […] Lue lisää
"Nopeaa toimintaa, vahvaa tekemistä, ketterää reagointia ja hurttia huumoria – niistä on yhteistyö Dudelaisten kanssa tehty! Haave käyttäjäystävällisestä multisite-toteutuksesta onnistui yli odotusten ja olemme varsin tyytyväisiä lopputulokseen."
Tanja Uusitalo, viestintäpäällikkö
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Verkkokauppa
Työturvallisuuskeskus TTK on työturvallisuuden ja työterveyden edistämisen alan keskeinen toimija. Se tarjoaa koulutusta, tietoa ja asiantuntijapalveluita työpaikkojen ja työntekijöiden turvallisuuden ja terveyden edistämiseksi. TTK:n tavoitteena on auttaa työnantajia ja työntekijöitä noudattamaan työturvallisuusmääräyksiä ja hyviä käytäntöjä työpaikoilla. TTK tekee myös tutkimustyötä ja tarjoaa monenlaisia resursseja työpaikkojen turvallisuuden ja terveydenhallinnan tueksi. Poutapilven laajassa palvelumuotoiluprosessissa selvitettiin käyttäjäryhmät, käyttäjien […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Genero on vuosien varrella auttanut Beamexia tekemään verkkosivustostaan todellisen liidintuottokoneen. Sisältömarkkinointistrategia auttaa nyt tuottamaan tuhansia laadukkaita B2B-liidejä ja miljoonien vuotuista liikevaihtoa. Haaste Beamex halusi vähentää riippuvuuttaan maksetusta liikenteestä, jota saatiin mm. Metan ja Linkedinin alustoilta. Vaikka liikennestrategia oli tehokas, jatkuvasti nousevat klikkihinnat olivat muodostumassa ongelmaksi. Tehtävämme oli auttaa luomaan ja toteuttamaan Beamexille strategia, jolla kasvatetaan […] Lue lisää
WDS toteutti Jetta-Taloille verkkosivut, joiden avulla SEO-näkyvyys on noussut puolessa vuodessa yli 17 %! Projektin konseptointivaihe käynnistettiin yhteisellä asiakaspolkujen määrittelytyöpajalla Jetta-Talon projektiryhmän kanssa, johon kuului sekä markkinoinnin että myynnin vastuuhenkilöitä. Näin saatiin luotua tehokkaasti ymmärrys siitä, miten sivuston tulisi palvella oman kodin rakentajia koko heidän asiakaspolkunsa ajan. Samalla kartoitettiin Jetta-Talojen myynti- ja markkinointitiimien tarpeet ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka asiakkaat etsivät verkosta tietoa koulutuksista, ilmoittautuvat verkon kautta ja myös osallistuvat yhä enemmän koulutuksiin pitkälti etänä verkon yli. MIFin vanhan sivuston rakenne oli pitkälti organisaatio- ja brändilähtöinen, jolloin yksittäisen asiakkaan oli vaikea löytää tarvitsemaansa tietoa. MIF toivoi, että uusi sivusto olisi asiakasystävällinen ja selkeä, tukisi Google-hakuja, toimisi hyvin myös mobiilissa sekä toisi lisää ilmoittautumisia. MIF toivoi […] Lue lisää
Lähtökohta: Baltic Sea Action Group eli BSAG on voittoa tavoittelematon säätiö, joka tekee tärkeää työtä Itämeren pelastamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli päivittää vanha sivusto vastaamaan paremmin nykyaikaisia vaatimuksia sekä tarjoamaan käyttäjilleen entistä parempi käyttäjäkokemus. Tärkeänä tarvoitteena oli myös päivittää verkkokauppa sekä kehittää aineettoman lahjan antamisen mahdollisuutta. Sivuston visuaalisesta ulkonäöstä vastasi BSAG:n oma suunnittelija. Ratkaisu: Sivuston tekninen […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia
Oiva Isännöinti on perustettu vuonna 2021. Uuden valtakunnallisen isännöintikonsernin taustalta löytyy useita alan pitkän linjan toimijoita. Oivan Isännöinnin johtoajatuksena ovat läpinäkyvyys ja asiakaspalvelu. Palvelussa keskeistä on helppous ja digitaalisuus. Erityisesti tästä syystä moitteettomasti toimiva verkkosivusto on tuiki tärkeä. Suunnittelimme Oivan brändi-identiteetin ja verkkosivuston visuaalisen ilmeen tiiviissä yhteistyössä bränditoimisto 358:n kanssa. Oivan uudessa brändi-identiteetissä halutaan korostaa […] Lue lisää
MEOMilla on ainutlaatuinen kyky tehdä työstä hauskaa ja innostavaa. Itsestäänselvyyksiin ei kulu aikaa, vaan fokus voidaan pitää uuden sivuston wow-efekteissä. MEOMista saat täydellisen sivustokumppanin, joka täydentää tiimiäsi hyvillä tyypeillä, huonoilla vitseillä ja rautaisella ammattitaidolla.
Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia
Design Forum Finlandia ylläpitää Suomen Taideteollisuusyhdistys – Konstflitföreningen i Finland ry, joka on perustettu vuonna 1875. Yhdistyksen jäseninä on muotoilualaa lähellä olevia yrityksiä ja organisaatioita. Design Forum Finlandin verkkopalvelu-uudistus aloitettiin konseptointityöpajoilla. Konseptoinnissa esiin nousi erityisesti jäsenten palveleminen sekä sivuston hierarkian uudistus. Myös ulkoasullisesti haluttiin luoda uutta – edellisen, pääasiassa mustaa ja valkoista hyödyntävän sivuston sijaan […] Lue lisää
Rannikkotykistömuseo on Merikeskus Forum Marinumin tuottama verkkonäyttely. Se täydentää museon olemassaolevia Merivoimienhistoriaa esitteleviä näyttelyitä esittelemällä Suomen rannikkopuolustuksen historiallisen kivijalan: Suomen Rannikkotykistön. Sivusto toimii virtuaalisen museon alustana, jossa julkaistaan aselajin historiaan liittyvää tieto ja joka kokoaa eri kanavissa ja eri toimittajilta tilatut aineistot yhteen osoitteeseen. Museo rakentuu aihekokonaisuus kerrallaan. Ensimmäisenä on avattu muun muassa rannikkotykistön aikajana. […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Ekami konsernina palvelee yli 7000 asiakasta vuosittain. Tästä opiskelijoiden osuus on noin 4500. Kotkan – Haminan seudun koulutuskuntayhtymä haki osaavaa, ammatillisen oppilaitoksen tarpeet tuntevaa, ketterää yhteistyökumppania, joka tarjoaisi verkkosivujen toteutuksen sekä verkkosivujen teknisen kehittämisen ja ylläpidon palveluja. Poutapilvi tarttui innolla haasteeseen, jossa lähdimme erityisesti selkeyttämään ongelmaksi muodostunutta koulutuksiin hakeutumista ja hakupolkua. Vanhan sivustojen sisältö ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa
Grafia on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö. Lähes 1300 ammattilaisen yhteisö edistää visuaalisen viestinnän suunnittelun alaa ja ajaa jäsentensä etua. Uudistettu Grafian verkkopalvelu esittelee graafisia suunnittelijoita, jakaa tietoa alasta sekä ajankohtaisista näyttelyistä ja tapahtumista. Grafialla on myös oma näyttelytila Luonnos, ja se järjestää vuosittain alan tunnetuimman visuaalisen viestinnän kilpailun Vuoden Huiput, jolla on myös oma verkkosivusto […] Lue lisää
Kulttuuripankki on Tampereen kaupungin ylläpitämä maksuton palvelu. Projektin tavoitteena oli luoda pirkanmaalaisten taiteilijoiden ja kulttuuritoimijoiden työllistymistä, verkostoitumista ja osaamista edistävä välittäjämalli sekä sitä tukeva verkkoalusta. Sivuston palvelumuotoilu- ja suunnitteluvaiheessa kaikki ratkaisut tuli ajatella kahdesta näkökulmasta. Käyttäjät ovat kulttuurin ja taiteen tekijöitä, mutta myös tilaajia. Palvelun keskeinen tavoite on auttaa heitä löytämään toisensa. Suunnittelimme palvelun houkuttelevaksi etenkin visuaalisuutensa […] Lue lisää
"Tavoitteisiin pääsimme mielestäni hienosti yhdessä Into-Digitalin kanssa. Yhteistyö oli alusta loppuun mukavaa ja mutkatonta. Into sai nopeasti kiinni siitä, mitä me halusimme ja toteutti sen hienosti. Olemme ylpeitä yhteisestä aikaansaannoksestamme – Pirkanmaan kulttuuripankista”
Anna Szalay, Tampereen kaupungin johtava koordinaattori
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu
Talo maalta on ilmainen palvelu, joka yhdistää Tinderin lailla maaseudulla tyhjillään olevat kiinteistöt ja maallemuutosta haaveilevat ihmiset. Into-Digital vastasi palvelun suunnittelusta ja toteutuksesta, sekä jatkossa myös palvelun kehityksestä ja ylläpidosta. Valtakunnallisen hankkeen toteuttajana on Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry. Talomaalta.fi on normaalista verkkosivustosta poikkeava sovellus, jonka sisällön tuottavat pääosin käyttäjät itse. Profiilisisältöjen lisäksi verkkopalvelusta […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
9Lives on yksi Suomen suurimmista hoitaja- ja avustajapalveluiden tuottajista ja yksityisten sairaankuljetuspalveluiden edelläkävijä. Vuoden 2021 lopulla 9Lives osti Stella kotipalvelut Oy:n ja kasvatti palveluvalikoimaansa kotihoidon ja henkilökohtaisen avun osalta. Palveluvalikoima on erittäin laaja ja palvelut jakautuvat eri käyttäjäryhmien välille: yksityisasiakkaille, yrityksille ja julkiselle sektorille. Into-Digital vastasi uuden verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Verkkosivuston tekninen toteutus tapahtui […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Uudet sivustot luonnon, historian ja kulttuurin valtakuntiin Toteutimme Kuhmolle ja Suomussalmelle kahdet täysin erilliset, oman brändi-ilmeen mukaiset, mutta tekniseltä toteutukseltaan lähes identtiset sivustot. Jatkokehityksen varhaisessa vaiheessa oli todettava, että laadukkain, kestävin ja kustannustehokkain ratkaisu olisi uudistaa sivustot täysin alusta alkaen niin teknisen kuin visuaalisen toteutuksen osalta. Uudet WordPress sivustot tekniikkaa ja ulkoasua myöten Uudistimme Visit […] Lue lisää
Minulle jäi fiilis, että te toimitte koko tiimi toimi yhdessä etsien meidän tarpeisiin sopivat ratkaisut. Teillä oli taustaymmärrys matkailutoimialasta ja lisäksi hahmotitte myös sivustoa käyttävän asiakkaan näkökulmaa. Koko projektin ajan olitte todella ratkaisukeskeisiä. - Visit Suomussalmi
Visit Suomussalmi ja Visit Kuhmo
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia
Vuosia jatkunut kumppanuutemme tapahtumahotelli HUONEen strategiatyössä, brändin, verkkosivuston kehityksessä ja digimarkkinoinnissa on mahdollistanut yrityksen laajentumisen Suomen lisäksi myös Singaporeen ja Tanskaan. Haaste Olemme tehneet yhteistyötä HUONEen kanssa vuodesta 2014 asti ja auttaneet sinä aikana kehittämään sivustoa sekä varausjärjestelmää ja toteuttamaan jo useamman laajan verkkosivu-uudistuksen. Jokaisessa sivustossa ja palvelussa on aina parannettavaa, eikä ylivertaista lopputulosta saavuteta […] Lue lisää
Don & Brancon toimiminen HUONEen pitkäaikaisena kumppanina yrityksen alkumetreistä alkaen kuvastaa yhdessä rakentamaamme luottamusta ja ammattitaidolla hoidettuja lukuisia projekteja.
Evon Blomstedt
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille
Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä
Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Lähtökohta: Fatman on vuonna 1991 perustettu suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa edistyneitä ohjelmistoratkaisuja asiakkaille, jotka hallinnoivat suuria määriä kohteita ja tietoa. Projektin tavoitteena oli suunnitella verkkosivuille uusi visuaalinen ilme sekä selkeä, moderni ja ketterä WordPress-verkkosivusto. Ratkaisu: Projekti aloitettiin käyttöliittymä- ja visuaalisen ilmeen suunnittelulla. Tämän lopputuloksena syntyi interaktiivinen Adobe Xd -prototyyppi verkkopalvelusta. Tekninen toteutus on toteutettu WordPressillä […] Lue lisää
Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja koko projektiin. Projektin lopussa emme vain saaneet valmista verkkosivua vaan J&Co myös avusti meitä käyttämään heidän luomiaan ratkaisuja niin, että tulevaisuudessa pystymme myös itse toteuttamaan erilaisia muutoksia verkkosivuillemme.
Fatman Oy
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Redandblue pääsi uudistamaan Editkilpailun verkkosivut keväällä 2023. Editkilpailu on Aikakausmedian järjestämä kilpailu, jossa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin alan monipuolisia onnistumisia ja kannustaa kehittämään entistä laadukkaampaa aikakausmediajournalismia ja -mainontaa sekä liiketoiminnallisia ratkaisuja. Ennen verkkosivuprojektia Editkilpailu oli uudistamassa visuaalista ilmettään. Sen myötä myös sivuston ilme […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Purkutori.fi on ilmoituspaikka rakennusten purkutyömailta puretuille, uusiokäyttöön soveltuville laitteistoille ja rakennusosille. Mobiilioptimoitu sivusto on ostajille ja myyjille maksuton palvelu, joka edistää kiertotaloutta ja materiaalitehokasta ajattelua. Erilaisista teollisuuskiinteistöistä peräisin olevan raskaan kaluston ja rakennustarvikkeiden uudelleenkäyttö on hyödyllinen ja usein positiivisilta ympäristövaikutuksiltaan varsin merkittävä teko. Asiakkaamme Purkupiha oy halusi tarjota sähköiseksi ilmoitustauluksi luonnehtimansa palvelun kenen tahansa yrityksen […] Lue lisää
Magento-verkkokaupan vaihto WooCommerceen Pure Waste on vuonna 2013 perustettu suomalainen tekstiilialan yritys, joka tekee 100 % kierrätetyistä langoista valmistettuja kankaita ja vaatteita. Pure Waste toimii maailmanlaajuisesti myyden vaatteita kuluttajille, jälleenmyyjille sekä yritysasiakkaille. Pure Wasten ja Avoin.Systemsin yhteistyö alkoi ERP-projektin kautta, jossa toteutimme yritykselle sen kasvua tukevan ERP-järjestelmän. Yrityksen Magento-verkkokaupan vanhennuttua, laajensimme yhteistyötä myös vahvemmin verkkokaupan […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Kotimainen laadukkaiden teräskatteiden, esimerkiksi katto- ja seinäpeltien, valmistaja Metehe palvelee rakentamisen ammattilaisia sekä kuluttajia. Asiakkaat voivat noutaa mittojensa mukaan valmistettuja tuotteita yrityksen viideltä toimipaikalta tai tilata ne kohteeseen toimitettuina. Yritys kaipasi verkkopalvelunsa uudistamista jalkauttaakseen sinne uudistetun brändi-ilmeensä, terävöittääkseen tärkeimpien kohderyhmiensä palvelemista verkossa, sekä vahvistaakseen yrityksensä laatumielikuvaa. Sivuston löydettäyyteen toivottiin myös parannusta, samoin kuin sen toimivuuteen […] Lue lisää
Helsingin Pörssiklubi on Helsingin keskustassa sijaitseva perinteikäs yksityisklubi. Klubin jäsenistö koostuu suomalaisista yrityspäättäjistä ja yhteiskunnallisista vaikuttajista. Kirjautumisen takana oleva jäsensivusto kokoaa jäsenille yhteen paikkaan kaikki klubin ajankohtaiset aiheet, kuten tapahtumakalenterin, uutiset, jäsenedut, klubin ravintolan pöytävarausjärjestelmän ja muut klubijäsenyyteen liittyvät aiheet. Haaste Pörssiklubilla oli tarve uudelle, modernimmalle verkkopalvelulle, joka tarjoaisi heidän jäsenilleen entistä parempia mahdollisuuksia pysyä […] Lue lisää
Ainutlaatuinen räätälöity projekti, joka saatiin alkuun 2018 ja joka jatkuu edelleen sitä kehitellessä Pörssiklubin toiminnan kehittymisen myötä. Tiivis yhteistyö ja asiakkaan tuntemus puolin ja toisin on edesauttanut hyvän tuloksen toteutumiseen!
Helsingin Pörssiklubi r.y.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Lähtökohta: XO Center on uusi Keravalle rakennettava liikunta- ja hyvinvointikeskus, joka on Suomessa ensimmäinen laatuaan. Keskus avaa ovensa vuoden 2024 alussa ja keskukselle haluttiin jo hyvissä ajoin näyttävät ja monipuolisia palveluita kuvastavat verkkosivut. Asiakas perusti somekanavat ja sivuston herättämään kiinnostusta ja viestintää ennen keskuksen aukeamista. Verkkosivuista toivottiin näyttävät, joiden kautta pystyy helposti jakamaan sivua myös […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Lähtöpiste Fidelix toimittaa älykkäitä rakennusautomaation tuotteita ja ratkaisuja Pohjoismaihin. Tällä hetkellä yritys työllistää lähes 300 alan ammattilaista Suomessa. Fidelix tavoitteli verkkosivu-uudistuksella työajan säästämistä vaivattomilla sisällönhallinnan työkaluilla, edelläkävijän mielikuvan viestimistä tuoreella visuaalisella ilmeellä sekä mielenrauhaa varmatoimisella tekniikalla. Arcode valikoitui verkkosivuprojektin tekniseksi toteuttajaksi, kun taas All Out Agency hoiti suunnittelupuolen. Ratkaisut Suunnitteluvaiheessa uudistimme visuaalisen ilmeen lisäksi sivuston […] Lue lisää
Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen projektiin. Parasta oli nopeat vastaukset ja loistava asenne, jossa asiakasta todella kuunnellaan ja epäkohdat korjataan välittömästi.
Minea Harju, Fidelix Oy
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Kirkon alat ry on kirkon aloilla työskentelevien ammattiliitto. Verkkosivusto on jäsenille tärkeä kanava tiedonsaantiin ja asioiden hoitoon. Vanhalla sivustolla esimerkiksi kirjautuminen ei toiminut järkevällä tavalla, vaan sivustolla oli kaksi erillistä järjestelmää joihin kirjautua. Tämä aiheutti hämmennystä salasanojen kanssa ja epätietoisuutta asiakkaiden keskuudessa. Kirkon alat ry halusikin uudesta sivustosta mahdollisimman käyttäjäystävällisen ja tietoturvallisen. Teknisten ominaisuuksien lisäksi […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille
Suomen Kansallisooppera ja -baletti on lukeutunut jo vuosia teknologian ja taiteen yhdistämisen edelläkävijöihin. Tuore verkkopalvelu-uudistus luo tälle jatkumoa. Baletti-ilta kotisohvalla? Miksei. Uudistimme Suomen Kansallisoopperan ja -baletin verkkopalvelun, jonka lippukauppa, Stage24-suoratoistopalvelu ja runsaat sisällöt muodostavat nyt tulevaisuuteen katsovan digitaalisen kokonaisuuden. WordPress-pohjaisen oopperabaletti.fi-palvelun ylläpito on entistä helpompaa, ja käyttäjäkokemus parasta mitä kulttuurinnälkäinen voi toivoa. Case pähkinänkuoressa: • […] Lue lisää
Naps Solar Systems on suomalainen yritys, joka on toiminut aurinkoenergian alalla vuodesta 1981. Yritys tarjoaa aurinkovoimaloita koteihin, yrityksille ja taloyhtiöille. Projektin tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa selkeä ja moderni uusi WordPress-verkkosivusto. Tärkeä osa projektia oli kohderyhmien määrittely ja ostopolkujen suunnittelu. Verkkosivuille toivottiin myös helppokäyttöistä ja visuaalista aurinkopaneelilaskuria. Ratkaisu: Ensimmäisessä vaiheessa keskityimme ymmärtämään Naps Solar Systemsin tarpeita ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Jo 60 vuotta alallaan toiminut Parviainen Arkkitehdit uudisti brändinsä rohkeasti nimeä myöten ja syntyi uusi arkkitehtitoimisto Olla. Uudistuksen ytimessä on ollut halu erottua markkinalla visuaalisuudella ja jalkauttaa uusi brändi onnistuneesti verkkoon. Sivuston tärkeimpiä tavoitteita on tuoda esille Ollaa vaikuttavalla tavalla, luoda oikea fiilis ja mutkaton käyttökokemus. Toteutuksessa kiinnitettiin erityisesti huomiota siirtymiin sivujen välillä, animaatioihin sekä […] Lue lisää
Sivustosta tuli autenttinen, uskottava ja lopputulema kuvaa meitä hyvin! MEOM asetti tärkeät raamit jotta tiedettiin milloin piti olla mitäkin valmiina, vähensi stressiä ja rauhoitti tilannetta. Lisäksi he toimivat identiteettimuutoksen sparraajana ja tukena visuaalisuuden jalkauttamisessa.
Olla Architecture
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Ammattijärjestö Specia ry tekee ammatillista edunvalvontaa moniosaajajäsenten aloilla ja edistää reilua, yhdenvertaista ja kestävää työelämää. Brändinsä uudistanut Specia halusi uudistaa myös sivustonsa. Uusi visuaalinen ilme, parempi käytettävyys ja helpompi tiedon löytyminen tekisivät sivustosta houkuttelevamman jäsenille. Tärkeää oli myös parantaa hakukoneoptimointia, saavutettavuutta ja mobiilikäytettävyyttä. Ulkoasusuunnittelu aloitettiin rakentamalla uuden brändin mukainen tyylikirjasto Figmaan. Sivuston ulkoasu päivitettiin brändiuudistuksessa luotuun […] Lue lisää
Uudisovi.com – Täysin uusi asuntoportaali uudiskohteiden myyntiin ja markkinointiin Profilm Oy oli yhteydessä WDS:ään selkeän visiotilan kanssa. “Halusimme tehdä uudisasuntojen oston helpommaksi, kivemmaksi ja selkeäksi. Halusimme luoda portaalin, jossa tulevaisuudessa on kaikki Suomen uudiskodit helposti, turvallisesti ja mutkattomasti yhdestä osoitteesta. Haluamme tarjota yrityksille helppokäyttöisen ja selkeän markkinapaikan uudiskohteiden myyntiin” Lisäksi Profilm Oy oli huomannut selkeän puutteen […] Lue lisää
“Todella hienoa tehdä yhteistyötä WDS:n kanssa. Ammattitaito ja näkemykset ovat huipputasoa”
Sami Hämäläinen, Profilm Oy
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Toteutimme Snellmanille mittavan verkkosivu-uudistuksen, jonka keskeisin osa oli ruokaohjeiden modernisointi nykypäivän tarpeet huomioiviksi. Perinteinen kuva + tekstiohje -reseptimuoto antaa uusilla sivuilla tilaa mobiilikäyttäjille suunnitellulle, kätevästi pyyhkäisemällä vaiheesta toiseen etenevälle video-ohjeelle. Taustaa Snellmanin ja Generon menestyksekäs yhteistyö alkoi vuonna 2010 verkkosivujen uudistuksesta. Vuosien varrella tekemiseemme on mahtunut mukaan mm. digimarkkinointia monissa muodoissa, pitkäjänteistä hakukoneoptimointia sekä verkkosivujen […] Lue lisää
Orion on monelle suomalaiselle tuttu yritys. Yhtiö on yksi arvostetuimmista brändeistä koko maassa ja halutuimmista työpaikoista alallaan. Toisaalta – kansainvälisten markkinoiden ja yhteistyön merkitys yrityksen kasvussa on entistä suuremmassa roolissa. Ja siinä missä Orion Suomessa on lähes instituution asemassa, kansainvälisten lääkejättien kanssa kilpaillessa näkymä on hyvin toisenlainen. Yhtiön verkkosivut toimivat globaalina käyntikorttina tärkeimmille sidosryhmille, kuten […] Lue lisää
Koko Suomen verihuollosta huolehtivan Veripalvelun sivusto palvelee nyt paremmin verenluovutuksen päähenkilöä – eli luovuttajaa. Uudistuksen myötä akuutista veren tarpeesta, kriisitilanteista ja luovutuspaikoista on nyt helpompi viestiä. Mikä on Veripalvelun tärkein tehtävä? Vastata siitä, että kaikki potilaat saavat tarvitsemansa verivalmisteet. Siksi Veripalvelun sivuston pitää puhutella yksittäistä verenluovutusta harkitsevaa ihmistä, tarjota ajankohtaista tietoa veren tarpeesta sekä kertoa, […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Koparin koko brändi koki raikastuksen ja myös sivusto haluttiin uudistaa samassa yhteydessä niin tekniikan kuin ulkoisen ilmeen osalta. Vanha sivusto oli tukkoinen ja tekstipätkät olivat pitkiä. Uudesta sivustosta haluttiin selkeä ja raikas, mikä kuvastaa paremmin uudistunutta brändi-ilmettä ja tekee sivustosta käyttäjäystävällisemmän. Koparin yhteistyökumppani Staart suunnitteli sivuston leiskan ja me teimme verkkosivuston teknisen toteutuksen leiskan pohjalta. […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia
Promecon verkkosivusto oli tullut tiensä päähän. Sivusto oli vanhanaikainen – se näytti vanhalta, mutta erityisesti se oli teknisesti uudistamisen tarpeessa. Myöskään verkkosivustolla ollut sisältö ei vastannut enää Promecon nykyistä liiketoimintaa. Olemme olleet Promecon kumppani markkinoinnissa jo pidempään. Olikin luontevaa, että otimme myös verkkosivuprojektin hoitaaksemme. Uudistuksessa sivusto tuotiin visuaalisesti nykyaikaan ja koodattiin kokonaan uusiksi. Uudistuksessa otettiin […] Lue lisää
Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia
Työkanava tarjoaa vastuullisia ja tuettuja työnvälitys- ja henkilöstöratkaisuja. Yhtiön tärkein tehtävä on auttaa osatyökykyisiä työnhakijoita työllistymään hakijan osaamista ja kykyjä vastaaviin työtehtäviin. Työkanava Oy palkkaa osatyökykyiset suoraan työsuhteeseen ja välittää heidän työpanostaan yrityksille. Työkanava Oy perustettiin valtion alaiseksi yhtiöksi 2022. Redandblue pääsi toteuttamaan Työkanavan ensimmäiset verkkosivut – tietysti saavutettavasti. Lähtökohta Työkanavan verkkopalvelulla tavoitellaan niin työnantajia […] Lue lisää
Työskentely redandbluen asiantuntijoiden kanssa sujui mutkattomasti. Projekti on redandbluella hallussa, ja tekeminen on asiakkaan suuntaan proaktiivista. Yhteistyö on ollut redandbluen kanssa poikkeuksellisen sujuvaa ja reagointi nopeaa – lisäksi teidän kanssa on ollut mukava tehdä töitä yhdessä!
Hanna Kukkonen, Työkanava Oy, Markkinointi ja viestintä
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa
Suuren yleisön suosikkisivusto on nyt entistä selkeämpi Kun mielessä on kysyttävää ruoasta tai kotitaloudesta, suomalaiset kääntyvät Marttojen puoleen. Tässä moderni verkkosivusto on tärkeä työkalu. Sitä ylläpitää koko marttajärjestön puolesta Marttaliitto, joka tukee eri tavoin marttapiirien ja -yhdistysten toimintaa ja jäsenviestintää. “Meille oli tärkeää tehdä sivustolle saavutettavuuteen liittyviä muutoksia. Halusimme myös muokata ulkoasun brändi-ilmeemme mukaiseksi”, kertoo […] Lue lisää
Tällaisessa projektissa kommunikaatio on kaikkein tärkeintä: se, että ymmärretään puolin ja toisin, mitä ollaan tekemässä, ja viestitään oikea-aikaisesti. Paras lopputulos syntyy, kun toimittaja ja asiakas löytävät yhteisen sävelen.
Jeni Suhonen, hallintopäällikkö, Marttaliitto
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Tammi Digitalin (nyk. Virnex Group) toteuttama Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riverian uusi verkkosivusto julkaistiin 1.5.2023. Uudistuksen tavoitteena oli tehdä asiakaslähtöiset, saavutettavat sekä käyttäjäystävälliset sivut, huomioiden pääkohderyhmien hyvinkin erilaiset käyttötarpeet. Toteutuksessa huomioitavaa: Projektin kehitystyö pohjautui palvelumuotoilun keinoin kartutettuun laajaan käyttäjäymmärrykseen sekä asiakaspersoonia puhuttelevaan sisältösuunnitelmaan. Vaativat integraatiot: Uudelle riveria.fi -verkkosivustolle luotiin useita kaksisuuntaisia integraatioita Friends iPaaS-integraatioalustan avulla. Rajapinnat muodostuivat […] Lue lisää
”Haluan kiittää Tammea joustavuudesta ja aina positiivisesta asenteesta myös kiireen keskellä. He reagoivat muutoksiin ja toiveisiin nopeasti ja kaikki ongelmat on saatu ratkottua yhdessä." Riverian projektipäällikkö Paula Hulkkonen
Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riveria
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia
Lähtökohta: Food and Plan on yritys, joka tarjoaa tuotekehitystä elintarviketeollisuudelle, tuottajille ja ravintoloille. Heillä oli tarve toteuttaa verkkosivu-uudistus, joka toisi palveluille lisää näkyvyyttä. Tavoitteenamme oli luoda selkeä, hakukoneoptimoitu ja visuaalisesti vetovoimainen sivusto, joka houkuttelisi asiakkaita tutustumaan palveluvalikoimaan. Ratkaisu: Verkkosivustolle suunniteltiin uusi graafinen ilme. Sivusto toteutettiin WordPressilla käyttäen JCORE-teemaa, joka toimii erinomaisesti myös mobiililaitteilla. Sivuston sisältö […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia
Uusi Visit Lakeland sivusto tavoittaa kansainväliset matkailijat Rakensimme Visit Lakeland Finland -verkkosivuston jonka tavoitteena on edistää Järvi-Suomen matkailua kansainvälisillä markkinoilla. Verkkosivusto tarjoaa tietoa ja esittelee kiinnostavalla tavalla viiden maakunnan – Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen, Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Pohjois-Karjalan – matkailutuotteita, jotka sopivat kansainvälisille markkinoille. Sivuston tehtävänä on parantaa Lakeland Finland -alueen kilpailukykyä tuomalla esille alueen kärkituotteita ja […] Lue lisää
Työskentely Trimedian kanssa oli kaikille viidelle maakunnalle erittäin positiivinen kokemus. Projekti oli selkeästi ja hyvin johdettu, aikataulut pitivät ja työtä tehtiin hyvässä yhteistyössä. Erityiskiitoksen ansaitsevat koko Trimedian tiimi positiivisesta ja ratkaisukeskeisestä suhtautumisestaan.
Lakeland Finland – alueiden välinen verkostoyhteistyö -hanke
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Gofofe on eettisen digimaailman asiantuntija joka auttaa rakentamaan kestävää tulevaisuutta. Lähdimme toteuttamaan uutta sivustoa johon kohdistui lukuisia erilaisia toiveita. Yhteistyö on jatkunut tiiviinä julkaisun jälkeenkin, Gofofen luottaessa Duden ylläpitopalveluun. Lähtökohdat Sivusto oli jäänyt ajasta jälkeen eikä täyttänyt liiketoiminnallisia tarpeita, hallittavuus oli hankalaa ja ulkoasukin oli päässyt hieman kulahtamaan. Sivustouudistus käynnistettiin Goforella sisäisen markkinoinitiimin voimin, joka […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Kimmokkeena kuntalaisten palaute Janakkala on vilkas, yli 16 000 asukkaan kunta Kanta-Hämeessä. Verkkosivuilla tiedotettavaa riittää runsaasti. Kun edellisen sivuston tekninen alusta vaati päivitystä, päätettiin samalla uudistaa sivustoa muutoinkin. Uudistuksen pohjaksi toteutetun palautekyselyn perusteella kuntalaiset kokivat tiedon olevan liian monen klikkauksen päässä ja kaipasivat selkeämpiä polkuja etsimänsä tiedon luo. Viestintäsuunnittelija Heidi Lampsijärven johdolla kunnan sisällöntuottajat tarttuivat […] Lue lisää
Tekninen toteutusvaihe oli yllättävän nopea. Saimme mukaan kaiken, mitä halusimme. Valun projektipäällikkö näki asiat viestinnän silmin, mutta etsi nopeasti vastaukset myös teknisiin ongelmiin.
Heidi Lampsijärvi, viestintäsuunnittelija, Janakkalan kunta
Erittäin hyvä suoritus projektinhallinnassa ja asiakaspalveluasenteessa
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Tieto helpommin esiin Mustankorkea on jäteyhtiö, jonka toimialueella asuu 178 000 asukasta Jyväskylässä, Laukaassa, Muuramessa ja Toivakassa. Sen verkkosivuston tärkein tehtävä on tukea yhtiön päätoimintoja: jätteiden keräystä, käsittelyä ja hyödyntämistä sekä jäteneuvontaa. Viime vuosina Mustankorkea on alkanut myydä myös biokaasua ja multaa. Eri asiakasryhmiä on paljon, samoin viestittävää. Uuden sivuston rakentaminen alkoi konseptointityöpajoilla. Käyttäjälähtöinen sisältörakenne […] Lue lisää
Koko projektin ajan oli fiilis, että olemme hyvissä käsissä. Valulla osattiin varata aikaa niihin asioihin, joihin sitä tarvitsimme. Myös sivuston sisällönsyöttökoulutus oli hyvä! Valun kanssa voimme luottaa siihen, että tietoturva- ja saavutettavuusasiat ovat kunnossa.
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu
Suunnittelimme ja toteutimme Tampereen kaupungille WordPress Multisite -ratkaisuun pohjautuvan erillissivustojen kokonaisuuden yhdessä Suomen laajimmista WordPress-projekteista. Projektin tavoitteena oli tuottaa käyttäjälähtöisesti suunniteltuja, saavutettavia ja mobiilisti sujuvakäyttöisiä Tampereen kaupungin verkkosivustoja samalle WordPress Multisite-alustalle vuosien 2021 ja 2022 aikana. Kokoluokaltaan reilusti EU-kynnysarvon ylittävä projekti sisälsi muun muassa seuraavien sivustojen uudistuksen: https://www.muumimuseo.fi https://www.tamperefilharmonia.fi https://www.tampereenvesi.f https://www.sarahildenintaidemuseo.fi https://www.tampereentaidemuseo.fi https://www.tredu.fi Laajassa projektissa […] Lue lisää
Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää
Meillä oli muutama benchmark vastaavista markkinointisivustoista. Alusta asti näimme että wau, nyt syntyy makeampaa jälkeä kuin maailmalla. Lopputulosta kehtaa esitellä.
Jani Backman, projektipäällikkö, Sport Event Management Finland
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä
Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV:n verkkopalvelun suunnittelu- ja toteutusprojekti starttasi kovalla vauhdilla elokuussa 2021. Tavoitteena oli saada vuoden 2021 loppuun mennessä uusi verkkopalvelu sekä KKV:lle että Euroopan kuluttajakeskus ECC:lle, mikä mahdollistettiin WordPress Multisite -alustan päälle tehdyllä ratkaisulla. Tiukasta aikataulusta huolimatta projekti eteni aikataulussa ja uudet verkkopalvelut julkaistiin joulukuussa 2021. Uudistuksen tavoitteet oli työstetty KKV:n johdon, viestinnän […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Infrastruktuuriprojekteihin sekä puhtaaseen energiaan erikoistunut ruotsalainen NYAB ja suomalainen uusiutuvan energian kehittäjä Skarta Energy yhdistivät voimansa maaliskuun 2023 lopussa. Yhdistymisen tavoitteena on kiihdyttää vauhtia puhtaan tulevaisuuden rakentamisessa. Tällä hetkellä yli 70 prosenttia konsernin liikevaihdosta tulee Ruotsista, jossa NYAB on saavuttanut poikkeuksellisen kannattavaa orgaanista kasvua ja rakentanut vahvan yrityskulttuurin sekä arvostetun brändin. Kaimana auttoi NYABia uuden […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Crop toteutti Loihde Advance -sivuston, joka julkaistiin vuoden 2023 alussa. Sivusto rakennettiin nopealla aikataululla syyskuun ja joulukuun välillä. Crop oli ollut mukana edellisen sivuston brändiuudistuksessa, joten asiakkaan tunteminen sekä kokemus HubSpot-sivustojen rakentamisesta auttoi nopeassa maaliin viennissä. Loihteelle toteutettiin oma teema käyttäen HubSpotin Boilerplatea. Tämän käyttäminen sivuston rakentamisessa säästi aikaa ja vaivaa, koska se vähensi tarvetta […] Lue lisää
Iso kiitos Cropille ammattitaitoisesta ja hyvin vedetystä kokonaisuudesta.
Vesa Sivonen, Marketing Lead, Loihde Advance
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Fraktio toimii yhä useamman asiakkaan digitaalisten liiketoimintaratkaisujen kumppanina. Palvelutarjoamaan kuuluvat ohjelmistokehitys, design, devops sekä valmennukset. Fraktio etsi kumppania, jonka kanssa lähteä viemään myös verkkosivusto HubSpotin päälle – markkinoinnin ja myynnin putken kun oli siellä jo valmiiksi. Puuttui vain sopiva kumppani tekemään tätä yhdessä. MEOM ja Fraktio löysivät yhteisen sävelen nopeasti ja Fraktion uudistettua brändiä lähdettiin […] Lue lisää
Projektin kick-off oli oikein hyvä ja meille räätälöity. Kommunikointi projektin aikana oli hyvää.
Katri Laakso, Fraktio
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu
SUORAA & Talovisio Suomen Rakennusasiantuntijat, tuttavallisemmin SUORAA, on erikoistunut korjausrakentamisen asiantuntijaksi, joka tarjoaa kiinteistöjen kuntotarkastuksia ja kuntoarvioita. Olemme tehneet yhteistyötä SUORAA:n kanssa jo vuodesta 2015 lähtien. Vuonna 2022 jatkettiin menestyksekästä yhteistyötämme Talovisio-järjestelmän uudistusprojektin parissa, jonka aikana järjestelmä päivitettiin vastaamaan nykyaikaisia teknologioita ja tämän päivän visuaalisuutta. Talovisio-järjestelmä tarjoaa jokaiselle kiinteistönomistajalle turvallisuuden tunnetta tietopankilla, joka helpottaa kiinteistön […] Lue lisää
Raikas ilme tukee jäsenviestintää Talentia on yli 26 000 korkeasti koulutetun sosiaalialan ammattilaisen ammattijärjestö. Verkkosivuston uudistus käynnistyi jäseniltä kerätyn palautteen pohjalta. Sivustolta toivottiin helpommin hahmotettavaa rakennetta ja pirteämpää ulkoasua. Valun suunnittelema uusi ilme on kepeä, innostava ja lämmin. Se hyödyntää kontrasteja, kuvituksia ja Talentian brändivärejä pelaten saumattomasti yhteen teknisten ratkaisujen kanssa. “Uudistettu rakenne ja selkeä […] Lue lisää
Valun tekniseen osaamiseen saattoi luottaa. Kustannusten ja teknisen toteutuksen näkökulmasta oli kätevää, että myös visuaalinen suunnittelu tuli saman talon sisältä. Yhteistyö sujui hyvin, yhteydenpito oli vilkasta ja vaaditut asiat toteutettiin aikataulussa.
Ilkka Salmela, viestinnän asiantuntija, Talentia
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia
Scandic Container on kotimainen konttiratkaisuiden uranuurtaja, joka palvelee sekä valtakunnallisesti että maailmanlaajuisesti niin Suomen suurimpia vientiyrityksiä kuin yksityishenkilöitä. Pian 20-vuotisen historiansa aikana Scandic Container on onnistunut rakentamaan itselleen maineen erityisesti erikoisempien konttiratkaisuiden ideoijana, jonka kädenjälki näkyy logistiikan lisäksi niin tapahtumissa, katukuvassa kuin teollisuudessa. Scandic Containerin verkkopalvelu oli jäänyt ajasta jälkeen ja sen kehittäminen teknisesti tai […] Lue lisää
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 100 000 €
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu
Lahti Energia on lahtelaisten oma energiayhtiö, joka tuottaa asiakkailleen huolettomia energiaratkaisuja. Lahti Energia tuottaa kaukolämpöä ja sähköä paikallisilla kierrätys- ja biopolttoaineilla sekä tarjoaa räätälöityjä energiaratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöille. OmaWatti on Lahti Energian asiakkaille tarkoitettu seurantapalvelu ja sähköinen asiakaspalvelukanava. Sen kautta hoituvat muun muassa sähkön ja lämmityksen kulutuksen raportointi, sopimus- ja laskutusasiat sekä häiriötiedotteet. Edellinen Lahti […] Lue lisää
Lähtökohta: Asiakasyrityksen toiveena oli saada verkkosivustolle uusi ilme, jossa korostuisi erityisesti käyttäjäystävällisyys. Haluttiin, että loppukäyttäjän olisi helppo löytää sivuilta haluamansa tiedot. Toivottiin myös käyttäjälle helppoja tapoja kommunikoida sivuston kautta yrityksen kanssa. Haluttiin, että tuotteet olisivat kattavasti esillä ja asiantuntijoiden yhteystiedot helposti saatavilla. Sivuston haluttiin myös herättävän huomiota kuvien ja niiden esitystavan kautta. Ratkaisu: Sivuston rakennetta […] Lue lisää
Y-Säätiö on Suomen neljänneksi suurin vuokranantaja ja merkittävä asunnottomuuden poistamisen suunnannäyttäjä, joka edistää asukkaidensa hyvinvointia ja kestävää elämäntapaa, jotta jokaisella on koti. Y-Säätiö vuokraa kohtuuhintaisia asuntoja niitä tarvitseville ja työskentelee asunnottomuuden poistamiseksi. Y-Säätiön verkkopalvelun lanseerauksen yhteydessä julkistettiin Y-Säätiön uusi ilme. Verkkopalvelu-uudistuksessa asuntoensin.fi-sivusto tuotiin osaksi Y-Säätiön sivustoa. Sivuston rakennetta selkiytettiin aikaisemmasta, ja tavoitteena oli myös saavutettavuuden […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille
Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Nurminen Logistics Oyj on pörssilistattu logistiikan erikoisosaaja, jonka päämarkkinat ja kasvualueet ovat Kiinan ja Pohjois-Euroopan välisessä rautatielogistiikassa sekä multimodaali- ja terminaalipalveluissa. Nurminen Logistics tunnetaan räätälöidyistä ratkaisuista Aasian markkinoille sekä vähäpäästöisemmän junalogistiikan hyödyntämisestä. Nurminen Logistics oli aloittamassa uutta vaihetta matkallaan – sisäinen uudistuminen, kansainvälistyminen ja kasvutavoitteet vaativat myös brändin, joka kuvastaa tätä tahtotilaa. Suurimpia haasteita olivat […] Lue lisää
Olemme vastanneet pörssiyhtiö Bittium Oyj:n vuosikertomuksen teknisestä toteutuksesta jo kymmenen vuoden ajan. Sisällön vuosikertomukseen tuottaa Mint Company ja meidän vastuullamme on syöttää sisältö verkkosivulle, testata ja viimeistellä sivu sekä julkaista se ennalta määrättynä ajankohtana. Bittium voi luottaa siihen, että vuosikertomus näyttää hyvältä, on virheetön ja se julkaistaan ajallaan. Vuosikertomuksissa aikataulu on usein erittäin tiukka. Bittium ilmoittaa meille muutamaa viikkoa […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille
Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä, Hakukoneoptimointia osana projektia
Bottlescouts tarjoaa laatutietoiselle asiakkaalle tarkasti kuratoidun viinivalikoiman, joka on tyyliltään varsin klassinen, ja jonka fokuksessa ovat etenkin tunnetut eurooppalaiset viinialueet ja rypälelajikkeet. Bottlescouts keskittyy hyvään makuun ja aitouteen. Luotettavuus, käytettävyys ja uusien laatuviinien löydettävyys – näiden avainsanojen ääreltä Kaimanan suunnittelijat lähtivät uudistamaan Bottlescouts-verkkokauppaa. Tavoitteena oli saada jo entuudestaan laadukkaana tunnetun verkkokaupan ilme sekä toiminnallisuus vastaamaan […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia
Granlund monialainen kiinteistöjen asiantuntijakonserni, jonka juuret ovat vahvasti LVI-suunnittelussa. Sen sivusto Granlund.fi oli uudistuksen edessä, sillä se ei palvellut yrityksen potentiaalisia asiakkaita tai markkinointia optimaalisesti. Sivusto oli modernin oloinen, mutta ongelmakohtia oli useita: tekninen ratkaisu kaipasi päivitystä ja sivuston sisältörakenne sekä käyttäjäpolut tuli uudistaa kohderyhmälähtöisiksi. Sivusto oli uudistuksen tarpeessa myös visuaalisesti, ja Granlund halusi saada […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Digitaalisen mainonnan konsultointi osana yhteistyötä
Educo on johtamisen osaaja, kehittäjä ja vaikuttaja. Se toimii Suomessa maailman johtavan johtamisen osaajan The Ken Blanchard Companies® maapartnerina. Olemme työskennelleet yhdessä Educon kanssa parantaaksemme yrityksen tunnettuutta, brändimielikuvaa, digitaalista presenssiä ja hakukonenäkyvyyttä. Yhteistyötämme on nyt takana puoli vuotta ja mainonnan tuomat edut ovat jo havaittavissa sekä liikenteessä että orgaanisessa näkyvyydessä. Brändi-ilmeen uudistus Aloitimme yhteistyön Educon kanssa kesällä […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
MeetingPackage on SaaS-palvelu, jonka avulla kokous- ja tapahtumatiloja tarjoavat ja niitä tarvitsevat kohtaavat mahdollisimman helposti ja intuitiivisesti. MeetingPackage etsi kokenutta kumppania HubSpot-sivuston tekniseen toteutukseen. Onnistuneessa teknisessä toteutuksessa ei ollut tärkeää vain alustan tuntemus, vaan myös visuaalinen lähestymistapa, jossa kehittäjä osaa antaa tarkkaa palautetta ja kehitysehdotuksia asiakkaan toimittaman designin pohjalta. MeetingPackagen HubSpot-sivuston toteutus oli oppikirjaesimerkki tehokkaasta […] Lue lisää
“10 pistettä. Kommunikointi oli hyvää, sain nopeasti vastaukset kysymyksiini ja kaikki kaikki meni kuten sovittu. Ei negatiivista sanottavaa.”
Jussi Virtanen, VP of Design, MeetingPackage
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille
Tampereen steinerkoulu on luokista 0–9 ja lukiosta koostuva yksityinen koulu Tampereen Muotialassa. Steinerkoulun pedagogiikka perustuu kokonaiskäsitykseen ihmisestä, hänen kasvustaan ja kehityksestään. Verkkosivu-uudistuksen selkeänä tavoitteena oli nostaa kiinnostusta koulua ja sen toimintaa kohtaan ja tarjota uusia digitaalisia välineitä kasvattaa oppilasmäärää. Verkkopalvelu avaa ovet steinerpedagogiikan käytäntöihin ja tekemisiin Verkkopalvelua lähdettiin suunnittelemaan aivan uudenlaisesta näkökulmasta. Halusimme vastata kohderyhmien […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille
Tamperelainen Kultasepät Andreasen on yli 30 vuotta alalla toiminut kultasepänliike, jonka tiloissa toimivat myymälä sekä kultasepänpaja. Andreasen on keskittynyt myymään omaa vihki- ja kihlasormusmallistoaan, jonka vahvuus on mallien sovellettavuus asiakkaan toiveiden mukaisesti. Wysiwyg vastasi verkkokaupan teknisestä toteutuksesta WooCommercella. Tuotteet sisältävät runsaasti erilaisia variaatioita, joiden avulla asiakas voi rakentaa haluamansa tuotteen. Satoja tuotevariaatioita sisältävät tuotteet voidaan […] Lue lisää
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu
Toteutimme Helsingin seudun kauppakamarille UI-kitin, jonka tavoitteena on yhtenäistää kaikkien digitaalisten kanavien ja palvelukokonaisuuksien ulkoasu vastaamaan toisiaan sekä kamarin uutta visuaalista ilmettä. Samalla huomioimme, että kaikki käyttöliittymä-elementit täyttävät saavutettavuusdirektiivin WCAG AA-tason. UI-kit rakennettiin koko organisaatiota palvelevaksi elementti-kirjastoksi, jonka avulla asiakas voi yhtenäistää laajan palvelutarjoamansa ulkoasun, käyttöliittymät ja parantaa yleistä brändi-mielikuvaa. UI-kit sijaitsee pilvessä ja siihen on […] Lue lisää
Alfons on erittäin asiantunteva ja ketterä yhteistyökumppani, joka tuli todistettua myös tässä projektissa. Arvostamme erityisesti Alfonsin tiimin kykyä huomioida ratkaisuissa yrityksen visio sekä erilaisten käyttäjien tarpeet. Koemme aina tulleemme kuulluiksi ja ymmärretyiksi Alfonsin kanssa.
Jessica Pirttimaa, Kehitysasiantuntija - Helsingin seudun kauppakamari
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Mediatrade on digitaalisen median tuotanto-, jakelu- ja hallintajärjestelmien ratkaisutoimittaja. Yhdistimme Mediatraden verkkosivuston ja verkkokaupan yhdeksi saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Uudistus aloitettiin määrittelytyöllä, josta etenimme sisällön, käyttöliittymän, visuaalisen ilmeen ja teknisen ratkaisun suunnitteluun ja toteutukseen. Määrittelytyössä päätettiin yhdistää verkkosivusto ja verkkokauppa yhdeksi saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Tekniseksi alustaksi valittiin WordPress-julkaisujärjestelmä ja sen verkkokauppalaajennus WooCommerce. Verkkopalvelussa on myynnissä lähes 2000 tuotetta, jotka […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa
Suunnittelimme ja toteutimme HelsinkiMissio.fi-verkkopalvelun, jossa yhdistyy: Sisällöllisesti erittäin laaja verkkosivusto Räätälöidyt lahjoituspolut ja -lomakkeet Verkkokauppatoiminnallisuudet Verkkopalvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosalla. Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa Lue lisää
Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu
Oppilaitoksille verkkopalvelu on tärkeä työkalu – niin Salon seudun ammattiopistollekin. Sivuston keskeinen palvelu on haku opintoihin. Opiskelijat ja henkilökunta palvellaan muissa kanavissa ja siksi verkkopalvelun uudistuksessa oli luontevaa keskittyä hakijan näkökulmaan. Uudistus lähti liikkeelle kahdesta suunnasta. Toisaalta Salon seudun ammattiopistossa haluttiin kehittää sisäisiä prosesseja. Tavoitteena oli sekä työn tehostaminen, että useaan paikkaan tallennetusta sisällöstä aiheutuvien […] Lue lisää
Suomen suurimpiin kauppakeskuksiin kuuluva Itis uudisti logonsa, visuaalisen ilmeensä ja brändistrategiansa. Meidän tehtäväksemme tuli verkkopalvelun uudistus, toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä toteutukseen ja ylläpitoon. Verkkopalvelun osaksi toteutimme Itikselle intranetin, jonka tärkein tarkoitus on liikkeiden edustajien toimesta tehtävä liikkeiden tietojen ylläpitäminen. Kauppakeskusten verkkopalveluissa eniten käytetyt sisällöt ja toiminnallisuudet tyypillisesti liittyvät aukioloaikoihin, myymälöihin ja palveluihin. Tämä sääntö pätee […] Lue lisää
Vastasimme Autoliike Nystedtin ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO:n uuden S-Rengas-verkkopalvelun toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä, suunnittelusta ja toteutuksesta. Toteutamme myös jatkuvana palveluna verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen. Autoliike Nystedt ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO käynnistivät uuden liiketoiminnan, jossa yhdistetään autojen renkaiden myynti, vaihto ja säilytys. Palvelua tarjotaan viidessä toimipisteessä Pohjanmaalla ja verkkopalvelussa. Verkkopalvelu on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan […] Lue lisää
Kyllä tämä hanke osoittautui niin suureksi ja haastavaksi, että ilman huolellista määrittelyä ja suunnittelua projekti olisi varmasti ollut aika hankala läpivietävä.
Tommi Viitasaari
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -ohjelmien tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten liikkumista ja hyvinvointia arjessa. Multisite toteutuksena rakennetut sivustot tarjoavat varhaiskasvatuksen, koulujen ja oppilaitosten henkilöstölle ideoita, tietoa ja tukea liikunnallisen toimintakulttuurin kehittämiseen. Ohjelmissa on mukana suurin osa Suomen peruskouluista sekä yli puolet kaikista Suomen varhaiskasvatusyksiköistä ja oppilaitoksista. Uudistuksessa huomioitiin erityisesti eri kohderyhmät, […] Lue lisää
“Erittäin asiantuntevaa palvelua ja tehokas sekä joustava työskentelytapa. Kiitos erinomaisesta yhteistyöstä! Hyvä että annoitte myös positiivista painetta myös meidän suuntaan sekä apua esim. sisällön syöttämiseen kun tämä oli tarpeen.”
Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -ohjelmien viestintätiimi
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille
Suomalainen SEES Company valmistaa kodinsiivoustuotteita ja luonnonkosmetiikkaa. Kaikki tuotteet valmistetaan ilman keinotekoisia ainesosia tai synteettisiä tuoksuaineita. Valikoimaa yhdistää luontoystävällisyys, raaka-aineiden korkea laatu ja suomalainen design. Uudistuksen tavoitteena oli luoda sivusto, joka luo oikeutta laadukkaille kuva- sekä videomateriaaleille. Koko sivusto, sisältösivut ja verkkokauppa uudistettiin brändin mukaisesti. Tuloksena brändin mukainen WooCommerce verkkokauppa Yrityksen showroomina ja myyntikanavana verkossa […] Lue lisää
Olemme käyttäneet Trimedian palveluita vuosia ja aina on ollut todella nopea, hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Asiakkaana olemmme voineet huoletta jättää kaiken verkkosivuihin liittyvän työn heidän ratkaistavakseen.
SEES
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu
Helsinki-Vantaan lentokentän Alepalla oli tarve hyvin monipuolisen informaation esittämiseen myymälässä, sillä lentokentällä Alepan työntekijät joutuvat vastaamaan matkustajien mitä moninaisimpiin kysymyksiin. Alepa halusi tarjota asiakkailleen näytöltä käytettävän sovelluksen, johon he voisivat ohjata asiakkaitaan löytämään lisätietoa heitä kiinnostavista aiheista. Sovelluksen tietojen päivitys haluttiin hoitaa ylläpitäjille tutulla WordPress-järjestelmällä. Toimitimme 55″ kosketusnäyttöihin 4K ja FullHD skaalautuvan sovelluksen, jonka alustaratkaisuna […] Lue lisää
Vierityspalkki.fi
Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.
Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.
Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.
on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.
Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa. Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen