MobileDevCamp kerää jälleen mobiilipalveluiden kehittäjät Helsinkiin

asmunder

Mobiilipalveluiden kehittäjille ja kehittämisestä kiinnostuneille järjestetään Helsingissä lauantaina 27. helmikuuta MobileDevCamp-tapahtuma. ”Talkoovoimin järjestetyn tilaisuuden taustalla on ajatus siitä ettei Suomi ole enää matkapuhelimien valmistamisen kärkimaa. Sen sijaan maasta löytyy paljon osaamista mobiilipalveluiden kehityksessä”, kertovat järjestäjät tiedotteessaan.

Tilaisuudella on kaksi kantavaa teemaa: cross-platform -kehitys ja mobiilisovellukset vastaan mobiili-internet. Päivän aikana ohjelmassa on tarjolla keynote-esityksiä, workshoppeja sekä MobileDevCamp Challenge -kilpailu.

”Aikaisemmin sovelluksia tehtiin vain Nokian puhelimia varten. Apple on viimeisen vuoden aikana kuronut kiinni Nokian etumatkaa ja Google on myös tullut mobiilimarkkinoille omalla alustallaan. Nykyään kehittäjät joutuvat yhä useammin pohtimaan miten he pystyvät palvelemaan käyttäjiä usealla eri alustalla ja siksi halusimme nostaa cross-platform -kehityksen yhdeksi tapahtuman pääteemoista”, kertoo Kai Lemmetty, yksi MobileDevCampin järjestäjistä.

Tapahtuma lähestyy aiheita kehittäjältä-kehittäjälle -tyyliin. Workshop-huoneet antavat kaikille mahdollisuuden tulla tutustumaan suomalaisissa kasvuyrityksissä tapahtuvaan mobiilikehitykseen, kuulemaan asiantuntijoiden pitämiä esityksiä mobiilikehityksestä sekä kokeilemaan uusimpia mobiililaitteita. Päivän ohjelma pidetään englanniksi.

Ensimmäinen MobileDevCamp tapahtuma järjestettiin vuosi sitten Helsingin Vanhalla ylioppilastalolla. Tapahtumaan osallistui yli 100 mobiilipalveluidenkehittäjää ympäri Suomea. Tänä vuonna MobileDevCamp järjestetään Haaga-Helia Ammattikorkeakoulun tiloissa Pasilassa. Järjestäjät odottavat paikalle 200 mobiilipalveluidenkehittäjää, suunnittelijoita, opiskelijoita sekä uusista mobiilipalveluista kiinnostuneita rahoittajia.

Aiheet: Mobiili, Mobiilipalvelut, tapahtumat

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.

Jätä kommentti