Omakaupunki.hs.fi palkittiin
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 17 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Ylen uusi kirjautumismuuri on outo valinta kansalliselle mediayhtiölle.
Sanomalehtien liiton järjestämässä sanomalehtien verkkoinnovaatiokilpailussa HS:n tuore Oma Kaupunki* -palvelu sai parhaan markkinointi-innovaation palkinnon.
Tuomariston kommentit voittajasta:
”Käyttäjien tuottamaa sisältöä hyödyntävä vuorovaikutteinen palvelu, jonka pohjana on toimiva hakukone. Tarjoaa ajantasaista tietoa menopaikoista ja tapahtumista jopa korttelitasolta. Houkutteleva vaihtoehto pienyrittäjille, joten kerännee tulovirtaa pienistä puroista. Potentiaalinen kokonaisuus, jonka visuaalisuutta ja houkuttelevuutta voisi vielä kehittää. Todellinen luonne tulee näkyviin, kun suuret käyttäjämassat tulevat mukaan ja herättävät myös ilmoittajien kiinnostuksen.”
- HS:n uutinen verkkoinnovaatiopalkinnon voittamisesta.*
- Oma Kaupunki -palvelun alkuperäinen esittelyuutinen HS.fi:ssä*
Palvelun taustalla lienee Valveen toteuttama Unelmiesi Kaupunki -kampanja, josta sitten WM-data* on jalostanut laajemmalle yleisölle avatun yhteisösivuston. Alkuperäinen konseptiajatus näyttäisi olevan lähtöisin hasan&partnersin suunnittelemasta kampanjakokonaisuudesta*. Vai onko Vierityspalkin lukijoilla parempaa tietoa mukana olleista toimistoista?
[*Toimituksen huomautus: Linkkejä poistettu toimimattomina.]