Ruoka.net uudistui Ihanaksi kaupaksi

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Verkkokaupat panostavat elämyksellisyyteen.

Nettiruokakauppa Ruoka.net* on uudistanut kauppapaikkansa ja tuotevalikoimaansa. Etusivulla avautuu nyt leikisti kolmiulotteinen kauppanäkymä. Vaikutelma latistuu laatikkoestetiikkaan heti osaston nimiä klikatessa. Kauppa tavoitellee nyt asiakkaikseen erityisesti naisia, voisi päätellä “Ihana kauppa.” – iskulauseesta.

Toimitusjohtaja Christina Bromanin mukaan* kätevin uusista toiminnoista on asiakastili, joka luodaan jokaiselle asiakkaalle automaattisesti. Asiakastilille kertyvät esimerkiksi hyvitykset, jotka johtuvat esimerkiksi kilohintaisista tai korvaavista tuotteista (esimerkiksi banaania tilattu 1kg, kerätty 0,99kg). Hyvitys/veloitus otetaan automaattisesti huomioon seuraavassa tilauksessa.

Vähemmän kätevää oli, että vanhoilta asiakkaailta oli pyyhkiytynyt ostohistoria varoittamatta. Kauppalappunsa saa palaava asiakas koota nyt kertaalleen uudelleen.

Uudesta Ruoka.netistä löytyy henkilötietolain vaatima rekisteriseloste*, minkä puuttumisesta huomautin heinäkuisessa kauppavertailussani*, jonka havainnot ovat nyt joiltain osin vanhentuneet.

Uutta on myös tarkempi tuotetieto. Tuotekorteista käy ilmi ravintosisältö, ainesosalista, ravitsemuksellisest ominaisuudet ja mahdolliset pakkausmerkinnät.

Toimitusjohtaja Bromanin mukaan parannuksia on vielä tulossa: tuotekuvia vielä hankitaan ja valikoimaa ja hakua parannellaan. Syytä onkin, sillä esimerkiksi ING KEV SULATEJ 400G MTON* on melko vaikea löytää haulla.

Ruoka.net toimittaa ostokset samana iltana, jos tilaus on tehty puoleen päivään mennessä.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.)

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa

1 kommentti “Ruoka.net uudistui Ihanaksi kaupaksi

  1. […] Tuija kertoo Vierityspalkki-blogissa Ruoka.netin uudistumisesta: “Nettiruokakauppa Ruoka.net on uudistanut kauppapaikkansa ja tuotevalikoimaansa. Etusivulla avautuu nyt leikisti kolmiulotteinen kauppanäkymä. Vaikutelma latistuu laatikkoestetiikkaan heti osaston nimiä klikatessa. Kauppa tavoitellee nyt asiakkaikseen erityisesti naisia, voisi päätellä ”Ihana kauppa.” – iskulauseesta. [- – -] […]

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.


    Kaikki artikkelit

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.


    Tilaa uutiskirje

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun