Ruoka.net uudistui Ihanaksi kaupaksi

Tuija Aalto

Nettiruokakauppa Ruoka.net on uudistanut kauppapaikkansa ja tuotevalikoimaansa. Etusivulla avautuu nyt leikisti kolmiulotteinen kauppanäkymä. Vaikutelma latistuu laatikkoestetiikkaan heti osaston nimiä klikatessa. Kauppa tavoitellee nyt asiakkaikseen erityisesti naisia, voisi päätellä “Ihana kauppa.” – iskulauseesta.

Toimitusjohtaja Christina Bromanin mukaan kätevin uusista toiminnoista on asiakastili, joka luodaan jokaiselle asiakkaalle automaattisesti. Asiakastilille kertyvät esimerkiksi hyvitykset, jotka johtuvat esimerkiksi kilohintaisista tai korvaavista tuotteista (esimerkiksi banaania tilattu 1kg, kerätty 0,99kg). Hyvitys/veloitus otetaan automaattisesti huomioon seuraavassa tilauksessa.

Vähemmän kätevää oli, että vanhoilta asiakkaailta oli pyyhkiytynyt ostohistoria varoittamatta. Kauppalappunsa saa palaava asiakas koota nyt kertaalleen uudelleen.

Uudesta Ruoka.netistä löytyy henkilötietolain vaatima rekisteriseloste, minkä puuttumisesta huomautin heinäkuisessa kauppavertailussani, jonka havainnot ovat nyt joiltain osin vanhentuneet.

Uutta on myös tarkempi tuotetieto. Tuotekorteista käy ilmi ravintosisältö, ainesosalista, ravitsemuksellisest ominaisuudet ja mahdolliset pakkausmerkinnät.

Toimitusjohtaja Bromanin mukaan parannuksia on vielä tulossa: tuotekuvia vielä hankitaan ja valikoimaa ja hakua parannellaan. Syytä onkin, sillä esimerkiksi ING KEV SULATEJ 400G MTON on melko vaikea löytää haulla.

Ruoka.net toimittaa ostokset samana iltana, jos tilaus on tehty puoleen päivään mennessä.

Aiheet: verkkokaupat

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa
  1. Kulutusjuhla » Ruoka.net uudistui “Ihanaksi kaupaksi” says:

    […] Tuija kertoo Vierityspalkki-blogissa Ruoka.netin uudistumisesta: “Nettiruokakauppa Ruoka.net on uudistanut kauppapaikkansa ja tuotevalikoimaansa. Etusivulla avautuu nyt leikisti kolmiulotteinen kauppanäkymä. Vaikutelma latistuu laatikkoestetiikkaan heti osaston nimiä klikatessa. Kauppa tavoitellee nyt asiakkaikseen erityisesti naisia, voisi päätellä ”Ihana kauppa.” – iskulauseesta. [- – -] […]