Ruoka.net uudistui Ihanaksi kaupaksi

Tuija Aalto

Nettiruokakauppa Ruoka.net* on uudistanut kauppapaikkansa ja tuotevalikoimaansa. Etusivulla avautuu nyt leikisti kolmiulotteinen kauppanäkymä. Vaikutelma latistuu laatikkoestetiikkaan heti osaston nimiä klikatessa. Kauppa tavoitellee nyt asiakkaikseen erityisesti naisia, voisi päätellä “Ihana kauppa.” – iskulauseesta.

Toimitusjohtaja Christina Bromanin mukaan* kätevin uusista toiminnoista on asiakastili, joka luodaan jokaiselle asiakkaalle automaattisesti. Asiakastilille kertyvät esimerkiksi hyvitykset, jotka johtuvat esimerkiksi kilohintaisista tai korvaavista tuotteista (esimerkiksi banaania tilattu 1kg, kerätty 0,99kg). Hyvitys/veloitus otetaan automaattisesti huomioon seuraavassa tilauksessa.

Vähemmän kätevää oli, että vanhoilta asiakkaailta oli pyyhkiytynyt ostohistoria varoittamatta. Kauppalappunsa saa palaava asiakas koota nyt kertaalleen uudelleen.

Uudesta Ruoka.netistä löytyy henkilötietolain vaatima rekisteriseloste*, minkä puuttumisesta huomautin heinäkuisessa kauppavertailussani*, jonka havainnot ovat nyt joiltain osin vanhentuneet.

Uutta on myös tarkempi tuotetieto. Tuotekorteista käy ilmi ravintosisältö, ainesosalista, ravitsemuksellisest ominaisuudet ja mahdolliset pakkausmerkinnät.

Toimitusjohtaja Bromanin mukaan parannuksia on vielä tulossa: tuotekuvia vielä hankitaan ja valikoimaa ja hakua parannellaan. Syytä onkin, sillä esimerkiksi ING KEV SULATEJ 400G MTON* on melko vaikea löytää haulla.

Ruoka.net toimittaa ostokset samana iltana, jos tilaus on tehty puoleen päivään mennessä.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.)

Aiheet: Verkkokauppa Suomessa

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa
  1. Kulutusjuhla » Ruoka.net uudistui “Ihanaksi kaupaksi” says:

    […] Tuija kertoo Vierityspalkki-blogissa Ruoka.netin uudistumisesta: “Nettiruokakauppa Ruoka.net on uudistanut kauppapaikkansa ja tuotevalikoimaansa. Etusivulla avautuu nyt leikisti kolmiulotteinen kauppanäkymä. Vaikutelma latistuu laatikkoestetiikkaan heti osaston nimiä klikatessa. Kauppa tavoitellee nyt asiakkaikseen erityisesti naisia, voisi päätellä ”Ihana kauppa.” – iskulauseesta. [- – -] […]