Zenitel

Zenitel tarjoaa merenkulun, teollisuuden ja kuljetuksen alojen asiakkailleen huippuluokan automaatiotuotteita ja viestintäratkaisuja erittäin vaativiin kohteisiin ja ympäristöihin, joissa turvallisuus on keskeistä. Zenitelin laadukkaat viestintätyökalut vaativiin olosuhteisiin takaavat sen, että varoitusjärjestelmät, radiot, turvapuhelimet ja muut viestintäjärjestelmät toimivat moitteetta joka tilanteessa.
Wunderkraut toteutti Zenitelille kokonaisvaltaisen verkkosivuston uudistushankkeen. Projektin tavoitteena oli ennen kaikkea vahvistaa Zenitelin brändiä ja lisätä potentiaalisten asiakkaiden tietoisuutta Zenitelistä. Uuden sivuston tuli myös tarjota paremmat myynnin ja markkinoinnin työkalut ja mittarit helpottamaan asiakastiedon keräämistä ja sen hyödyntämistä.
Toteutus
Projektissa toteutimme ketterällä kehityksellä monipuolisen julkaisualustan, jota on helppo käyttää myynnin ja markkinoinnin tukena. Zenitelille oli tärkeää, että alusta on laajennettavissa ja integroitavissa erilaisiin taustajärjestelmiin (ERP, CRM).
Projekti toteutettiin lyhyissä iteratiivisissa kehitysjaksoissa tiiviissä yhteistyössä Wunderkrautin ja Zenitelin norjalaisen markkinointitiimin kanssa. Kansainvälinen tiimi koostui suomalaisesta projektijohdosta, suomalaisista ja latvialaisista ohjelmistokehittäjistä ja norjalaisista asiakkaan edustajista.
Projektityössä korostui toiminnallisuuksien jatkuva testaus. Zenitelin lukuisia tuotteita ryhmiteltiin ja sisältöjä jaoteltiin toimialojen, tuoteryhmien ja brändien mukaan, jotta sisällön löydettävyys parani.
Lopputulokset
Uudistettu zenitel.com julkaistiin heinäkuussa 2015. Zenitel siirtyi projektin jälkeen 13 erillisestä sivustosta yhteen pääsivustoon. Tiedonhaku oli aiemmin erittäin haastavaa lukuisten toisistaan erillisten sivustojen ja monimutkaisen rakenteen vuoksi, mutta uusittu sivusto nostaa haetuimman sisällön pääosaan heti etusivulla.
Zenitelin mukaan uuden sivuston keskeisin parannus on tuotteiden ja sisällön lajittelu toimialojen ja tuotekategorioiden mukaan. Uuden, selkeämmän rakenteen myötä asiakkaat löytävät haluamansa sisällön haluamaltaan toimialalta tai tuoteryhmästä helposti ja intuitiivisesti. Uusi sivustolla käytettävä ryhmittely toistuu myös yhtiön uutiskirjeessä, joka on myös uudistettu vastaamaan sivuston rakennetta.