Yle Drupal Distro

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Druid

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Yle on pitkään ollut yksi Suomen aktiivisimmista Drupalin käyttäjistä. Kun Ylen ruotsinkielinen yksikkö halusi vuonna 2011 lähteä uudistamaan internetjournalisminsa alustan ja prosessit, syntyi osana projektia yleinen Drupal-asennus, joka otettiin käyttöön myös suomenkielisellä puolella.

Ruotsinkielisen puolen SYND-alusta jakautui 2013 suomenkielisen puolen FYND:iksi ja molempien alustojen jakamiksi kompontenteiksi YDD (Yle Drupal Distro). Druid on ollut keväästä 2013 aktiivisesti mukana rakentamassa kaikkia kolmea sovellusta.

Druid on ollut yksi Ylen Drupal-luottokumppaneista ja olemme tehneet töitä niin suomen- kuin ruotsinkielisillekkin puolelle tiimikoon vaihdellessa asiakkaan kulloisenkin tarpeen mukaan.

Rakennetulle alustalle siirrettiin useita sekä suomen- että ruotsinkielisiä sivustoja mukaan lukien Yleisradion yhtiötietosivusto. Keskittämisellä Yle pystyi karsimaan ylläpidettävien järjestelmien määrää ja kehityksen painopiste voitiin keskittää yhteiseen alustaan. Drupaliin panostaminen on myös tuonut Ylen aktiiviseksi osaksi kansainvälistä yhteisöä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Haikko

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Haikon Kartano ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Haikko.fi-sivuston, joka palvelee monipuolisesti kotimaisia ja kansainvälisiä matkailijoita sekä kokousten ja juhlien järjestäjiä. Haikon Kartano on legendaarinen hotelli ja kokouspaikka Porvoossa. Haikko on perheyritys ja yksi Suomen tunnetuimmista matkakohteista. Kartanon historia ulottuu 1300-luvulle. Haikko on kotimaassa tunnettu ja hyvämaineinen. Nyt strategiana on löytää uusia yleisöjä Suomen lähialueilta ja koko […] Lue lisää

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. […] Lue lisää

Fortumin verkkopalvelut

Tekijä: Wunder

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Fortum etsi verkkopalveluilleen monialaista kumppania sekä digitaalisten palveluiden projekteihin että jatkuvaan kehitykseen. Tavoitteena oli lyhentää pitkäksi venähtänyttä backlogia, keventää ylläpidon kuormaa sekä parantaa sivustojen teknisiä parametreja ja saavutettavuutta. Wunder valikoitui Fortumin verkkopalveluiden tekniseksi kumppaniksi Wunderin tekemän Drupal-auditoinnin perusteella. Yhteistyön tuloksena backlog päihitettiin, ylläpidon kuorma keveni ja verkkopalveluiden hiilijalanjälki lähes puolittui. Fortum kuuluu Suomen kymmenen suurimman […] Lue lisää

Vuokkoset

Tekijä: Buorre

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Klassikkobrändi Vuokkoset antoi Buorren käsiin brändi-ilmeen päivityksen, joka johti verkkosivu-uudistuksen suunnitteluun ja toteutukseen. Uudistuksen tavoitteena oli antaa hyvät eväät Vuokkosten liiketoiminnan skaalautumiseen verkossa ja auttaa brändiä oman markkinaosuuden kasvattamisessa erityisesti nuorten kuluttajien keskuudessa tulevien vuosien aikana. Lopputuloksena syntyi Vuokkosten uusi kasvualusta: käyttäjäystävällinen, herkullisissa väreissä hohtava ja kohdeyleisönsä sitouttava WordPress-verkkosivusto. Toteutimme verkkosivuston niin, että se on […] Lue lisää

Bonfire sivustouudistus

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Bonfire.fi on digitaalinen bisnesmedia, jossa suomalaisen liike-elämän kiinnostavimmat vaikuttajat tuottavat ajankohtaisia sisältöjä artikkelien, videoiden ja podcastien muodossa. Bonfire tarvitsi medialleen uuden sivuston, joka on selkeämpi, tyylikkäämpi ja helpompi käyttää niin käyttäjän kuin sisällönhallinnankin näkökulmasta. Sivustolle haluttiin Bonfireä kuvaavaa rohkeaa visuaalista ilmettä ja brändi paremmin esille. MEOM oli vastuussa uuden sivuston designista Bonfiren brändin mukaiseksi ja […] Lue lisää

Rengasvalmistajien jaosto – verkkosivusto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teknisen Kaupan Liittoon kuuluva Rengasvalmistajien jaosto on rengastoimialan maahantuojien yhdistys Suomessa, jonka tavoitteena on lisätä kuluttajien rengastietoisuutta sekä edistää yleistä liikenneturvallisuutta. Jaoston jäseniin lukeutuvat tunnetut kansainväliset rengasvalmistajat Michelin, Bridgestone, Continental ja Goodyear. Rengasvalmistajat.fi-sivusto oli jäänyt ajastaan jälkeen ja G-Works sai tehtäväkseen sivuston kokonaisvaltaisen uudistamisen. Rengasinformaatiota välittävällä sivustolla on vilkas kävijämäärä etenkin kesä- ja talvirenkaiden vaihtoaikaan. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun