Yamarin.com

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjoismaiden suosituin venemerkki Yamarin kävi läpi brändiuudistusta, jossa lasikuitu- ja alumiinivenemallistot oltiin erottamassa omiksi brändeikseen. Lasikuituveneet olivat jäämässä Yamarin-nimen alle ja alumiiniveneet oltiin tuomassa uuden ja erottuvan Cross-brändin alle. Sangre suunnitteli ja toteutti Yamarin.com-sivuston uudistuksen ja loi samalla Cross-brändille oman sivustonsa, tuoden kaksi brändiä erilleen digitaalisessa maailmassa.

Projektissa haluttiin luoda sivustot, jotka vaikuttaisivat veneiden myyntiin ja muuttaisivat käyttäjät liideiksi jälleenmyyjille. Bränditoimisto Avidly loi kummallekin brändille uuden identiteetin, joiden pohjalta Sangre suunnitteli, miten ne mukautuvat verkkoon. Sangren suunnittelema Design System antaa puitteet sivustojen toistuville elementeille ja sisältää käyttöliittymän komponentit. Molemmat sivustot noudattavat samankaltaista rakennetta, joka suunniteltiin siten, että käyttäjät luontevasti ja helposti ohjautuvat kohti sivuston sydäntä, yksittäisen veneen sivua. Veneen sivulla käyttäjät voivat suunnitella unelmaveneensä ja tallentaa tai lähettää venesuunnitelman lähimmälle jälleenmyyjälle tarjouspyyntönä.

Sivustot toteutettiin Drupalilla, joka tarjoaa joustavan CMS-järjestelmän, kattavan tuen kieliversioille ja vaivattoman sisällönhallinnan. Front end on rakennettu käyttäen Bootstrap 4 kirjastoa. Venekonfiguraattori tehtiin Reactilla.

Uuden Yamarin.com-sivuston julkaisun jälkeen orgaaninen liikenne on parantunut merkittävästi samoin kuin käyttäjien säilyttäminen verrattuna vastaavaan aikaväliin edellisenä vuonna. Käyttäjän selaamia sivuja per istunto on onnistuttu vähentämään, mikä tarkoittaa, että käyttäjät löytävät hakemansa tiedon helpommin ja nopeammin uudella sivustolla.

Jätä kommentti