Toimeksi.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomi on yhdistystoiminnan maa. Toimeksi.fi-verkkopalvelukokonaisuus on hyvinvointia edistävää yhdistystoimintaa ja -toimijoita esittelevä palvelu kansalaisille, yhdistyksille, viranomaisille ja oppilaitoksille. Käytännössä kyse on valtakunnallisesta portaalisivustosta, joka tuo Suomen yhdistystoiminnan eri alueelliset verkkopalvelut yhdeksi kokonaisuudeksi.

Haaste: Toimeksi.fi-yhteistyöverkoston toiminta laajeni ja palvelua käyttävien yhdistysten määrä lisääntyi, jolloin nämä aiheuttivat haasteita palvelun käytettävyydelle, saavutettavuudelle ja esteettömyydelle. Lisäksi julkaisujärjestelmälle haluttiin enemmän jatkokehitysmahdollisuuksia. Verkkopalvelulta haluttiin myös enemmän sujuvuutta ja monipuolisia toiminnallisuuksia.

Ratkaisu: Trimedia vastasi kokonaisvaltaisesta uudistusprojektista, jossa uusi Toimeksi.fi-verkkopalvelu rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. Samaa teknistä pohjaratkaisua hyödyntää yhteensä yhdeksän Toimeksi.fi-verkostoon kuuluvaa verkkopalvelua. Palveluiden ylläpidosta tehtiin vaivatonta network-toteutuksella, mikä mahdollistaa sen, että Toimeksi.fi-verkkopalvelukokonaisuuteen voi jatkossa lisätä vielä uusia alueellisia verkkopalveluita.

Sivuston toiminnallisuudet laajenivat uudistusprojektissa merkittävästi. Esimerkiksi erilaisten rajapintojen avaamisen kautta verkkopalvelukokonaisuuden sisällöt päätyvät myös muiden verkkopalveluiden, kuten kuntien, käyttöön. Sivuston haku-toiminnoista ollaan tekemässä kattavia, jolloin yhdestä paikasta voi tehdä hakuja niin Toimeksi.fi-sivustolla kuin verkostoon kuuluvissa rinnakkaispalveluissa.

Sivusto tarjoaaa useita yhdistysten arkea helpottavia toiminnallisuuksia, joita ovat mm. (i) tilavarauskalenteri, (ii) käyttäjäryhmästä muodostuva toimijaprofiili sekä (iii) mahdollisuus ilmoittautua tapahtumaan ja hakeutua vapaaehtoistehtäviin suoraan palvelun kautta. Lisäksi käyttäjät saavat palvelusta tilastotietoa esimerkiksi omaa raportointiaan varten. Visuaalisesti Toimeksi.fi:lle luotiin houkutteleva verkkoilme, jonka päätehtävänä on tehdä laajasta kokonaisuudesta selkeä ja helppokäyttöinen.

Tulokset: Toimeksi.fi -verkkopalvelukokonaisuuden kautta tarjotaan eri maantieteellisillä alueilla toimiville yhdistystoimintaa koordinoiville organisaatioille mahdollisuus omien rinnakkaisten verkkopalveluiden perustamiseen kustannustehokkaasti ja hiotun teknisen konseptin mukaisesti. Yhdistyksille ja muille ei-kaupallisille toimijoille Toimeksi.fi -verkkopalvelukokonaisuus tarjoaa mahdollisuuden viestintään ja kohderyhmien tavoittamiseen omalla alueellaan ja valtakunnallisesti. Monipuolinen sivusto tarjoaa käyttäjälleen selkeän ja helppokäyttöisen työkalun. Ylläpitäjien työtaakka on keventynyt mm. automatisoitujen rutiinien avulla.

Asiakkaan kommentti projektista:

“Trimedia on aikaansaava, mutkaton ja joustava kumppani, joka kuuntelee asiakastaan ja löytää toimivia ratkaisuja asiakkaan haasteisiin.”

Asiakkaan yhteystiedot lisätietoja varten:

Kukka-Maaria Berg
projektipäällikkö, Toimeksi 2.0 -hanke
p. 044 7006 237
kukka-maaria.berg@ppsotu.fi


Sinua voisi kiinnostaa myös

Syöpäsäätiö.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syöpäsäätiö.fi – Syöpätutkimuksen rahoittaja Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Sen varoilla tarjotaan sairastuneille neuvonta- ja tukipalveluita sekä edistetään syövän ehkäisyä. Säätiö tukee rahallisilla avustuksilla heikkoon taloudelliseen tilanteeseen joutuneita syöpäpotilaita ja lapsisyöpäperheitä. Lahjoittamalla varat toimintaan Syöpäsäätiö saa varat toimintaansa yksinomaan lahjoituksista, jotka mahdollistavat tukitehtävien toteutumisen ja rahoittamisen. Säätiö tukee vuodessa noin miljoonalla eurolla maan […] Lue lisää

Henkilökohtainen oppimissuunnitelma -sovellus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Jyväskylän avoin yliopisto on Suomen suosituin avoin yliopisto. Opinnot voi aloittaa useissa oppiaineissa ympäri vuoden ja yliopistossa ei ole pohjakoulutusvaatimuksia tai ikärajoja. Henkilökohtaisen oppimissuunnitelman teko on keskeinen opiskelun aloittava toiminto. Suunnitelman teko saattaa tuntua opiskelijasta toisinaan ylivoimaiselta ja kankealta prosessilta. Tähän Jyväskylän Avoin yliopisto halusi vastata tarjoamalla opiskelijoille pelillisen tavan toteuttaa oppimissuunnitelmansa. Pelillisyydellä HOPS haltuun […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Roosa Nauha verkkosivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syöpäsäätiö järjestää vuosittain Roosa Nauha varainkeruukampanjan rintasyövän tutkimukseen. Roosa Nauha – keräyksen suosio ja tuotot ovat viime vuosina kasvaneet ja vuodesta 2020 alkaen on lahjoituksia suunnattu myös muulle syöpätutkimukselle laajemmin. Kampanjan symboli on hyvin tunnettu roosan värinen nauha. Sivusto pääosassa Roosa Nauha kampanjassa Syöpäsäätiö.fi sivujen toteutuksen rinnalla toteutettiin myös säätiön Roosa Nauha – kampanjasivusto. Sivuston […] Lue lisää

Deko.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää

Kainuunliitto.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kainuun liitto vastaa maakunnan yleisestä aluekehittämisestä, maakuntakaavoituksesta ja edistää alueensa elinkeinoja EU-ohjelmien rahoitusviranomaisena. Kainuun liiton tehtävät liittyvät alueen suunnitelmalliseen kehittämiseen, edun ajamiseen ja viestintään. Kainuun liitto halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan kankeasta informaatio kanavasta aidosti saavutettavaksi ja helposti lähestyttäväksi sivustoksi. Lisäksi asiakas toivoi vahvaa visuaalisuutta. Sivuston suurimpana haasteena oli “Mitä sanotaan, missä sanotaan sekä miten sisältö […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun