Suomen Kansallisooppera

Uudistuksen tavoitteina oli kasvattaa Kansallisoopperan merkitystä laajemmassa kohderyhmässä, lisätä asiakasuskollisuutta, palvella paremmin sekä tarjota laadukasta sisältöä ja mieleenpainuva visuaalinen kokemus joka ohjaa luontevasti lippujen ja palveluiden myyntiin.
Kauden pääesityksille rakennettiin omat minisivustot joilla esitykset esitellään näyttävästi videota ja animaatiota hyödyntäen.
Sivustolta löytyy myös stage24-osio, joka kokoaa esitystallenteet yhteen paikkaan ja jossa on mahdollista katsoa livenä kauden kiinnostavimmat esitykset, kuudella robottikameralla taltioituna.
Ohjelmistohaku rakennettiin palvelemaan käyttäjiä monella eri tavalla, ja esityksiä on mahdollista hakea niin aakkosjärjestyksessä, tai viikko- sekä kuukausikalenterin mukaan.
Kaiken visuaalisuuden takana tekemistä ohjasi vahvasti käytettävyyden huomioiminen. Palvelun oli oltava kaikkien suomalaisten saavutettavissa.
Sivusto rakennettiin WordPressin päälle ja integroitiin tiiviisti Oopperan toiminnanohjausjärjestelmään Theasoftiin, josta jokaisen teoksen taiteilijat haetaan päivittäistä tekemistä helpottamaan. Lisäksi sivustolle on vuonna 2018 toteutettu verkkolippukauppa, joka on integroitu Tessitura-lipunmyyntijärjestelmään jonka kautta koko organisaation lipunmyynti kulkee. Verkkolippukaupasta on rakennettu rajapintoja mm. applikaatiota sekä mainonnan automaatiota varten.
Byroo vastasi projektissa teknisestä toteutuksesta. Sivuston ulkoasun suunnitteli Anu Lehto, konseptista vastasi Sami Lanu ja copysta Sami Korjus.
[Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]