Solera Finland Oy – Viinilinna.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Viinilinna on Solera Finlandin kuluttajille suunnattu viestintäkanava. Solera Finland on osa pohjoismaista Solera Beverage Groupia, joka on yksi johtavista alkoholin maahantuojista markkinallamme.

Solera luotti Into-Digitalin käsiin verkkosivu-uudistuksensa suunnittelun ja toteutuksen. Uudistuksen tavoitteina oli vahvistaa Viinilinna-brändiä upealla kuvituksella, mahdollistaa vaivaton sisällönhallinta ja toisaalta luoda salamannopea tuotekatalogi Solera Finlandin tuotteille.

Uusi verkkopalvelu ei näytä käyttäjälle kovinkaan monimutkaiselta vaan pääosin yksinkertaiselta ja saumattomasti toimivalta. Verkkopalveluun on kuitenkin rakennettu räätälöity integraatio Soleran Product Information Management (PIM) -järjestelmään. Lisäksi sivuston modulaarinen toteutus on viety erittäin pitkälle – käytännössä Solera voi muokata viinilinna.fi-sivustosta juuri sellaisen kuin haluaa.

Solera Finlandin Viinilinna-brändi tunnetaan hassunhauskana ja aktiivisena viestijänä. Niinpä sivusto pitää sisällään suuren määrän blogiartikkeleita, joita käyttäjä voi suodattaa oman tarpeensa mukaisesti. Lisäksi sivuston ennustava sisäinen haku tukee käyttäjää – on etsinnässä sitten blogi, tuote tai yhteystiedot.

Verkkopalvelun ensimmäinen versio on julkaistu, mutta hedelmällinen yhteistyö jatkuu WordPress-ylläpidon ja jatkokehityksen muodossa.

Jätä kommentti