Smartia
Tavoitteena käyttäjäystävällinen ja liidituotantoa kasvattava verkkosivusto
Vanha Smartian verkkosivusto oli rakennettu Magento-verkkokauppapohjalle, joka ei palvellut liiketoiminnan muuttuneita tarpeita. Verkkosivujen uudistuksen tavoitteena oli kasvattaa myyntiä sekä raikastaa yleisilmettä sekä luoda käyttäjäystävällisempi kokonaisuus.
Konseptointivaiheessa määriteltiin verkkosivujen tavoitteet, kohderyhmät sekä suunniteltiin sivuston sisältörakenne ja toiminnallisuudet. Verkkosivujen visuaalinen ilme suunniteltiin käytössä olevan brändi-ilmeen mukaiseksi. Sivuston sisältö (tekstit, tuotteet ym.) jaettiin yhdessä sovitulla työnjaolla. Sivuston taustalle otettiin käyttöön Active Campaign markkinointiautomaatio, joka integroitiin Smartian CRM:ään. Näin verkkosivuilta tulevia liidejä lämmitetään kohti myyntiä ja myyntivalmiit lidit ohjautuvat suoraan myynnin käsiteltäviksi.
Verkkosivuille integroitiin erilaisia konversiokoukkuja tuottamaan Smartian myynnille liidejä muun muassa:
- Chatbot
- Liidilomakkeet
- Opas-ja esitelataukset
- Smartian palveluvalikoiman kasvaessa ja liiketoiminnan kehittyessä verkkosivuja edistetään jatkuvasti.