Savon Voima verkkopalvelu-uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Sininen Meteoriitti

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Savon Voima aloitti verkkopalvelu-uudistuksen loppuvuonna 2014. ”Päätavoitteena oli ajanmukaistaa sivustoa niin, että sen käyttö olisi miellyttävää myös mobiileilla päätelaitteilla. Lisäksi halusimme selkeyttää sivuston rakennetta sekä sijoittua paremmin hakutuloksissa”, Vesterinen kuvailee lähtötilannetta. Toistaiseksi valtaosa käyttäjistä selaa palvelua työpöytänäytöllä, mutta tilanne on selvästi muuttumassa.

Verkkopalvelun sisällönhallinnan järjestelmäksi valittiin Episerver, jolla haettiin ylläpidon helppoutta sekä parempia rakenteen ja ulkoasun muokkaamismahdollisuuksia. ”Episerverin myötä ylläpitoon on saatu lisää jouhevuutta: blokki-ajattelu toimii kohdallamme hyvin, ja voimme luoda monipuolisia sekä persoonallisia kokonaisuuksia, kuten kampanjasivuja. Samalla operatiiviset kustannukset pienenevät huomattavasti, kun voimme tehdä paljon itse”, sanoo Vesterinen.

Savon Voiman verkkopalveluun suunniteltiin ja toteutettiin omana osaprojektinaan sähkösopimuksen laatiminen verkossa ja sähkötuotteiden esittelysivut. ”Meillä oli vanhalla teknologialla toteutettu sähkösopimuksen tarjoustyökalu ja huomasimme sen istuvan huonosti uudistuvaan palvelukokonaisuuteen, joten emme halunneet sitä uusille sivuille. Sininen Meteoriitti pystyi ketterästi ottamaan sähkösopimuslomakkeen mukaan toteutukseen, vaikka sen määrittely alkoi kokonaistoteutuksen ollessa jo hyvässä vauhdissa.”

Hyviä kokemuksia monitoimijamallista

Uudistusprojektissa oli mukana useita kumppaneita: konsulttitoimisto auttoi toteuttajan valinnassa ja laati vaatimusmäärittelyn, mainostoimisto vastasi käyttöliittymien suunnittelusta, Sininen Meteoriitti määrittelyn tarkentamisesta ja palvelun toteuttamisesta.

”Käytännön yhteistyö toimi mielestäni älyttömän hyvin. Aiemmissa projekteissa on usein ollut haasteellista löytää yhteistä säveltä AD:n ja Developerin kanssa, ja tältä osin haluttiin parantaa toimintatapoja. Sekin auttoi, että mainostoimiston kanssa olemme toimineet yhdessä vuosien ajan”, Vesterinen kuvaa.

Nälkä kasvaa syödessä

Verkkopalvelu-uudistus on mittava hanke, ja aikataulupaineet ja resurssien rajallisuus usein lykkäävät lupaaviakin kehitysideoita julkaisun jälkeiseen aikaan. Myös Savon Voiman uudistuksessa toiveiden tynnyriin jäi täytettä, josta nyt ammennetaan hyviä aihioita työstettäväksi pienkehityksenä. ”Julkaisun jälkeen sähkösopimuslomakkeelle on tullut lukuisia parannuksia, olemme tehneet hakukoneoptimointia ja julkaisseet muun muassa soittopyyntöpalvelun. Yksi seuraavista asiakaspalvelua parantavista toimista on chatin lanseeraus verkkopalveluun. Myös asiakaskohtaiseen käyttökokemukseen aiomme panostaa. Tiedon älykäs hyödyntäminen, joka palvelee yksittäistä asiakasta sekä erilaiset mobiiliapplikaatiot yleistyvät energiatoimialalla huimaa vauhtia”, kertoo Vesterinen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Åbo Svenska Teater verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta Åbo Svenska Teater, Turun ruotsalainen teatteri, on Suomen vanhin teatteri, sijaiten Turun Kauppatorin laidalla. Asiakkaalla oli tarve päivittää verkkosivua teknisesti ja samalla parantaa käyttäjäkokemusta. Visuaalinen ilme tulisi luoda teatterin graafisen ohjeiston mukaan. Ratkaisu J&Co Digital uudisti verkkosivuston rakennetta ja ostopolkuja, parantaen siten käyttäjäkokemusta. Erityistä huomiota kiinnitettiin lipunmyyntiin liittyvään käyttökokemukseen ja koko integraatio lippu.fi:stä uudistettiin. […] Lue lisää

Kauppakeskus Jumbo-Flamingo -verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Jumbo-Flamingon uuden yhteisen brändin myötä molempien keskusten verkkosivustot tuli yhdistää yhdeksi suureksi verkkopalvelukokonaisuudeksi. Into-Digital vastasi tämän uuden verkkopalvelukokonaisuuden suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä markkinointitoimisto N2:n, Jumbo-Flamingon sekä kauppakeskuksen opasnäytöistä ja pohjakartoista vastaavan Praecomin kanssa. Yhtenä keskeisenä tavoitteena verkkopalvelun uudistuksessa oli, että kävijät löytävät helposti juuri heitä kiinnostavat liikkeet ja palvelut. Tätä varten suunnittelimme interaktiivisen, palvelutarjontaa pelillistävän […] Lue lisää

Deko.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää

Nallikari

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa.  Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä […] Lue lisää

Kaarna Elk Leather

Tekijä: Viestintätoimisto St. Hurmos

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokkolan Nahka on täysin suomalainen, kolmannessa polvessa toimiva perheyritys. Yrityksellä on pitkät perinteet hirvennahan valmistuksessa ja se on kasvanut maailman suurimmaksi riistaeläinten nahkojen tuottajaksi. Yritys valmistaa korkealaatuista ja eksoottista hirvennahkaa laukku- ja käsineteollisuuden vaativiin tarpeisiin. Yrityksen kilpailuetu maailmalla on hirvennahan erikoisuus, ylellisyys, harvinaisuus ja eettisyys. Tällaisella hirvennahalla ei kuitenkaan ollut omaa brändiään, vaikka se selvästi […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun