Sanoma Lifestyle (useita sivustoja)

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Wunder

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Modernia vuorovaikutusta

Sanoma on edistyksellinen kuluttajamediaan ja oppimiseen keskittyvä viestintäyhtymä. Suomessa ja Hollannissa Sanoma on markkinajohtaja, jolla on laaja näkyvyys printtimediasta verkkoon ja televisioon. Belgiassa Sanoma sijoittuu viiden kärkeen. Sanoman päämarkkinat ovat Belgiassa, Suomessa, Hollannissa, Puolassa ja Ruotsissa. Sanoma viihdyttää, informoi, kouluttaa ja inspiroi miljoonia kuluttajia päivittäin.

Wunderkraut on toiminut Sanoman teknisenä ja liiketoiminnallisena konsulttina vuodesta 2011. Sanomalle toteuttamamme projektit ovat tavoite- ja liiketoimintakeskeisiä ja teemme yhteistyötä monella eri osa-alueella. Olemme toteuttaneet Sanoman TV-kanavien verkkodistribuutiot (2012 – 2013), Video On Demand -palvelun, Ruutu.fi:n uudistuksen (2013 ja 2015) ja uusimpana Sanoma Lifestylen lehtien verkkosivustojen uudistusprojektin (2015-2016).

Innostavaa ja koukuttavaa mediasisältöä kuluttajille

Sanoma on Suomen tunnetuin mediayhtiö, joka tarjoaa mediakokemuksia uutisista, viihteestä, lifestylestä ja oppimisesta useissa eri kanavissa ja medioissa. Sanoma halusi ottaa käyttöön tehokkaita uusia tapoja markkinoina monikanavaisesti printtilehdistä televisoon, verkkomediaan ja videostreamaus-palveluihin. Tarpeena oli tuottaa kaupallisesti kiinnostavia ja merkityksellisiä tuotteita ja sisältöjä, joissa responsiiviset ja kanavakohtaisesti optimoidut mainokset voidaan helposti kaupallistaa.

Sanoma halusi innostaa ja koukuttaa yleisönsä intuitiivisella, lehtimäisellä käyttäjäkokemuksella. Tavoitteena oli pidentää verkkovierailuja kauniilla visuaalisella ulkoasulla, korkealaatuisilla kuvaelementeillä ja laadukkaalla toimituksellisella sisällöllä samalla kannustamalla käyttäjää osallistumaan moderoituun kommentointiin.

Yhdessä Sanoman kanssa loimme uudelleen käytettävän, monistettavan julkaisualustan keskittyen tehokkaaseen sisällöntuotantoon, hallintaan ja moderointiin. Monistettava julkaisualusta vähensi tuotantokustannuksia ja teki sivustojen eri elementtien testauksen helpommaksi. Kesään 2016 mennessä olemme julkaisseet peräti 11 eri verkkolehden sivustoa, kuten vauva.fi, menaiset.fi, cosmopolitan.fi ja akuankka.fi. Kaikilla sivustoilla on vahva brändinäköisyys, mutta myös oman lehden identiteetti ja ominaisuudet on säilytetty. Sivustoissa on keskitytty käytettävyyteen ja käyttäjäkokemus myös mobiilissa on intuitiivinen ja miellyttävä.

Ketteryyttä monimutkaisissa projekteissa

Sanoma halusi lehtiensä verkkosivustojen vastaavan heidän liiketoimintatarpeitaan. Heille tärkeää oli lisätä kävijämäärää, pidentää vierailujen kestoa, lisätä videoiden katselua ja kannustaa vuorovaikutukseen. Tärkeää oli myös käyttäjälle personoidun sisällön mahdollisuus. Liiketoimintalähtöisenä projektina keskityimme laadukkaaseen projektinhallintaan, ohjausryhmätyöskentelyyn ja systemaattiseen ketterään kehitykseen.

Lyhyet iteraatiot ja tehokkaat ohjausryhmät takasivat sen, että Wunderkraut onnistui toteuttamaan nopeita prototyyppejä uusista toiminnallisuuksista ja elementeistä viikottain. Näin pystyttiin testaamaan toiminnallisuuksia heti oikeassa ympäristössä oikealla sisällöllä ja voitiin analysoida tuloksia alkuperäisiä tavoitteita vastaan. Liiketoiminnallisen arvon tuottaminen asiakkaalle ja sidosryhmille vei kehitystä eteenpäin.

Olemme julkaisseet kesään 2016 mennessä seuraavat sivustot:

www.menaiset.fi
www.et-lehti.fi
www.hyvaterveys.fi
www.kodinkuvalehti.fi
www.tiede.fi
www.vauva.fi
www.meidanperhe.fi
www.cosmopolitan.fi
www.gloria.fi
www.akuankka.fi
www.lastenoma.fi


Sinua voisi kiinnostaa myös

Fortumin verkkopalvelut

Tekijä: Wunder

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Fortum etsi verkkopalveluilleen monialaista kumppania sekä digitaalisten palveluiden projekteihin että jatkuvaan kehitykseen. Tavoitteena oli lyhentää pitkäksi venähtänyttä backlogia, keventää ylläpidon kuormaa sekä parantaa sivustojen teknisiä parametreja ja saavutettavuutta. Wunder valikoitui Fortumin verkkopalveluiden tekniseksi kumppaniksi Wunderin tekemän Drupal-auditoinnin perusteella. Yhteistyön tuloksena backlog päihitettiin, ylläpidon kuorma keveni ja verkkopalveluiden hiilijalanjälki lähes puolittui. Fortum kuuluu Suomen kymmenen suurimman […] Lue lisää

S-Rengas.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Vastasimme Autoliike Nystedtin ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO:n uuden S-Rengas-verkkopalvelun toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä, suunnittelusta ja toteutuksesta. Toteutamme myös jatkuvana palveluna verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen. Autoliike Nystedt ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO käynnistivät uuden liiketoiminnan, jossa yhdistetään autojen renkaiden myynti, vaihto ja säilytys. Palvelua tarjotaan viidessä toimipisteessä Pohjanmaalla ja verkkopalvelussa. Verkkopalvelu on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan […] Lue lisää

Itis.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurimpiin kauppakeskuksiin kuuluva Itis uudisti logonsa, visuaalisen ilmeensä ja brändistrategiansa. Meidän tehtäväksemme tuli verkkopalvelun uudistus, toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä toteutukseen ja ylläpitoon. Verkkopalvelun osaksi toteutimme Itikselle intranetin, jonka tärkein tarkoitus on liikkeiden edustajien toimesta tehtävä liikkeiden tietojen ylläpitäminen. Kauppakeskusten verkkopalveluissa eniten käytetyt sisällöt ja toiminnallisuudet tyypillisesti liittyvät aukioloaikoihin, myymälöihin ja palveluihin. Tämä sääntö pätee […] Lue lisää

HUS.fi:n sivustouudistus

Tekijä: Wunder

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

HUS eli Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin sivusto oli elinkaarensa päässä. Tavoitteena oli löytää kumppani, jonka kanssa tehdä sivustosta pitkäikäinen, tietoturvallinen ja viimeisen päälle saavutettava. Sillä HUSilla on poikkeuksellisen useita eri käyttäjäryhmiä, sivustoa oli optimoitava palvelemaan näitä kaikkia tasavertaisesti. Projektin tiukasta aikataulusta huolimatta kaikki ennalta määritellyt tavoitteet saavutettiin kirkkaasti, ja uusi sivusto palvelee jokaista käyttäjäänsä päätelaitteesta […] Lue lisää

Liikkuvat-ohjelmien sivustot

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -ohjelmien tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten liikkumista ja hyvinvointia arjessa. Multisite toteutuksena rakennetut sivustot tarjoavat varhaiskasvatuksen, koulujen ja oppilaitosten henkilöstölle ideoita, tietoa ja tukea liikunnallisen toimintakulttuurin kehittämiseen. Ohjelmissa on mukana suurin osa Suomen peruskouluista sekä yli puolet kaikista Suomen varhaiskasvatusyksiköistä ja oppilaitoksista. Uudistuksessa huomioitiin erityisesti eri kohderyhmät, […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun