Sanoma Lifestyle (useita sivustoja)

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Wunder

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Modernia vuorovaikutusta

Sanoma on edistyksellinen kuluttajamediaan ja oppimiseen keskittyvä viestintäyhtymä. Suomessa ja Hollannissa Sanoma on markkinajohtaja, jolla on laaja näkyvyys printtimediasta verkkoon ja televisioon. Belgiassa Sanoma sijoittuu viiden kärkeen. Sanoman päämarkkinat ovat Belgiassa, Suomessa, Hollannissa, Puolassa ja Ruotsissa. Sanoma viihdyttää, informoi, kouluttaa ja inspiroi miljoonia kuluttajia päivittäin.

Wunderkraut on toiminut Sanoman teknisenä ja liiketoiminnallisena konsulttina vuodesta 2011. Sanomalle toteuttamamme projektit ovat tavoite- ja liiketoimintakeskeisiä ja teemme yhteistyötä monella eri osa-alueella. Olemme toteuttaneet Sanoman TV-kanavien verkkodistribuutiot (2012 – 2013), Video On Demand -palvelun, Ruutu.fi:n uudistuksen (2013 ja 2015) ja uusimpana Sanoma Lifestylen lehtien verkkosivustojen uudistusprojektin (2015-2016).

Innostavaa ja koukuttavaa mediasisältöä kuluttajille

Sanoma on Suomen tunnetuin mediayhtiö, joka tarjoaa mediakokemuksia uutisista, viihteestä, lifestylestä ja oppimisesta useissa eri kanavissa ja medioissa. Sanoma halusi ottaa käyttöön tehokkaita uusia tapoja markkinoina monikanavaisesti printtilehdistä televisoon, verkkomediaan ja videostreamaus-palveluihin. Tarpeena oli tuottaa kaupallisesti kiinnostavia ja merkityksellisiä tuotteita ja sisältöjä, joissa responsiiviset ja kanavakohtaisesti optimoidut mainokset voidaan helposti kaupallistaa.

Sanoma halusi innostaa ja koukuttaa yleisönsä intuitiivisella, lehtimäisellä käyttäjäkokemuksella. Tavoitteena oli pidentää verkkovierailuja kauniilla visuaalisella ulkoasulla, korkealaatuisilla kuvaelementeillä ja laadukkaalla toimituksellisella sisällöllä samalla kannustamalla käyttäjää osallistumaan moderoituun kommentointiin.

Yhdessä Sanoman kanssa loimme uudelleen käytettävän, monistettavan julkaisualustan keskittyen tehokkaaseen sisällöntuotantoon, hallintaan ja moderointiin. Monistettava julkaisualusta vähensi tuotantokustannuksia ja teki sivustojen eri elementtien testauksen helpommaksi. Kesään 2016 mennessä olemme julkaisseet peräti 11 eri verkkolehden sivustoa, kuten vauva.fi, menaiset.fi, cosmopolitan.fi ja akuankka.fi. Kaikilla sivustoilla on vahva brändinäköisyys, mutta myös oman lehden identiteetti ja ominaisuudet on säilytetty. Sivustoissa on keskitytty käytettävyyteen ja käyttäjäkokemus myös mobiilissa on intuitiivinen ja miellyttävä.

Ketteryyttä monimutkaisissa projekteissa

Sanoma halusi lehtiensä verkkosivustojen vastaavan heidän liiketoimintatarpeitaan. Heille tärkeää oli lisätä kävijämäärää, pidentää vierailujen kestoa, lisätä videoiden katselua ja kannustaa vuorovaikutukseen. Tärkeää oli myös käyttäjälle personoidun sisällön mahdollisuus. Liiketoimintalähtöisenä projektina keskityimme laadukkaaseen projektinhallintaan, ohjausryhmätyöskentelyyn ja systemaattiseen ketterään kehitykseen.

Lyhyet iteraatiot ja tehokkaat ohjausryhmät takasivat sen, että Wunderkraut onnistui toteuttamaan nopeita prototyyppejä uusista toiminnallisuuksista ja elementeistä viikottain. Näin pystyttiin testaamaan toiminnallisuuksia heti oikeassa ympäristössä oikealla sisällöllä ja voitiin analysoida tuloksia alkuperäisiä tavoitteita vastaan. Liiketoiminnallisen arvon tuottaminen asiakkaalle ja sidosryhmille vei kehitystä eteenpäin.

Olemme julkaisseet kesään 2016 mennessä seuraavat sivustot:

www.menaiset.fi
www.et-lehti.fi
www.hyvaterveys.fi
www.kodinkuvalehti.fi
www.tiede.fi
www.vauva.fi
www.meidanperhe.fi
www.cosmopolitan.fi
www.gloria.fi
www.akuankka.fi
www.lastenoma.fi


Sinua voisi kiinnostaa myös

Colliers – Asuntovuokraus verkosta

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Colliers Finland Oy on johtava maailmanlaajuisesti toimiva kiinteistöomaisuudenhoitopalveluja tarjoava yritys. Colliers Finland Oy hallinnoi tuhansia eri omistajien vuokra-asuntoja Suomessa. Toteutimme Colliersille vuosia sitten WordPress-pohjaisen verkkosivuston, joka esittelee vapaat vuokra-asunnot. Sivuston kautta on voinut täyttää asuntohakemuksen. Asuntohakemukseen on voinut jättää omat kriteerit haettavista kohteista ja sen on voinut myös kohdistaa toivottuihin asuntoihin. Colliersin verkkosivuston asuntotiedot ja […] Lue lisää

Winnova

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

WinNova on vakiinnuttanut asemansa alueensa johtavana koulutusorganisaationa tarjoamalla monipuolisia mahdollisuuksia opiskeluun ja ammatilliseen kehittymiseen. WinNova tarjoaa laajan valikoiman koulutusohjelmia, jotka kattavat erilaiset ammatilliset alat ja tarpeet. Koulutusvalikoimaan kuuluvat toisen asteen ammatilliset perustutkinnot, jotka tarjoavat nuorille mahdollisuuden hankkia vankka ammatillinen perusta ja valmistautua tuleviin uraansa. Lisäksi WinNova tarjoaa lisä- ja täydennyskoulutusta, joka antaa mahdollisuuden jo ammatissa […] Lue lisää

Padasjoen kunta

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Lähtötilanne Padasjoen kunnan sivustoa lähdettiin uudistamaan loppuvuodesta 2022, koska vanhan verkkopalvelun käytettävyys ei vastannut enää tämän päivän vaatimuksia, muunmuassa saavutettavuudeltaan. Tavoitteet Uusien asukkaiden houkuttelu Padasjoelle Matkailun elävöittäminen (vapaa-aika, kesäkävijät) Elinvoiman kasvattaminen Erinomainen käyttökokemus niin kävijälle kuin ylläpitäjällekin Yksi kumppani sivuston toteutukseen, ylläpitoon ja jatkokehitykseen Ylläpidon ja hallintapaneelin helppous Moninaisten kohderyhmien huomiointi (saavutettavuus) Latausnopeus, saavutettavuus, hiilijalanjälki […] Lue lisää

Webropol

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Webropol auttaa organisaatioita asiakas- (CX) ja työntekijäkokemuksen (EX) kehittämisessä sekä tiedolla johtamisessa. Heidän SaaS-tuotteenaan on modulaarinen kysely- ja raportointisovellus, joka mahdollistaa myös muun muassa markkinatutkimukset ja tapahtumahallinnan. Kansainvälisesti toimivana SaaS-firmana Webropolille on erityisen tärkeää, että tuotteen esittely ja käyttöönotto on mahdollisimman helppoa verkkosivustolla sen kaikissa kieliversioissa. Verkkosivustouudistuksessa lähdettiinkin ensisijaisesti kehittämään käyttökokemusta. Tässä keskeisten käyttötapausten tunnistaminen […] Lue lisää

HUS.fi:n sivustouudistus

Tekijä: Wunder

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

HUS eli Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin sivusto oli elinkaarensa päässä. Tavoitteena oli löytää kumppani, jonka kanssa tehdä sivustosta pitkäikäinen, tietoturvallinen ja viimeisen päälle saavutettava. Sillä HUSilla on poikkeuksellisen useita eri käyttäjäryhmiä, sivustoa oli optimoitava palvelemaan näitä kaikkia tasavertaisesti. Projektin tiukasta aikataulusta huolimatta kaikki ennalta määritellyt tavoitteet saavutettiin kirkkaasti, ja uusi sivusto palvelee jokaista käyttäjäänsä päätelaitteesta […] Lue lisää

Fortumin verkkopalvelut

Tekijä: Wunder

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Fortum etsi verkkopalveluilleen monialaista kumppania sekä digitaalisten palveluiden projekteihin että jatkuvaan kehitykseen. Tavoitteena oli lyhentää pitkäksi venähtänyttä backlogia, keventää ylläpidon kuormaa sekä parantaa sivustojen teknisiä parametreja ja saavutettavuutta. Wunder valikoitui Fortumin verkkopalveluiden tekniseksi kumppaniksi Wunderin tekemän Drupal-auditoinnin perusteella. Yhteistyön tuloksena backlog päihitettiin, ylläpidon kuorma keveni ja verkkopalveluiden hiilijalanjälki lähes puolittui. Fortum kuuluu Suomen kymmenen suurimman […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun