Sako

Berettan omistama Sako on premium-kiväärien ja -patruunoiden valmistaja. Valtaosa heidän liiketoiminnastaan tapahtuu USA:n ja Kanadan markkinoilla, missä Sako on suurin ulkomainen metsästyskivääribrändi. Heidän haasteenaan oli Sako:lta puuttuva, lunastettavissa oleva arvolupaus. Tehtävänämme oli uudistaa Sako -brändi niin, että se positioituisi skandinaaviseksi premium-tuotteeksi. Yksi avainrajapinnoista oli Sako.fi, joka tarvitsi täydellistä uudistusta palvellakseen sekä kuluttaja- että yritysasiakkaita. Samaa rakennetta käytettiin myöhemmin uudistettaessa Sakon alabrändin Tikkan verkkosivustoa.
Uusi brändi herätettiin henkiin kaikissa rajapinnoissa, painottuen vahvasti Sako.com:iin, missä kerroimme bränditarinan Sako:sta yhdistelmänä perinteistä aseseppätaitoa ja modernia teknologiaa. Suunnittelimme ja rakensimme verkkosivun Drupal-pohjalle. Loimme uuden Sako -brändin käyttäen Brand DNA -työkaluamme. Sako:n Big Idea kiteytettiin muotoon “Excellence in every detail”, mikä hiottiin sloganiksi “Demand perfection”.
Uusi sivusto on saanut erittäin positiivistä palautetta avainmarkkinoilta ja emoyhtiö Beretta:lta vuoden 2015 alun julkistuksensa jälkeen.