Retoriikan kesäkoulu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Retoriikan kesäkoulu on vaikuttava viestintätapahtuma, joka järjestetään tänä vuonna seitsemättä kertaa Hämeenlinnassa. Aucor on tapahtuman sponsori ja osana yhteistyötä pääsimme uusimaan myös tapahtuman sivuston.

Näin sivustoprojektia luonnehtii Retoriikan kesäkoulun rehtori, puhetaidon kouluttaja Antti Mustakallio:

”Aucorin omaa toimintaa sävytti hyvällä tavalla rutinoitunut ammattitaitoisuus: projekti oli alusta loppuun asti tekijöiden hanskassa. Tekijät osasivat kysyä oikeita kysymyksiä ja myös vastasivat toiveisiin ja tarpeisiin kiitettävän tehokkaasti. Lopputulos oli sitä, mitä alun perin haluttiin. Sivusto on nyt tyylikäs, toimiva ja ajanmukainen.”

Tapahtuma on jatkanut vakaata kasvuaan joka vuosi, minkä seurauksena vanha sivusto oli käynyt liian pieneksi. Emme kuitenkaan tyytyneet vain uusimaan ulkoasua tämän päivän tarpeisiin, vaan uudistuksessa kiinnitettiin huomiota jo siihen, millaiseksi tapahtuma kehittyy. Sivustolla on mahdollista markkinoida useampaa tapahtumaa yhtä aikaa ja myös kieliversiointi on jo toteutettu, joskin vielä toistaiseksi piilotettu ominaisuus.

Itse sivusto henkii tapahtuman laatua ja ammattimaisuutta, hylkäämättä kuitenkaan tyystin sen ainutlaatuista intiimiyttä ja läheisyyttä. ”Kaipasimme sivustoa, joka nopealla vilkaisulla luo tapahtumasta houkuttelevan ja ammattimaisen kuvan. Sivustoa rakennettaessa painotus oli visuaalisessa selkeydessä ja ilmavuudessa ja toisaalta myös helppokäyttöisyydessä”, kertoo Mustakallio.

Retoriikan kesäkoulu on tapahtuma johtajille, puhujille, esiintyjille, poliitikoille, yrittäjille ja päättäjille, mutta ennen kaikkea viestinnän ammattilaisille.

Näistä muodostuu sivuston kohdeyleisö ja suunnittelun reunaehdot, joka otettiin huomioon sivuston yksityiskohdissa. Esimerkiksi otsikkoihin valikoitui pääteviivallinen, eli serif-fontti. Näin saatiin aikaiseksi ainutlaatuisempi tyyli, joka on hyvin linjassa valtavirrasta poikkeavan tapahtuman filosofian kanssa. Katseenvangitsijaksi lisättiin etusivulle parallax-efektillä höystetty taustavideo ja uudestaan sivustolle palaavaa palvelevat vaihtuvat referenssit.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Autotalo Järvi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Autotalo Järvi on Porvoossa, Helsingissä ja Kotkassa toimiva, vuonna 2010 kahden veljeksen perustama autoliike. Vuosi 2022 piti yrityksessä sisällään toiminnan laajentumisen uuden liikkeen myötä Helsinkiin, kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen ja samassa yhteydessä verkkopalvelu-uudistuksen. Sivustouudistuksen keskeisiä tavoitteita oli tuoda yrityksen monipuolinen tarjonta käyttäjäystävällisesti ja houkuttelevasti esiin, mobiilikäytettävyys edellä. Sivusto toteutettiin WordPress-teknologialla ja hyödyntäen Generaxionin luomaa Axio-teemaa, joiden ansiosta […] Lue lisää

Järvileasing Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Vuonna 2016 perustettu Järvileasing on kotimainen ja yksityisomisteinen sekä yrityksiä että yksityishenkilöitä palveleva leasingyhtiö. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluu autojen ja raskaan kuljetuskaluston lisäksi kattavasti eri alojen koneiden, laitteiden ja tarpeiston leasing- ja rahoituspalveluja. Asiakkaamme brändiuudistuksen yhteydessä uusitun verkkopalvelun keskeinen tavoite on tukea yrityksen ja sen laajan leasingtoiminnan tunnettuuden kasvua. Uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota sisällön käyttäjälähtöiseen jäsentelyyn […] Lue lisää

Multihela Oy – lukko.fi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Multihela Oy palvelee suomalaisia kuluttajia lukko.fi-verkkokaupassa. Yrityksen tuotevalikoima ja sen myötä verkkokauppa koostuu tuhansista avaamiseen ja sulkemiseen liittyvistä osista ja tarvikkeista, joiden asentaminen onnistuu perustyökaluilla ja –taidoilla. Alansa verkkokaupan pioneereihin lukeutuva yritys kaipasi modernia verkkokauppaa korvaamaan aiemman, osin vanhentuneen ratkaisun. Toteutimme yritykselle WordPress-sivuston, joka sisältää WooCommerce-verkkokaupan. Vuonna 2023 julkaistu uusi verkkokauppa on visuaalisesti selkeä ja […] Lue lisää

Tulevaisuuskoulu -oppimateriaalisivusto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Seikkailu Tulevaisuusvirastossa on yläkouluikäisille nuorille suunnattu oppimateriaali, jonka avulla nuoret tutustuvat tulevaisuusajattelun perusteisiin ja kehittävät tulevaisuustaitoja. Tehtävänämme oli suunnitella Tulevaisuuskoululle kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se teknisesti kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi. WordPress Gutenberg sisällönhallinnasta teimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa […] Lue lisää

Purkutori.fi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Purkutori.fi on ilmoituspaikka rakennusten purkutyömailta puretuille, uusiokäyttöön soveltuville laitteistoille ja rakennusosille. Mobiilioptimoitu sivusto on ostajille ja myyjille maksuton palvelu, joka edistää kiertotaloutta ja materiaalitehokasta ajattelua. Erilaisista teollisuuskiinteistöistä peräisin olevan raskaan kaluston ja rakennustarvikkeiden uudelleenkäyttö on hyödyllinen ja usein positiivisilta ympäristövaikutuksiltaan varsin merkittävä teko. Asiakkaamme Purkupiha oy halusi tarjota sähköiseksi ilmoitustauluksi luonnehtimansa palvelun kenen tahansa yrityksen […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun