Poki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Hollantilainen selainpelijulkaisija Poki kävi vuonna 2017 läpi suuren brändiuudistuksen, jonka päätteeksi he halusivat luoda jotain erityistä, joka erottaisi heidät sivustojen harmaasta massasta ja vakuuttaisi niin käyttäjät, potentiaaliset yhteistyökumppanit kuin selainpelikehittäjätkin.

Evermade pyydettiin mukaan toteuttamaan Proof of Concept, jossa selainten rajojen kokeilu, uusien graafisten elementtien käytön monipuolisuus ja brändiuudistuksessa luodut arvot pääsisivät oikeuksiinsa.

Pelillisyys keskiössä

Pelijulkaisijana Pokille oli luonnollisesti tärkeää tuoda brändiään esille pelaamisen kautta. Sivustolle toteutettiin lopulta useampia pelillisiä elementtejä – esimerkiksi kokonainen selainpeli sivuston lopussa.

Interaktiivinen käyttökokemus
Pokin brändissä toistuvat graafiset elementit, kuten pallo ja monikulmiot, haluttiin tuoda interaktiiviseksi osaksi sivua. Pokin pallolle päätettiinkin luoda oma sielu: pikkuruinen pallo kulkee sivulla käyttäjän mukana ja reagoi sivuston elementteihin.

Optimoitu suorituskyky

Yksi sivuston suurimmista kohdeyleisöistä ovat selainpelien toteuttajat. Siksi Pokille oli erityisen tärkeää, että kovasta ambitiotasosta ja näyttävistä animaatioista huolimatta tekninen toteutus on huippulaatua, eikä yhtäkään mutkaa vedetä suoraksi.

Erottuvat tekniset ratkaisut

Kyseessä ei ole mikään perinteinen one pager: sivulta löytyy esimerkiksi SVG-brändielementtigeneraattori, ‘Breakout’-henkinen selainpeli sekä fysiikkamoottori, jonka avulla lasketaan pallon reagointia selainelementteihin.

Pieni pallo, iso sielu

Sivuston päähenkilönä toimiva pieni pallo on Pokin brändielementeistä merkittävin, ja se toistuu kaikessa markkinoinnissa. Siksi ymmärsimme heti projektin alussa, että pallon tulisi reagoida sivuston muiden elementtien kanssa. Sille haluttiin antaa sielu. Prototyyppivaihe oli pitkä. Lopulta löysimme sopivan animaatioteknologian, jonka avulla saimme yhdistettyä sulavan liikkeen ja tarkat ajoitukset parhaalla mahdollisimmalla tavalla.

Arcade-klassikkopeli sivuston sisällä

Kuinka moni yritys voi ylpeillä sillä, että sivustolla komeilee oma arcade-peliklassikko? Evermade toteutti Pokille version klassisesta “Breakout”-pelistä. Peli on toteutettu toimimaan joko näppäimistöllä, hiirellä tai kosketusnäytöllä.

Peli on ainutlaatuinen yhdistelmä eri web-tekniikoita: WebGL-pelimoottori ja perinteiset verkkosivuteknologiat toimivat saumattomasti yhdessä. Yhdistelmän ansiosta löysimme – ja ratkaisimme – lukuisia selainbugeja. Pelin tarkoituksena on ohjata käyttäjää toimimaan ja vuorovaikuttamaan sivuston kanssa. Tämä varmistaa, että käyttäjälle jää pitkäaikainen muistijälki Pokista ja sivustosta.

Timantit on generoituja

Sivuston kohdeyleisön vuoksi päätimme hyvissä ajoin, että emme valitse helpointa tietä toteutuksessa. Esimerkiksi sivuston päivitettävyys haluttiin viedä äärimmilleen. Siksi taustalla liikkuvia timantteja ja monikulmioita ei haluttu luoda manuaalisesti Photoshopissa.

Evermade toteutti sivustolle SVG/PNG-generaattorin, jonka avulla voidaan luoda lennosta erikokoisia elementtejä, muuttaa kuvioiden värejä ja sumennuksen määrää syvyysvaikutelmaa luomaan.

Toteutus kätkee sisälleen huomattavan paljon matematiikkaa, fysiikkaa, loogista päättelyä ja WebGL-magiikkaa.

Lue lisää: Räätälöidyt web-sovellukset – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssi

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Tehtävänämme oli suunnitella TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssille helppokäyttöinen ja kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi yhteistyössä Lasten ja nuorten säätiön asiantuntijoiden kanssa. WordPress Gutenberg -sisällönhallinnasta suunnittelimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää kevyitä ja innostavia tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa sekä yksin […] Lue lisää

Keravan Energia

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Keravan Energian aiempi verkkopalvelu rajoitti liikaa brändin digitaalista markkinointia. Sivustouudistuksessa Keravanenergia.fi ja Sipoonenergia.fi sivustot yhdistettiin samalle alustalle, ja markkinoinnille toteutettiin paremmat työkalut sivustojen omatoimiseen päivittämiseen. Vastasimme uuden Keravanenergia.fi-sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja käyttöönotosta. Uusi sivusto julkaistiin tammikuussa 2021. Yksi sivusto, jonka omistajuus on markkinoinnin käsissä Keravan Energian verkkopalvelu on yrityksen tärkein sähkösopimusten myyntikanava, […] Lue lisää

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti […] Lue lisää

HappyOrNot

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa. HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Wattinen.fi-verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

DNA:n tytäryhtiö Wattinen on kerrostalokotien älykäs lämmityksensäätäjä. Wattinen pyrkii mullistamaan markkinoita IoT-ratkaisullaan lämmityksenhallinnan parantamiseksi: se vähentää asuntojen lämmityksestä aiheutuvia ilmastopäästöjä ja parantaa samalla asumismukavuutta. Kustannustehokas ratkaisu hyödyttää sekä rakennusten omistajia, että asukkaita. Meidän tehtävämme oli perustella liiketoiminnan kannattavuus osakkeenomistajille automaatiotyökaluilla, kirkastaa yrityksen myynnin ja markkinoinnin seuraavia vaiheita ja löytää sopivat tuotemarkkinat uudelle innovaatiolle. Tavoitteenamme oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun