Pihla Group Oy:n verkkosivu-uudistus
Pihla Group Oy on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO, Tiivi-, Profin-, Klas1 ja Sydänpuu-tuotemerkeillä.
Starttasimme yhteistyön Pihla Group Oy:n kanssa tammikuussa 2019 toteuttamalla verkkosivu-uudistuksen Tiivi- ja Pihla-tuotteille, jotka ovat Suomen johtavat ikkuna- ja ovibrändit.
Verkkosivu-uudistuksen keskiössä oli dataan pohjautuva asiakaskokemus, jolla haluttiin mahdollistaa myös aiempaa tehokkaampi liidien kerääminen. Strategisena tavoiteena oli pitää molemmat brändit Suomen ykkösinä hakukonetuloksissa. Tästä syystä molemmat brändit haluttiin säilyttää omina erillisinä verkkosivuinaan tiivi.fi ja pihla.fi
Liikkeelle lähdettiin asiakaspolun analyysin ja hakusana-analyysin tulosten pohjalta. Strateginen hakusanojen määrittely sekä kohderyhmää puhuttelevan sisällön tuotanto tukivat sivuston konversiosuunnittelua. Optimointi tähtäsi mahdollisimman suoraviivaisen ja nopean asiakaskontaktin saamiseen. Verkkosivu-uudistus toteutettiin WordPressin multisite-alustalla, jotta sisällön tuotanto olisi mahdollisimman helppoa ja sivuston jatkokehitys joustavaa. Sivuston optimointi takaa ensiluokkaisen käyttökokemuksen myös mobiilissa.
Tiivi.fi ja Pihla.fi lanseerattiin toukokuussa 2019. Samalla sivuille uudistettiin myös seuranta- ja analyysiratkaisut päätöksenteon tueksi. Sivustojen lanseerauksen jälkeen olemme jatkaneet markkinointiyhteistyötä digi- ja somekanavissa sekä perinteisen median parissa.
”Generon osaaminen on yllättänyt meidät positiivisesti. Analytiikan ymmärtäminen ja sen hyödyntäminen yhdessä luovuuden kanssa sekä jatkuva erilaisten ratkaisujen kokeileminen ovat tähdänneet budjettimme maksimaaliseen hyödyntämiseen. On hienoa todeta, että meillä on kumppani, joka yhdessä kanssamme rakentaa brändiemme kasvutarinaa”
– Minna Keränen, Pihla Group Oy:n markkinointijohtaja
Sivustot:
https://www.tiivi.fi/
https://www.pihla.fi/