Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan.

Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnin ja verkkokaupan jatkokehityksellä.

Verkkokauppa antaa mahdollisuuden ravintola-alalle myös poikkeusoloissa

Suomen yritystoimintaa runteli viime keväänä maailmanlaajuinen pandemia. Isoimmin kriisi osui muiden muassa ravintola-alalle. Patisserie Teemu Aura selvisi vaikeasta tilanteesta hienosti kehittämällä innovatiivisia palveluratkaisuja. Kuluttajille rakennettiin sesonkeihin sopivia tuotesettejä, jotka toimitettiin halutessa suoraan kotiovelle. Lanseerattiin liikkuva Pullabiili, joka palveli lomalaisia ja etätyöläisiä ulkona. Usko kotiinkuljetusten määrän kasvuun sekä halu tuoda tuotteet helposti mahdollisimman monen saataville sysäsi suunnittelemaan omaa verkkokauppaa. Projektia varten Patisserie Teemu Aura haki Business Finlandilta häiriötilanteen rahoitusta. Kun rahoitus vahvistui, lähdimme yhteistyössä suunnittelemaan verkkokauppaa sekä helpottamaan tilaus- ja toimitusprosessia.

Taustahallinta tärkeässä roolissa

Yrityksen verkkokauppaan toteutettiin toimitusaikataulujärjestelmä, jossa loppuasiakas valitsee haluamansa ajankohdan noudolle tai kuljetukselle. Verkkokaupan minimitoimitusaika on kolme arkipäivää, jotta isoimmatkin tilaukset ehditään varmasti valmistaa ajoissa. Järjestelmä ottaa huomioon myös sesonkien poikkeusaikataulut ja erikoistuotteiden saatavuuden. Esimerkiksi juurileivät ovat saatavilla tuotannollisista syistä ainoastaan loppuviikolla. Hyvillä, teknisesti tarkasti toteutetuilla säännöillä helpotetaan tilausten hallintaa.

”Meillä on omien leipomoiden ja myymälöiden lisäksi lukuisia jälleenmyyjiä, joille lähtee päivittäin valtava määrä erilaisia leipomo- ja konditoriatuotteita pääkaupunkiseudulle. Kuluttaja-asiakkaille suunnattu verkkokauppa on yksi tärkeä lisä tähän verkostoon. Kapasiteetin hallinta ja tilausten sekä toimitusten sujuvuus ovat meille elinehto. Aikaisemmin kuluttaja-asiakkaiden tilaukset tulivat sähköpostitse verkkosivuston kautta ja ne laskutettiin jälkikäteen. Nyt verkkokaupassa osto tehdään etukäteen ja saamme siitä selkeän lähetteen tuotantoa varten. Tilausten nouto nopeutuu ja yhä useampi valitsee myös kotiinkuljetuksen. Kaikki tämä on sujuvoittanut työtämme ja uskomme, että olemme onnistuneet madaltamaan leipomotuotteiden verkko-ostamisen kynnystä”, sanoo Patisserie Teemu Auran liiketoiminnasta vastaava Mia Selroos-Palmgren.

Selkeänä tavoitteena myynnin lisääminen

Heti projektin kick-offista lähtien oli selvää, että onnistunut projekti tarkoittaa myös myynnin lisäystä verkkokaupan avulla. Tuotteiden selaaminen ja tilausprosessi haluttiin tehdä helpoksi selkeällä ja loogisella tuoteosastorakenteella sekä tärkeimpien allergeenien avaamisella. Tuotesivulla tarjotaan yksityiskohtaista tietoa tuotteesta ja sen valmistuksesta ostopäätöksen helpottamiseksi. Vastaavia tuotteita tarjotaan niin tuotesivulla, tuotteen ostoskoriin lisäyksen yhteydessä kuin tilausprosessin loppuvaiheessakin, jotta herkulliset lisäostokset eivät menisi asiakkailta sivu suun. Viimeisen silauksen onnistuneelle ostoprosessille tekevät selkeät toimitus- ja noutovaihtoehdot sekä tietysti luotettavat maksutavat Paytraililta.

”Patisseriella oli jo ennen projektia selkeä näkemys verkkokaupasta ja sen toiminnallisuuksista, mikä teki meidän projektitiimin työstä simppeliä. Projekti saatiin aikataulussa maaliin, ja joulusesongin tulokset ovat olleet sanalla sanoen maagisia!”, kertoo Sinisen Härän projektipäällikkö Mikko Salonen.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Baronan uusi verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Barona on työelämäyhtiö ja yksi Suomen suurimmista työnantajista. Barona tarjoaa ratkaisuja, joissa työ, oppiminen, hyvinvointi ja teknologia muodostavat perustan kestävälle työelämälle. Lähtökohta Barona uudisti yritys- ja brändistrategiansa vuoden 2024 aikana. Tämän myötä koko brändiarkkitehtuuri käytiin läpi ja palveluportfolio jäsenneltiin uutta strategiaa vastaavaksi. Lisäksi erikoistumisalue- sekä toimialakohtaista räätälöintiä tehtiin selkeyttämään kohderyhmäkohtaisia sisältöpolkuja. Ratkaisumme Uudistimme barona.fi-verkkosivuston kokonaisvaltaisesti […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Suomisport-verkkosivut

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uuden version Suomisport-palvelua esittelevästä Info.suomisport.fi-verkkosivustosta. Uuden sivuston ytimessä toimiva personointi tarjoilee kullekin kävijäryhmälle sisältöä, joka on heille olennaista. Suomisport on Olympiakomitean digitaalinen palvelu, joka auttaa urheiluseuroja tarjoamaan laadukasta palvelua jäsenilleen. Palvelua käyttävät tuhannet urheiluseurat, lukuisat lajiliitot ja sadat tuhannet suomalaiset urheilijat ja liikunnan harrastajat. Verkkosivujen tehtävänä on tarjota […] Lue lisää

Kulta- ja kellosepänliike Lindroosin uusi verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Vuonna 1878 perustettu Lindroos on kello- ja kultaseppäalan perheyritys. Myymälä on sijainnut Helsingissä Aleksanterinkadulla vuodesta 1890 lähtien, jonka lisäksi Lindroosilla on kaksi myymälää Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja kolme muuta myymälää Helsingin keskustassa. Meidän tehtävämme oli vastata maailmanlaajuisesti kellon ympäri palvelevan myymälän – verkkokaupan – suunnittelusta ja toteutuksesta, kehittäen kokonaisvaltaisesti brändin asiakaskokemusta. Verkkokauppa rakennettiin täysin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmällä […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun