Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan.

Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnin ja verkkokaupan jatkokehityksellä.

Verkkokauppa antaa mahdollisuuden ravintola-alalle myös poikkeusoloissa

Suomen yritystoimintaa runteli viime keväänä maailmanlaajuinen pandemia. Isoimmin kriisi osui muiden muassa ravintola-alalle. Patisserie Teemu Aura selvisi vaikeasta tilanteesta hienosti kehittämällä innovatiivisia palveluratkaisuja. Kuluttajille rakennettiin sesonkeihin sopivia tuotesettejä, jotka toimitettiin halutessa suoraan kotiovelle. Lanseerattiin liikkuva Pullabiili, joka palveli lomalaisia ja etätyöläisiä ulkona. Usko kotiinkuljetusten määrän kasvuun sekä halu tuoda tuotteet helposti mahdollisimman monen saataville sysäsi suunnittelemaan omaa verkkokauppaa. Projektia varten Patisserie Teemu Aura haki Business Finlandilta häiriötilanteen rahoitusta. Kun rahoitus vahvistui, lähdimme yhteistyössä suunnittelemaan verkkokauppaa sekä helpottamaan tilaus- ja toimitusprosessia.

Taustahallinta tärkeässä roolissa

Yrityksen verkkokauppaan toteutettiin toimitusaikataulujärjestelmä, jossa loppuasiakas valitsee haluamansa ajankohdan noudolle tai kuljetukselle. Verkkokaupan minimitoimitusaika on kolme arkipäivää, jotta isoimmatkin tilaukset ehditään varmasti valmistaa ajoissa. Järjestelmä ottaa huomioon myös sesonkien poikkeusaikataulut ja erikoistuotteiden saatavuuden. Esimerkiksi juurileivät ovat saatavilla tuotannollisista syistä ainoastaan loppuviikolla. Hyvillä, teknisesti tarkasti toteutetuilla säännöillä helpotetaan tilausten hallintaa.

”Meillä on omien leipomoiden ja myymälöiden lisäksi lukuisia jälleenmyyjiä, joille lähtee päivittäin valtava määrä erilaisia leipomo- ja konditoriatuotteita pääkaupunkiseudulle. Kuluttaja-asiakkaille suunnattu verkkokauppa on yksi tärkeä lisä tähän verkostoon. Kapasiteetin hallinta ja tilausten sekä toimitusten sujuvuus ovat meille elinehto. Aikaisemmin kuluttaja-asiakkaiden tilaukset tulivat sähköpostitse verkkosivuston kautta ja ne laskutettiin jälkikäteen. Nyt verkkokaupassa osto tehdään etukäteen ja saamme siitä selkeän lähetteen tuotantoa varten. Tilausten nouto nopeutuu ja yhä useampi valitsee myös kotiinkuljetuksen. Kaikki tämä on sujuvoittanut työtämme ja uskomme, että olemme onnistuneet madaltamaan leipomotuotteiden verkko-ostamisen kynnystä”, sanoo Patisserie Teemu Auran liiketoiminnasta vastaava Mia Selroos-Palmgren.

Selkeänä tavoitteena myynnin lisääminen

Heti projektin kick-offista lähtien oli selvää, että onnistunut projekti tarkoittaa myös myynnin lisäystä verkkokaupan avulla. Tuotteiden selaaminen ja tilausprosessi haluttiin tehdä helpoksi selkeällä ja loogisella tuoteosastorakenteella sekä tärkeimpien allergeenien avaamisella. Tuotesivulla tarjotaan yksityiskohtaista tietoa tuotteesta ja sen valmistuksesta ostopäätöksen helpottamiseksi. Vastaavia tuotteita tarjotaan niin tuotesivulla, tuotteen ostoskoriin lisäyksen yhteydessä kuin tilausprosessin loppuvaiheessakin, jotta herkulliset lisäostokset eivät menisi asiakkailta sivu suun. Viimeisen silauksen onnistuneelle ostoprosessille tekevät selkeät toimitus- ja noutovaihtoehdot sekä tietysti luotettavat maksutavat Paytraililta.

”Patisseriella oli jo ennen projektia selkeä näkemys verkkokaupasta ja sen toiminnallisuuksista, mikä teki meidän projektitiimin työstä simppeliä. Projekti saatiin aikataulussa maaliin, ja joulusesongin tulokset ovat olleet sanalla sanoen maagisia!”, kertoo Sinisen Härän projektipäällikkö Mikko Salonen.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kokemäen kaupunki – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kokemäki on moderni maaseutukaupunki Satakunnan maakunnassa, ja sen lähikuntia ovat mm. Pori, Eura ja Sastamala. Kokemäellä asuu noin 7 000 henkilöä. Väkimäärä lisääntyy loma-aikoina, sillä mökkejä ja loma-asuntoja kunnassa on yli 1 300. Kaupunki on helposti saavutettavissa Pori-Helsinki-valtatien ja Pori-Tampere-rautatien avulla eri kulkuvälineillä. Kokemäeltä Poriin on 42 kilometriä. Kuntalaisten hyvinvointi on Kokemäen kaupungille tärkeä asia, […] Lue lisää

Suomenlinnan uudet verkkosivut

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivu-uudistuksessa palattiin juurille. Haasteena oli kahden erillisen sivuston – suomenlinna.fi ja suomenlinnanhoitokunta.fi – yhdistäminen yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, joka palvelisi sekä matkailijoita, asiakkaita että muita sidosryhmiä. Kahden sivuston haasteet Suomenlinnan ja Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivut olivat olleet käytössä vuodesta 2014. Sivustoja oli kehitetty ja korjailtu tarpeen mukaan, mutta vuosien mittaan teknisiä haasteita oli alkanut kasaantua. […] Lue lisää

Mielipotti.fi – räätälöity keräysalusta mielenterveystyön tueksi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIELI ry halusi käyttöönsä oman, räätälöidyn keräysalustan, joka vastaa järjestön viestinnällisiä, toiminnallisia ja teknisiä tarpeita. Trimedia suunnitteli ja toteutti Mielipotti.fi-verkkopalvelun, joka mahdollistaa yksityishenkilöiden ja yhteisöjen oman varainkeräyksen perustamisen mielenterveystyön tueksi. Käyttäjät voivat luoda keräyksiä esim. tilaisuuden, syntymäpäivän, juhlan tai muistotilaisuuden yhteyteen, seurata lahjoitusten kertymistä reaaliaikaisesti ja jakaa keräyssivun linkkiä sosiaalisessa mediassa tai sähköpostilla. Lahjoituksen voi […] Lue lisää

Keskuskauppakamarin Päästölaskuri -sovellus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Keskuskauppakamari on tarjonnut koulutusta ja tukea yritysten hiilijalanjäljen laskentaan jo vuosien ajan. Aiemmin laskenta tapahtui ilmasto-ohjelmaan osallistuville yrityksille toimitettavan Excel-pohjaisen laskentatyökalun avulla. Tästä haluttiin päästä eroon ja toteuttaa selainpohjainen toteutus, jossa yritykset pääsevät tekemään laskelmia, asettamaan omia päästökertoimia, tarkastelemaan tuloksia ja vertailemaan niitä eri vuosien kesken. Hiilijalanjälki laskettu -merkin laskenta ja hakeminen onnistuu uuden […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Bike Planet – Verkkokaupan ja ERP-järjestelmän uudistus

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: Odoo

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tausta Bike Planet on pyöräilyn erikoisliike, jonka liiketoiminta rakentuu kivijalkamyymälän, verkkokaupan, huollon ja asiakaspalvelun varaan. Kasvun myötä entiset järjestelmät alkoivat rajoittaa kehittämistä: verkkokauppaa ei voitu muokata itsenäisesti, ja eri järjestelmien yhteensovittaminen kuormitti arkea. Yritys päätti ottaa käyttöön verkkokaupan ja myymälöiden hallintaan Odoon, joka tukee sekä arjen tehokkuutta että pitkän aikavälin kasvua. Toteutus Bike Planet toteutti […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun