Olvin verkkopalvelut

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olvi on ainoa itsenäisenä suomalaisena 1800-luvulta säilynyt panimo, nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Suunnittelimme ja toteutimme Olvin verkkopalveluiden uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi kaksi erillistä sivustoa: kuluttajille suunnattu Olvi.fi-sivusto sekä Olvista pörssiyhtiönä ja sijoituskohteena kiinnostuneille OlviGroup.fi-sivusto (https://www.olvigroup.fi/)

Uusien palveluiden suunnittelussa hyödynsimme design thinking –mallia. Aloitimme prototyypin rakentamisen jo hyvin aikaisessa vaiheessa jota iteroimalla palvelun käyttöliittymä löysi lopullisen muotonsa.

Uudet palvelut rakennettiin WordPressin päälle multisite–toteutuksena, ja samaan multisite-ympäristöön on myöhemmin toteutettu useita muita Olvin sivustoja. Sivustoille on toteutettu useita integraatioita. Olvi.fi-sivustolla esitettävät tuotetiedot haetaan Sovelia PLM-järjestelmästä ja sivustolla esitettävää tietoa rikastetaan kuvamateriaalilla joka haetaan Gredi-ainiestonhallintajärjestelmästä. Sivustolla esitettävät uutiset tuodaan puolestaan Cision-järjestelmästä ja avoimet työpaikat ReachMe:en järjestelmästä. Olvigroup.fi-sivustoon on integroitu useita pörssiyhtiön tiedottamiseen liittyviä toimintoja Investiksestä.

Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaanlukien integraatiot). Sivuston julkaisun jälkeen Creuna on vastannut verkkopalvelun teknisestä tuesta ja ylläpidosta, sekä toteuttanut useita jatkokehitysprojekteja.

Jätä kommentti