Nykytunteen museon verkkosivu

Tekijät: Hasan & Partners (Käyttöliittymän suunnittelu ja visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Valtioneuvoston kanslia kuvasi asian hyvin: ’’Virtuaalinen ja elämyksellinen Nykytunteen museo on tarkoitettu tukemaan kansalaisten koronapandemiasta aiheutuneiden erilaisten tunteiden reflektointia. Tiedettä ja taidetta yhdistelevä museo taltioi Suomessa pandemia-aikana koettuja tunteita’’.

Museon tilaaja on Valtioneuvoston kanslian Suomi toimii -kokonaisuus, jonka tarkoituksena on vahvistaa henkistä kriisinkestävyyttä dialogin ja arjessa jaksamista edistävien kampanjoiden avulla.

Into-Digital vastasi Nykytunteen museon teknisestä toteutuksesta. Verkkopalvelun luovan idean toteutti hasan&partners. Mukana projektiryhmässä oli lisäksi lukuisia ilmiöiden ja ihmisten tutkijoita, taiteilijoita, järjestöjä ja tietoalan asiantuntijayrityksiä.

Sivusto on käyttökokemukseltaan poikkeuksellinen ja vaikka sisällönhallinta tapahtuukin tyypilliseen tapaan WordPress-julkaisujärjestelmän avulla, oli Nykytunteen museon tekninen koostaminen hyvin mielenkiintoinen haaste.

Jätä kommentti