Nudamag -verkkolehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita.

Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita.

Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta.

Aloitimme yhteistyön konseptoinnilla, jossa kävimme yhdessä Nudamagin tiimin kanssa läpi vanhan verkkopalvelun rajoitteet sekä keskustelimme toiveista, tarpeista ja tavoitteista uudelle verkkopalvelulle.

Alusta alkaen oli selvää, että emme suunnitelleet pelkkää verkkosivustoa, vaan räätälöityä verkkokauppa-alustaa digitaalisten tuotteiden myymiseen. Nykytilan, toiveiden, tarpeiden ja tavoitteiden perusteella määrittelimme verkkopalvelun avaintoiminnallisuudet ja vasta tämän jälkeen teimme päätöksen siitä, millä alustalla verkkopalvelu tultaisiin toteuttamaan. Alustan tuli vastata kaikkiin konseptointivaiheessa määriteltyihin tarpeisiin.

Konseptointivaiheessa määrittelimme myös visuaalisen identiteetin suuntaviivat. ”Rohkea, tyylikäs ja sielukas identiteetti, joka jalkautuu aidoksi, lämpimäksi ja luotettavaksi verkkosivustoksi.” – näin määrittelimme uuden visuaalisen identiteetin. Nudamag on aikakauslehti, jossa on taidolla otettuja, kauniita kuvia, ja siksi palvelun visuaalisen ilmeen tuli olla linjassa kuvien kanssa.

Konseptin muodostamisen jälkeen lähdimme hahmottelemaan uutta verkkopalvelua rautalankojen muodossa. Analytiikkaa seuraamalla huomasimme, että suurin osa sivuston liikenteestä saapuu Instagramin kautta, minkä vuoksi palvelua käytetään mobiilissa huomattavasti enemmän kuin muilla laitteilla. Lähdimmekin kaikessa suunnittelussa liikkeelle mobiilinäkymistä.

Verkkosivusto ja verkkokauppa rakennettiin WordPressilla sekä WooCommercella. Kaikki tuotteet ovat digitaalisia. Käyttäjät voivat ostaa irtonumeroita tai hankkia itselleen kestotilauksen. Kestotilausten hallitsemikseksi asennettiin WooCommerce Subscription -laajennus. Koska Nudamag toimii maailmanlaajuisesti, verkkokaupan tuli tukea useita valuuttoja ja verokantoja.

Käyttäjät voivat luoda oman tilin sivustolle, ladata digitaalisia painoksia ja päivittää henkilökohtaiset tietonsa sekä maksutietonsa. He voivat myös nähdä oman tilauksensa tiedot ja muuttaa tilausta tarpeen mukaan. Tilaajilla on oman tilinsä kautta pääsy myös eksklusiiviseen sisältöön.

Palvelun luotettava toiminta on tärkeää ja sitä varten kehityksessä hyödynnettiin automaattista testausta. Kriittisiä toimintoja varten on toteutettu automaattiset yksikkötestit (PHPUnit) ja ostopolkua varten integraatiotestit (Cypress.io).

Modulaarinen sivusto koostuu sisältöelementeistä, jotka on suunniteltu Nudamagin sisältömarkkinoinnin tarpeisiin. Kaikki sisältöelementit ovat uudelleenkäytettäviä, mikä tarkoittaa, että samaa sisältö voidaan näyttää useilla eri sivuilla. Kaikki sisältö on myös helposti muokattavissa yhdestä paikasta.

Monet toiminnallisuuksista toteutettiin räätälöitynä verkkopalvelua varten, mikä osaltaan lisäsi palvelun testauksen määrää. Intensiivisen testausvaiheen aikana testasimme verkkopalvelun käyttäjäkokemusta, käyttäjäpolkuja, suorituskykyä sekä yksittäisiä toiminnallisuuksia. Sivustoa testasi myös joukko Nudamagin oikeita asiakkaita ennen palvelun julkaisua.

Vaikka ostosten määrän näkee helposti WooCommerce-alustalta, pidimme tärkeänä sisällyttää analytiikan laajemmin osaksi projektia. Olimme vastuussa mittaussuunnitelmasta, seurannan asennuksesta sekä Data Studio Dashboardin luomisesta. Jatkossa voimme analysoida sivuston ja verkkokaupan toimintaa jatkuvasti sekä optimoida verkkokauppaa dataan pohjautuen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Deko.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää

Drum

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme Drumille modernin ja raikkaan sivuston, joka tuo esiin viestintätoimiston asiantuntijuutta ja houkuttelee lukijoita uppoutumaan mielenkiintoisiin sisältöihin. Aiemmalla drum.fi-sivustolla ei ollut selkeää punaista lankaa. Sivusto ei vastannut Drumin brändiä eikä kannustanut lukijoita kuluttamaan sisältöjä tarpeeksi hyvin. Sivuston ilme oli vanhentunut, se oli rakenteeltaan sekava ja lisäksi sen ylläpito oli turhan työlästä.  Drumin toiveena olikin moderni, […] Lue lisää

Mafy

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla […] Lue lisää

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijät: Evermade, Miltton Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Raisio – useita sivustoja

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Aloitimme laajamittaisen yhteistyön Raision kanssa syksyllä 2019, kun Raisio etsi kumppania huolehtimaan brändisivujensa ylläpidosta ja jatkokehityksestä. Raision aiemmat sivustot oli suunniteltu ja kehitetty usean eri tahon toimesta ja rakennettu eri alustoille, mikä lisäsi kommunikaation ja koordinaatiotyön määrää. Sivustojen ylläpito haluttiin keskittää vaiheistetusti yhdelle kumppanille, jotta Raision tiimin arki helpottuisi. Ylläpitoon siirrettävät sivustot auditoitiin kehitystiimimme toimesta yhteistyön […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun