Nudamag -verkkolehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita.

Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita.

Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta.

Aloitimme yhteistyön konseptoinnilla, jossa kävimme yhdessä Nudamagin tiimin kanssa läpi vanhan verkkopalvelun rajoitteet sekä keskustelimme toiveista, tarpeista ja tavoitteista uudelle verkkopalvelulle.

Alusta alkaen oli selvää, että emme suunnitelleet pelkkää verkkosivustoa, vaan räätälöityä verkkokauppa-alustaa digitaalisten tuotteiden myymiseen. Nykytilan, toiveiden, tarpeiden ja tavoitteiden perusteella määrittelimme verkkopalvelun avaintoiminnallisuudet ja vasta tämän jälkeen teimme päätöksen siitä, millä alustalla verkkopalvelu tultaisiin toteuttamaan. Alustan tuli vastata kaikkiin konseptointivaiheessa määriteltyihin tarpeisiin.

Konseptointivaiheessa määrittelimme myös visuaalisen identiteetin suuntaviivat. ”Rohkea, tyylikäs ja sielukas identiteetti, joka jalkautuu aidoksi, lämpimäksi ja luotettavaksi verkkosivustoksi.” – näin määrittelimme uuden visuaalisen identiteetin. Nudamag on aikakauslehti, jossa on taidolla otettuja, kauniita kuvia, ja siksi palvelun visuaalisen ilmeen tuli olla linjassa kuvien kanssa.

Konseptin muodostamisen jälkeen lähdimme hahmottelemaan uutta verkkopalvelua rautalankojen muodossa. Analytiikkaa seuraamalla huomasimme, että suurin osa sivuston liikenteestä saapuu Instagramin kautta, minkä vuoksi palvelua käytetään mobiilissa huomattavasti enemmän kuin muilla laitteilla. Lähdimmekin kaikessa suunnittelussa liikkeelle mobiilinäkymistä.

Verkkosivusto ja verkkokauppa rakennettiin WordPressilla sekä WooCommercella. Kaikki tuotteet ovat digitaalisia. Käyttäjät voivat ostaa irtonumeroita tai hankkia itselleen kestotilauksen. Kestotilausten hallitsemikseksi asennettiin WooCommerce Subscription -laajennus. Koska Nudamag toimii maailmanlaajuisesti, verkkokaupan tuli tukea useita valuuttoja ja verokantoja.

Käyttäjät voivat luoda oman tilin sivustolle, ladata digitaalisia painoksia ja päivittää henkilökohtaiset tietonsa sekä maksutietonsa. He voivat myös nähdä oman tilauksensa tiedot ja muuttaa tilausta tarpeen mukaan. Tilaajilla on oman tilinsä kautta pääsy myös eksklusiiviseen sisältöön.

Palvelun luotettava toiminta on tärkeää ja sitä varten kehityksessä hyödynnettiin automaattista testausta. Kriittisiä toimintoja varten on toteutettu automaattiset yksikkötestit (PHPUnit) ja ostopolkua varten integraatiotestit (Cypress.io).

Modulaarinen sivusto koostuu sisältöelementeistä, jotka on suunniteltu Nudamagin sisältömarkkinoinnin tarpeisiin. Kaikki sisältöelementit ovat uudelleenkäytettäviä, mikä tarkoittaa, että samaa sisältö voidaan näyttää useilla eri sivuilla. Kaikki sisältö on myös helposti muokattavissa yhdestä paikasta.

Monet toiminnallisuuksista toteutettiin räätälöitynä verkkopalvelua varten, mikä osaltaan lisäsi palvelun testauksen määrää. Intensiivisen testausvaiheen aikana testasimme verkkopalvelun käyttäjäkokemusta, käyttäjäpolkuja, suorituskykyä sekä yksittäisiä toiminnallisuuksia. Sivustoa testasi myös joukko Nudamagin oikeita asiakkaita ennen palvelun julkaisua.

Vaikka ostosten määrän näkee helposti WooCommerce-alustalta, pidimme tärkeänä sisällyttää analytiikan laajemmin osaksi projektia. Olimme vastuussa mittaussuunnitelmasta, seurannan asennuksesta sekä Data Studio Dashboardin luomisesta. Jatkossa voimme analysoida sivuston ja verkkokaupan toimintaa jatkuvasti sekä optimoida verkkokauppaa dataan pohjautuen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Centria-ammattikorkeakoulun verkkokauppa

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Verkkokauppa

Centria ammattikorkeakoulu on noin 4400 opiskelijan ja 340 työntekijän ammattikorkeakoulu, joka tuottaa ja tarjoaa osaamista suurella sydämellä. Toteutimme aikaisemmin Centrian verkkopalvelun, jota nyt laajennettiin uudella verkkokaupalla. Woocommerce-verkkokaupasta voi valita verkkokoulutuksia, ilmoittautua täydennyskoulutuksiin sekä tilata eri alojen asiantuntijoita selvityskäynneille. Myytäviä koulutuksia ovat esimerkiksi Excel perusteet, Tiedon visualisointi Power BI-työkalulla, O365 verkkotyövälineenä, WordPress ja aloittavan esihenkilön tietopaketti […] Lue lisää

Finlandia Group

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Finlandia Group on täyden palvelun finanssikonserni, joka auttaa yrittäjiä ja yrittäjähenkisiä ihmisiä saavuttamaan heidän taloudelliset tavoitteensa. Yritys tarjoaa kaikki säästämisen ja sijoittamisen palvelut saman katon alta. Uudistimme Finlandia Groupin sivuston, joka toimii tärkeänä markkinointiviestinnän kanavana ja tukee kasvokkain tehtävää myyntiä. Verkkosivuston konseptin ytimessä oli asiantuntijasisällöt ja Finlandia Groupin palvelutarjoaman tuominen selkeämmin sivustolla vierailevan tutkittavaksi. Finlandia […] Lue lisää

Granlund

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Granlund monialainen kiinteistöjen asiantuntijakonserni, jonka juuret ovat vahvasti LVI-suunnittelussa. Sen sivusto Granlund.fi oli uudistuksen edessä, sillä se ei palvellut yrityksen potentiaalisia asiakkaita tai markkinointia optimaalisesti. Sivusto oli modernin oloinen, mutta ongelmakohtia oli useita: tekninen ratkaisu kaipasi päivitystä ja sivuston sisältörakenne sekä käyttäjäpolut tuli uudistaa kohderyhmälähtöisiksi. Sivusto oli uudistuksen tarpeessa myös visuaalisesti, ja Granlund halusi saada […] Lue lisää

Golf Sarfvik -mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Espoon ja Kirkkonummen merellisissä maisemissa sijaitseva Sarfvik Golf on Suomen vanhin osakepohjainen golfkenttä, ja tunnettu etenkin korkealuokkaisista väylistään, hyvästä palvelustaan ja rauhallisen kiireettömästä ympäristöstään. Toteutimme yhdessä luovan designtoimisto Kuudennen kanssa mobiilisovelluksen Suomen vanhimmalle golfklubille. Sarfvik Golf lupaa, että “Aina on aikaa”. Tämä tarkoittaa, että Sarfvikilla pääsee rangelle ilman monen päivän ennakointia, ilman lähtöajan varausta ja […] Lue lisää

Palvelualojen ammattiliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Aloitimme yhteistyön Palvelualojen Ammattiliiton kanssa kesäkuussa 2022 tavoitteenamme rakentaa luotettava, skaalautuva ja aikaa kestävä verkkopalvelu. Uusi verkkopalvelu toimii palvelualan työntekijöiden tärkeänä tietopalveluna, tekee PAMin edunvalvontatyötä entistä näkyvämmäksi ja houkuttelee sivustolle tulevia kävijöitä liittymään jäseneksi. Lähtökohdat ja tavoitteet PAM oli uudistamassa pam.fi-verkkopalvelunsa, joka on tärkeä informaation lähde palvelualan työntekijöille. PAMin aiempi sivusto ei skaalautunut riittävän joustavasti […] Lue lisää

RVS Technology®

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

RVS Technology® uusi sivusto tarjoaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen sekä toimivan WooCommerce verkkokaupparatkaisun. RVS on suomalainen yritys, joka tarjoaa kestäviä ja tehokkaita ratkaisuja ajoneuvojen ja mekanismien suorituskyvyn ja energiankulutuksen optimointiin. Heidän innovatiiviset tuotteensa ovat tehokas tapa vähentää päästöjä sekä lisätä tehoa, vääntöä ja käyttöikää. Keraamiseen käsittelyyn perustuvat helppokäyttöiset tuotteet ovat vakuuttaneet asiakkaat ympäri maailmaa. Uudistusprojekti toteutettiin […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.


    Kaikki artikkelit

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.


    Tilaa uutiskirje

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun