Nudamag -verkkolehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita.

Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita.

Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta.

Aloitimme yhteistyön konseptoinnilla, jossa kävimme yhdessä Nudamagin tiimin kanssa läpi vanhan verkkopalvelun rajoitteet sekä keskustelimme toiveista, tarpeista ja tavoitteista uudelle verkkopalvelulle.

Alusta alkaen oli selvää, että emme suunnitelleet pelkkää verkkosivustoa, vaan räätälöityä verkkokauppa-alustaa digitaalisten tuotteiden myymiseen. Nykytilan, toiveiden, tarpeiden ja tavoitteiden perusteella määrittelimme verkkopalvelun avaintoiminnallisuudet ja vasta tämän jälkeen teimme päätöksen siitä, millä alustalla verkkopalvelu tultaisiin toteuttamaan. Alustan tuli vastata kaikkiin konseptointivaiheessa määriteltyihin tarpeisiin.

Konseptointivaiheessa määrittelimme myös visuaalisen identiteetin suuntaviivat. ”Rohkea, tyylikäs ja sielukas identiteetti, joka jalkautuu aidoksi, lämpimäksi ja luotettavaksi verkkosivustoksi.” – näin määrittelimme uuden visuaalisen identiteetin. Nudamag on aikakauslehti, jossa on taidolla otettuja, kauniita kuvia, ja siksi palvelun visuaalisen ilmeen tuli olla linjassa kuvien kanssa.

Konseptin muodostamisen jälkeen lähdimme hahmottelemaan uutta verkkopalvelua rautalankojen muodossa. Analytiikkaa seuraamalla huomasimme, että suurin osa sivuston liikenteestä saapuu Instagramin kautta, minkä vuoksi palvelua käytetään mobiilissa huomattavasti enemmän kuin muilla laitteilla. Lähdimmekin kaikessa suunnittelussa liikkeelle mobiilinäkymistä.

Verkkosivusto ja verkkokauppa rakennettiin WordPressilla sekä WooCommercella. Kaikki tuotteet ovat digitaalisia. Käyttäjät voivat ostaa irtonumeroita tai hankkia itselleen kestotilauksen. Kestotilausten hallitsemikseksi asennettiin WooCommerce Subscription -laajennus. Koska Nudamag toimii maailmanlaajuisesti, verkkokaupan tuli tukea useita valuuttoja ja verokantoja.

Käyttäjät voivat luoda oman tilin sivustolle, ladata digitaalisia painoksia ja päivittää henkilökohtaiset tietonsa sekä maksutietonsa. He voivat myös nähdä oman tilauksensa tiedot ja muuttaa tilausta tarpeen mukaan. Tilaajilla on oman tilinsä kautta pääsy myös eksklusiiviseen sisältöön.

Palvelun luotettava toiminta on tärkeää ja sitä varten kehityksessä hyödynnettiin automaattista testausta. Kriittisiä toimintoja varten on toteutettu automaattiset yksikkötestit (PHPUnit) ja ostopolkua varten integraatiotestit (Cypress.io).

Modulaarinen sivusto koostuu sisältöelementeistä, jotka on suunniteltu Nudamagin sisältömarkkinoinnin tarpeisiin. Kaikki sisältöelementit ovat uudelleenkäytettäviä, mikä tarkoittaa, että samaa sisältö voidaan näyttää useilla eri sivuilla. Kaikki sisältö on myös helposti muokattavissa yhdestä paikasta.

Monet toiminnallisuuksista toteutettiin räätälöitynä verkkopalvelua varten, mikä osaltaan lisäsi palvelun testauksen määrää. Intensiivisen testausvaiheen aikana testasimme verkkopalvelun käyttäjäkokemusta, käyttäjäpolkuja, suorituskykyä sekä yksittäisiä toiminnallisuuksia. Sivustoa testasi myös joukko Nudamagin oikeita asiakkaita ennen palvelun julkaisua.

Vaikka ostosten määrän näkee helposti WooCommerce-alustalta, pidimme tärkeänä sisällyttää analytiikan laajemmin osaksi projektia. Olimme vastuussa mittaussuunnitelmasta, seurannan asennuksesta sekä Data Studio Dashboardin luomisesta. Jatkossa voimme analysoida sivuston ja verkkokaupan toimintaa jatkuvasti sekä optimoida verkkokauppaa dataan pohjautuen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

FC Inter Turku – verkkosivustokokonaisuuden uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtötilanne ja tavoitteet projektille FC Inter, yksi Veikkausliigan perinteikkäimmistä ja menestyneimmistä seuroista, pyysi G-Worksilta apua verkkosivustonsa uudistamiseksi. Heidän tavoitteensa oli päivittää sivusto, joka ei enää vastannut seuran tarpeita eikä strategiaa. Sivuston kehittämiskohteina olivat visuaalisuus, teknologia sekä sisältörakenne ja sisällön esitystapa. Pelistrategia suunnittelutyön pohjaksi Projektin alkaessa oli ensisijaisen tärkeää luoda tarkka pelistrategia. Workshopissa G-Works ja FC […] Lue lisää

Suunnittele hautajaiset -web-sovellus Memorialla

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Memoria on Suomen ensimmäinen maanlaajuisesti toimiva hautauspalveluiden verkkopalvelu, jonka kuluttajat tunnistavat luotettavana ja laadukkaana palveluntarjoajana. Memoria kaipasi kumppania uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kehitykseen ja digitaaliseen markkinointiin. Uuden palvelun ytimessä tuli olla helppous, ymmärrettävyys, luotettavuus ja nykyaikaisuus. Kaikki palvelut digitalisoituvat, mutta hautauspalvelut mielletään yhä vankan perinteiseksi. Tämän halusimme muuttaa. Olemassa olevat digitaaliset hautauspalvelut ovat usein kylmiä, kankeita […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Smartly

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Smartly.io on some-mainonnan suunnannäyttäjä, joka työskentelee jo yli 600 brändin kanssa eri toimialoilta. Smartly kehittää ohjelmistoja some-mainonnan automatisointiin ja luo näin yrityksille mahdollisuuden toteuttaa some-mainontaa entistä helpommin, nopeammin ja tehokkaammin. Smartly tekee ohjelmistoratkaisuillaan sosiaalisen median mainonnasta näppärää ja tehokasta. Yrityksen oma haaste on kuitenkin ollut heidän oma verkkosivunsa, joka oli suuren tietomäärän vuoksi sekava ja […] Lue lisää

Turvaopas.fi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Palvelu taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen Turvaopas.fi on innovatiivinen verkkopalvelu, joka on suunniteltu erityisesti taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen. Vilkas muuttoliike ja uudet trendit, kuten Airbnb, on tullut jäädäkseen samalla kun vuokra-asumisen suosio kasvaa. Taloyhtiölle tämä tuo haasteita myös turvallisuuden näkökulmasta. Turvaopas tarjoaa ajantasaisen tiedon kaikille taloyhtiön asukkaille sekä heidän vieraille taloyhtiön turvaohjeista, sekä asukkaan omista velvollisuuksista. Palvelu tarjoaa […] Lue lisää

HappyOrNot

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa. HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.


    Kaikki artikkelit

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.


    Tilaa uutiskirje

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun