Nudamag -verkkolehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita.

Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita.

Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta.

Aloitimme yhteistyön konseptoinnilla, jossa kävimme yhdessä Nudamagin tiimin kanssa läpi vanhan verkkopalvelun rajoitteet sekä keskustelimme toiveista, tarpeista ja tavoitteista uudelle verkkopalvelulle.

Alusta alkaen oli selvää, että emme suunnitelleet pelkkää verkkosivustoa, vaan räätälöityä verkkokauppa-alustaa digitaalisten tuotteiden myymiseen. Nykytilan, toiveiden, tarpeiden ja tavoitteiden perusteella määrittelimme verkkopalvelun avaintoiminnallisuudet ja vasta tämän jälkeen teimme päätöksen siitä, millä alustalla verkkopalvelu tultaisiin toteuttamaan. Alustan tuli vastata kaikkiin konseptointivaiheessa määriteltyihin tarpeisiin.

Konseptointivaiheessa määrittelimme myös visuaalisen identiteetin suuntaviivat. ”Rohkea, tyylikäs ja sielukas identiteetti, joka jalkautuu aidoksi, lämpimäksi ja luotettavaksi verkkosivustoksi.” – näin määrittelimme uuden visuaalisen identiteetin. Nudamag on aikakauslehti, jossa on taidolla otettuja, kauniita kuvia, ja siksi palvelun visuaalisen ilmeen tuli olla linjassa kuvien kanssa.

Konseptin muodostamisen jälkeen lähdimme hahmottelemaan uutta verkkopalvelua rautalankojen muodossa. Analytiikkaa seuraamalla huomasimme, että suurin osa sivuston liikenteestä saapuu Instagramin kautta, minkä vuoksi palvelua käytetään mobiilissa huomattavasti enemmän kuin muilla laitteilla. Lähdimmekin kaikessa suunnittelussa liikkeelle mobiilinäkymistä.

Verkkosivusto ja verkkokauppa rakennettiin WordPressilla sekä WooCommercella. Kaikki tuotteet ovat digitaalisia. Käyttäjät voivat ostaa irtonumeroita tai hankkia itselleen kestotilauksen. Kestotilausten hallitsemikseksi asennettiin WooCommerce Subscription -laajennus. Koska Nudamag toimii maailmanlaajuisesti, verkkokaupan tuli tukea useita valuuttoja ja verokantoja.

Käyttäjät voivat luoda oman tilin sivustolle, ladata digitaalisia painoksia ja päivittää henkilökohtaiset tietonsa sekä maksutietonsa. He voivat myös nähdä oman tilauksensa tiedot ja muuttaa tilausta tarpeen mukaan. Tilaajilla on oman tilinsä kautta pääsy myös eksklusiiviseen sisältöön.

Palvelun luotettava toiminta on tärkeää ja sitä varten kehityksessä hyödynnettiin automaattista testausta. Kriittisiä toimintoja varten on toteutettu automaattiset yksikkötestit (PHPUnit) ja ostopolkua varten integraatiotestit (Cypress.io).

Modulaarinen sivusto koostuu sisältöelementeistä, jotka on suunniteltu Nudamagin sisältömarkkinoinnin tarpeisiin. Kaikki sisältöelementit ovat uudelleenkäytettäviä, mikä tarkoittaa, että samaa sisältö voidaan näyttää useilla eri sivuilla. Kaikki sisältö on myös helposti muokattavissa yhdestä paikasta.

Monet toiminnallisuuksista toteutettiin räätälöitynä verkkopalvelua varten, mikä osaltaan lisäsi palvelun testauksen määrää. Intensiivisen testausvaiheen aikana testasimme verkkopalvelun käyttäjäkokemusta, käyttäjäpolkuja, suorituskykyä sekä yksittäisiä toiminnallisuuksia. Sivustoa testasi myös joukko Nudamagin oikeita asiakkaita ennen palvelun julkaisua.

Vaikka ostosten määrän näkee helposti WooCommerce-alustalta, pidimme tärkeänä sisällyttää analytiikan laajemmin osaksi projektia. Olimme vastuussa mittaussuunnitelmasta, seurannan asennuksesta sekä Data Studio Dashboardin luomisesta. Jatkossa voimme analysoida sivuston ja verkkokaupan toimintaa jatkuvasti sekä optimoida verkkokauppaa dataan pohjautuen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Biolanin Baltian verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Biolan on tunnettu suomalainen yritys, joka valmistaa tuotteita muun muassa puutarhanhoitoon ja kompostointiin. Biolan toimii nykyään myös kansainvälisesti ja on laajentanut toimintaansa esimerkiksi Baltian maihin. Biolanin haasteena oli luoda toimiva, käyttäjäystävällinen ja monikielinen verkkokauppa Baltian markkinoille, korvaamaan vanhentuneen Drupal-alustan. He tarvitsivat kumppanin, joka pystyy toteuttamaan teknisesti vaativan projektin, sekä tekemään integraatiot heidän muihin järjestelmiin.. Fonecta […] Lue lisää

Työttömyyskassa Aaria

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Työttömyyskassa Aaria on palkansaajakassa, jonka jäseneksi voivat liittyä kaikki työ- ja virkasuhteessa olevat palkansaajat. Jäseneksi voi liittyä riippumatta siitä, millä ammattialalla työskentelee, tai millainen koulutustausta on. Aariaan kuuluu jo noin 100 000 jäsentä. Aaria tarjoaa jäsenilleen ystävällistä ja laadukasta palvelua sekä sujuvaa asiointia. Tärkeitä arvoja ovat palvelualttius, asiantuntevuus ja luotettavuus. Haaste Aarian brändi-identiteetti sekä verkkopalvelut […] Lue lisää

Hotel Mestari

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Primehotels on yksityinen suomalainen yritys, joka omistaa, rakentaa ja operoi premium-hotelleja useissa kohteissa ympäri Suomen. Se on ketju hotelleja, jossa jokainen hotelli on itsenäinen, persoonallinen, laadukas ja uniikki yksikkönsä – niin puitteiltaan kuin palveluiltaan. Hotelleita yhdistää aito intohimo vieraanvaraiseen palveluun. Primehotels investoi vahvasti kasvuun ja yrityksen kasvustrategia kattaa useita uusia ja mielenkiintoisia hotellihankkeita tulevina vuosina. […] Lue lisää

Raisio – useita sivustoja

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Aloitimme laajamittaisen yhteistyön Raision kanssa syksyllä 2019, kun Raisio etsi kumppania huolehtimaan brändisivujensa ylläpidosta ja jatkokehityksestä. Raision aiemmat sivustot oli suunniteltu ja kehitetty usean eri tahon toimesta ja rakennettu eri alustoille, mikä lisäsi kommunikaation ja koordinaatiotyön määrää. Sivustojen ylläpito haluttiin keskittää vaiheistetusti yhdelle kumppanille, jotta Raision tiimin arki helpottuisi. Ylläpitoon siirrettävät sivustot auditoitiin kehitystiimimme toimesta yhteistyön […] Lue lisää

Ellun Kanat

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Ellun Kanat on strateginen viestintätoimisto, joka on kivunnut nopeasti Suomen merkittävimpien muutosviestinnän tekijöiden joukkoon. Ellunkanat.fi on yritykselle merkittävä media-alusta, joka kokoaa yhteen palvelutarjonnan ja uutiset, asiantuntijoiden artikkelit sekä henkilökuvaukset. Kumppanuutemme Kanojen kanssa on tarkoittanut luovaa ideointia, proaktiivista sparraamista ja liiketoiminnan kasvattamista digitaalisella otteella. Ellun Kanat havahtui tarpeeseen tuntea yleisönsä syvemmin ja kehittää sivustoaan vastaamaan paremmin […] Lue lisää

Smartly

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Smartly.io on some-mainonnan suunnannäyttäjä, joka työskentelee jo yli 600 brändin kanssa eri toimialoilta. Smartly kehittää ohjelmistoja some-mainonnan automatisointiin ja luo näin yrityksille mahdollisuuden toteuttaa some-mainontaa entistä helpommin, nopeammin ja tehokkaammin. Smartly tekee ohjelmistoratkaisuillaan sosiaalisen median mainonnasta näppärää ja tehokasta. Yrityksen oma haaste on kuitenkin ollut heidän oma verkkosivunsa, joka oli suuren tietomäärän vuoksi sekava ja […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun