Nokia.com

HAASTE
Kun Nokia.com verkkotunnus siirrettiin takaisin Nokian käyttöön vuonna 2015, riskinä oli luoda hajanainen, epäyhteneväinen digitaalinen ekosysteemi huonolla käyttäjäkokemuksella johtuen teknisen ja kokemuksellinen arkkitehtuurin puutteesta. Tavoitteena oli suunnitella ekosysteemi joka sallisi jo olemassa olevan sisällön migraation ja olisi joustava uusia sivujen, osioiden ja sisältöjen luonnissa. Tavoitteena oli saavuttaa yhdenmukaistettu online brand presence jota olisi helppoa ja tehokasta ylläpitää.
Vuonna 2016, Mirumin tehtävänä toteuttaa online strategian ensimmäinen osa. Se oli suunnitella ja impelementoida uusia Nokia.com infrastruktuuri ja siirtää Mirumin jo vuonna 2013 suunnitteleman ja rakentaman yritysivuston sisällöt uuteen sivustorakenteeseen.
RATKAISU
Uuteen digitaaliseen roadmapiin pohjautuen, datan ohjaamien sisältöworkshopien ja CMS liiketoiminta-analyysin ohjaamana, Mirum otti tehtäväkseen suunnitella ja toteuttaa uusi sivusto Drupal 8 -alustalle. Parantunut suorituskyky, asennus, tempalatetuki, ja monikielisyyden tukeminen olivat pääsyynä siirtymiseen Drupal 7-alustalta.
Tiimi koostui useista eri Mirumin osaamialueista: palvelusuunnittelijoista, UI- ja UX-suunnittelijoista, copywritereista, teknisistä arkkitehdeistä ja kehittäjistä, digitaalisista plannereista, analyytikoista ja laadunvarmistusasiantuntijoista.
TULOKSET
Suunnittelimme ja toteutimme uuden Nokia.com kokemuksen sekä suoritimme vanhan sisällön migraation onnistuneesti. Saavutimme projektin alussa asetetut mittarit ja tavoitteet erittäin tiukassa budjetissa ja aikapaineessa.